SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Ένα από τα έργα του SimpleG σε τοίχο κτιρίου στη Βηρυτό - SimpleG
0

Σε πείσμα εκείνων που επιμένουν να βλέπουν την (υπαρκτή, μάλλον) ασχήμια της τσιμεντένιας, γκρίζας, απρόσωπης, πολλές φορές αδυσώπητης Αθήνας, υπάρχουν οι άνθρωποι που επιλέγουν να εστιάζουν στη γοητεία της, να ανακαλύπτουν την αξία της και να δημιουργούν την ομορφιά της. Ένας από αυτούς ο SimpleG, φοιτητής της Καλών Τεχνών και με σπουδές στην Αγιογραφία. Προσφάτως, ένα γκράφιτι δικό του στον Κεραμεικό έγινε το θέμα των ημερών. Ο ίδιος μιλάει στη Lifo για τους λόγους που τον έστρεψαν στη ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες.

«Το γκράφιτι προέκυψε για λόγους απομάκρυνσης από την μάζα του σχολείου στο Γυμνάσιο, στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες. Πέραν της μητέρας μου που ζωγράφιζε λίγο όταν ήμουν μικρός, δεν υπήρχαν άλλες αναφορές. Στη συνέχεια ωρίμασε μόνο του» λέει ο ίδιος για το πώς κατέληξε σ'αυτό το είδος τέχνης.

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Fisherman - H μορφή ενός ψαρά στο λιμάνι της Σάμου, ένα έργο έκτασης 200 τ.μ - SimpleG

Περνώντας από την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου στον Κεραμεικό, είναι αυτή η ακίνητη μορφή που σχεδόν σου επιβάλλει να στρέψεις το βλέμμα ψηλά. Μία νέα γυναίκα που κρατά στα χέρια ένα βιβλίο κι έχει τα μάτια στις γραμμές του. «Τόσα πολλά βιβλία, τόσος λίγος χρόνος» εξηγεί ο δημιουργός υπενθυμίζοντας την αξία των βιβλίων κόντρα στη μανία των ηλεκτρονικών μέσων.

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
«Τόσα πολλά βιβλία, τόσος λίγος χρόνος»: Το γκράφιτι στον Κεραμεικό - SimpleG

Πηγή έμπνευσής του (πλην των κατά παραγγελία θεμάτων) η ζωή, η καθημερινότητα, οι καταστάσεις. Κάποια από τα έργα του έχουν «ρυτίδες», «θόρυβο», άλλα είναι αιθέρια, αψεγάδιαστης ομορφιάς. «Μου αρέσει η ατμόσφαιρα σε ένα έργο τα τελευταία χρόνια, να μου ξυπνάει συναισθήματα» λέει ο ίδιος για τα έργα του, καθένα από τα οποία χρειάζεται δύο με τρεις ημέρες για να ολοκληρωθεί.

Σε αντίθεση με αυτό που ίσως θα υπέθετε κανείς, οι αντιδράσεις του κόσμου δεν είναι μόνο θαυμασμού ή εντυπωσιασμού: «Μου έχει συμβεί πολλές φορές ο κόσμος να αντιδράσει αρνητικά. Γενικά ο κόσμος βιάζεται να βγάλει συμπεράσματα, καθρεφτίζοντας έτσι την κοινωνία μας. Και σίγουρα δε μιλάω μόνο για το δικό μου αντικείμενο», λέει ο ίδιος.

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Ένα από τα «μπαλόνια» του Τζεφ Κουνς σε τοίχο - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Insomnia - Η μορφή της γιαγιάς του όπως τη φωτογράφισε ενώ προσπαθούσε να κοιμηθεί - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter

Φωτογραφία, ζωγραφική, έργα σε καμβά, ξύλο και, τελικά, τοίχους. Στην Ελλάδα και εκτός. Τρόπος έκφρασης, τρόπος επικοινωνίας. «Τα έργα στο δρόμο συνοδεύονται από επαφή με τον κόσμο, ταξίδια, διαφορετικές καταστάσεις και κουλτούρες, γι' αυτό οι ιστορίες που μου έρχονται στο μυαλό είναι πολλές». Τα έργα που ξεχωρίζει ο ίδιος από τα υπόλοιπα δικά του είναι «το 'Medusa's dance' στην Ισπανία και το τελευταίο στο Μεταξουργείο. Και τα δυο κρύβουν ένα πιο βαθύ μήνυμα για το γυναικείο φύλο».

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Το Medusa's dance στην Ισπανία είναι ένα από τα έργα που ξεχωρίζει - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
'FAKE SUMMER KISSES' στην Καλών Τεχνών - SimpleG

Αν πιστεύει στη "στρατευμένη τέχνη", στο αν η τέχνη οφείλει να στηλιτεύει και να καθοδηγεί; «Η τέχνη οφείλει να αφυπνίζει» απαντά και προσθέτει «Εμείς που έχουμε τη δυνατότητα να εκφραζόμαστε στο δρόμο, έχουμε μια ευθύνη παραπάνω. Ωστόσο, ο καθένας μπορεί να κάνει ότι τον ευχαριστεί» λέει και παραδέχεται πως η Ελλάδα βάζει τρικλοποδιές, είναι «δύσκολο, πολύ δύσκολο πεδίο δράσης, όμως αλλάζει με τα χρόνια που περνούν».

Στο αν υπάρχει η τεχνοτροπία της αγιογραφίας στις δημιουργίες του, αν είναι ορατή ή αδιόρατη, απαντά «σαν νοοτροπία, θα έλεγα, μόνο. Στο πώς αντιμετωπίζω ένα έργο. Ψάχνω τη χρυσή τομή του συνδυασμού τους, ωστόσο...»

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Έργο του 2016 στη Σαντορίνη - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
«Trapped Generation» - Παγιδευμένη γενιά, ένα γκράφιτι του 2016 σε σχολείο της Νίκαιας - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Save Your Future - Γκράφιτι τού 2016 στην πλατεία Χαλκηδόνας στη Νίκαια - SimpleG


Προσφυγικό, αστυνομική αυθαιρεσία, φτωχοποίηση, brain drain... «Αυτά είναι που φαίνονται. Προσωπικά βλέπω μαζικοποίηση, διχόνοια, αντιζηλία που δεν μας κάνει να προχωράμε παρακάτω, φαγωμάρα, κακό εκπαιδευτικό σύστημα και άλλα...» απαντά στο τι τον προβληματίζει. Και, ως προς αυτά που θα ήθελε να αλλάξει, καταλήγει εύγλωττα: «Θα ήθελα να ηρεμήσουμε λίγο. Να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε περαστικοί σε αυτόν τον κόσμο και να κοιτάξουμε την ψυχή μας. Και αν μπορούμε να κάνουμε κάτι καλό χωρίς γνώμονα το συμφέρον, να το κάνουμε».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Last touch on this anamorphic Jeff Koons' balloon #simpleg #anamorphic #mural

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SimpleG (@simpleg1) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

#simpleg#cherries Camera by Esme

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SimpleG (@simpleg1) στις

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ