SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Ένα από τα έργα του SimpleG σε τοίχο κτιρίου στη Βηρυτό - SimpleG
0

Σε πείσμα εκείνων που επιμένουν να βλέπουν την (υπαρκτή, μάλλον) ασχήμια της τσιμεντένιας, γκρίζας, απρόσωπης, πολλές φορές αδυσώπητης Αθήνας, υπάρχουν οι άνθρωποι που επιλέγουν να εστιάζουν στη γοητεία της, να ανακαλύπτουν την αξία της και να δημιουργούν την ομορφιά της. Ένας από αυτούς ο SimpleG, φοιτητής της Καλών Τεχνών και με σπουδές στην Αγιογραφία. Προσφάτως, ένα γκράφιτι δικό του στον Κεραμεικό έγινε το θέμα των ημερών. Ο ίδιος μιλάει στη Lifo για τους λόγους που τον έστρεψαν στη ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες.

«Το γκράφιτι προέκυψε για λόγους απομάκρυνσης από την μάζα του σχολείου στο Γυμνάσιο, στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες. Πέραν της μητέρας μου που ζωγράφιζε λίγο όταν ήμουν μικρός, δεν υπήρχαν άλλες αναφορές. Στη συνέχεια ωρίμασε μόνο του» λέει ο ίδιος για το πώς κατέληξε σ'αυτό το είδος τέχνης.

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Fisherman - H μορφή ενός ψαρά στο λιμάνι της Σάμου, ένα έργο έκτασης 200 τ.μ - SimpleG

Περνώντας από την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου στον Κεραμεικό, είναι αυτή η ακίνητη μορφή που σχεδόν σου επιβάλλει να στρέψεις το βλέμμα ψηλά. Μία νέα γυναίκα που κρατά στα χέρια ένα βιβλίο κι έχει τα μάτια στις γραμμές του. «Τόσα πολλά βιβλία, τόσος λίγος χρόνος» εξηγεί ο δημιουργός υπενθυμίζοντας την αξία των βιβλίων κόντρα στη μανία των ηλεκτρονικών μέσων.

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
«Τόσα πολλά βιβλία, τόσος λίγος χρόνος»: Το γκράφιτι στον Κεραμεικό - SimpleG

Πηγή έμπνευσής του (πλην των κατά παραγγελία θεμάτων) η ζωή, η καθημερινότητα, οι καταστάσεις. Κάποια από τα έργα του έχουν «ρυτίδες», «θόρυβο», άλλα είναι αιθέρια, αψεγάδιαστης ομορφιάς. «Μου αρέσει η ατμόσφαιρα σε ένα έργο τα τελευταία χρόνια, να μου ξυπνάει συναισθήματα» λέει ο ίδιος για τα έργα του, καθένα από τα οποία χρειάζεται δύο με τρεις ημέρες για να ολοκληρωθεί.

Σε αντίθεση με αυτό που ίσως θα υπέθετε κανείς, οι αντιδράσεις του κόσμου δεν είναι μόνο θαυμασμού ή εντυπωσιασμού: «Μου έχει συμβεί πολλές φορές ο κόσμος να αντιδράσει αρνητικά. Γενικά ο κόσμος βιάζεται να βγάλει συμπεράσματα, καθρεφτίζοντας έτσι την κοινωνία μας. Και σίγουρα δε μιλάω μόνο για το δικό μου αντικείμενο», λέει ο ίδιος.

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Ένα από τα «μπαλόνια» του Τζεφ Κουνς σε τοίχο - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Insomnia - Η μορφή της γιαγιάς του όπως τη φωτογράφισε ενώ προσπαθούσε να κοιμηθεί - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter

Φωτογραφία, ζωγραφική, έργα σε καμβά, ξύλο και, τελικά, τοίχους. Στην Ελλάδα και εκτός. Τρόπος έκφρασης, τρόπος επικοινωνίας. «Τα έργα στο δρόμο συνοδεύονται από επαφή με τον κόσμο, ταξίδια, διαφορετικές καταστάσεις και κουλτούρες, γι' αυτό οι ιστορίες που μου έρχονται στο μυαλό είναι πολλές». Τα έργα που ξεχωρίζει ο ίδιος από τα υπόλοιπα δικά του είναι «το 'Medusa's dance' στην Ισπανία και το τελευταίο στο Μεταξουργείο. Και τα δυο κρύβουν ένα πιο βαθύ μήνυμα για το γυναικείο φύλο».

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Το Medusa's dance στην Ισπανία είναι ένα από τα έργα που ξεχωρίζει - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
'FAKE SUMMER KISSES' στην Καλών Τεχνών - SimpleG

Αν πιστεύει στη "στρατευμένη τέχνη", στο αν η τέχνη οφείλει να στηλιτεύει και να καθοδηγεί; «Η τέχνη οφείλει να αφυπνίζει» απαντά και προσθέτει «Εμείς που έχουμε τη δυνατότητα να εκφραζόμαστε στο δρόμο, έχουμε μια ευθύνη παραπάνω. Ωστόσο, ο καθένας μπορεί να κάνει ότι τον ευχαριστεί» λέει και παραδέχεται πως η Ελλάδα βάζει τρικλοποδιές, είναι «δύσκολο, πολύ δύσκολο πεδίο δράσης, όμως αλλάζει με τα χρόνια που περνούν».

Στο αν υπάρχει η τεχνοτροπία της αγιογραφίας στις δημιουργίες του, αν είναι ορατή ή αδιόρατη, απαντά «σαν νοοτροπία, θα έλεγα, μόνο. Στο πώς αντιμετωπίζω ένα έργο. Ψάχνω τη χρυσή τομή του συνδυασμού τους, ωστόσο...»

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Έργο του 2016 στη Σαντορίνη - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
«Trapped Generation» - Παγιδευμένη γενιά, ένα γκράφιτι του 2016 σε σχολείο της Νίκαιας - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Save Your Future - Γκράφιτι τού 2016 στην πλατεία Χαλκηδόνας στη Νίκαια - SimpleG


Προσφυγικό, αστυνομική αυθαιρεσία, φτωχοποίηση, brain drain... «Αυτά είναι που φαίνονται. Προσωπικά βλέπω μαζικοποίηση, διχόνοια, αντιζηλία που δεν μας κάνει να προχωράμε παρακάτω, φαγωμάρα, κακό εκπαιδευτικό σύστημα και άλλα...» απαντά στο τι τον προβληματίζει. Και, ως προς αυτά που θα ήθελε να αλλάξει, καταλήγει εύγλωττα: «Θα ήθελα να ηρεμήσουμε λίγο. Να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε περαστικοί σε αυτόν τον κόσμο και να κοιτάξουμε την ψυχή μας. Και αν μπορούμε να κάνουμε κάτι καλό χωρίς γνώμονα το συμφέρον, να το κάνουμε».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Last touch on this anamorphic Jeff Koons' balloon #simpleg #anamorphic #mural

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SimpleG (@simpleg1) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

#simpleg#cherries Camera by Esme

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SimpleG (@simpleg1) στις

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Πικάσο και η μαγεία της χαρακτικής σε μια μοναδική έκθεση

Εικαστικά / Ο Πικάσο και η μαγεία της χαρακτικής σε μια μοναδική έκθεση στο Βρετανικό Μουσείο

Το μουσείο παρουσιάζει εκατό περίπου εκτυπώσεις έργων του Πικάσο, από τις 500 και πλέον που έχει στη συλλογή του, οι οποίες περιλαμβάνουν και έργα που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ ξανά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Εικαστικά / Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Συνεπής στο ετήσιο ραντεβού της με το φιλότεχνο κοινό της πόλης, μία από τις παλιότερες φουάρ της Ευρώπης, η Art Athina, ανοίγει τις πύλες της στο ιστορικό μέγαρο του Ζαππείου με τη συμμετοχή των σημαντικότερων ελληνικών αιθουσών τέχνης, διεθνών γκαλερί και μια σειρά από παράλληλα πρότζεκτ και δράσεις κάθε είδους για μεγάλους και παιδιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Εικαστικά / Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Είναι άραγε η διαβίωση σε μια κοινότητα γυμνιστών μια επιτυχημένη «συνταγή» ελευθερίας και ευζωίας; Πόσο ταυτίζονται οικολογία, φυσιολατρία και γυμνισμός; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα εστιάζει η έκθεση «Paradis naturistes» στο μουσείο Mucem της Μασσαλίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σικελιώτης - Τάσσος: Η φιλία και o ουμανισμός των δύο καλλιτεχνών σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Σικελιώτης - Τάσσος: Η φιλία και o ουμανισμός των δύο καλλιτεχνών σε μια νέα έκθεση

Οι «Εργάτες» (1932) του χαράκτη Τάσσου συναντιούνται με τον «Εργάτη» (1938) του Γιώργου Σικελιώτη: Περισσότερα από 160 έργα σε αναπάντεχες «συνομιλίες«, από τις 27/10 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ελένη Κουτσούδη-Ιόλα

Εικαστικά / «Ο Αλέξανδρος Ιόλας υπερέβαλλε σε πολλά, και ο καθένας τον παρουσίαζε όπως ήθελε»

Η Ελένη Κουτσούδη-Ιόλα ξεκίνησε μια έρευνα σε διάφορες ηπείρους, όταν μια φοιτήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών τη ρώτησε πού θα μπορούσε να βρει ένα τεκμηριωμένο βιβλίο για τον διεθνή γκαλερίστα και θείο της. Την ενδιέφερε να προβάλλει το έργο του, να προσθέσει πληροφορίες που και η ίδια δεν γνώριζε, και να διαχωρίσει τον μύθο από την πραγματικότητα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ