O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die

 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
To έργο του Στέλιου Φαϊτάκη στην έκθεση Shit and Die
0

Shit and Die είναι ο τίτλος της έκθεσης στο υποβλητικό Palazzo Cavour, στο Τορίνο, σε επιμέλεια Μαουρίτσιο Κατελάν, Μύριαμ Μπεν Σαλάχ και Μάρτα Παπίνι στην οποία παίρνουν μέρος καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και ο Στέλιος Φαϊτάκης.  Οι καλλιτέχνες έχουν επιλεγεί σύμφωνα με  τις υπάρχουσες εργασίες τους ή για την ικανότητα που είχαν να παράγουν ένα έργο το οποίο να ανταποκρίνεται σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Στον Φαϊτάκη έχει ανατεθεί να κάνει in situ τοιχογραφίες στην έκθεση.

Η παραστατική, ανθρωποκεντρική τοιχογραφία του Φαϊτάκη "Fortunately Absurdity is Lost" είναι μια πολιτική και κοινωνική αλληγορία γεμάτη με οπτικές πληροφορίες, πολυεπίπεδη αφήγηση και πυκνό συμβολισμό. Ορισμένα ιστορικά γεγονότα που αφορούν την πόλη του Τορίνο χρησιμοποιούνται σε αυτή την τοιχογραφία να δημιουργήσουν ακριβείς μεταφορές της ανθρώπινης κατάστασης, όπως η κατασκευή της σήραγγας Frejus, ή η κατάρρευση του Νίτσε στο Τορίνο.

Ο τίτλος και μόνο της έκθεσης, σημειώνουν οι επιμελητές, αποτελεί μια πρόκληση. Δεν πρόκειται  ούτε μια πειραματική άσκηση ούτε για μια φορμαλιστική δήλωση. Σημείο αφετηρίας είναι η πόλη του Τορίνο, η οποία προβλέπει τους χαρακτήρες, τις ιστορίες, τα αντικείμενα και τις ατμόσφαιρες που έχουν γίνει το κύριο υλικό με το οποίο θα επεξεργαστούν οι καλλιτέχνες  μια οπτική ιστορία.

Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από το έργο του Μπρους Νάουμαν  «100 Live and Die”.

 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
Μπρους Νάουμαν «100 Live and Die”.

Στην έκθεση παρουσιάζονται αντικείμενα και έργα σε επτά ενότητες, από καθιερωμένους θεσμούς και μυστικές συλλογές της πόλης, όπως το μουσείο Ποινικής ανθρωπολογίας, το Μουσείο ανθρώπινης ανατομίας, τη συλλογή Γαία, το ίδρυμα Άλντο της πόλης. 

Τα έργα του Shit and Die έχουν επιλεγεί για να αλληλεπιδρούν με τα αντικείμενα αυτά και να δημιουργούν επιπλέον επίπεδα νοημάτων που σφυρηλατούν μια αφήγηση που μπορεί να φαίνεται αυθαίρετη αλλά διαμορφώνεται ως μια συνεκτική ιστορία με τους χαρακτήρες του Τορίνο, ιστορικούς και σύγχρονους, και από τους εμμονές τους, τους φόβους τους, τις κακίες και τα φετίχ που είναι, στο τέλος  οι  εμμονές μας, οι φόβοι μας, οι κακίες και τα φετίχ μας. Ο χώρος μετατρέπεται σε ένα υπερρεαλιστικό όνειρο ή σε εφιάλτη.

 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
To έργο του Στέλιου Φαϊτάκη στην έκθεση Shit and Die

Στην έκθεση η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Ιανουαρίου του 2015 παίρνουν μέρος οι καλλιτέχνες Lutz Bacher, Davide Balula, Will Benedict, Lynda Benglis, Guy Ben-Ner, Julius von Bismarck, Thomas Braida & Valerio Nicolai & Emiliano Troco & Aleksander Veliscek, Vittorio Brodmann, Valerio Carrubba, Contessa di Castiglione, George Condo, Martin Creed, Enzo Cucchi, Eric Doeringer, Tracey Emin, Valie Export, Stelios Faitakis, Lara Favaretto, Roberto Gabetti & Aimaro Oreglia d’Isola, Tim Gardner, Ramin & Rokni Haerizadeh, Petrit Halilaj, Jonathan Horowitz, Dorothy Iannone, Ewa Juszkiewicz, Chao Kao, Myriam Laplante, Zoe Leonard, Natalia LL, Sarah Lucas, Tala Madani, Carlo Mollino, Aldo Mondino, Nicolas Party, Yan Pei-Ming, Florian Pugnaire & David Raffini, Carol Rama, Markus Schinwald, Jim Shaw, Dasha Shishkin, Roman Signer, Alexandre Singh, Sylvia Sleigh, Claire Tabouret, Pascale Marthine Tayou, Ida Tursic & Wilfried Mille, Andra Ursuta, Iris Van Dongen, Maurizio Vetrugno, Francesco Vezzoli, Aleksandra Waliszewska, Matthew Watson and Jakub Julian Ziolkowski.

 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
Palazzo Cavour
 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
“Shit and Die” εγκατάσταση στο παλάτσο
 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
Ο Στέλιος Φαϊτάκης φωτογραφίζεται από τη Στέλλα Μουζή στις 11 Σεπτεμβρίου 2012 για τη LiFO
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Καμιά φορά μιλάω για τα έργα μου και ακούγεται σαν να μιλάω για προζύμι ή κεφίρ»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ