Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση

Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
0
Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
«Πιστεύουμε στη δυνατότητα της τέχνης να έχει κοινωνικό αντίκτυπο, όχι απαραίτητα μέσω στράτευσης, αλλά μέσω της δυνατότητας που προσφέρει στον οποιονδήποτε να κοιτάξει τον κόσμο από άλλες οπτικές γωνίες, πέρα από δυαδικές διχοτομήσεις, αποκαλύπτοντας ότι ακόμη και το πιο «φυσικό γεγονός» είναι κοινωνικά κατασκευασμένο».

Το καλοκαίρι του 2015, η είδηση ότι δύο συλλέκτες τέχνης με έδρα το Παρίσι επιχειρούσαν να στήσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σύγχρονης τέχνης στον μικροσκοπικό παράδεισο της Ανάφης, προσκαλώντας πολλούς καλλιτέχνες να συμμετάσχουν σε αυτό, είχε προκαλέσει ενδιαφέρον και περιέργεια στον καλλιτεχνικό κόσμο.

Αυτό το παράτολμο εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία και οι Ιορδάνης Κερενίδης και Piergiorgio Pepe φροντίζουν να τηρήσουν την υπόσχεσή τους και επιστρέφουν φέτος στο νησί, με μια μεγαλύτερη, πιο φιλόδοξη έκδοση του Phenomenon, μια και επιθυμούν να το καθιερώσουν ως διετές πρότζεκτ. Η δεύτερη διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 3 και 16 Ιουλίου και θα περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα φιλοξενίας με διαλέξεις, video προβολές, περφόρμανς και μία έκθεση σε διάφορα μέρη του νησιού, με τα εγκαίνια να λαμβάνουν χώρα το Σάββατο 8 Ιουλίου.

  

Για τη δεύτερη έκδοσή του, το Phenomenon θα διερευνήσει το πώς οι ιστορίες, συλλογικές και προσωπικές, είναι κοινωνικά κατασκευασμένες και συνεχώς επαναδιαπραγματεύσιμες. Η Ανάφη, στη μικρή αλλά αποκαλυπτική της κλίμακα, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτισμικής διαστρωμάτωσης, όπου ένας αρχαιοελληνικός ναός χρησιμεύει αθόρυβα ως θεμέλιο ενός ορθόδοξου μοναστηριού, ενώ η ιστορία των εξόριστων συνυπάρχει σιωπηλά με την τοπική ιστορία του νησιού. 

Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter

Να όσα ενδιαφέροντα μου είπαν οι δύο εμπνευστές του Phenomenon, με τους οποίους είχα μια σύντομη συνομιλία, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αρχική μας γνωριμία:

  

— 2 χρόνια μετά την πρώτη διοργάνωση, επιστρέφετε στην Ανάφη, όπως είχατε υποσχεθεί. Πόσο σημαντικό ήταν για εσάς να κρατήσετε αυτή την υπόσχεση και να διοργανώσετε τη συνέχεια του πρότζεκτ; Ήταν πιο εύκολο ή πιο δύσκολο, σε σχέση με την πρώτη φορά;

Η Ανάφη είναι ένας ιδιαίτερος τόπος και η επιστροφή μας εκεί για τη διοργάνωση της δεύτερης έκδοσης του Phenomenon έγινε με μεγάλη ευχαρίστηση, ειδικά μετά την πολύ θετική ανταπόκριση που λάβαμε από τους καλλιτέχνες, τους Αναφιώτες, τον Τύπο και όλον τον κόσμο που βρέθηκε εκεί. Είναι πράγματι πολύ ικανοποιητικό, από τη μία, να βλέπει κανείς νέα έργα, εμπνευσμένα από το Phenomenon και την Ανάφη, να εκτίθενται σε διεθνείς γκαλερί και μουσεία, και από την άλλη, σε πιο προσωπικό επίπεδο, τις στενές σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των προσκεκλημένων καλλιτεχνών.

Όταν συζητήσαμε για πρώτη φορά το Phenomenon με τους Αναφιώτες, το καλοκαίρι του 2014, και λίγο αργότερα με τους προσκεκλημένους καλλιτέχνες, υποσχεθήκαμε και σε αυτούς και σε εμάς τους ίδιους, ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα που θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα, σε συνεργασία με τον τόπο, τους κατοίκους του, την ιστορία του, τις πολυπλοκότητές του, και όχι ως αλεξιπτωτιστές. Φυσικά, δεν είναι εύκολο. Στην πραγματικότητα, μας απασχολεί συνεχώς τι σημαίνει για δύο συλλέκτες με έδρα το Παρίσι να οργανώνουν μια τέτοια καλλιτεχνική εκδήλωση σε ένα μικρό νησί της Ελλάδας. Αλλά αυτή η συνεχής αμφισβήτηση δεν μας παραλύει αλλά, αντίθετα, μας ωθεί να συνεχίσουμε να δημιουργούμε μια ουσιαστική σχέση αλληλοσεβασμού με αυτό το απίστευτο μέρος, με τους προσκεκλημένους, και με όλους αυτούς που έρχονται ως επισκέπτες και υποστηρίζουν το πρόγραμμα.

Η δεύτερη έκδοση θα είναι, φυσικά, ευκολότερη, υπό κάποια έννοια, αφού εδώ και σχεδόν τρία χρόνια καλλιεργούμε αυτές τις σχέσεις και αισθανόμαστε πιο άνετα να προτείνουμε ένα ακόμη πιο φιλόδοξο πρόγραμμα, αλλά, από την άλλη πλευρά, οι προσδοκίες, ξεκινώντας από τις δικές μας, είναι επίσης υψηλότερες και πρέπει να ανταποκριθούμε σε αυτές.

Είναι πραγματικά αξιέπαινο πόσο σημαντικό είναι για τους νέους Αναφιώτες να διατηρήσουν το νησί τους, να αντισταθούν στον μαζικό τουρισμό και παράλληλα να παρέχουν ευκαιρίες στα παιδιά της Ανάφης που συνεχώς μειώνονται.

— Τι να περιμένουμε αυτή τη φορά από το Phenomenon; Θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις στη δομή και το περιεχόμενο του προγράμματος σε σχέση με την προηγούμενη φορά;

Το Phenomenon προσκαλεί καλλιτέχνες και θεωρητικούς για δύο εβδομάδες στην Ανάφη, κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιείται μια σειρά εκδηλώσεων, διαλέξεων, περφόρμανς κ.λπ., καθώς και μια έκθεση σε διάφορα μέρη του νησιού. Πριν βρεθούμε όλοι μαζί στο νησί, έχουμε έναν ολόκληρο χρόνο προετοιμασίας, μαζί με τους προσκεκλημένους, με έρευνα, συζητήσεις και μηνιαία κείμενα που διαπραγματεύονται την κεντρική ιδέα του προγράμματος. Αυτή τη φορά οι καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν περισσότερες περφόρμανς, πολλές φορές σε συνεργασία με τοπικούς τεχνίτες και ερμηνευτές, θα διερευνήσουν πιο άμεσα την ιστορία της Ανάφης και θα αλληλοεπιδράσουν με ένα ευρύτερο φάσμα χώρων σε όλο το νησί. Από τη σκοπιά του περιεχομένου, η έκδοση του 2015 διερεύνησε τη σχέση μεταξύ ορατού και αόρατου, ιδίως μέσω του φωτός και της γλώσσας, ενώ για τη δεύτερη έκδοση επεκτείνουμε το θέμα και εστιάζουμε στις «Ιστορίες» και τις δομές εξουσίας που τις δημιουργούν ή τις αποκρύβουν.

— Πλέον έχετε επισκεφθεί πολλές φορές την Ανάφη. Τι συμβολίζει για εσάς αυτό το μικρό νησί;

Είναι πραγματικά δύσκολο να απαντήσουμε με λίγα λόγια. Είναι το μέρος που όταν φτάνουμε είναι σα να μη φύγαμε ποτέ. Είναι επίσης η περιφέρεια που αντιστέκεται. Είναι πραγματικά αξιέπαινο πόσο σημαντικό είναι για τους νέους Αναφιώτες να διατηρήσουν το νησί τους, να αντισταθούν στον μαζικό τουρισμό και παράλληλα να παρέχουν ευκαιρίες στα παιδιά της Ανάφης που συνεχώς μειώνονται. Αλλά πάνω απ' όλα, η Ανάφη είναι ένας πραγματικός τόπος με πραγματικούς ανθρώπους, πραγματικές ιστορίες και πραγματικά προβλήματα. Δεν είναι μια αλληγορία για την «περιφέρεια», δεν είναι εναλλάξιμη με οποιοδήποτε άλλο μέρος στο αποκαλούμενο «South», δεν είναι ένα σκηνικό ταινίας.

— Διαπιστώνουμε πως, από την προηγούμενη φορά, έχουν υπάρξει καθοριστικές αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό της Ευρώπης, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Ταυτόχρονα, η Αθήνα είναι αυτές τις μέρες ενδεχομένως ο πυρήνας της ευρωπαϊκής σύγχρονης τέχνης, κυρίως χάρη στη documenta14. Αυτές οι δύο αντικρουόμενες διαπιστώσεις έχουν επηρεάσει το Phenomenon και την επιλογή των καλλιτεχνών που συμμετέχουν και των θεμάτων που διαπραγματεύονται;

Η πρώτη έκδοση πραγματοποιήθηκε τις εβδομάδες γύρω από το ελληνικό δημοψήφισμα, τον Ιούλιο του 2015, και η δεύτερη έκδοση συμβαίνει σε έναν κόσμο όπου ο Τραμπ είναι πρόεδρος των ΗΠΑ, το Brexit βρίσκεται σε εξέλιξη, ο Ερντογάν μετατρέπεται σε δικτάτορα και η κατάσταση στην Ελλάδα δεν φαίνεται να γίνεται καλύτερη για τους ανθρώπους. Επομένως, είναι επείγον να κατανοήσουμε τα αίτια αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισης αυτού του ολοένα και περισσότερο λαϊκιστικού κόσμου και ειδικότερα πώς η τέχνη μπορεί να εξετάσει τέτοια ζητήματα. Πιστεύουμε στη δυνατότητα της τέχνης να έχει κοινωνικό αντίκτυπο, όχι απαραίτητα μέσω στράτευσης, αλλά μέσω της δυνατότητας που προσφέρει στον οποιονδήποτε να κοιτάξει τον κόσμο από άλλες οπτικές γωνίες, πέρα από δυαδικές διχοτομήσεις, αποκαλύπτοντας ότι ακόμη και το πιο «φυσικό γεγονός» είναι κοινωνικά κατασκευασμένο.

Από την άλλη πλευρά, έχεις απόλυτο δίκιο ότι η Ελλάδα βρίσκεται τώρα στο επίκεντρο του κόσμου της τέχνης, με όλα τα θετικά και αρνητικά που αυτό προκαλεί. Στην πραγματικότητα, η ανακοίνωση ότι η documenta14 θα ερχόταν στην Αθήνα συνέβη μόλις λίγους μήνες αφότου δημιουργήσαμε το Phenomenon, πράγμα που μας έκανε να στοχεύσουμε ακόμα ψηλότερα από την αρχή. Και αυτό είναι το πολύ θετικό στοιχείο για τον ερχομό της documenta14 στην Αθήνα, η συνειδητοποίηση του πόσο σημαντική είναι η δημιουργία ανεξάρτητων χώρων τέχνης και προγραμμάτων, η συλλογική οργάνωση, η προσπάθεια να βρεθούν βιώσιμοι τρόποι για τη μακροπρόθεσμη διατήρηση μιας ακμάζουσας καλλιτεχνικής σκηνής στην Αθήνα, με τις ιδιαιτερότητες και τις δυνατότητες που προσφέρει αυτή η πόλη. Το Phenomenon προσπαθεί, με όποια μέσα διαθέτει, να συμβάλει στη διατήρηση και την ανάδειξη αυτής της δυναμικής, τώρα αλλά και στο μέλλον.

Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
H Ανάφη, στη μικρή αλλά αποκαλυπτική της κλίμακα, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτισμικής διαστρωμάτωσης, όπου ένας αρχαιοελληνικός ναός χρησιμεύει αθόρυβα ως θεμέλιο ενός ορθόδοξου μοναστηριού, ενώ η ιστορία των εξόριστων συνυπάρχει σιωπηλά με την τοπική ιστορία του νησιού.

Λίγα λόγια για τους φετινούς προσκεκλημένους

Ο Ignasi Aballí αναδιοργανώνει κείμενα, εικόνες, υλικά και διαδικασίες, αντιμετωπίζοντας την παρουσία και την απουσία, το υλικό και το άυλο, το ορατό και το αόρατο. Στην Ανάφη, ο καλλιτέχνης θα δημιουργήσει μία in-situ εγκατάσταση όπου λεκτικοί δείκτες φανερώνουν το αόρατο.

Ο Grégory Castéra επιμελείται καλλιτεχνικές παραγωγές στις οποίες οι τέχνες συντίθενται με τις επιστήμες και την κοινωνική συμμετοχή. Για το Phenomenon, ο επιμελητής θα οργανώσει μία εκδήλωση με ηχητικά δρώμενα καθώς και μία επιλογή video.

Ο Paul Feigelfeld δουλεύει πάνω στα μέσα ενημέρωσης, τις πολιτικές δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη. Για το πρόγραμμα φιλοξενίας, ο θεωρητικός θα μιλήσει για την επινόηση των γλωσσών, από την προέλευση του ελληνικού αλφάβητου ως τη μοντέρνα κρυπτογραφία.

Η Dora García διερευνά τις πολιτικές δυνατότητες που είναι ριζωμένες σε περιθωριακές θέσεις, όπως στις φιγούρες του αουτσάιντερ, του παρία και του παράνομου. Για το Phenomenon, η καλλιτέχνης θα δημιουργήσει μία performance σε σχέση με την Ανάφη ως χώρο εξορίας.

O Mario García Torres επανεξετάζει την ιστορία της Τέχνης και εμπνέεται από αρχεία, τυχαία περιστατικά, μυστικά, για να διερευνήσει τη θέση της τέχνης στη σύγχρονη κοινωνία. Για το Phenomenon, ο καλλιτέχνης θα χρησιμοποιήσει τα αρχαιολογικά ευρήματα του νησιού και θα παρουσιάσει μία multimedia performance.

Η Λενιώ Κακλέα πραγματεύεται κώδικες και συστήματα αναπαράστασης μέσω του σύγχρονου χορού. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος η χορογράφος θα εγκαινιάσει μία χορογραφία που θα παρουσιαστεί σε διάφορα μέρη του νησιού.

Η Margaret Kenna έχει γράψει εκτεταμένα για την κοινωνία της Ανάφης από το 1960. Για το πρόγραμμα, η ανθρωπολόγος θα παρουσιάσει ένα καινούργιο άρθρο για τις διαφορετικές, ορατές και αόρατες, «Ιστορίες» της Ανάφης.

Η Χρυσάνθη Κουμιανάκη εξερευνά πραγματικές και συμβολικές αξίες, για παράδειγμα επανεξετάζοντας πολιτικά σλόγκαν και δημιουργώντας φανταστικές αρχαιολογίες. Στην Ανάφη, η καλλιτέχνης θα παρουσιάσει μία καινούργια εγκατάσταση όπου αρχαιολογικά ευρήματα μεταμορφώνονται σε ασταθείς ή κυμαινόμενες φόρμες.

Ο Julien Nédélec δημιουργεί έργα ως αποτελέσματα γλωσσολογικών και φορμαλιστικών παιχνιδιών, αναδεικνύοντας τις άπειρες δυνατότητες της γλώσσας. Για το Phenomenon, ο καλλιτέχνης θα παρουσιάσει νέα έργα που διαπραγματεύονται την ιστορικότητα του χρόνου.

Ο Χριστόδουλος Παναγιώτου εστιάζει στην αναγνώριση και την αποκάλυψη κρυμμένων διηγήσεων στα εικονογραφικά αρχεία της ιστορίας και του χρόνου. Στην Ανάφη, ο καλλιτέχνης θα παρουσιάσει μία διάλεξη/performance με θέμα την αναπαράσταση του θανάτου, καθώς και νέα έργα.

Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
Παραλία Λιβοσκοπός
Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
Άποψη της Χώρας της Ανάφης

Info:

Ανάφη, Κυκλάδες

Πρόγραμμα φιλοξενίας: 3–12 Ιουλίου 2017

Έκθεση: 8–16 Ιουλίου 2017

Εγκαίνια έκθεσης: 8 Ιουλίου 2017

Οργάνωση: Συλλογή Kerenidis Pepe

www.phenomenon.fr

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ