O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die

 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
To έργο του Στέλιου Φαϊτάκη στην έκθεση Shit and Die
0

Shit and Die είναι ο τίτλος της έκθεσης στο υποβλητικό Palazzo Cavour, στο Τορίνο, σε επιμέλεια Μαουρίτσιο Κατελάν, Μύριαμ Μπεν Σαλάχ και Μάρτα Παπίνι στην οποία παίρνουν μέρος καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και ο Στέλιος Φαϊτάκης.  Οι καλλιτέχνες έχουν επιλεγεί σύμφωνα με  τις υπάρχουσες εργασίες τους ή για την ικανότητα που είχαν να παράγουν ένα έργο το οποίο να ανταποκρίνεται σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Στον Φαϊτάκη έχει ανατεθεί να κάνει in situ τοιχογραφίες στην έκθεση.

Η παραστατική, ανθρωποκεντρική τοιχογραφία του Φαϊτάκη "Fortunately Absurdity is Lost" είναι μια πολιτική και κοινωνική αλληγορία γεμάτη με οπτικές πληροφορίες, πολυεπίπεδη αφήγηση και πυκνό συμβολισμό. Ορισμένα ιστορικά γεγονότα που αφορούν την πόλη του Τορίνο χρησιμοποιούνται σε αυτή την τοιχογραφία να δημιουργήσουν ακριβείς μεταφορές της ανθρώπινης κατάστασης, όπως η κατασκευή της σήραγγας Frejus, ή η κατάρρευση του Νίτσε στο Τορίνο.

Ο τίτλος και μόνο της έκθεσης, σημειώνουν οι επιμελητές, αποτελεί μια πρόκληση. Δεν πρόκειται  ούτε μια πειραματική άσκηση ούτε για μια φορμαλιστική δήλωση. Σημείο αφετηρίας είναι η πόλη του Τορίνο, η οποία προβλέπει τους χαρακτήρες, τις ιστορίες, τα αντικείμενα και τις ατμόσφαιρες που έχουν γίνει το κύριο υλικό με το οποίο θα επεξεργαστούν οι καλλιτέχνες  μια οπτική ιστορία.

Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από το έργο του Μπρους Νάουμαν  «100 Live and Die”.

 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
Μπρους Νάουμαν «100 Live and Die”.

Στην έκθεση παρουσιάζονται αντικείμενα και έργα σε επτά ενότητες, από καθιερωμένους θεσμούς και μυστικές συλλογές της πόλης, όπως το μουσείο Ποινικής ανθρωπολογίας, το Μουσείο ανθρώπινης ανατομίας, τη συλλογή Γαία, το ίδρυμα Άλντο της πόλης. 

Τα έργα του Shit and Die έχουν επιλεγεί για να αλληλεπιδρούν με τα αντικείμενα αυτά και να δημιουργούν επιπλέον επίπεδα νοημάτων που σφυρηλατούν μια αφήγηση που μπορεί να φαίνεται αυθαίρετη αλλά διαμορφώνεται ως μια συνεκτική ιστορία με τους χαρακτήρες του Τορίνο, ιστορικούς και σύγχρονους, και από τους εμμονές τους, τους φόβους τους, τις κακίες και τα φετίχ που είναι, στο τέλος  οι  εμμονές μας, οι φόβοι μας, οι κακίες και τα φετίχ μας. Ο χώρος μετατρέπεται σε ένα υπερρεαλιστικό όνειρο ή σε εφιάλτη.

 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
To έργο του Στέλιου Φαϊτάκη στην έκθεση Shit and Die

Στην έκθεση η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Ιανουαρίου του 2015 παίρνουν μέρος οι καλλιτέχνες Lutz Bacher, Davide Balula, Will Benedict, Lynda Benglis, Guy Ben-Ner, Julius von Bismarck, Thomas Braida & Valerio Nicolai & Emiliano Troco & Aleksander Veliscek, Vittorio Brodmann, Valerio Carrubba, Contessa di Castiglione, George Condo, Martin Creed, Enzo Cucchi, Eric Doeringer, Tracey Emin, Valie Export, Stelios Faitakis, Lara Favaretto, Roberto Gabetti & Aimaro Oreglia d’Isola, Tim Gardner, Ramin & Rokni Haerizadeh, Petrit Halilaj, Jonathan Horowitz, Dorothy Iannone, Ewa Juszkiewicz, Chao Kao, Myriam Laplante, Zoe Leonard, Natalia LL, Sarah Lucas, Tala Madani, Carlo Mollino, Aldo Mondino, Nicolas Party, Yan Pei-Ming, Florian Pugnaire & David Raffini, Carol Rama, Markus Schinwald, Jim Shaw, Dasha Shishkin, Roman Signer, Alexandre Singh, Sylvia Sleigh, Claire Tabouret, Pascale Marthine Tayou, Ida Tursic & Wilfried Mille, Andra Ursuta, Iris Van Dongen, Maurizio Vetrugno, Francesco Vezzoli, Aleksandra Waliszewska, Matthew Watson and Jakub Julian Ziolkowski.

 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
Palazzo Cavour
 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
“Shit and Die” εγκατάσταση στο παλάτσο
 O Στέλιος Φαϊτάκης στην έκθεση Shit and Die Facebook Twitter
Ο Στέλιος Φαϊτάκης φωτογραφίζεται από τη Στέλλα Μουζή στις 11 Σεπτεμβρίου 2012 για τη LiFO
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ