Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους

Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους Facebook Twitter
Στο Ηydra Εdition το φαγητό έχει διττό ρόλο, «να ομορφύνει το τραπέζι, αλλά και να φέρει τους ανθρώπους κοντά».
0

Μια ταράτσα που έχει 360 μοίρες θέα στην «αρχόντισσα του Αργοσαρωνικού» και άρωμα από μελισσοκέρι. Κρύο τσάι του βουνού για καλωσόρισμα την ώρα του ηλιοβασίλεματος και έπειτα ένας βραδινός ουρανός γεμάτος αστέρια, κάτω από τον οποίο επισκέπτες του νησιού χαλαρώνουν δημιουργώντας σε ένα μεγάλο τραπέζι, έχοντας κάνει τα κινητά τους στην άκρη. Αυτά είναι τα αρώματα, τα χρώματα, οι εικόνες που χαρακτηρίζουν τα δύο τελευταία καλοκαίρια της Βασιλικής Βερούση. Κατοικώντας τα τελευταία δέκα χρόνια στο Λονδίνο, με σπουδές πάνω στην Κοινωνιολογία και στην Παιδοψυχολογία στο UCL, έχει ιδρύσει εκεί με έδρα την Οld Street το merakids, έναν χώρο δημιουργίας για παιδιά από 0-7 ετών, με σκοπό την κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων μέσω του παιχνιδιού αλλά και την ομαλή κοινωνικοποίησή τους σε μεγαλύτερα γκρουπ.

Παράλληλα, μαζί με την Αμαλία Κοντέση δημιούργησαν μια ομάδα που καταπιάνεται με θεατρικές παραγωγές, ενώ η ίδια η Βασιλική ειδικεύεται στο κομμάτι των σκηνικών, των κοστουμιών και της φωτογραφίας. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας ασχολήθηκε με τη φωτογραφία μόδας και έτσι βρέθηκε για μαθήματα στο Central Saint Martins. Σήμερα μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ της Ελλάδας και της Αγγλίας, όπου τον χειμώνα συνεργάζεται με γκαλερί, ιδρύματα και art hubs προκειμένου να μεταφέρει την εμπειρία του Ηydra Εdition στο Λονδίνο μέσα από μια διαφορετική σκοπιά. Tι είναι όμως το Ηydra Εdition, που μετρά σχεδόν έναν χρόνο ζωής;

«Η τελευταία δεκαετία ήταν τρομερά έντονη, γεμάτη εμπειρίες και σκληρή δουλειά, με μια προσήλωση σε στόχους που είχα θέσει στον εαυτό μου να πετύχω μέχρι τα 30. Με την πανδημία, από τη στιγμή που είδα πως απρόβλεπτοι παράγοντες μπορούν να αλλάξουν τη ζωής μας ριζικά, αποφάσισα να δώσω επιτέλους στον εαυτό μου τον χώρο και τον χρόνο έτσι ώστε να εξερευνήσω παραπάνω τη δημιουργική μου πλευρά, απαλλαγμένη πλέον από τους στόχους της προηγούμενης δεκαετίας. Αποτέλεσμα ήταν λοιπόν το Ηydra Εdition, ένα πρότζεκτ που καλύπτει και εκφράζει σε μεγάλο βαθμό όλες τις δημιουργικές μου πτυχές και ανησυχίες».

Για τα workshops που ανακοινώνει, η Βασιλική Βερούση επιλέγει καλλιτέχνες και δημιουργικούς ανθρώπους από διαφορετικά πεδία, που όμως δεν έχουν ξανακάνει κάτι ανάλογο, οπότε όλη αυτή η εμπειρία είναι πρωτόγνωρη και γι’ αυτούς.

Εν μέσω κορωνοϊού επισκέφτηκε το νησί της Ύδρας για μια διανυκτέρευση. «Ένιωσα κατευθείαν ένα περίεργο συναίσθημα ελευθερίας και χαλάρωσης. Αποφάσισα να επεκτείνω τη διαμονή μου αλλάζοντας ξενοδοχείο και κάπως έτσι βρέθηκα στην ταράτσα ενός ξενοδοχείου να δημιουργώ. Συνήθως, για να αποφορτιστώ από την καθημερινότητα πρέπει να περάσουν τρεις-τέσσερις μέρες διακοπών. Σε αυτή την ταράτσα, όμως, βλέποντας το λιμάνι της Υδρας, μου πήρε μόλις λίγα λεπτά».

Δυσκολεύτηκε να βρει όσα χρειαζόταν για να ζωγραφίσει «στο νησί των καλλιτεχνών», και αυτό την προβλημάτισε. «Έτσι λοιπόν με την επιστροφή μου στο Λονδίνο αυτή η εικόνα ερχόταν έντονα στο μυαλό μου και όταν αποφάσισα να μοιράσω τον χρόνο μου μεταξύ Ελλάδας και Αγγλίας ήξερα ότι η Ύδρα ήταν το μέρος στο οποίο ήθελα να δραστηριοποιηθώ. Και ενώ έψαχνα χώρο για το πρότζεκτ στην Ύδρα, μια φίλη μου μού πρότεινε να έρθω σε επαφή με έναν γνωστό της από το νησί. Όταν συναντήθηκα λοιπόν με τον κύριο Χρήστο, με πήγε στην ταράτσα του ξενοδοχείου του, στο Douskos Port House, και ήταν η ίδια ταράτσα με εκείνη στην οποία τότε στις διακοπές μου είχα δημιουργήσει».

Ηydra Εdition Facebook Twitter
Όλα συμβαίνουν γύρω από ένα τραπέζι...

Το Ηydra Εdition είναι μια πλατφόρμα που παρέχει σε κάθε ταξιδιώτη τον χώρο, τον χρόνο και τα υλικά για να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να έρθει σε επαφή με την κεραμική −όπως πρόσφατα που η Βασιλική Βερούση συνεργάστηκε σε αυτό με τη Χριστίνα Μανδηλάρη του Naked Summers−, να χαλαρώσει κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο νησί. Έχοντας πάντα μια zero waste προσέγγιση, όλα συμβαίνουν γύρω από ένα τραπέζι, και αυτό που δημιουργούν όσοι συμμετέχουν είναι το πιο προσωπικό και ξεχωριστό σουβενίρ που θα μπορούσαν να πάρουν μαζί τους από το νησί. Στο Ηydra Εdition το φαγητό έχει διττό ρόλο, «να ομορφύνει το τραπέζι, αλλά και να φέρει τους ανθρώπους κοντά».

Για τα workshops που ανακοινώνει, η Βασιλική Βερούση επιλέγει καλλιτέχνες και δημιουργικούς ανθρώπους από διαφορετικά πεδία, που όμως δεν έχουν ξανακάνει κάτι ανάλογο, οπότε όλη αυτή η εμπειρία είναι πρωτόγνωρη και γι’ αυτούς. «Η Ύδρα είναι ένα πολύ μικρό νησί, έτσι, κάθε φορά που κάποιος νέος συνεργάτης έρχεται εδώ, είναι σαν να φέρνω έναν νέο φίλο για να του δείξω το αγαπημένο μου μέρος, γνωρίζει και τους ντόπιους και έτσι γινόμαστε μια μεγάλη παρέα. Από την αρχή του πρότζεκτ, όταν ο κύριος Χρήστος, ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου, μου είπε “έλα στο νησί και θα δούμε μαζί τι θα δημιουργήσεις”,  έβαλε τις βάσεις για κάθε συναναστροφή μου με τους μόνιμους κατοίκους του νησιού. Οι ντόπιοι είναι τεράστιο μέρος του Ηydra Εdition, πλέον είναι εκεί σχεδόν σε κάθε workshop, ενώ τα επικοινωνούν από μόνοι τους στο νησί».

Ηydra Εdition Facebook Twitter
Η θέα από την ταράτσα του Douskos Port House
Ηydra Εdition Facebook Twitter
Αυτό που δημιουργούν όσοι συμμετέχουν είναι το πιο προσωπικό και ξεχωριστό σουβενίρ που θα μπορούσαν να πάρουν μαζί τους από το νησί.

«Αυτό που με ευχαριστεί στα workshops είναι ότι μετά τα πρώτα είκοσι λεπτά όλοι αφήνουν εντελώς τα κινητά τους και χάνονται μέσα στη στιγμή. Ανυπομονώ για τα επόμενα και ειδικά γι’ αυτά που έρχονται μέσα στον Σεπτέμβριο: στις 7 Σεπτεμβρίου με το CLO και το CLO Circle, με μια λέσχη φιλοσοφίας αφιερωμένη στη συνεχή ανταλλαγή σκέψεων, συναισθημάτων και ιδεών, θα μιλήσουμε για τις αναμνήσεις με συνεντεύξεις από κατοίκους της Ύδρας. Αλλά και γι’ αυτά που θα πραγματοποιηθούν τον Οκτώβριο, όταν ο ιδρυτής του Casa Lawa στη Σικελία θα επισκεφθεί για δύο εβδομάδες την Ύδρα προκειμένου να δημιουργήσουμε και να στήσουμε ένα workshop μαζί. Δεν έχω επισκεφθεί ξανά το νησί  αυτούς τους μήνες και ανυπομονώ να δω τη δυναμική του και πώς μοιάζει μόλις περάσουν οι μήνες του καλοκαιριού».

«Συνάντησα στο Λονδίνο μια κοπέλα που επισκέφτηκε την Ύδρα και ήρθε σε ένα workshop.  Είχαν περάσει μερικοί μήνες από αυτό και μου είπε “κάθε βροχερή, μουντή μέρα, κλείνω τα μάτια, μεταφέρομαι σε αυτή την ταράτσα και ηρεμεί η ψυχή μου”. Πιστεύω πως αυτό το σχόλιο είναι η ψυχή του Ηydra Εdition».

Ηydra Εdition Facebook Twitter
Το Ηydra Εdition είναι μια πλατφόρμα που παρέχει σε κάθε ταξιδιώτη τον χώρο, τον χρόνο και τα υλικά για να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να έρθει σε επαφή με την κεραμική, να χαλαρώσει κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο νησί.

Περισσότερες πληροφορίες για το Hydra Edition θα βρείτε εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ