Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW)

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter
1

Ο Tom of Finland ζωγράφιζε άντρες που έκαναν σεξ. Άντρες μυώδεις, με αναλογίες τέλειες –λυγερή μέση, ιδανικούς κοιλιακούς, ολοστρόγγυλους κώλους και τεράστια πουλιά σαν σωλήνες πυροσβεστικής- μια φανταστική απεικόνιση της αρσενικής σάρκας όπως υπήρχε στην φαντασίωση κάθε gay άντρα. Άντρες υπερβολικούς, αλλά με ένα στοιχείο που τους έκανε περισσότερο ανατρεπτικούς και λιγότερο πρόστυχους: το χαμόγελό τους. Αρκετά χρόνια πριν η gay απελευθέρωση υπάρξει σαν έννοια και μισό αιώνα πριν οι κοινωνία αρχίσει να δέχεται το διαφορετικό, ο Tom of Finland (που το πραγματικό του όνομα ήταν Touko Laaksonen) αναπαριστούσε στα σκίτσα του σκληρό σεξ αποκλειστικά μεταξύ αντρών, συχνά σε δημόσια μέρη, με μια «θετική ευαισθησία» που έκανε τα έργα του να ξεχωρίζουν. Οι άντρες του Tom δήλωναν ξεκάθαρα την ομοφυλοφιλία τους χωρίς κανένα ίχνος ντροπής σε μια εποχή που ήταν αδιανόητο για τους πιο πολλούς gay άντρες να κάνουν κάτι τέτοιο.

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter
«Νομίζω ότι αυτό το απελευθερωμένο χαμόγελο που έχουν οι χαρακτήρες του είναι ακόμη ριζοσπαστικό» λέει ο Stefan Kalmár, ο επιμελητής της έκθεσης

«Νομίζω ότι αυτό το απελευθερωμένο χαμόγελο που έχουν οι χαρακτήρες του είναι ακόμη ριζοσπαστικό» λέει ο  Stefan Kalmár, ο επιμελητής της έκθεσης "Tom of Finland: The Pleasure of Play," που μέχρι τις 13 Σεπτεμβρίου παρουσιάζει μια πολύ αναλυτική ματιά στη δουλειά του στο Artists Space Books & Talks της Νέας Υόρκης. «Δεν είναι περιπτύξεις σε κλειστά μέρη, σε κρυφά πάρτι και σε δωμάτια ξενοδοχείων, συμβαίνουν σε εξωτερικούς χώρους και είναι ολοφάνερες, έτσι σήμερα λειτουργούν ως ένας ακόμη δημόσιος διάλογος για την σεξουαλικότητα που δεν σχετίζεται με τον gay γάμο.

Οι άντρες του Tom δήλωναν ξεκάθαρα την ομοφυλοφιλία τους χωρίς κανένα ίχνος ντροπής σε μια εποχή που ήταν αδιανόητο για τους πιο πολλούς gay άντρες να κάνουν κάτι τέτοιο.

Η δουλειά του Laaksonen παραμένει ακόμη και σήμερα μπροστά από την εποχή της. Είναι κόντρα στην σημερινή πεποίθηση πολλών gay ότι, για να σιγουρέψουν τα ίσα δικαιώματα, πρέπει να υποβαθμίσουν το σεξ και να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους σαν καθωσπρέπει και «κανονικούς» (ό,τι και αν σημαίνει αυτό). Ο Tom of Finland σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του αντιμαχόταν την ουδετεροποιημένη και θηλυπρεπή γκέι ζωή. Για τα έργα του έλεγε: ‘Άρχισα να υπερβάλω την αρσενικότητα επίτηδες, για να τονίσω ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι όλοι οι gay ‘καταραμένες αδελφές’ κι ότι μπορούν να είναι τόσο γοητευτικοί, δυνατοί και αρσενικοί όσο κάθε άλλος άντρας».

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter
 

Η έκθεση "The Pleasure of Play" περιλαμβάνει 180 σχέδια -κυρίως φτιαγμένα με μολύβι- και 600 φωτογραφικά κολάζ, χάρτινες κούκλες της δεκαετίας του ’30, το πλήρες σετ των έργων με τέμπερα των ’40s μαζί με περισσότερα από 300 εκθέματα. Από τα σχέδια της παιδικής του ηλικίας στην Kaarina της Φιλανδίας -όπου μεγάλωσε ως γιος δυο δασκάλων-, μέχρι το 1957 που εμφανίστηκε στην αμερικάνικη αγορά μέσα από περιοδικά για bodybuilding και την καθαρά πορνογραφική δουλειά του μέχρι το τέλος της ζωής του, το 1991, από φύσημα στην καρδιά.

  

Ο Kalmár λέει ότι η έκθεση επικεντρώνεται κυρίως «στο πιο διεστραμμένο υλικό του», έτσι υπάρχουν πολλά σχέδια με όργια, «παιχνίδια» με δέρμα, σκηνές στη φυλακή, ανταλλαγές ρόλων, ακόμη και κάποιοι άντρες που κάνουν σεξ ντυμένοι με στολές των Ναζί, σχέδια που ήταν εμπνευσμένα από Γερμανούς στρατιώτες που κατέλαβαν στην Φιλανδία στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. «Είναι πολύ hardcore», λέει ο Kalmár, «ακόμα και τώρα αναρωτιόμαστε ‘μπορούμε να τα δείξουμε αυτά;’».  

Ο Kalmár κάνει πικάντικη την συζήτησή του για τη δουλειά του Laaksonen αποκαλύπτοντας άγνωστα στοιχεία της προσωπικής του ζωής, όπως ότι η οικογένειά του μέχρι τον θάνατό του δεν γνώριζε τις σεξουαλικές προτιμήσεις του, κι ότι δεν ήταν και ιδιαίτερα ενεργός σεξουαλικά. «Νομίζω ότι περισσότερο του άρεσε να παίρνει μάτι», λέει.

«Η δουλειά του Laaksonen κάποτε θεωρήθηκε ότι είχε πρακτική χρησιμότητα: ότι ήταν υλικό για να αυνανίζονται άντρες που δεν είχαν πρόσβαση σε gay πορνογραφία. Τότε όμως η βιομηχανία του πορνό γνώρισε μια εκρηκτική άνθιση και η τεχνολογία αναπτύχθηκε τόσο πολύ που τα ‘φανταστικά σχέδια’ του Laaksonen έγιναν λίγο-πολύ πραγματικότητα. Ο χρόνος περιόρισε την χρησιμότητα που επεδίωκε ο ίδιος να έχουν τα έργα του, αλλά επιβεβαίωσε την καλλιτεχνική τους αξία. Το 2015 ο Tom of Finland είναι ταυτόχρονα νοσταλγικός, προφητικός και πρότυπο για μια σειρά καλλιτεχνών που καταφεύγουν συχνά στα έργα του για έμπνευση. Και σε μια εποχή που το μόνο που σε χωρίζει από το πορνό είναι ένα κλικ (οποιοδήποτε κι αν είναι τα γούστα σου), τα έργα του Laaksonen είναι πάντα το ίδιο σέξι και ερεθιστικά».

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Εικαστικά / Όταν ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος είχε επισκεφθεί τη μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Μια ανταπόκριση του εκδότη της LiFO από το 2014, τότε που το Παρίσι φιλοξενούσε τη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη που πέθανε σήμερα.
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
Δημοκρατία

Εικαστικά / «Δημοκρατία»: Η πολιτική λειτουργία της τέχνης στη νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης

Η νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης ανιχνεύει τη σχέση της τέχνης με την πολιτική ιστορία στη νότια Ευρώπη κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο καθοριστικές περιόδους για την ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Εικαστικά / Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Ο Μινώταυρος και ο Πάνας, οι Σάτυροι και οι Φαύνοι από τον ακαταμάχητο εικονογραφικό κόσμο του Πικάσο συνομιλούν με τις αρχαιότητες του Αρχαιολογικού Μουσείου Ελεύθερνας στην Κρήτη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Εικαστικά / Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Στην έκθεσή της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποιεί ρομπότ και γλυπτές φιγούρες για να εκφράσει με φαντασία και χιούμορ ζοφερές ιστορίες για τη δυστοπική Αμερική των μη προνομιούχων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις

Εικαστικά / Σύγχρονη τέχνη έξω από τα όρια των γκαλερί

Τέσσερις εκθέσεις με ξεχωριστό ενδιαφέρον, έξω από τους καθιερωμένους χώρους, στον εμβληματικό Βοτανικό Κήπο Διομήδους, σε ένα κτήμα βιολογικής καλλιέργειας στο Μαρκόπουλο Αττικής, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά και στην Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ, μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε έργα σύγχρονης τέχνης σε περιβάλλοντα που προκαλούν νέες αναγνώσεις και αφηγήσεις, οι οποίες αφορούν την ιστορία, τη φύση και τον ρόλο της τέχνης στη δημόσια σφαίρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ayumi Paul και η τελετουργία της χειροτεχνίας

Εικαστικά / Η Ayumi Paul, οι Δελφοί και η τελετουργία της χειροτεχνίας

H διεπιστημονική καλλιτέχνιδα εμπνέεται από την κοιλάδα την οποία περνούσαν οι επισκέπτες του μαντείου και την αρχαία τέχνη, μεταφέρει στο χαρτί τις λατρείες και τα οράματα της φύσης μέσα από τις βελονιές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Εικαστικά / Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή καλλιτέχνες και ίσως ο μεγαλύτερος μεταπολεμικός καλλιτέχνης της Γερμανίας παρουσιάζει τα αποκαλυπτικά τοπία του, μια συγχώνευση καταστροφής και δημιουργίας στην γκαλερί Gagosian.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου στο Back to Athens 2024

Εικαστικά / Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου και την απείθαρχη τέχνη της

Από τις 26 ως τις 30 Ιουνίου, στο Back to Athens παρουσιάζονται 20 επιμελητικές εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές με περισσότερους από 190 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία, ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανή Penny Siopis στο ΕΜΣΤ 

Εικαστικά / Penny Siopis: Το πολυδιάστατο έργο της ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανής καλλιτέχνιδας στο ΕΜΣΤ

Το απαρτχάιντ, η αποαποικιοποίηση, η μετανάστευση, η γυναικεία ματιά, η σεξουαλική βία και η υλικότητα στην τέχνη είναι μερικά από τα θέματα που επανέρχονται στο έργο της σημαντικής αυτής γυναίκας και καλλιτέχνιδας, η οποία παράλληλα ανακαλύπτει και αποκαλύπτει την ελληνική πλευρά της μέσα από την Ιστορία και την εξορία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ύδρα: Οι νέες εκθέσεις - καθρέφτες της εποχής μας 

Εικαστικά / Ύδρα: Τέσσερις νέες εκθέσεις-καθρέφτες της εποχής μας

Οι εκθέσεις στην Ύδρα συνδυάζουν τις όψεις της σύγχρονης τέχνης με έργα που συνομιλούν με τον ψυχισμό και την κοινωνία, δημιουργώντας ένα απροσδόκητο μείγμα καλλιτεχνικών έργων με διαφορετικές καταγωγές και υπόβαθρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δάκης Ιωάννου

Εικαστικά / H λέξη που απεχθάνεται ο Δάκης Ιωάννου είναι το «support»

Ο ιδρυτής του ΔΕΣΤΕ και ένας από τους πιο σημαντικούς συλλέκτες παγκοσμίως είναι εκείνος που έκανε το νησί της Ύδρας hot spot για τους ανθρώπους της τέχνης. Και υπερηφανεύεται πως στα εγκαίνια των εκθέσεων συρρέει τόσο κόσμος έχοντας λάβει απλά ένα mail.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Αποστολή στη Σαντορίνη / H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Με έργα Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής εγκαινιάστηκε μέσα στο περίφημο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, κοντά σε έναν από τους πιο συγκλονιστικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, το Ακρωτήρι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Εικαστικά / Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Το έργο της «RIG: untitled; blocks», με τα ανορθόδοξα υλικά και τη γλυπτική που δεν μοιάζει με τέτοια, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Πέραν απ την τέλεια απόδοση της κίνησης και των εκφράσεων, το όλο concept πάσχει από πολλές απόψεις - όποιο κοινό σεξουαλικής κατεύθυνσης κι αν απηύθυνε - στο βαθμό που να μην ξέρω κατά πόσον μπορεί να θεωρηθεί καν τέχνη...