«Όλο βρέχει κι έχουμε βαρεθεί το φαγητό!»

«Όλο βρέχει κι έχουμε βαρεθεί το φαγητό!» Facebook Twitter
0

Πρώτη φορά είδα τη δουλειά τους στο sitewww.weneed.gr, μια ανοιχτή πλατφόρμα καλλιτεχνών την οποία δημιούργησε η Aurora Aspen για την παρουσίαση ενδιαφερόντων καλλιτεχνών που πιθανά να μην έχουν γκαλερί ή άλλο υποστηρικτικό μηχανισμό να τους προωθεί! Οι πληροφορίες ήταν σχετικά λίγες και κανένας δεν είχε γνωρίσει την μυστηριώδη ομάδα AIDS-3D. Παρ' όλα αυτά, ένα πρωτογενές «κουλό», απροσδιόριστο ενδιαφέρον, από αυτά που σπάνια συναντά κανείς στο πλαίσιο μιας εμπορευματοποιημένης κονσέρβας που τείνει να γίνει η σύγχρονη τέχνη, με έκανε να φτάσω στο στούντιό τους στο Βερολίνο για να δω από κοντά: Ένα άδειο στούντιο με δύο γεμάτα ενέργεια παιδιά, τον Nick Kosmas και τον Daniel Keller, να μου εξηγούν χιλιάδες ιδέες και να δημιουργούν παρουσία μου, με τη βοήθεια κάποιας καρέκλας και των φωτεινών ινών με τις οποίες εργάζονται, προπλάσματα του έργου τους. Το άδειο μεγάλο δωμάτιο γέμισε έμπνευση μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα από αυτό που πλανάται σε άλλα studio visits σε «επαγγελματίες καλλιτέχνες», όπου πάντα βρίσκεσαι μπροστά στις σωστές εκφράσεις και στα σωστά έργα, πείστηκα εντελώς, και τους κάλεσα στην έκθεση Athensville στην τελευταία Art Athina.

Είναι μόλις 22 χρονών και τώρα ξαναέρχονται στην Ελλάδα καλεσμένοι του χώρου Κ44 για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε μια έκθεση αποκλειστικά με έργα τους. Πριν τα εγκαίνια στις 20 Σεπτεμβρίου, κάναμε μια σύντομη συζήτηση. Είτε μας είπαν την αλήθεια είτε όχι, δεν έχει καμία σημασία... αυτοί είναι οι AIDS-3D.

Πώς γνωριστήκατε και αποφασίσατε να δουλέψετε μαζί... σε μια εποχή που μεσουρανούν οι «μοναχικοί και μοναδικοί» star καλλιτέχνες;

Γνωριστήκαμε σε μια art-therapy συνεδρία για «ανήσυχους νέους» (for troubled youth) στο Chicago. Ο θεραπευτής μας θεώρησε ότι έχουμε εξαιρετικά συναφή αστρολογικούς χάρτες και μας πρότεινε να συνεργαστούμε. Δούλεψε τέλεια! (ευχαριστούμε Dr. Adi Da Samraj!)

Και το όνομα πώς προέκυψε; Τι σημαίνει;

Ξεκινήσαμε από μια γενικότερη επιλογή και ο σύμβουλος branding που προσλάβαμε αποφάσισε πως το όνομα AIDS-3D ταίριαζε καλύτερα στα κοινά ενδιαφέροντά μας γύρω από τον κοινωνικό ακτιβισμό και την state-of-the-art τεχνολογία.

Αν έπρεπε να περιγράψετε τη δουλειά σας μέσα σε λίγες λέξεις, τι θα λέγατε;

Κατ' αρχάς θέλουμε να ψυχαγωγήσουμε τους ανθρώπους, αλλά κυρίως θέλουμε να σχολιάσουμε τις τεράστιες αλλαγές που βλέπει η ανθρωπότητα σε αυτή την ψηφιακή χιλιετηρίδα, στην οποία βρισκόμαστε (τη συντριβή της Αμερικής, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την εξάρτηση από το Διαδίκτυο, τον πόλεμο των resource, κ.λπ.).

Ποιες είναι οι κύριες επιρροές και αναφορές στη δουλειά σας;

Science fiction, το να είμαστε όλη την ώρα στο Ίντερνετ, juke music, trance, το χόρτο!

Εάν ήταν να γίνει μια τεράστια καταστροφή στον κόσμο και μπορούσατε να σώσετε μόνο ένα έργο τέχνης, ποιο θα ήταν αυτό;

Το Ίντερνετ!!!

Πώς σας φαίνεται το Βερολίνο και το hype γύρω από αυτό τη δεδομένη στιγμή;

Το ατελιέ μας είναι υπέροχο, οι φίλοι μας είναι υπέροχοι, αλλά όλο βρέχει και έχουμε βαρεθεί το φαγητό!

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;

Παίρνουμε μέρος σε μία ομαδική έκθεση, στο «Project Gentili», στο Prato, είμαστε στην επόμενη έκδοση του περιοδικού «This Is A Magazine»,είμαστε καλεσμένοι σαν DJs στο Λονδίνο και μόλις κυκλοφόρησε το καινούργιο pdf περιοδικό μας «Free Internet». Επίσης κάνουμε ένα πάρτι με τη φίλη μας Mani Boni για το Art Forum Berlin, που νομίζουμε ότι θα είναι θρυλικό.

Έρχεστε δεύτερη φορά στην Αθήνα, μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες μετά από την Athensville. Πώς σας φαίνεται αυτή η πόλη;

Αγαπάμε την Αθήνα και η Αθήνα μας αγαπάει.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ