Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους

Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους Facebook Twitter
Στο Ηydra Εdition το φαγητό έχει διττό ρόλο, «να ομορφύνει το τραπέζι, αλλά και να φέρει τους ανθρώπους κοντά».
0

Μια ταράτσα που έχει 360 μοίρες θέα στην «αρχόντισσα του Αργοσαρωνικού» και άρωμα από μελισσοκέρι. Κρύο τσάι του βουνού για καλωσόρισμα την ώρα του ηλιοβασίλεματος και έπειτα ένας βραδινός ουρανός γεμάτος αστέρια, κάτω από τον οποίο επισκέπτες του νησιού χαλαρώνουν δημιουργώντας σε ένα μεγάλο τραπέζι, έχοντας κάνει τα κινητά τους στην άκρη. Αυτά είναι τα αρώματα, τα χρώματα, οι εικόνες που χαρακτηρίζουν τα δύο τελευταία καλοκαίρια της Βασιλικής Βερούση. Κατοικώντας τα τελευταία δέκα χρόνια στο Λονδίνο, με σπουδές πάνω στην Κοινωνιολογία και στην Παιδοψυχολογία στο UCL, έχει ιδρύσει εκεί με έδρα την Οld Street το merakids, έναν χώρο δημιουργίας για παιδιά από 0-7 ετών, με σκοπό την κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων μέσω του παιχνιδιού αλλά και την ομαλή κοινωνικοποίησή τους σε μεγαλύτερα γκρουπ.

Παράλληλα, μαζί με την Αμαλία Κοντέση δημιούργησαν μια ομάδα που καταπιάνεται με θεατρικές παραγωγές, ενώ η ίδια η Βασιλική ειδικεύεται στο κομμάτι των σκηνικών, των κοστουμιών και της φωτογραφίας. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας ασχολήθηκε με τη φωτογραφία μόδας και έτσι βρέθηκε για μαθήματα στο Central Saint Martins. Σήμερα μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ της Ελλάδας και της Αγγλίας, όπου τον χειμώνα συνεργάζεται με γκαλερί, ιδρύματα και art hubs προκειμένου να μεταφέρει την εμπειρία του Ηydra Εdition στο Λονδίνο μέσα από μια διαφορετική σκοπιά. Tι είναι όμως το Ηydra Εdition, που μετρά σχεδόν έναν χρόνο ζωής;

«Η τελευταία δεκαετία ήταν τρομερά έντονη, γεμάτη εμπειρίες και σκληρή δουλειά, με μια προσήλωση σε στόχους που είχα θέσει στον εαυτό μου να πετύχω μέχρι τα 30. Με την πανδημία, από τη στιγμή που είδα πως απρόβλεπτοι παράγοντες μπορούν να αλλάξουν τη ζωής μας ριζικά, αποφάσισα να δώσω επιτέλους στον εαυτό μου τον χώρο και τον χρόνο έτσι ώστε να εξερευνήσω παραπάνω τη δημιουργική μου πλευρά, απαλλαγμένη πλέον από τους στόχους της προηγούμενης δεκαετίας. Αποτέλεσμα ήταν λοιπόν το Ηydra Εdition, ένα πρότζεκτ που καλύπτει και εκφράζει σε μεγάλο βαθμό όλες τις δημιουργικές μου πτυχές και ανησυχίες».

Για τα workshops που ανακοινώνει, η Βασιλική Βερούση επιλέγει καλλιτέχνες και δημιουργικούς ανθρώπους από διαφορετικά πεδία, που όμως δεν έχουν ξανακάνει κάτι ανάλογο, οπότε όλη αυτή η εμπειρία είναι πρωτόγνωρη και γι’ αυτούς.

Εν μέσω κορωνοϊού επισκέφτηκε το νησί της Ύδρας για μια διανυκτέρευση. «Ένιωσα κατευθείαν ένα περίεργο συναίσθημα ελευθερίας και χαλάρωσης. Αποφάσισα να επεκτείνω τη διαμονή μου αλλάζοντας ξενοδοχείο και κάπως έτσι βρέθηκα στην ταράτσα ενός ξενοδοχείου να δημιουργώ. Συνήθως, για να αποφορτιστώ από την καθημερινότητα πρέπει να περάσουν τρεις-τέσσερις μέρες διακοπών. Σε αυτή την ταράτσα, όμως, βλέποντας το λιμάνι της Υδρας, μου πήρε μόλις λίγα λεπτά».

Δυσκολεύτηκε να βρει όσα χρειαζόταν για να ζωγραφίσει «στο νησί των καλλιτεχνών», και αυτό την προβλημάτισε. «Έτσι λοιπόν με την επιστροφή μου στο Λονδίνο αυτή η εικόνα ερχόταν έντονα στο μυαλό μου και όταν αποφάσισα να μοιράσω τον χρόνο μου μεταξύ Ελλάδας και Αγγλίας ήξερα ότι η Ύδρα ήταν το μέρος στο οποίο ήθελα να δραστηριοποιηθώ. Και ενώ έψαχνα χώρο για το πρότζεκτ στην Ύδρα, μια φίλη μου μού πρότεινε να έρθω σε επαφή με έναν γνωστό της από το νησί. Όταν συναντήθηκα λοιπόν με τον κύριο Χρήστο, με πήγε στην ταράτσα του ξενοδοχείου του, στο Douskos Port House, και ήταν η ίδια ταράτσα με εκείνη στην οποία τότε στις διακοπές μου είχα δημιουργήσει».

Ηydra Εdition Facebook Twitter
Όλα συμβαίνουν γύρω από ένα τραπέζι...

Το Ηydra Εdition είναι μια πλατφόρμα που παρέχει σε κάθε ταξιδιώτη τον χώρο, τον χρόνο και τα υλικά για να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να έρθει σε επαφή με την κεραμική −όπως πρόσφατα που η Βασιλική Βερούση συνεργάστηκε σε αυτό με τη Χριστίνα Μανδηλάρη του Naked Summers−, να χαλαρώσει κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο νησί. Έχοντας πάντα μια zero waste προσέγγιση, όλα συμβαίνουν γύρω από ένα τραπέζι, και αυτό που δημιουργούν όσοι συμμετέχουν είναι το πιο προσωπικό και ξεχωριστό σουβενίρ που θα μπορούσαν να πάρουν μαζί τους από το νησί. Στο Ηydra Εdition το φαγητό έχει διττό ρόλο, «να ομορφύνει το τραπέζι, αλλά και να φέρει τους ανθρώπους κοντά».

Για τα workshops που ανακοινώνει, η Βασιλική Βερούση επιλέγει καλλιτέχνες και δημιουργικούς ανθρώπους από διαφορετικά πεδία, που όμως δεν έχουν ξανακάνει κάτι ανάλογο, οπότε όλη αυτή η εμπειρία είναι πρωτόγνωρη και γι’ αυτούς. «Η Ύδρα είναι ένα πολύ μικρό νησί, έτσι, κάθε φορά που κάποιος νέος συνεργάτης έρχεται εδώ, είναι σαν να φέρνω έναν νέο φίλο για να του δείξω το αγαπημένο μου μέρος, γνωρίζει και τους ντόπιους και έτσι γινόμαστε μια μεγάλη παρέα. Από την αρχή του πρότζεκτ, όταν ο κύριος Χρήστος, ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου, μου είπε “έλα στο νησί και θα δούμε μαζί τι θα δημιουργήσεις”,  έβαλε τις βάσεις για κάθε συναναστροφή μου με τους μόνιμους κατοίκους του νησιού. Οι ντόπιοι είναι τεράστιο μέρος του Ηydra Εdition, πλέον είναι εκεί σχεδόν σε κάθε workshop, ενώ τα επικοινωνούν από μόνοι τους στο νησί».

Ηydra Εdition Facebook Twitter
Η θέα από την ταράτσα του Douskos Port House
Ηydra Εdition Facebook Twitter
Αυτό που δημιουργούν όσοι συμμετέχουν είναι το πιο προσωπικό και ξεχωριστό σουβενίρ που θα μπορούσαν να πάρουν μαζί τους από το νησί.

«Αυτό που με ευχαριστεί στα workshops είναι ότι μετά τα πρώτα είκοσι λεπτά όλοι αφήνουν εντελώς τα κινητά τους και χάνονται μέσα στη στιγμή. Ανυπομονώ για τα επόμενα και ειδικά γι’ αυτά που έρχονται μέσα στον Σεπτέμβριο: στις 7 Σεπτεμβρίου με το CLO και το CLO Circle, με μια λέσχη φιλοσοφίας αφιερωμένη στη συνεχή ανταλλαγή σκέψεων, συναισθημάτων και ιδεών, θα μιλήσουμε για τις αναμνήσεις με συνεντεύξεις από κατοίκους της Ύδρας. Αλλά και γι’ αυτά που θα πραγματοποιηθούν τον Οκτώβριο, όταν ο ιδρυτής του Casa Lawa στη Σικελία θα επισκεφθεί για δύο εβδομάδες την Ύδρα προκειμένου να δημιουργήσουμε και να στήσουμε ένα workshop μαζί. Δεν έχω επισκεφθεί ξανά το νησί  αυτούς τους μήνες και ανυπομονώ να δω τη δυναμική του και πώς μοιάζει μόλις περάσουν οι μήνες του καλοκαιριού».

«Συνάντησα στο Λονδίνο μια κοπέλα που επισκέφτηκε την Ύδρα και ήρθε σε ένα workshop.  Είχαν περάσει μερικοί μήνες από αυτό και μου είπε “κάθε βροχερή, μουντή μέρα, κλείνω τα μάτια, μεταφέρομαι σε αυτή την ταράτσα και ηρεμεί η ψυχή μου”. Πιστεύω πως αυτό το σχόλιο είναι η ψυχή του Ηydra Εdition».

Ηydra Εdition Facebook Twitter
Το Ηydra Εdition είναι μια πλατφόρμα που παρέχει σε κάθε ταξιδιώτη τον χώρο, τον χρόνο και τα υλικά για να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να έρθει σε επαφή με την κεραμική, να χαλαρώσει κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο νησί.

Περισσότερες πληροφορίες για το Hydra Edition θα βρείτε εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ