O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
0
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Είμαι λάτρης της εικόνας και της διήγησης. Λάτρης των εικονογραφημένων βιβλίων και των κόμιξ. Νομίζω πως η ανάγκη μου να δημιουργήσω πράγματα που θα είχαν την ίδια αμεσότητα, με έκαναν να λειτουργήσω πάνω στα έργα μου με τον τρόπο που το κάνω."

 O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα, και το 2003 αποφοίτησε από τη Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ ως ζωγράφος – υπό την διδασκαλία του Βαγγέλη Δημητρέα, και ως χαράκτης –υπό την διδασκαλία του Ξενή Σαχίνη.

Ήδη από το 1998 διδάσκει Χαρακτική στο "Κέντρο Χαρακτικής" του Δήμου Νεάπολης στην Θεσσαλονίκη, και έχει μέρος της εικαστικής επένδυσης του περιοδικού "Intellectum".

Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις ζωγραφικής και χαρακτικής, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό (Ρώμη, Φλωρεντία, Ελβετία, Πολωνία, Σερβία, κ.α..) Το 2002 τιμήθηκε με το Πρώτο Βραβείο στο Καλλιτεχνικό Συμπόσιο της Οχρίδας (Π.Γ.Δ.Μ.)

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter


Πότε κατάλαβες ότι θα γινόσουν καλλιτέχνης;
Δεν υπήρξε κάποια συγκεκριμένη στιγμή που το συνειδητοποίησα, ήξερα όμως ανέκαθεν ότι η τέχνη θα με συνόδευε σε όλη μου τη ζωή σαν κάτι που πρώτα απ' όλα με έκανε και με κάνει να νιώθω εγώ όμορφα.


Πώς θα χαρακτήριζες ο ίδιος αυτό που κάνεις;
Πολύ απλά, θα έλεγα πως διηγούμαι ιστορίες και βάζω τον θεατή να μαντέψει την δική μου ιστορία ή να κατασκευάσει την δική του εκδοχή. Έχω μια λατρεία στην χαρακτική και περισσότερο στην τεχνική του λινολεουμ. Προσπαθώ να δημιουργώ με όλα τα υλικά που και τα εργαλεία που έχω στην διάθεσή μου αλλά η χαρακτική με έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Όλα μου τα έργα είναι στην ουσία μικρές ιστορίεςπου έχω στο μυαλό μου, ιστορίες που είτε έχω ζήσει, είτε τις έχω φανταστεί ."
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Νομίζω πως ο κόσμος "εκπαιδεύεται" όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια στην τέχνη, κι αυτό πρόκειται να αποφέρει καρπούς. Υπεραισιοδοξία; Ίσως!"


Από πού αντλείς έμπνευση;
Είμαι λάτρης της εικόνας και της διήγησης. Λάτρης των εικονογραφημένων βιβλίων και των κόμιξ. Νομίζω πως η ανάγκη μου να δημιουργήσω πράγματα που θα είχαν την ίδια αμεσότητα, με έκαναν να λειτουργήσω πάνω στα έργα μου με τον τρόπο που το κάνω.

Στην ουσία , πρόκειται για μικρές ιστορίες που έχω στο μυαλό μου, ιστορίες που είτε έχω ζήσει, είτε τις έχω φανταστεί . Η έμπνευση γι' αυτές τις ιστορίες προέρχεται από απλά ή πιο σύνθετα πράγματα που συμβαίνουν γύρα μας και συνήθως δεν τους δίνουμε την κατάλληλη σημασία.

Έπειτα όλο αυτό το συνθέτω σε μία μόνο εικόνα. Μια ιδέα του τι συμβαίνει σε κάθε έργο την δίνει και ο τίτλος του. Κι εκεί ακριβώς ξεκινάει το παιχνίδι με τον θεατή.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Οι μεγάλες ανθρώπινες φιγούρες είναι μέρος του παραμυθόκοσμού μου. Στοιχεία της σύνθεσης που με βοηθούν να διηγηθώ. Οι γίγαντες είναι ξεκάθαρα ...γίγαντες. Υπάρχουν εκεί για κάποιο λόγο, ή και όχι."
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Μμ, δεν είναι και πολύ ρεαλιστικό", Λινόλεουμ


Δεν πειραματίστηκες ποτέ με το χρώμα;
Η δυναμική του σχεδίου που στηρίζεται σε μονόχρωμες εντάσεις γραμμάτων και φορμών με γοητεύουν περισσότερο. Αυτό δεν σημαίνει ότι..σνομπάρω τα χρώματα. Παίζω και με το χρώμα πού και πού. Μπορείς να πεις ότι προς το παρόν είμαι θαυμαστής της δυναμικής του ασπρόμαυρου.


Κάποιος μπορεί να χαρακτήριζε τα έργα σου "σκοτεινά". Πιστεύεις ότι ισχύει;
Δεν αδικώ όσους βλέπουν κάτι σκοτεινό στα έργα μου. Η αλήθεια είναι πως με μια πρώτη ματιά αυτό συμβαίνει. Η ανάγνωσή τους με μια μικρή βοήθεια από μένα όμως αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο για τα περισσότερα απ' αυτά. Εννιά στις δέκα φορές η 'ιστορία' είναι αστεία ή ειρωνική. Είναι κι αυτό μέσα στο παιχνίδι της έκπληξης.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
Up or Down
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Δεν αδικώ όσους βλέπουν κάτι σκοτεινό στα έργα μου. Η αλήθεια είναι πως με μια πρώτη ματιά αυτό συμβαίνει. Εννιά στις δέκα φορές, όμως, η 'ιστορία' που επικονίζεται είναι αστεία ή ειρωνική.""Ε, δεν είναι και το τέλος του κόσμου.." Λινόλεουμ

Στα περισσότερα έργα σου υπάρχει η παρουσία μιας ευμεγέθης συνήθως ανθρώπινης φιγούρας. Πρόκειται για κάποιου είδους συμβολισμό;
Είναι μέρος του παραμυθόκοσμούμου. Στοιχεία της σύνθεσης που απλά με βοηθούν να διηγηθώ. Στην περίπτωση μου οι γίγαντες είναι ξεκάθαρα ...γίγαντες. Υπάρχουν εκεί για κάποιο λόγο, ή και όχι. Ανάλογα την ιστορία..


Πώς είναι η εμπειρία του να διδάσκεις την χαρακτική;
Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από το να έχεις σπουδάσει κάτι που αγαπάς και να μπορείς να το μεταδώσεις και σε άλλους ανθρώπους. Αυτό τα λέει όλα.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
B.J.Λινόλεουμ


Γιατί ξεχωρίζει, για σένα, η χαρακτική από τις υπόλοιπες μορφές χαρακτικής τέχνης;
Αυτό που μου έδωσε εμένα προσωπικά η χαρακτική είναι αυτή η γλυκιά πάλη με τα υλικά της, καθώς και η δυνατότητα που δίνει στον δημιουργό να μην αποχωρίζεται το έργο του!

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Κύριε, το πορτοφόλι σας"


Είναι τα πράγματα καλύτερα για έναν καλλιτέχνη στην Ελλάδα τώρα; Χειρότερα;
Παντού και πάντα υπάρχει χώρος για τέχνη. Χρειάζονται όμως και οι σωστοί άνθρωποι για να την προωθούν . Είμαστε λίγο πίσω σε αυτόν τον τομέα. Τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο και περισσότερες προσπάθειες για να διορθωθεί κάπως η κατάσταση.

Μικρά φεστιβάλ και εκθέσεις πραγματοποιούνται συνεχώς με πολύ κόπο από τους διοργανωτές τους. Τουλάχιστον, κάποιοι προσπαθούν. Νομίζω πως ο κόσμος "εκπαιδεύεται" όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, κι αυτό πρόκειται να αποφέρει καρπούς στο μέλλον.

Υπεραισιοδοξία; Ίσως!

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
Μαγικός Αυλός, Λινόλεουμ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα έργα της Χρύσας δεν φοβούνται τον χώρο και τον χρόνο

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ