Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Κάτοψη της εικονικής γκαλερί με τα έργα του Μπεν Τζόνσον.
0

Το μουσείο V&A του Λονδίνου έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τους αρχιτέκτονες προκειμένου να δημιουργήσουν μια εικονική γκαλερί με το έργο του καλλιτέχνη Ben Johnson.

Mέσα στον κήπο John Madejski του μουσείου, ο ψηφιακός χώρος περιλαμβάνει δώδεκα περίπτερα, που περιέχουν 10 έργα ζωγραφικής του Τζόνσον, καθώς και μια ματιά στο στούντιο του καλλιτέχνη και τη διαδικασία πίσω από τη δημιουργία κάθε κομματιού. Με σχολαστική λεπτομέρεια, οι πίνακες του Τζόνσον είναι μεγάλης κλίμακας ερμηνείες των αρχιτεκτονικών ορόσημων.

Με αφοσίωση, συγκέντρωση και εμμονή στην τελειότητα, ο Βρετανός ζωγράφος δημιουργεί λεπτομερείς πίνακες αρχιτεκτονικής και τοπίου που απαιτούν τεράστια προσπάθεια και χρόνο για να ολοκληρωθούν.

Η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός καθώς τα περισσότερα έργα του Τζόνσον βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και για πρώτη φορά ένα ευρύτερο κοινό από όλο τον κόσμο μπορεί να δει τόσα πολλά έργα του μαζί στον ίδιο χώρο.

Η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός καθώς τα περισσότερα έργα του Τζόνσον βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και για πρώτη φορά ένα ευρύτερο κοινό από όλο τον κόσμο μπορεί να δει τόσα πολλά έργα του μαζί στον ίδιο χώρο.

Γεννημένος το 1946, ο Τζόνσον επικεντρώνεται στην αρχιτεκτονική για πάνω από 50 χρόνια και έχει συνεργαστεί ακόμη και με τον αρχιτέκτονα Norman Foster για τη δημιουργία απεικονίσεων των κτιρίων του για την πρώτη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, το 1991.

«Ο Μπεν μιλάει τόσο αρμονικά για τα κτίρια που τον εμπνέουν - έχει μια πραγματική ενσυναίσθηση για την αρχιτεκτονική», λέει ο Christopher Turner, υπεύθυνος της της αρχιτεκτονικής και της ψηφιακής ανάπτυξης στο V&A. «Στη δική του περιγραφή, οι πίνακές του αποθεώνουν όλα όσα πιστεύει ότι είναι υπέροχα στην αρχιτεκτονική και τη μηχανική - όχι το εγώ των αρχιτεκτόνων, αλλά τις φιλοδοξίες της αρχιτεκτονικής».

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν τα ψηφιακά περίπτερα με τον τρόπο που θα έκαναν ένα από τα φυσικά κτίριά τους.

Συχνά συγχέεται με τον φωτορεαλισμό, αλλά οι πίνακες του Μπεν Τζόνσον διερευνούν πολύπλοκες προοπτικές, μερικές φορές κατασκευασμένες από μη δυνατές απόψεις και απεικονίζουν χαμένα κτίρια. Με το κρυσταλλικό τους φως, την προσεκτικά επιλεγμένη κορνίζα και την σταθερότητα, δείχνουν την ισχυρή υποκείμενη γεωμετρία των δομών που ο ζωγράφος  θαυμάζει περισσότερο. «Βλέπω τη ζωγραφική μου ως διαδικασία διαλογισμού», λέει ο Τζόνσον. «Βλέπω τους πίνακες ως συγκέντρωση της έμπνευσής μου».

Το έργο του Τζόνσον στεγάζεται για την έκθεση σε ένα εικονικό «θησαυροφυλάκιο της σύγχρονης τέχνης» που είναι μια πολύ καινοτόμος πλατφόρμα που είναι μια από τις πιο συναρπαστικές απαντήσεις, νομίζω, στο πρόβλημα της καραντίνας και των προβλημάτων που δημιουργεί η κοινωνική απόσταση. Ο Τζόνσον σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία τέχνης τη δεκαετία του 1960, και στη συνέχεια είχε ως βάση το μουσείο V&A, με το έργο του να είναι εμπνευσμένο από τις συλλογές του μουσείου.

Οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν τα ψηφιακά περίπτερα με τον τρόπο που θα έκαναν ένα από τα φυσικά κτίριά τους, αξιοποιώντας όμως τα εργαλεία που παρέχει ο ψηφιακός κόσμος.

Στο μέλλον, η πλατφόρμα VCA θα συνεχίσει να εξερευνά τη σύγχρονη τέχνη, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στην αρχιτεκτονική, τις πόλεις και τα μέρη - τόσο αληθινά όσο και φανταστικά. Οι «τέλειοι χώροι: πίνακες του Ben Johnson» θα προβάλονται έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021.

Περισσότερα για την έκθεση Perfect Spaces του Μπεν Τζόνσον εδώ.

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Three Moments of Illumination, Ben Johnson, 1998. ©Ben Johnson, collection of HSBC holdings.
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Poolside Reflection, Ben Johnson, 1984. Collection of the royal institute of british architects ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Inmos Central Spine, Ben Johnson, 1998. ©Ben Johnson, collection of HSBC holdings
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Queen’s House Greenwich II, Ben Johnson, 1978. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Approaching the Mirador, Ben Johnson, 2013. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Dome of the Rock Triptych, 2017. Collection of the artist. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Crystal Palace Reconstruction II, Ben Johnson, 1986. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Ο Μπεν Τζόνσον στο στούντιό του.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ