Το σύμπαν του Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες

Το σύμπαν του Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες Facebook Twitter
Χουάν Μιρό. Γυναίκα και Πουλιά, 1969. Λάδι σε καμβά, Ίδρυμα Joan Miró, Βαρκελώνη. Ιδιωτική συλλογή, μακροχρόνιος δανεισμός © Successió Miró, 2023
0

Μέσα από έργα που προέρχονται από την τελευταία περίοδο της δημιουργικής πορείας του Μιρό, η έκθεση Miró Universe θα επιτρέψει στους επισκέπτες να γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο ο καλλιτέχνης εργάστηκε και εδραίωσε τη δική του γλώσσα, την οποία σταδιακά τελειοποίησε σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του.

Η Miró Universe φτάνει στην Αθήνα μετά από μια επιτυχημένη διεθνή περιοδεία με σταθμούς στη Ρώμη, το Βερολίνο, το Δουβλίνο, τις Βρυξέλλες, το Παρίσι, το Νέο Δελχί, το Πουέρτο Ρίκο και το Μεξικό, χάρη στη συνεργασία του Ιδρύματος Joan Miró με το Υπουργείο Εξωτερικών, την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Συνεργασία της Ισπανίας, το Ινστιτούτο Θερβάντες, την AECID και το Ίδρυμα Abertis. 

Αυτή τη φορά, η έκθεση θα περιλαμβάνει νέα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής του Χουάν Μιρό, καθώς και μια ανανεωμένη επιλογή φωτογραφιών από τη δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη που τραβήχτηκαν από τον Joaquim Gomis και προέρχονται από το Arxiu Nacional de Catalunya (Εθνικό Αρχείο της Καταλονίας). Συγκεκριμένα, οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να δουν τους πίνακες Γυναίκα και Πουλιά (1969), Ζωγραφική (1971-1973) και Κεφάλι, Πουλί (1976) από τις συλλογές του Ιδρύματος Joan Miró. Και τα τρία έργα προέρχονται από την τελευταία περίοδο της δημιουργικής πορείας του καλλιτέχνη, κατά την οποία συνδύαζε πυκνότερες συνθέσεις που έτειναν να καταλαμβάνουν ολόκληρη την εικαστική επιφάνεια με άλλες απλούστερες, πιο παραστατικές και ποιητικές.

Σύμφωνα με τη Véronique Dupas, την επιμελήτρια της έκθεσης και υπεύθυνη για τη συγγραφή του κειμένου της έκδοσης που τη συνοδεύει, "παρά τις διαφορές από τυπική άποψη, οι τρεις πίνακες της έκθεσης μοιράζονται τη χρήση μιας χρωματικής κλίμακας, που περιορίζεται στα βασικά χρώματα και συνοδεύεται από το μαύρο, το οποίο αποκτά δομική λειτουργία".

Σύμφωνα με τη Véronique Dupas, την επιμελήτρια της έκθεσης και υπεύθυνη για τη συγγραφή του κειμένου της έκδοσης που τη συνοδεύει, "παρά τις διαφορές από τυπική άποψη, οι τρεις πίνακες της έκθεσης μοιράζονται τη χρήση μιας χρωματικής κλίμακας, που περιορίζεται στα βασικά χρώματα και συνοδεύεται από το μαύρο, το οποίο αποκτά δομική λειτουργία".

Η προσεκτική επιλογή για το Miró Universe περιλαμβάνει επίσης τα γλυπτά Γυναίκα (1966) και Φιγούρα (1968) από τις συλλογές του Ιδρύματος Joan Miró. Αυτά δημιουργήθηκαν τη δεκαετία του 1960, όταν ο Miró ξεκίνησε μια πορεία φιλόδοξης γλυπτικής παραγωγής που συνδέεται με το objet trouvé ή, αλλιώς, με το ανευρεθέν αντικείμενο. Όπως επισημαίνει η Dupas, "ο καλλιτέχνης αντλούσε έμπνευση από κάθε είδους υλικά που μάζευε τυχαία από τη φύση κατά τη διάρκεια των περιπάτων του, καθώς και από αντικείμενα που ήταν φτιαγμένα από ανθρώπινα χέρια, τα οποία συνέλεγε στα εργαστήριά του".

Ο Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες Facebook Twitter
Χουάν Μιρό. Κεφάλι, Πουλί, 1976. Λάδι σε καμβά. Ίδρυμα Joan Miró, Βαρκελώνη. Ιδιωτική συλλογή, μακροχρόνιος δανεισμός. © Successió Miró, 2023

Επιπλέον, το Miró Universe παρουσιάζει μια επιλογή φωτογραφιών που καταγράφουν τις δημιουργικές διαδικασίες και τα περιβάλλοντα εργασίας του καλλιτέχνη. Τα στιγμιότυπα προέρχονται από τον Joaquim Gomis (Βαρκελώνη, 1902-1991), έναν υποστηρικτή της τέχνης και σπουδαίο φίλο του Χουάν Μιρό, ο οποίος φωτογράφιζε το έργο και το δημιουργικό περιβάλλον του καλλιτέχνη καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας του. Ο Gomis ήταν ο πρώτος πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Joan Miró, το οποίο, κατόπιν επιθυμίας των κληρονόμων του, διαχειρίζεται και διαδίδει το φωτογραφικό του αρχείο που φυλάσσεται με μακροχρόνιο δανεισμό στο Arxiu Nacional de Catalunya.

Τα έργα επιτρέπουν στους επισκέπτες να κατανοήσουν πώς ο Μιρό " εξελίχθηκε σε έναν πολυδιάστατο δημιουργό, ικανό να εργάζεται σε διάφορα επίπεδα, από το πυκνό στο ελαφρύ, από τις μεγάλες στις μικρές φόρμες, από τη βία στην ποίηση", καταλήγει η επιμελήτρια.

Για τον Χουάν Μιρό

Βαρκελώνη, 1893 - Πάλμα, 1983

Το σύμπαν του Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες Facebook Twitter
Joaquim Gomis. Πορτρέτο του Χουάν Μιρό, 1944. Ιδιοκτησία του Joaquim Gomis, με μακροπρόθεσμο δανεισμό στο Arxiu Nacional de Catalunya.© Herederos de Joaquim Gomis. Ίδρυμα Joan Miró, Βαρκελώνη, 2023

Ο Χουάν Μιρό γεννήθηκε στη Βαρκελώνη το 1893, αλλά τα συναισθηματικά τοπία που τον διαμόρφωσαν ως άνθρωπο και καλλιτέχνη ήταν κυρίως αυτά του Mont-roig, του Παρισιού και της 3 Μαγιόρκα, και αργότερα αυτά της Νέας Υόρκης και της Ιαπωνίας. Η μικρή πόλη Mont-roig στην περιοχή Baix Camp της Καταλονίας υπήρξε ο αντίποδας της πνευματικής ζύμωσης της ζωής του με τους υπερρεαλιστές ποιητές στο Παρίσι της δεκαετίας του 1920 και των ερεθισμάτων που τού έδωσε η γνωριμία με τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του '40.

Λίγο αργότερα, στα μέσα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ο Χουάν Μιρό επέστρεψε από την εξορία στη Γαλλία και εγκαταστάθηκε στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα, η οποία έγινε το καταφύγιο και ο χώρος εργασίας του και ο τόπος όπου ο φίλος του Josep Lluís Sert σχεδίασε το ατελιέ των ονείρων του. Η προσκόλληση του Μιρό στο τοπίο του Mont-roig αρχικά και, στη συνέχεια, της Μαγιόρκα ήταν καθοριστική για το έργο του. Η σύνδεσή του με τη γη και το ενδιαφέρον του για τα καθημερινά αντικείμενα και το φυσικό περιβάλλον αποτέλεσαν το υπόβαθρο για ορισμένες από τις έρευνες τεχνικής και φόρμας που πραγματοποίησε.

Στο πλαίσιο της συνεχούς αναζήτησης μιας αυθεντικής, παγκόσμιας τέχνης που δε θα μπορούσε να ενταχθεί σε κανένα κίνημα, ο Μιρό απέφευγε τον ακαδημαϊσμό. Αυτοπεριοριζόμενος στους τρόπους και τις δημόσιες εκφράσεις του, ο Χουάν Μιρό έδειξε μέσω της τέχνης την επαναστατικότητά του και την έντονη ευαισθησία του στα πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα που διαδραματίζονταν γύρω του. Αυτές οι αντικρουόμενες δυνάμεις τον οδήγησαν στη δημιουργία μιας μοναδικής και εξαιρετικά προσωπικής γλώσσας που τον καθιστά έναν από τους σημαντικότερους δημιουργούς του 20ού αιώνα.

Ο Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες Facebook Twitter
Χουάν Μιρό. Ζωγραφική, 1971-1973. Λάδι σε καμβά. Ίδρυμα Joan Miró, Βαρκελώνη. Ιδιωτική συλλογή, μακροχρόνιος δανεισμός. © Successió Miró, 2023
Ο Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες Facebook Twitter
Χουάν Μιρό. Γυναίκα, 1966. Χαλκός, Ίδρυμα Joan Miró, Βαρκελώνη.© Successió Miró, 2023
Ο Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες Facebook Twitter
Χουάν Μιρό. Φιγούρα, 1968. Χαλκός. Ίδρυμα Joan Miró, Βαρκελώνη. © Successió Miró, 2023
Ο Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες Facebook Twitter
Joaquim Gomis. Προπαρασκευαστικά αντικείμενα για το γλυπτό The Pitchfork στο ατελιέ Son Boter, Πάλμα ντε Μαγιόρκα, 1961. Ιδιοκτησία του Joaquim Gomis, με μακροχρόνιο δανεισμό στο Arxiu Nacional de Catalunya. © Herederos de Joaquim Gomis. Ίδρυμα Joan Miró, Βαρκελώνη, 2023
Ο Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες Facebook Twitter
Joaquim Gomis. Ατελιέ του Χουάν Μιρό, Son Abrines, Πάλμα ντε Μαγιόρκα, 1961. Ιδιοκτησία του Joaquim Gomis, με μακροπρόθεσμο δανεισμό στην Arxiu Nacional de Catalunya. © Herederos de Joaquim Gomis. Ίδρυµα Joan Miró, Βαρκελώνη, 2023
Ο Χουάν Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες Facebook Twitter
Joaquim Gomis. Εσωτερικό του ατελιέ του Χουάν Μιρό, Son Abrines, Πάλμα ντε Μαγιόρκα, 1961. Ιδιοκτησία του Joaquim Gomis, με μακροχρόνιο δανεισμό στο Arxiu Nacional de Catalunya © Herederos de Joaquim Gomis. Ίδρυμα Joan Miró, Βαρκελώνη, 2023

Το κοινό θα μπορεί να επισκεφθεί τη Miró Universe στο Ινστιτούτο Θερβάντες (οδός Σκουφά 31, Κολωνάκι) στην Αθήνα από τις 13 έως τις 27 Ιουλίου. 

Το Miró Universe έρχεται στην Αθήνα στο πλαίσιο μιας επιτυχημένης διεθνούς περιοδείας που ξεκίνησε το 2019, η οποία έχει ταξιδέψει την έκθεση στις πρεσβείες της Ισπανίας στη Ρώμη, το Βερολίνο, το Δουβλίνο, τις Βρυξέλλες, το Παρίσι και το Νέο Δελχί, στην κατοικία του Ισπανού Πρέσβη στην Ουάσινγκτον, στο Centro Cultural de España στο Μεξικό και στο Museo de Arte de Puerto Rico.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

18 εκθέσεις που θα υποδεχτούμε τον Ιουλίο στην Αθήνα

Πολιτισμός / 18 εκθέσεις που θα υποδεχτούμε τον Ιουλίο στην Αθήνα

Ιάννης Ξενάκης στο ΕΜΣΤ, ομαδική έκθεση των φοιτητών και φοιτητριών της ΑΣΚΤ στον χώρο του Ιδρύματος Γιάννη Τσαρούχη, η πρώτη έκθεση φωτογραφίας της κορυφαίας Αμερικανίδας φωτογράφου Diane Tuft στην Ελλάδα και μια σειρά από συναρπαστικά εικαστικά δρώμενα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ