Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο

Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
Η τελευταία της εγκατάσταση που θα φιλοξενηθεί στην Αθήνα είναι το «Confessions» με ανώνυμες, μυστικές εξομολογήσεις που θα δημιουργήσουν κάτι σαν τοίχο προσευχής. Φωτό: Kristina Kassem
0

Η Candy Chang είναι γνωστή για τις εικαστικές της παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο. Εντυπωσιακά δείγματα τις δουλειάς της κοσμούν τοίχους σε όλο τον κόσμο από το Χονγκ Κονγκ μέχρι το Λας Βέγκας ενώ εγκαταστάσεις τις βρίσκονται σε χώρους όπως η Tate Modern, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο και άλλα πολιτιστικά ιδρύματα στην Ευρώπη και την Αμερική. Με αφορμή την επίσκεψή της στην Αθήνα, κάνουμε μια επισκόπηση στην δουλειά της και τις τρεις site-specific εγκαταστάσεις που θα δούμε εντός και εκτός της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.

Η καλλιτέχνις με καταγωγή από την Ταϊβάν και βάση της τη Νέα Ορλεάνη έχει έναν ξεχωριστό τρόπο να προσεγγίζει τον δημόσιο χώρο και να εμπλέκει το κοινό μέσα από διαδραστικές εγκαταστάσεις. Εδώ και περισσότερο από 10 χρόνια πειραματίζεται σε κέντρα μεγάλων και μικρότερων πόλεων εξετάζοντας τη σχέση και τα όρια ιδιωτικού και δημοσίου και πως αυτά επηρεάζουν την ψυχολογία των πολιτών. Συνεργάζεται με κοινότητες στη Νέα Υόρκη, το Ελσίνκι, τη Νέα Ορλεάνη, το Βανκούβερ, και το Γιοχάνεσμπουργκ και παρατηρεί τις αλλαγές που συντελούνται σε αυτές, πραγματοποιώντας μια εναλλακτική μορφή διαλόγου. Προετοιμάζει ιδιαίτερες εγκαταστάσεις με τη βοήθεια του κοινού, ενθαρρύνει τους περαστικούς να συμμετέχουν, να δημιουργήσουν μαζί, να προβληματιστούν και τελικά να επανακτήσουν τον χώρο γύρω τους.

Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
Before I Die Φωτό: Candy Chang
Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
School of the Future Φωτό: Candy Chang

Ένα από τα πιο δημοφιλή πρότζεκτ που έχει συνδημιουργήσει με το κοινό είναι το «Before I Die». Ξεκίνησε το 2011 στην Νέα Ορλεάνη με αφορμή το χαμό ενός πολύ κοντινού προσώπου της καλλιτέχνιδος, γεγονός το οποίο την έκανε να αναθεωρήσει και σκεφτεί πως πραγματικά θα ήθελε να περάσει τη ζωή της. Εξέτασε πως αντιμετωπίζουν άλλοι άνθρωποι παρόμοια γεγονότα, πως διαχειρίζονται τη θλίψη και τι είναι σημαντικό για εκείνους και στη συνέχεια αποφάσισε να τους προσκαλέσει να μοιραστούν τις σκέψεις τους. Αφού γέμισε τον τοίχο ενός εγκαταλελειμμένου σπιτιού με τη φράση «Πριν πεθάνω, θέλω να... » ,γραμμένο με λευκά stencil γράμματα, τους προσκάλεσε να συμπληρώσουν την φράση με μια κιμωλία. Το πείραμα της κατέληξε να γίνει ένα διεθνές πρότζεκτ, με τοίχους γεμάτους μελλοντικές επιθυμίες σε περισσότερες από 1.000 πόλεις σε 70 χώρες μεταξύ των οποίων βρίσκονται το Ιράκ, η Κίνα, η Αϊτή, το Καζακστάν και η Νότια Αφρική ενώ μέσα στο Μάιο θα πραγματοποιηθεί και στην Αθήνα.

Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
Confessions. Φωτό: Candy Chang
Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
School of the Future Φωτό: James A. Reeves
Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
Before I Die Φωτό: Candy Chang

Στον εκθεσιακό χώρο της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, ήδη από τις 8 Φεβρουαρίου τρέχει μια εξίσου θεαματική εγκατάσταση, με τίτλο «School of the Future». Το κοινό επισκέπτεται μια αίθουσα γεμάτη κόκκινα μπαλόνια στο βάθος της οποίας υπάρχει μια σχολική έδρα και ένα σημειωματάριο.Εκεί μπορούν να γράφουν προσωπικές εμπειρίες και μέσα από αυτές να αλληλεπιδράσουν, να διδάξουν και να διδαχτούν. Μέσα από μια καθηλωτική εμπειρία επιχειρεί να διερευνήσει το ρόλο του σχολείου στη διαμόρφωση των αξιών μας και να ξεκινήσει μια δημόσια συζήτηση γύρω από θέματα όπως: πως να είναι ο εαυτός τους, πως να διασκεδάσεις χωρίς τη χρήση των νέων τεχνολογιών, πως να διαχειριστείς το στρες και τις υπαρξιακές σου κρίσεις.

Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
Before I Die Φωτό: Candy Chang
Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
School of the Future Φωτό: Candy Chang
Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
Η Chang στη δουλειά. Φωτογραφία από επισκέπτη στην έκθεση Confessions

Η τελευταία της εγκατάσταση που θα φιλοξενηθεί στην Αθήνα είναι το «Confessions» με ανώνυμες, μυστικές εξομολογήσεις που θα δημιουργήσουν κάτι σαν τοίχο προσευχής. Κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ σε άλλες χώρες, το κοινό, χωρίς να φοβάται την έκθεση, έχει εκμυστηρευτεί πολύ προσωπικές σκέψεις πάνω σε μικρά ξύλινα πλακίδια: «Φοβάμαι ότι θα πεθάνω μόνος, τρώω πάρα πολύ τυρί, ήρθα εδώ παντρεμένος με ένα κορίτσι και έφυγα με δύο, πούλησα ηρωίνη στο φίλο μου και του κατέστρεψα τη ζωή , έκλεψα πάνω από 15.000 δολάρια από την εταιρεία που δουλεύω, μου αρέσει το πορνό περισσότερο από ότι αρέσει στον σύζυγό μου, δεν έχω τόση αυτοπεποίθηση όσο πιστεύει ο κόσμος, είμαι στο στρατό και φοβάμαι να πεθάνω, δεν ξέρω τι κάνω και ο χρόνος τελειώνει». Σύμφωνα με την καλλιτέχνη οι παραπάνω εξομολογήσεις είναι βασικό στοιχείο μιας πιο ανεκτικής κοινωνίας που δείχνει κατανόηση, συμπόνια στον συνάνθρωπο δίνοντάς του τη δυνατότητα να γίνει καλύτερος.

Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
Confessions. Φωτό: Candy Chang
Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
Φωτό: Randal Ford
Ποια είναι η Candy Chang που θέλει να συγκεντρώσει τις "Εξομολογήσεις" των Αθηναίων σε έναν τοίχο Facebook Twitter
Confessions. Φωτό: Candy Chang

Info:

 

School of the Future

8 Φεβρουαρίου - 6 Μαρτίου 2016

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Δε - Κυρ 12:00-21:00


Confessions

Μάιος 2016

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Before I die

Μάιος 2016

Εκτός Στέγης

Είσοδος ελεύθερη, με δελτία εισόδου

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ