Ένας Έλληνας illustrator που τον λένε azbeen και σχεδιάζει παιχνίδια

Ένας Έλληνας illustrator που τον λένε azbeen και σχεδιάζει παιχνίδια Facebook Twitter
0
Ένας Έλληνας illustrator που τον λένε azbeen και σχεδιάζει παιχνίδια Facebook Twitter
Σχεδιάζω από παιδί, με διαλείμματα. Digitally σχεδιάζω από το 2006 περίπου. Η ανάγκη να ζωγραφίζω υπήρχε από τότε που ήμουν παιδί, αλλά όχι από πολύ μικρός.

Ο Αριστοτέλης Φέγγος είναι εικονογράφος. Χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο azbeen «γιατί είναι πιο εύκολο να το θυμούνται όλοι εκτός από τους Έλληνες» όπως λέει. Τα τελευταία δύο χρόνια δουλεύει ως illustrator για παιχνίδια στην Tamasenco (www.tamasenco.com) και κάνει κυρίως ιντερνετικές δουλειές. «Πριν από αυτό δούλευα για τέσσερα χρόνια ως web designer σε διαφημιστική, αλλά δεν μου δόθηκαν πολλές ευκαιρίες για illustration σε αυτό το δρόμο, οπότε ήταν κάτι που έκανα στον ελεύθερο χρόνο μου, μέχρι να βρω την άκρη και να φύγω από εκεί. Η αλήθεια είναι ότι δεν σπούδασα officially τίποτα από τα δύο. Σπούδασα Ceramics στην Αγγλία και όταν ήρθα εδώ κατάλαβα ότι δεν παίζει τίποτα σχετικό και ο τομέας αυτός πεθαίνει. Είχα από παλιά τρέλα με τους υπολογιστές και θα μπορούσα να βρίσκομαι όλη μέρα μπροστά από μια οθόνη, οπότε άρχισα να σχεδιάζω ψηφιακά και ασχολήθηκα με το web design, γιατί δεν ήταν αρκετά καλές οι δουλειές μου τότε, οπότε ήξερα ότι μόνο έτσι θα έβρισκα δουλειά.

Σχεδιάζω από παιδί με διαλείμματα. Digitally σχεδιάζω από το 2006 περίπου. Η ανάγκη να ζωγραφίζω υπήρχε από τότε που ήμουν παιδί, αλλά όχι από πολύ μικρός. Νομίζω ότι σε κάποια φάση στο γυμνάσιο κατάλαβα ότι μπορώ να χρησιμοποιώ την εικόνα για να επικοινωνώ καλύτερα από ο, τι με το να μιλάω. Μου ήταν πολύ δύσκολο να μιλάω, ενώ με τις εικόνες μπορούσα να λέω άνετα ό,τι με προβλημάτιζε.

Άσχετα όμως με το τι θα ζωγραφίσω, το πιο σημαντικό από όλα και το πιο ενδιαφέρον, είναι το concept της εικόνας και το πώς θα καταφέρω να αποδώσω την ιδέα ξεκάθαρα, χωρίς να μπλέκω μέσα της extra ανούσιες λεπτομέρειες.

H ανάγκη-κίνητρο κράτησε για αρκετά χρόνια. Πλέον δεν είναι έτσι ακριβώς. Τώρα μου αρέσει να ζωγραφίζω και σαν διαδικασία, και το να δημιουργώ είναι ένας τρόπος ζωής που νιώθω ότι με βελτιώνει σαν άνθρωπο και με πιέζει να λύνω συνεχώς προβλήματα και αναλύω θέματα που δεν θα έβρισκα μπροστά μου αλλιώς. Πλέον προσπαθώ να επικοινωνώ με τις εικόνες μου, με concepts που είναι πιο παγκόσμια και μπορούν και οι άλλοι να ταυτιστούν.

Ένας Έλληνας illustrator που τον λένε azbeen και σχεδιάζει παιχνίδια Facebook Twitter
 

Νομίζω ότι το αγαπημένο μου θέμα είναι οι χαρακτήρες, αλλά νομίζω ότι είναι κάτι στο οποίο δεν είμαι ιδιαίτερα και αυτό το γεγονός με ζορίζει. Χρειάζομαι ακόμα αρκετή δουλειά για να φτάσω σε ένα σημείο ώστε να είμαι ικανοποιημένος. Τα τελευταία δύο χρόνια ζωγραφίζω και τοπία και νιώθω ότι έχω μια σχετική άνεση σε αυτό. Άσχετα όμως με το τι θα ζωγραφίσω, το πιο σημαντικό από όλα και το κομμάτι που είναι πιο ενδιαφέρον, είναι το concept της εικόνας και το πώς θα καταφέρω να αποδώσω την ιδέα ξεκάθαρα, χωρίς να μπλέκω μέσα της extra ανούσιες λεπτομέρειες. Αυτό το ανακάλυψα πρόσφατα και μου έχει γίνει λίγο εμμονή. Επίσης, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που εμφανίζουν οι νέοι καλλιτέχνες και, εν τέλει, μάλλον είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που έχουμε να ξεπεράσουμε όλοι οι καλλιτέχνες.

Όλες οι εικόνες ξεκινάνε με σκίτσα, πολλά σκίτσα, σκίτσα για την σύνθεση, ξεχωριστά σκίτσα για τους χαρακτήρες και άλλα σκίτσα για ο, τι άλλο έχει μέσα η εικόνα. Όταν κάνω το τελικό σκίτσο και έχω λύσει ό,τι πρόβλημα μπορεί να προκύψει -ποτέ δεν τα λύνω, πάντα ξεφεύγουν προβλήματα- τότε κάνω γύρω στις τέσσερις γρήγορες χρωματικές παραλλαγές και διαλέγω όποια μου αρέσει. Από εκεί και πέρα, είναι το εύκολο κομμάτι. Απλά τελειώνω την εικόνα με βάση το σκίτσο και τα χρώματα.

Ένας Έλληνας illustrator που τον λένε azbeen και σχεδιάζει παιχνίδια Facebook Twitter

Ζηλεύω τη δουλειά όλων των άλλων. Όλοι κάνουν τουλάχιστον ένα πράμα καλύτερα από εσένα, οπότε έχεις πάντα να μάθεις κάτι από τους άλλους. Κάποτε αυτό με ζόριζε και προσπαθούσα να αντιγράψω διάφορα στυλ, τώρα ξέρω ότι δεν λειτουργεί έτσι αυτό, οπότε είμαι ελεύθερος να θαυμάζω πιο πολύ από ο,τι να ζηλεύω. Με έχουν επηρεάσει και με επηρεάζουν ακόμα αρκετοί άνθρωποι, δάσκαλοι, φίλοι, καλλιτέχνες και άνθρωποι που δεν έχω γνωρίσει ποτέ. Όλοι, πάντως, έχουν ένα κοινό στοιχείο: ή κάνουν κάτι πολύ σωστό, ή κάτι πολύ λάθος.

Εκτός από την τέχνη έχω δύο κύριες ασχολίες: να παίζω με τον γιο μου που είναι τεσσάρων και να παίζω επιτραπέζια. Περιμένω την στιγμή που αυτά τα δύο θα γίνουν μια ασχολία. Νομίζω ότι όσο περνάνε τα χρόνια ενοχλούμαι λιγότερο από όσα συμβαίνουν γύρω μου και αποδέχομαι σιγά-σιγά ότι ζούμε σε ένα χάος. Ένα πράγμα που με ενοχλεί είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι περιμένουν πάντα από άλλους και από εξωτερικές καταστάσεις να αλλάξει η ζωή τους, αντί να αλλάξουν οι ίδιοι. Ακόμα προσπαθώ να ανακαλύψω αν ένας illustrator μπορεί να ζήσει από την τέχνη του στην Ελλάδα. Σίγουρα είναι δύσκολο, πάντως, γιατί είναι λίγες οι ευκαιρίες και χρειάζεται αρκετός χρόνος για να γίνεις καλός σε αυτό που κάνεις ώστε να έρθουν ευκαιρίες.

Πάντα είμαι περήφανος για τα πιο πρόσφατα πράγματα που κάνω. Αν δεν είμαι, δεν τα δείχνω. Τώρα δουλεύω ένα προσωπικό project με μικρές ιστορίες και δεν έχω ξανακάνει κάτι αντίστοιχο. Η πρώτη ιστορία αναμένεται να βγει σύντομα στο eyeblink-tales.tumblr.com. Το άλλο είναι ένα παιχνίδι το οποίο δουλεύω στην εταιρία που εργάζομαι την Tamasenco. Kαι αυτό ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί. Μια ιδανική συνέχεια για μένα θα είναι να συνεχίσουν τα πράγματα όπως είναι και να κάνω περισσότερες συναρπαστικές δουλειές με καλούς συνεργάτες.

https://azbeen.gr

www.facebook.com/WackyPotionDistrict/

www.facebook.com/Eyeblink-Tales-1677734785797882/?fref=ts

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ