Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Κάτοψη της εικονικής γκαλερί με τα έργα του Μπεν Τζόνσον.
0

Το μουσείο V&A του Λονδίνου έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τους αρχιτέκτονες προκειμένου να δημιουργήσουν μια εικονική γκαλερί με το έργο του καλλιτέχνη Ben Johnson.

Mέσα στον κήπο John Madejski του μουσείου, ο ψηφιακός χώρος περιλαμβάνει δώδεκα περίπτερα, που περιέχουν 10 έργα ζωγραφικής του Τζόνσον, καθώς και μια ματιά στο στούντιο του καλλιτέχνη και τη διαδικασία πίσω από τη δημιουργία κάθε κομματιού. Με σχολαστική λεπτομέρεια, οι πίνακες του Τζόνσον είναι μεγάλης κλίμακας ερμηνείες των αρχιτεκτονικών ορόσημων.

Με αφοσίωση, συγκέντρωση και εμμονή στην τελειότητα, ο Βρετανός ζωγράφος δημιουργεί λεπτομερείς πίνακες αρχιτεκτονικής και τοπίου που απαιτούν τεράστια προσπάθεια και χρόνο για να ολοκληρωθούν.

Η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός καθώς τα περισσότερα έργα του Τζόνσον βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και για πρώτη φορά ένα ευρύτερο κοινό από όλο τον κόσμο μπορεί να δει τόσα πολλά έργα του μαζί στον ίδιο χώρο.

Η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός καθώς τα περισσότερα έργα του Τζόνσον βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και για πρώτη φορά ένα ευρύτερο κοινό από όλο τον κόσμο μπορεί να δει τόσα πολλά έργα του μαζί στον ίδιο χώρο.

Γεννημένος το 1946, ο Τζόνσον επικεντρώνεται στην αρχιτεκτονική για πάνω από 50 χρόνια και έχει συνεργαστεί ακόμη και με τον αρχιτέκτονα Norman Foster για τη δημιουργία απεικονίσεων των κτιρίων του για την πρώτη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, το 1991.

«Ο Μπεν μιλάει τόσο αρμονικά για τα κτίρια που τον εμπνέουν - έχει μια πραγματική ενσυναίσθηση για την αρχιτεκτονική», λέει ο Christopher Turner, υπεύθυνος της της αρχιτεκτονικής και της ψηφιακής ανάπτυξης στο V&A. «Στη δική του περιγραφή, οι πίνακές του αποθεώνουν όλα όσα πιστεύει ότι είναι υπέροχα στην αρχιτεκτονική και τη μηχανική - όχι το εγώ των αρχιτεκτόνων, αλλά τις φιλοδοξίες της αρχιτεκτονικής».

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν τα ψηφιακά περίπτερα με τον τρόπο που θα έκαναν ένα από τα φυσικά κτίριά τους.

Συχνά συγχέεται με τον φωτορεαλισμό, αλλά οι πίνακες του Μπεν Τζόνσον διερευνούν πολύπλοκες προοπτικές, μερικές φορές κατασκευασμένες από μη δυνατές απόψεις και απεικονίζουν χαμένα κτίρια. Με το κρυσταλλικό τους φως, την προσεκτικά επιλεγμένη κορνίζα και την σταθερότητα, δείχνουν την ισχυρή υποκείμενη γεωμετρία των δομών που ο ζωγράφος  θαυμάζει περισσότερο. «Βλέπω τη ζωγραφική μου ως διαδικασία διαλογισμού», λέει ο Τζόνσον. «Βλέπω τους πίνακες ως συγκέντρωση της έμπνευσής μου».

Το έργο του Τζόνσον στεγάζεται για την έκθεση σε ένα εικονικό «θησαυροφυλάκιο της σύγχρονης τέχνης» που είναι μια πολύ καινοτόμος πλατφόρμα που είναι μια από τις πιο συναρπαστικές απαντήσεις, νομίζω, στο πρόβλημα της καραντίνας και των προβλημάτων που δημιουργεί η κοινωνική απόσταση. Ο Τζόνσον σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία τέχνης τη δεκαετία του 1960, και στη συνέχεια είχε ως βάση το μουσείο V&A, με το έργο του να είναι εμπνευσμένο από τις συλλογές του μουσείου.

Οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν τα ψηφιακά περίπτερα με τον τρόπο που θα έκαναν ένα από τα φυσικά κτίριά τους, αξιοποιώντας όμως τα εργαλεία που παρέχει ο ψηφιακός κόσμος.

Στο μέλλον, η πλατφόρμα VCA θα συνεχίσει να εξερευνά τη σύγχρονη τέχνη, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στην αρχιτεκτονική, τις πόλεις και τα μέρη - τόσο αληθινά όσο και φανταστικά. Οι «τέλειοι χώροι: πίνακες του Ben Johnson» θα προβάλονται έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021.

Περισσότερα για την έκθεση Perfect Spaces του Μπεν Τζόνσον εδώ.

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Three Moments of Illumination, Ben Johnson, 1998. ©Ben Johnson, collection of HSBC holdings.
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Poolside Reflection, Ben Johnson, 1984. Collection of the royal institute of british architects ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Inmos Central Spine, Ben Johnson, 1998. ©Ben Johnson, collection of HSBC holdings
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Queen’s House Greenwich II, Ben Johnson, 1978. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Approaching the Mirador, Ben Johnson, 2013. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Dome of the Rock Triptych, 2017. Collection of the artist. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Crystal Palace Reconstruction II, Ben Johnson, 1986. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Ο Μπεν Τζόνσον στο στούντιό του.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ