Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
0


 Σύμφωνοι, ο Σεπτέμβριος μπορεί να μοιάζει ακόμα πολύ μακριά, αλλά τα νέα όσον αφορά τα Φθινοπωρινά εικαστικά δρώμενα της πόλης είναι παραπάνω από καλά.

Πιο συγκεκριμένα, το μεγάλο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά φέτος υπόσχεται την καλύτερη "επιστροφή" στην πόλη, μέσα από ένα μηνιαίο πρόγραμμα εκθέσεων και δράσεων εξ' ολοκλήρου αφιερωμένων στην πιο αγαπημένη μας, και συνεχώς εξελισσόμενη, μορφή αστικής τέχνης.

Την τέχνη του δρόμου.

Ο επιμελητής του Φεστιβάλ και director του Studio 4, Ανδρέας Φακής, και ο project manager του και διοργανωτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακών και Νέων Μέσων της Ελλάδος (Athens Video Art Festival), Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, μας ξεναγούν στο πιο πολυαναμενόμενο Αθηναϊκό Φεστιβάλ της επόμενης... σχολικής χρονιάς, και αποκαλύπτουν στο LIFO.gr αποκλειστικές πληροφορίες των δράσεων του.

Τους ακούμε.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Ανδρέας Φακής / Ηλίας Χατζηχριστοδούλουφωτ.: andreasandthecamera.com

Καταρχήν, τι ακριβώς σημαίνει "Δημόσια Τέχνη";
Α. Φακής: Με τον όρο Δημόσια Τέχνη, αναφερόμαστε σε εικαστικούς, των οποίων το έργο μπορεί να χαρακτηριστεί ως "street art", σε καλλιτέχνες που παρουσιάζουν το graffiti με τη μορφή υλικού τεκμηρίωσης -δηλαδή video ή φωτογραφίας, και σε εικαστικούς που δρουν στον δημόσιο χώρο και το έργο τους δεν εμπίπτει σε κάποιο καθιερωμένο εικαστικό πλαίσιο.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Αλέξανδρος Βασμουλάκης
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Andreas and the Camera

Και το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης; Περί τίνος πρόκειται;
Α.Φακής: Το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης έρχεται ουσιαστικά να "στεγάσει" διαφορετικές δράσεις και δρώμενα που έχουν ως –μοναδικό ίσως– κοινό παρονομαστή την τέχνη που συναντάμε στον δημόσιο χώρο, ή που προέρχεται από αυτόν.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το φεστιβάλ εμπεριέχει εικαστικά δρώμενα και πολιτιστικές δράσεις που δεν οριοθετούνται, αλλά φέρουν τον θεμιτό "περιορισμό" σε επίπεδο περιεχομένου.

Αυτό βέβαια δεν θα θέλαμε να εκληφθεί ως απόπειρα παρουσίασης κάθε μορφής υπαίθριας τέχνης ή μη, αλλά oύτε και ως μια ουτοπική βλέψη, καθώς ο "δημόσιος" χώρος –όντας στην κυριολεξία κοινόχρηστος– εμπεριέχει εικαστικές παρεμβάσεις που μπορεί να είναι καλαίσθητες ή κακόγουστες, περίτεχνες ή κακότεχνες, βαθυστόχαστες ή ρηχές, και συνεπώς, επιθυμητές ή ανεπιθύμητες.

Φτάνουμε, έτσι, στο συμπέρασμα ότι δεν θα μπορούσε να ευσταθεί κάποια είδους γενικευμένη εκτίμηση για το "περιεχόμενο" που συναντάμε στον δημόσιο χώρο, ή για το τμήμα του περιεχομένου που μπορούμε να εκλάβουμε ως τέχνη.

Δηλαδή;
Τα παραδείγματα συχνά βοηθάνε στο να δούμε απλά πράγματα, που για διάφορους λόγους είναι συγκεχυμένα, με ξεκάθαρο τρόπο.

H σχέση του "περιεχομένου" της πόλης –δηλαδή των graffiti, των συνθημάτων, της street art, των γλυπτών καθώς και άλλων εικαστικών παρεμβάσεων– με την τέχνη, μπορεί να συγκριθεί σε ένα βαθμό με τη σχέση μεταξύ τροφής και "καλού" φαγητού.

Ενώ το καλό φαγητό ορίζεται από μια σειρά αντικειμενικών κριτηρίων (ποιότητα των πρώτων υλών, γευστική ισορροπία, θρεπτική αξία κτλ) η τροφή προσδιορίζεται από ένα απλό και πρωτόγονο κριτήριο, τη βρώση.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε ένα "index" του "περιεχομένου" που συναντάμε στον δημόσιο χώρο. Δίνουμε βάση στην αισθητική, την ποιότητα και πάνω από όλα, στην ατομική πρωτοβουλία.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Anthony Lister
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Barbara Blue
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Cacao Rocks

Υπάρχει ακόμα αμφιβολία σήμερα για την εικαστική αξία έργων όπως αυτά που αναφέρετε, λόγω του ότι πραγματοποιούνται σε κοινόχρηστους χώρους.
Α.Φακής: Εδώ και αρκετά χρόνια έχει υπάρξει αναγνώριση της εικαστικής τους αξίας. Αυτό που σε κάθε περίπτωση απουσιάζει είναι η επιμόρφωση και διαπαιδαγώγηση του κοινωνικού συνόλου για τις πολλαπλές μορφές του graffiti, της street art και τον μεταξύ τους διαχωρισμό.
Πρόκειται για ένα κομμάτι που μπορεί να επιφέρει σημαντικό κοινωνικό όφελος, και ευελπιστούμε να συνεισφέρουμε σε αυτό.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
D!
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Franco Fasoli

Πότε θα λάβει χώρα το Φεστιβάλ, και σε ποιους χώρους;
Η. Χατζηχριστοδούλου: Tο 'Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Πολυμορφία' θα εγκαινιαστεί το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι και τις 25 Οκτωβρίου. Η διεξαγωγή θα γίνει στο Μουσείο Μπενάκη (κτίριο οδού Πειραιώς), στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, στο Ρομάντσο, καθώς και σε κάποιους υπαίθριους χώρους στο κέντρο της Αθήνας. Στόχος είναι η ανάπτυξη του εγχειρήματος τόσο σε σημεία δημοσίου χώρου όσο και μέσω ιδιωτικών συνεργασιών.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Freddie F.
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Greg Papagrigoriou

Και πώς προέκυψε η ιδέα, ή και η ανάγκη αν θέλετε, μίας τέτοιας διοργάνωσης;
Α. Φακής: Το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης είναι εξέλιξη προηγούμενων δράσεων του Studio 4.

Η Αθήνα είναι μια πόλη στην οποία γίνονται εκθέσεις, τοιχογραφίες και διάφορα events. Παράλληλα όμως, απουσίαζε μια θεσμική διοργάνωση με grassroots χαρακτηριστικά. Κάτι δηλαδή που θα είναι ευρέως αποδεκτό τόσο από το ευρύ κοινό, όσο και από την ίδια την εικαστική κοινότητα, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και διεθνώς, όπως π.χ. το NUART Festival στη Νορβηγία.

Παράλληλα, αρκετοί εικαστικοί ξεκίνησαν κάνοντας graffiti και πλέον βρίσκονται σε μια μεταγενέστερη περίοδο. Συνεχίζουν να υλοποιούν έργα σε υπαίθριους χώρους, αλλά χωρίς να μπορούν να εντάξουν πλέον τη δουλειά τους στο πλαίσιο του graffiti ή της street art.

Πρόκειται για δύο όρους που πλέον δεν εκφράζουν μερίδα εικαστικών.

Έχοντας κατά νου αυτό το δεδομένο και σε συνδυασμό με την ταύτιση που είχε αποκτήσει το graffiti με την street art για την κοινή γνώμη -ως αποτέλεσμα χρόνιας παραπληροφόρησης- είδα την ανάγκη για κάτι πιο ευρύ που όμως θα ήταν και αρκετά στοχευμένο. Έτσι, δημιουργήθηκε το 2010 η ταυτότητα του Studio 4 υιοθετώντας τον όρο public art, και εντάσσοντας τον σε ένα αστικό πλαίσιο με σύγχρονο εικαστικό προσανατολισμό. Σε αυτή τη λογική βασίστηκε και το Φεστιβάλ.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
John Feknerphoto courtesy: Nathan Bolster
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
L'Atlas
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Πάρις Koύτσικος

Το θέμα του Φεστιβάλ είναι η Πολυμορφία. Μιλήστε μας γι' αυτό.

Α.Φακής: Η Πολυμορφία είναι βασικό στοιχείο του Ελληνικού χώρου. Xαρακτηρίζει τόσο την Αθήνα, σαν πόλη με όλες τις πτυχές και αντιθέσεις της, όσο και το εικαστικό της περιεχόμενο το οποίο αποκλίνει σε πολλαπλά επίπεδα. Nοηματικά, αισθητικά, κοινωνικά και μορφολογικά.

Μεγάλη κουβέντα γίνεται όμως γύρω και από την άποψη ότι η τέχνη του δρόμου ανήκει ακριβώς εκεί, στον δρόμο, και δεν χωράει σε μουσεία γκαλερί και εκθέσεις. Τι λέτε γι' αυτό;

Α.Φακής: Αρχικά θα ήθελα να πω ότι "η τέχνη του δρόμου" δεν είναι μία. Τι σχέση μπορεί να έχει το έργο του Ben Eine (UK) με του Cope 2 (US); Το γεγονός ότι και οι δύο χρησιμοποιούν το σπρέι σαν μέσο τους και κάνουν γράμματα είναι σε ένα βαθμό φυσιολογικό να μας μπερδεύει και λανθασμένα να προσδίδουμε την ίδια ιδιότητα και στους δύο καλλιτέχνες όταν δεν υπάρχει κάποια είδους διαπαιδαγώγηση / εκπαίδευση πάνω σε αυτό το κομμάτι.

Προσωπικά συμφωνώ με την ένταξη της street art ή οποιασδήποτε άλλης μορφής υπαίθριας τέχνης, εκτός του graffiti, σε κάποια συντονισμένη εκθεσιακή δράση αλλά μπορώ να εντάξω το graffiti σε εκθεσιακό ή θεσμικό πλαίσιο μόνο υπό τη μορφή υλικού τεκμηρίωσης. Θεωρώ ότι με αυτό τον τρόπο τιμάται η ιστορία του, και δεν αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του ο οποίος κατά βάση δεν είναι εμπορικός.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Phil America
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Roots

Τι ακριβώς θα δούμε στο Φεστιβάλ; Μίλησε μας για το πρόγραμμα και τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν;

Α.Φακής: Το πρόγραμμα είναι αρκετά γεμάτο, και θα διαρκέσει ένα μήνα με εγκαίνια νέων δράσεων κάθε Παρασκευή και Σάββατο.

Θα πραγματοποιηθούν δύο θεματικές ομαδικές εκθέσεις, μία ημερίδα, ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ, μία ομαδική έκθεση φωτογραφίας, καθώς και μια οnline δημοπρασία, τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν στην υλοποίηση δράσεων σε υπαίθριους χώρους της Αθήνας.

Τι είδους δράσεις;
Πρόκειται για το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης Open Gallery, το οποίο προβλέπει τη δημιουργία και τη συντήρηση τοιχογραφιών σε τυφλές όψεις κτιρίων.

Τα τρία βασικά μας κριτήρια για την ένταξη κτηρίων στο πρόγραμμα είναι: Να υπάρχει "τυφλή" όψη, να βρίσκεται σε κοινή θέα και να μπορεί να γίνει τοιχογραφία σε ύψος άνω των 2.5 μέτρων.

Τα τρία αυτά κριτήρια αποσκοπούν στην αρμονική ένταξη της δημόσιας τέχνης στο πολεοδομικό περιβάλλον, στην αναβάθμιση του κτηρίου και του αστικού τοπίου, καθώς και στην προστασία των νέων τοιχογραφιών από συνθήματα, υπογραφές και αφισοκολλήσεις.
Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες / διαχειριστές, μπορούν να επικοινωνήσουν στο [email protected], συμπεριλαμβάνοντας μια φωτογραφία, διεύθυνση και στοιχεία επικοινωνίας.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
SER
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Simoni Fontana

Πόσοι και ποιοι καλλιτέχνες θα πάρουν μέρος στο Φεστιβάλ;
Α.Φακής: Οι καλλιτέχνες είναι είκοσι, και είναι οι εξής:
Αλέξανδρος Βασμουλάκης, Βασίλης Μαρκοσιάν, Αργύρης Σαρασλανίδης & Simoni Fontana, Cacao Rocks, Αnthony Lister (Αυστραλία), Franco Fasoli (Αργεντινή), Greg Papagrigoriou, Πάρις Koύτσικος, D!, SNRS, L'Atlas (Γαλλία), John Fekner (ΗΠΑ), ΑΤΗ1281, Θεοδωρής Μανωλόπουλος, Andreas and the Camera, Βarbara Blue, Roots, Freddie F., και Phil America (ΗΠΑ).

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Θεοδωρής Μανωλόπουλος
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Βασίλης Μαρκοσιάν

Για το τέλος, ποιοι είναι οι στόχοι του Φεστιβάλ;
Η. Χατζηχριστοδούλου: Το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης έχει ως στόχο να δημιουργήσει έναν ανοικτό διάλογο με καλλιτέχνες, φορείς και κοινό, να παρουσιάσει τις τελευταίες τάσεις στο αντικείμενο της τέχνης του δημοσίου χώρου, να τις επικοινωνήσει κατάλληλα σε ένα μεγαλύτερο κοινό με στόχο την δημιουργία κριτικής σκέψης, και να αλλάξει, μακροπρόθεσμα την εικόνα της Αθήνας ως έναν καμβά που δεν αφομοιώνει απλά τα υλικά, αλλά αποκτά μια έντονη καλλιτεχνική αξία, μένει σταθερά στο προσκήνιο, και προσελκύει κοινό και καλλιτέχνες σε διεθνές επίπεδο.

Το πλήρες πρόγραμμα του φεστιβάλ θα ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο στο publicartfestival.gr

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ