Ο Τέρνερ στην Tate Britain

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
0

ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΥΨΗΛΗ ΕΥΚΡΙΝΕΙΑ

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Εγκαίνια σήμερα, 10 Σεπτεμβρίου  για τη χειμερινή περίοδο στην Tate, με την πρώτη βασική έκθεση για το έργο του JMW Turner (1775–1851) κατά τη διάρκεια της τελευταίας περιόδου της ζωής του.

Η έκθεση ξεκινά από το 1835, την χρονιά που ο Turner ήταν 60 χρονών, και τελειώνει  με τα τελευταία εκθέματά του στην  Royal Academy, το 1850.Τα τελευταία χρόνια της ζωής του, ήταν μια περίοδος εξαιρετικής ενέργειας και σθένους του καλλιτέχνη. Η Tate συγκέντρωσε 150 έργα από το Ηνωμένο Βασίλειο και το εξωτερικό, και επιδιώκει να αμφισβητήσει τη θεωρία γύρω από τον «ηλικιωμένο καλλιτέχνη», παρουσιάζοντας τόσο τις  ριζοσπαστικές τεχνικές του, όσο και τα υλικά που χρησιμοποιεί.

Ο Tέρνερ , αντίθετα με οποιεσδήποτε υποθέσεις για τον πεσιμισμό της μεγάλης ηλικίας,  διατήρησε την εμμονή του για την παρατήρηση της φύσης. Δούλευε με ανανεωμένη ενέργεια για τη διερεύνηση των κοινωνικών, τεχνολογικών και επιστημονικών εξελίξεων της σύγχρονης ζωής, σε έργα όπως τα Steam and Speed – The Great Western Railway 1844 (Εθνική Πινακοθήκη). Συνέχισε επίσης να ασχολείται με τα θρησκευτικά και ιστορικά θέματα που τον συνέδεσαν με τις πολιτιστικές παραδόσεις της εποχής του.

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Με πολλές ελαιογραφίες μεγάλης κλίμακας και ακουαρέλες, αναλύεται στην έκθεση το τεράστιο φάσμα των υλικών και των τεχνικών που χρησιμοποίησε. Θα αναδειχθεί επίσης ο ριζοσπαστισμός του κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ενώ οι Βικτωριανοί  συνάδελφοί του είχαν άλλες προτεραιότητες, εκείνος συνέχισε να υπερασπίζεται μια ιδιαίτερη δημιουργικότητα, κατά την οποία η χρήση των υλικών δεν ήταν μόνο το μέσο, αλλά το νόημα και το μήνυμα. Ανέπτυξε συνειδητά το ύφος και την τεχνική του, με κάθε μεταγενέστερη ζωγραφική που παρήγαγε. Τα έργα αυτά συχνά ήταν διφορούμενα ανάμεσα στο τελειωμένο και το ημιτελές. Οι νεώτεροι ζωγράφοι και ανάμεσά τους ο Τζον Ράσκιν τον περιέγραψαν ως ‘’τον καλύτερο της γενιάς του’’.

 

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

 

Ο Joseph Mallord William Turner (1775-1851) γεννήθηκε στο Λονδίνο και ήταν γιος ενός κουρέα. Το 1789, μπήκε στο Royal Academy Schools, στην ηλικία των 14 προτού γίνει μέλος του RA το 1802, και Καθηγητής προοπτικής το 1807. Το έργο του ήταν παραγωγικό, γόνιμο και είχε μεγάλη γκάμα και ποικιλία. Συμπεριελάμβανε σχέδια, χαρακτικά, ακουαρέλες και ελαιογραφίες. Σε όλη την καριέρα του, περιόδευε στην Ευρώπη μέχρι το 1845, όπου πραγματοποίησε το τελευταίο του ταξίδι. Το 1850, εξέθεσε τα τέσσερα τελευταία του έργα στο Royal Academy, και τον επόμενο χρόνο πέθανε.

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Η έκθεση  συνοδεύεται από έναν πλήρως εικονογραφημένο κατάλογο της Tate Publishing και από ένα πρόγραμμα ομιλιών και εκδηλώσεων. Η έκθεση ταξιδέψει και  στο J. Paul Getty Museum του Λος Άντζελες, (24 Φεβρουαρίου - 24 Μαΐου 2015), αλλά και στο  de Young Museum, στο Σαν Φρανσίσκο, (20 Ιουνίου-20 Σεπτεμβρίου, 2015).

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ