Ο Τέρνερ στην Tate Britain

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
0

ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΥΨΗΛΗ ΕΥΚΡΙΝΕΙΑ

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Εγκαίνια σήμερα, 10 Σεπτεμβρίου  για τη χειμερινή περίοδο στην Tate, με την πρώτη βασική έκθεση για το έργο του JMW Turner (1775–1851) κατά τη διάρκεια της τελευταίας περιόδου της ζωής του.

Η έκθεση ξεκινά από το 1835, την χρονιά που ο Turner ήταν 60 χρονών, και τελειώνει  με τα τελευταία εκθέματά του στην  Royal Academy, το 1850.Τα τελευταία χρόνια της ζωής του, ήταν μια περίοδος εξαιρετικής ενέργειας και σθένους του καλλιτέχνη. Η Tate συγκέντρωσε 150 έργα από το Ηνωμένο Βασίλειο και το εξωτερικό, και επιδιώκει να αμφισβητήσει τη θεωρία γύρω από τον «ηλικιωμένο καλλιτέχνη», παρουσιάζοντας τόσο τις  ριζοσπαστικές τεχνικές του, όσο και τα υλικά που χρησιμοποιεί.

Ο Tέρνερ , αντίθετα με οποιεσδήποτε υποθέσεις για τον πεσιμισμό της μεγάλης ηλικίας,  διατήρησε την εμμονή του για την παρατήρηση της φύσης. Δούλευε με ανανεωμένη ενέργεια για τη διερεύνηση των κοινωνικών, τεχνολογικών και επιστημονικών εξελίξεων της σύγχρονης ζωής, σε έργα όπως τα Steam and Speed – The Great Western Railway 1844 (Εθνική Πινακοθήκη). Συνέχισε επίσης να ασχολείται με τα θρησκευτικά και ιστορικά θέματα που τον συνέδεσαν με τις πολιτιστικές παραδόσεις της εποχής του.

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Με πολλές ελαιογραφίες μεγάλης κλίμακας και ακουαρέλες, αναλύεται στην έκθεση το τεράστιο φάσμα των υλικών και των τεχνικών που χρησιμοποίησε. Θα αναδειχθεί επίσης ο ριζοσπαστισμός του κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ενώ οι Βικτωριανοί  συνάδελφοί του είχαν άλλες προτεραιότητες, εκείνος συνέχισε να υπερασπίζεται μια ιδιαίτερη δημιουργικότητα, κατά την οποία η χρήση των υλικών δεν ήταν μόνο το μέσο, αλλά το νόημα και το μήνυμα. Ανέπτυξε συνειδητά το ύφος και την τεχνική του, με κάθε μεταγενέστερη ζωγραφική που παρήγαγε. Τα έργα αυτά συχνά ήταν διφορούμενα ανάμεσα στο τελειωμένο και το ημιτελές. Οι νεώτεροι ζωγράφοι και ανάμεσά τους ο Τζον Ράσκιν τον περιέγραψαν ως ‘’τον καλύτερο της γενιάς του’’.

 

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

 

Ο Joseph Mallord William Turner (1775-1851) γεννήθηκε στο Λονδίνο και ήταν γιος ενός κουρέα. Το 1789, μπήκε στο Royal Academy Schools, στην ηλικία των 14 προτού γίνει μέλος του RA το 1802, και Καθηγητής προοπτικής το 1807. Το έργο του ήταν παραγωγικό, γόνιμο και είχε μεγάλη γκάμα και ποικιλία. Συμπεριελάμβανε σχέδια, χαρακτικά, ακουαρέλες και ελαιογραφίες. Σε όλη την καριέρα του, περιόδευε στην Ευρώπη μέχρι το 1845, όπου πραγματοποίησε το τελευταίο του ταξίδι. Το 1850, εξέθεσε τα τέσσερα τελευταία του έργα στο Royal Academy, και τον επόμενο χρόνο πέθανε.

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Η έκθεση  συνοδεύεται από έναν πλήρως εικονογραφημένο κατάλογο της Tate Publishing και από ένα πρόγραμμα ομιλιών και εκδηλώσεων. Η έκθεση ταξιδέψει και  στο J. Paul Getty Museum του Λος Άντζελες, (24 Φεβρουαρίου - 24 Μαΐου 2015), αλλά και στο  de Young Museum, στο Σαν Φρανσίσκο, (20 Ιουνίου-20 Σεπτεμβρίου, 2015).

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ