Ο Τέρνερ στην Tate Britain

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
0

ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΥΨΗΛΗ ΕΥΚΡΙΝΕΙΑ

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Εγκαίνια σήμερα, 10 Σεπτεμβρίου  για τη χειμερινή περίοδο στην Tate, με την πρώτη βασική έκθεση για το έργο του JMW Turner (1775–1851) κατά τη διάρκεια της τελευταίας περιόδου της ζωής του.

Η έκθεση ξεκινά από το 1835, την χρονιά που ο Turner ήταν 60 χρονών, και τελειώνει  με τα τελευταία εκθέματά του στην  Royal Academy, το 1850.Τα τελευταία χρόνια της ζωής του, ήταν μια περίοδος εξαιρετικής ενέργειας και σθένους του καλλιτέχνη. Η Tate συγκέντρωσε 150 έργα από το Ηνωμένο Βασίλειο και το εξωτερικό, και επιδιώκει να αμφισβητήσει τη θεωρία γύρω από τον «ηλικιωμένο καλλιτέχνη», παρουσιάζοντας τόσο τις  ριζοσπαστικές τεχνικές του, όσο και τα υλικά που χρησιμοποιεί.

Ο Tέρνερ , αντίθετα με οποιεσδήποτε υποθέσεις για τον πεσιμισμό της μεγάλης ηλικίας,  διατήρησε την εμμονή του για την παρατήρηση της φύσης. Δούλευε με ανανεωμένη ενέργεια για τη διερεύνηση των κοινωνικών, τεχνολογικών και επιστημονικών εξελίξεων της σύγχρονης ζωής, σε έργα όπως τα Steam and Speed – The Great Western Railway 1844 (Εθνική Πινακοθήκη). Συνέχισε επίσης να ασχολείται με τα θρησκευτικά και ιστορικά θέματα που τον συνέδεσαν με τις πολιτιστικές παραδόσεις της εποχής του.

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Με πολλές ελαιογραφίες μεγάλης κλίμακας και ακουαρέλες, αναλύεται στην έκθεση το τεράστιο φάσμα των υλικών και των τεχνικών που χρησιμοποίησε. Θα αναδειχθεί επίσης ο ριζοσπαστισμός του κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ενώ οι Βικτωριανοί  συνάδελφοί του είχαν άλλες προτεραιότητες, εκείνος συνέχισε να υπερασπίζεται μια ιδιαίτερη δημιουργικότητα, κατά την οποία η χρήση των υλικών δεν ήταν μόνο το μέσο, αλλά το νόημα και το μήνυμα. Ανέπτυξε συνειδητά το ύφος και την τεχνική του, με κάθε μεταγενέστερη ζωγραφική που παρήγαγε. Τα έργα αυτά συχνά ήταν διφορούμενα ανάμεσα στο τελειωμένο και το ημιτελές. Οι νεώτεροι ζωγράφοι και ανάμεσά τους ο Τζον Ράσκιν τον περιέγραψαν ως ‘’τον καλύτερο της γενιάς του’’.

 

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

 

Ο Joseph Mallord William Turner (1775-1851) γεννήθηκε στο Λονδίνο και ήταν γιος ενός κουρέα. Το 1789, μπήκε στο Royal Academy Schools, στην ηλικία των 14 προτού γίνει μέλος του RA το 1802, και Καθηγητής προοπτικής το 1807. Το έργο του ήταν παραγωγικό, γόνιμο και είχε μεγάλη γκάμα και ποικιλία. Συμπεριελάμβανε σχέδια, χαρακτικά, ακουαρέλες και ελαιογραφίες. Σε όλη την καριέρα του, περιόδευε στην Ευρώπη μέχρι το 1845, όπου πραγματοποίησε το τελευταίο του ταξίδι. Το 1850, εξέθεσε τα τέσσερα τελευταία του έργα στο Royal Academy, και τον επόμενο χρόνο πέθανε.

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter

Η έκθεση  συνοδεύεται από έναν πλήρως εικονογραφημένο κατάλογο της Tate Publishing και από ένα πρόγραμμα ομιλιών και εκδηλώσεων. Η έκθεση ταξιδέψει και  στο J. Paul Getty Museum του Λος Άντζελες, (24 Φεβρουαρίου - 24 Μαΐου 2015), αλλά και στο  de Young Museum, στο Σαν Φρανσίσκο, (20 Ιουνίου-20 Σεπτεμβρίου, 2015).

Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
Ο Τέρνερ στην Tate Britain Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ