«Όλο βρέχει κι έχουμε βαρεθεί το φαγητό!»

«Όλο βρέχει κι έχουμε βαρεθεί το φαγητό!» Facebook Twitter
0

Πρώτη φορά είδα τη δουλειά τους στο sitewww.weneed.gr, μια ανοιχτή πλατφόρμα καλλιτεχνών την οποία δημιούργησε η Aurora Aspen για την παρουσίαση ενδιαφερόντων καλλιτεχνών που πιθανά να μην έχουν γκαλερί ή άλλο υποστηρικτικό μηχανισμό να τους προωθεί! Οι πληροφορίες ήταν σχετικά λίγες και κανένας δεν είχε γνωρίσει την μυστηριώδη ομάδα AIDS-3D. Παρ' όλα αυτά, ένα πρωτογενές «κουλό», απροσδιόριστο ενδιαφέρον, από αυτά που σπάνια συναντά κανείς στο πλαίσιο μιας εμπορευματοποιημένης κονσέρβας που τείνει να γίνει η σύγχρονη τέχνη, με έκανε να φτάσω στο στούντιό τους στο Βερολίνο για να δω από κοντά: Ένα άδειο στούντιο με δύο γεμάτα ενέργεια παιδιά, τον Nick Kosmas και τον Daniel Keller, να μου εξηγούν χιλιάδες ιδέες και να δημιουργούν παρουσία μου, με τη βοήθεια κάποιας καρέκλας και των φωτεινών ινών με τις οποίες εργάζονται, προπλάσματα του έργου τους. Το άδειο μεγάλο δωμάτιο γέμισε έμπνευση μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα από αυτό που πλανάται σε άλλα studio visits σε «επαγγελματίες καλλιτέχνες», όπου πάντα βρίσκεσαι μπροστά στις σωστές εκφράσεις και στα σωστά έργα, πείστηκα εντελώς, και τους κάλεσα στην έκθεση Athensville στην τελευταία Art Athina.

Είναι μόλις 22 χρονών και τώρα ξαναέρχονται στην Ελλάδα καλεσμένοι του χώρου Κ44 για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε μια έκθεση αποκλειστικά με έργα τους. Πριν τα εγκαίνια στις 20 Σεπτεμβρίου, κάναμε μια σύντομη συζήτηση. Είτε μας είπαν την αλήθεια είτε όχι, δεν έχει καμία σημασία... αυτοί είναι οι AIDS-3D.

Πώς γνωριστήκατε και αποφασίσατε να δουλέψετε μαζί... σε μια εποχή που μεσουρανούν οι «μοναχικοί και μοναδικοί» star καλλιτέχνες;

Γνωριστήκαμε σε μια art-therapy συνεδρία για «ανήσυχους νέους» (for troubled youth) στο Chicago. Ο θεραπευτής μας θεώρησε ότι έχουμε εξαιρετικά συναφή αστρολογικούς χάρτες και μας πρότεινε να συνεργαστούμε. Δούλεψε τέλεια! (ευχαριστούμε Dr. Adi Da Samraj!)

Και το όνομα πώς προέκυψε; Τι σημαίνει;

Ξεκινήσαμε από μια γενικότερη επιλογή και ο σύμβουλος branding που προσλάβαμε αποφάσισε πως το όνομα AIDS-3D ταίριαζε καλύτερα στα κοινά ενδιαφέροντά μας γύρω από τον κοινωνικό ακτιβισμό και την state-of-the-art τεχνολογία.

Αν έπρεπε να περιγράψετε τη δουλειά σας μέσα σε λίγες λέξεις, τι θα λέγατε;

Κατ' αρχάς θέλουμε να ψυχαγωγήσουμε τους ανθρώπους, αλλά κυρίως θέλουμε να σχολιάσουμε τις τεράστιες αλλαγές που βλέπει η ανθρωπότητα σε αυτή την ψηφιακή χιλιετηρίδα, στην οποία βρισκόμαστε (τη συντριβή της Αμερικής, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την εξάρτηση από το Διαδίκτυο, τον πόλεμο των resource, κ.λπ.).

Ποιες είναι οι κύριες επιρροές και αναφορές στη δουλειά σας;

Science fiction, το να είμαστε όλη την ώρα στο Ίντερνετ, juke music, trance, το χόρτο!

Εάν ήταν να γίνει μια τεράστια καταστροφή στον κόσμο και μπορούσατε να σώσετε μόνο ένα έργο τέχνης, ποιο θα ήταν αυτό;

Το Ίντερνετ!!!

Πώς σας φαίνεται το Βερολίνο και το hype γύρω από αυτό τη δεδομένη στιγμή;

Το ατελιέ μας είναι υπέροχο, οι φίλοι μας είναι υπέροχοι, αλλά όλο βρέχει και έχουμε βαρεθεί το φαγητό!

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;

Παίρνουμε μέρος σε μία ομαδική έκθεση, στο «Project Gentili», στο Prato, είμαστε στην επόμενη έκδοση του περιοδικού «This Is A Magazine»,είμαστε καλεσμένοι σαν DJs στο Λονδίνο και μόλις κυκλοφόρησε το καινούργιο pdf περιοδικό μας «Free Internet». Επίσης κάνουμε ένα πάρτι με τη φίλη μας Mani Boni για το Art Forum Berlin, που νομίζουμε ότι θα είναι θρυλικό.

Έρχεστε δεύτερη φορά στην Αθήνα, μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες μετά από την Athensville. Πώς σας φαίνεται αυτή η πόλη;

Αγαπάμε την Αθήνα και η Αθήνα μας αγαπάει.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ