Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio

Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
0
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα θέματα που κυριαρχούν στα έργα των BοWo Studio είναι οι φανταστικές πόλεις, η συνύπαρξη των ανθρώπων και των τοπίων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα...

Το BoWo Studio αποτελείται απο μία ομάδα εικονογράφων που εργάζονται και δημιουργούν στην Αθήνα. Ασχολούνται με την χαρτοκοπτική, το κολάζ, την εικονογράφηση και πειραματίζονται με μικτές τεχνικές. Πριν από μερικούς μήνες ξεκίνησαν να φτιάχνουν χειροποίητα κολάζ μεγάλων διαστάσεων, τα οποία είναι πραγματικά εντυπωσιακά και πολύ ιδιαίτερα. «Το χαρτί ασκεί μια γοητεία στην αφή. Ο ήχος του ψαλιδιού, η κόλλα που κολλάει στα δάχτυλα, ο συνδυασμός των κομματιών, η διαδικασία είναι άμεση και σχεδόν ερωτική», λένε οι BoWo Studio που πιστεύουν ότι παρόλο που το ψηφιακό κολάζ έχει απεριόριστες δυνατότητες του λείπει η μαγεία που έχει το χειροποίητο.

«Την επιφάνεια του κολάζ την αντιμετωπίζουμε σαν θεατρική σκηνή. Είναι απρόβλεπτος ο ρόλος του κάθε κομματιού και της κάθε φιγούρας που εισβάλει. Δεν ξέρουμε αν θα χαθεί, αν θα μείνει στο βάθος ή αν θα πρωταγωνιστήσει. Τα κολάζ δίνουν απεριόριστες δυνατότητες, ρόλους και μεταμορφώσεις. Η ενότητα είναι το παν και η αφαίρεση είναι επίπονη».

Εξερευνούμε τα όρια του ονείρου και της πραγματικότητας. Τα κολάζ μας έχουν πολλές λεπτομέρειες και μπορεί κάποιος να τα δει από διαφορετικές προοπτικές. 

Τα θέματα που κυριαρχούν στα έργα των BοWo Studio είναι οι φανταστικές πόλεις, η συνύπαρξη των ανθρώπων και των τοπίων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Μεγάλο ενδιαφέρον έχουν οι εικόνες που δημιουργούν με βάση τα χόμπι γνωστών συγγραφέων. Το πάθος του Νabokov για τις πεταλούδες, η ενασχόληση του Hemingway με το μποξ, η αγάπη της Virginia Woolf για το κρίκετ. Επίσης εικόνες από διάφορες μηχανικές εφευρέσεις που δεν έχουν ακόμα επινοηθεί και καρτ ποστάλ από χώρες που δεν έχουν εξερευνηθεί.

 

«Το κολάζ είναι το ιδανικό μέσο για να εξερευνήσουμε και να επεκτείνουμε τα όρια του κόσμου μας. Έτσι όπως συναρμολογούνται τα κομμάτια του, έτσι και εμείς ανακαλύπτουμε έναν καινούργιο κόσμο. Η εικόνα αποδομείται και αναδιαρθρώνεται και εμείς εκμεταλλευόμαστε τις απεριόριστες πιθανότητες. Η γοητεία στο τι τελικά επιλέγουμε να συναρμολογήσουμε κάποτε τελειώνει και έτσι το κολάζ ολοκληρώνεται».

Οι BoWo Studio έχουν ασχοληθεί πολύ με την ιστορία του κολάζ και έχουν εντοπίσει τις ρίζες του από πολύ παλιά. Τον 19ο αιώνα, στην βικτωριανή εποχή, πολλές γυναίκες της αγγλικής ανώτερης τάξης δημιούργησαν παράδοξα κολάζ. Πολύ πριν από το dada και τον σουρεαλισμό. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μία έκρηξη στην παραγωγή έργων ψηφιακού κολάζ λόγω της εξοικείωσης των καλλιτεχνών με τους υπολογιστές και τα νέα μέσα. Υπάρχουν εντυπωσιακά κολάζ που βασίζονται στην επεξεργασία σύγχρονων φωτογραφιών και άλλα που συνδυάζουν τα χαρτιά και τα υφάσματα και τις διαφορετικές υφές και δημιουργούν την αίσθηση πολλαπλών επιπέδων.

 

Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Το κολάζ είναι το ιδανικό μέσο για να εξερευνήσουμε και να επεκτείνουμε τα όρια του κόσμου μας. Έτσι όπως συναρμολογούνται τα κομμάτια του, έτσι και εμείς ανακαλύπτουμε έναν καινούργιο κόσμο...

 

Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Επίσης εικόνες από διάφορες μηχανικές εφευρέσεις που δεν έχουν ακόμα επινοηθεί και καρτ ποστάλ από χώρες που δεν έχουν εξερευνηθεί...

 
«Μας γοήτευαν πάντα οι εικονογραφήσεις στα βιβλία του Jules Verne και του H.G. Wells», λένε οι Bowo Studio που παίρνουν την έμπνευσή τους από γκραβούρες σε παλιές εγκυκλοπαίδειες, παλιούς χάρτες, περίτεχνα κεντήματα, παράδοξα κτίσματα και από την ανατροπή της προοπτικής. Επίσης τα αντικείμενα των αρχαίων πολιτισμών, οι εφευρέσεις, η φυσική ιστορία, οι λαβύρινθοι του Jorge Luis Borges, η ατμόσφαιρα στα βιβλία του G.K. Chesterton και του Ε.Χ. Γονατά, αποτελούν σημεία αναφοράς των έργων τους. Στα έργα των Bowo Studio μπορεί κάποιος να βρει επιρροές και από τα κολάζ του Max Ernst, τους πίνακες του Rene Magritte, τις παράλληλες δράσεις στα έργα του Pieter Bruegel, από τις λεπτομέρειες από έργα του Hieronymus Bosch και την ατμόσφαιρα των film noir και του γερμανικού εξπρεσιονισμού. «Είναι πάρα πολλά τα ερεθίσματα και λειτουργούν απροσδόκητα και το απροσδόκητο εισβάλει στην πραγματικότητα και τη μεταμορφώνει», λένε. «Ένα παιδί με μια χάρτινη σαΐτα, μια κυρία με ένα κομψό υπερμέγεθες καπέλο, μια κοπέλα που φουσκώνει μπαλόνια στο μετρό. Εικόνες σαν αυτές γίνονται κομμάτια στα κολάζ μας».

«Είμαστε παρατηρητές του απροσδόκητου και το απροσδόκητο μας οδηγεί. Εξερευνούμε τα όρια του ονείρου και της πραγματικότητας. Τα κολάζ μας έχουν πολλές λεπτομέρειες και μπορεί κάποιος να τα δει από διαφορετικές προοπτικές. Θέλουμε ο θεατής να ταυτιστεί με τα πρόσωπα, να δημιουργήσει τις δικές του ιστορίες παρατηρώντας τα, να περιπλανηθεί μέσα τους, να χαθεί και να ανακαλύψει».

Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter
Τα απροσδόκητα, χειροποίητα κολάζ των BoWo Studio Facebook Twitter

Ιnfo:

Τα έργα του BoWo Studio πωλούνται σαν πόστερ και κάρτες στο Etsy Shop
https://www.behance.net/BoWoStudio

 http://bowostudio.tumblr.com/

https://www.facebook.com/BoWo-Studio-924996910907143/

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ