Ο Τέρνερ στην Tate Britain

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
0

ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΥΨΗΛΗ ΕΥΚΡΙΝΕΙΑ

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Εγκαίνια σήμερα, 10 Σεπτεμβρίου  για τη χειμερινή περίοδο στην Tate, με την πρώτη βασική έκθεση για το έργο του JMW Turner (1775–1851) κατά τη διάρκεια της τελευταίας περιόδου της ζωής του.

Η έκθεση ξεκινά από το 1835, την χρονιά που ο Turner ήταν 60 χρονών, και τελειώνει  με τα τελευταία εκθέματά του στην  Royal Academy, το 1850.Τα τελευταία χρόνια της ζωής του, ήταν μια περίοδος εξαιρετικής ενέργειας και σθένους του καλλιτέχνη. Η Tate συγκέντρωσε 150 έργα από το Ηνωμένο Βασίλειο και το εξωτερικό, και επιδιώκει να αμφισβητήσει τη θεωρία γύρω από τον «ηλικιωμένο καλλιτέχνη», παρουσιάζοντας τόσο τις  ριζοσπαστικές τεχνικές του, όσο και τα υλικά που χρησιμοποιεί.

Ο Tέρνερ , αντίθετα με οποιεσδήποτε υποθέσεις για τον πεσιμισμό της μεγάλης ηλικίας,  διατήρησε την εμμονή του για την παρατήρηση της φύσης. Δούλευε με ανανεωμένη ενέργεια για τη διερεύνηση των κοινωνικών, τεχνολογικών και επιστημονικών εξελίξεων της σύγχρονης ζωής, σε έργα όπως τα Steam and Speed – The Great Western Railway 1844 (Εθνική Πινακοθήκη). Συνέχισε επίσης να ασχολείται με τα θρησκευτικά και ιστορικά θέματα που τον συνέδεσαν με τις πολιτιστικές παραδόσεις της εποχής του.

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Με πολλές ελαιογραφίες μεγάλης κλίμακας και ακουαρέλες, αναλύεται στην έκθεση το τεράστιο φάσμα των υλικών και των τεχνικών που χρησιμοποίησε. Θα αναδειχθεί επίσης ο ριζοσπαστισμός του κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ενώ οι Βικτωριανοί  συνάδελφοί του είχαν άλλες προτεραιότητες, εκείνος συνέχισε να υπερασπίζεται μια ιδιαίτερη δημιουργικότητα, κατά την οποία η χρήση των υλικών δεν ήταν μόνο το μέσο, αλλά το νόημα και το μήνυμα. Ανέπτυξε συνειδητά το ύφος και την τεχνική του, με κάθε μεταγενέστερη ζωγραφική που παρήγαγε. Τα έργα αυτά συχνά ήταν διφορούμενα ανάμεσα στο τελειωμένο και το ημιτελές. Οι νεώτεροι ζωγράφοι και ανάμεσά τους ο Τζον Ράσκιν τον περιέγραψαν ως ‘’τον καλύτερο της γενιάς του’’.

 

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

 

Ο Joseph Mallord William Turner (1775-1851) γεννήθηκε στο Λονδίνο και ήταν γιος ενός κουρέα. Το 1789, μπήκε στο Royal Academy Schools, στην ηλικία των 14 προτού γίνει μέλος του RA το 1802, και Καθηγητής προοπτικής το 1807. Το έργο του ήταν παραγωγικό, γόνιμο και είχε μεγάλη γκάμα και ποικιλία. Συμπεριελάμβανε σχέδια, χαρακτικά, ακουαρέλες και ελαιογραφίες. Σε όλη την καριέρα του, περιόδευε στην Ευρώπη μέχρι το 1845, όπου πραγματοποίησε το τελευταίο του ταξίδι. Το 1850, εξέθεσε τα τέσσερα τελευταία του έργα στο Royal Academy, και τον επόμενο χρόνο πέθανε.

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Η έκθεση  συνοδεύεται από έναν πλήρως εικονογραφημένο κατάλογο της Tate Publishing και από ένα πρόγραμμα ομιλιών και εκδηλώσεων. Η έκθεση ταξιδέψει και  στο J. Paul Getty Museum του Λος Άντζελες, (24 Φεβρουαρίου - 24 Μαΐου 2015), αλλά και στο  de Young Museum, στο Σαν Φρανσίσκο, (20 Ιουνίου-20 Σεπτεμβρίου, 2015).

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ