O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
0

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Είμαι λάτρης της εικόνας και της διήγησης. Λάτρης των εικονογραφημένων βιβλίων και των κόμιξ. Νομίζω πως η ανάγκη μου να δημιουργήσω πράγματα που θα είχαν την ίδια αμεσότητα, με έκαναν να λειτουργήσω πάνω στα έργα μου με τον τρόπο που το κάνω."

 O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα, και το 2003 αποφοίτησε από τη Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ ως ζωγράφος – υπό την διδασκαλία του Βαγγέλη Δημητρέα, και ως χαράκτης –υπό την διδασκαλία του Ξενή Σαχίνη.

Ήδη από το 1998 διδάσκει Χαρακτική στο "Κέντρο Χαρακτικής" του Δήμου Νεάπολης στην Θεσσαλονίκη, και έχει μέρος της εικαστικής επένδυσης του περιοδικού "Intellectum".

Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις ζωγραφικής και χαρακτικής, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό (Ρώμη, Φλωρεντία, Ελβετία, Πολωνία, Σερβία, κ.α..) Το 2002 τιμήθηκε με το Πρώτο Βραβείο στο Καλλιτεχνικό Συμπόσιο της Οχρίδας (Π.Γ.Δ.Μ.)

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter


Πότε κατάλαβες ότι θα γινόσουν καλλιτέχνης;
Δεν υπήρξε κάποια συγκεκριμένη στιγμή που το συνειδητοποίησα, ήξερα όμως ανέκαθεν ότι η τέχνη θα με συνόδευε σε όλη μου τη ζωή σαν κάτι που πρώτα απ' όλα με έκανε και με κάνει να νιώθω εγώ όμορφα.


Πώς θα χαρακτήριζες ο ίδιος αυτό που κάνεις;
Πολύ απλά, θα έλεγα πως διηγούμαι ιστορίες και βάζω τον θεατή να μαντέψει την δική μου ιστορία ή να κατασκευάσει την δική του εκδοχή. Έχω μια λατρεία στην χαρακτική και περισσότερο στην τεχνική του λινολεουμ. Προσπαθώ να δημιουργώ με όλα τα υλικά που και τα εργαλεία που έχω στην διάθεσή μου αλλά η χαρακτική με έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Όλα μου τα έργα είναι στην ουσία μικρές ιστορίεςπου έχω στο μυαλό μου, ιστορίες που είτε έχω ζήσει, είτε τις έχω φανταστεί ."

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Νομίζω πως ο κόσμος "εκπαιδεύεται" όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια στην τέχνη, κι αυτό πρόκειται να αποφέρει καρπούς. Υπεραισιοδοξία; Ίσως!"


Από πού αντλείς έμπνευση;
Είμαι λάτρης της εικόνας και της διήγησης. Λάτρης των εικονογραφημένων βιβλίων και των κόμιξ. Νομίζω πως η ανάγκη μου να δημιουργήσω πράγματα που θα είχαν την ίδια αμεσότητα, με έκαναν να λειτουργήσω πάνω στα έργα μου με τον τρόπο που το κάνω.

Στην ουσία , πρόκειται για μικρές ιστορίες που έχω στο μυαλό μου, ιστορίες που είτε έχω ζήσει, είτε τις έχω φανταστεί . Η έμπνευση γι' αυτές τις ιστορίες προέρχεται από απλά ή πιο σύνθετα πράγματα που συμβαίνουν γύρα μας και συνήθως δεν τους δίνουμε την κατάλληλη σημασία.

Έπειτα όλο αυτό το συνθέτω σε μία μόνο εικόνα. Μια ιδέα του τι συμβαίνει σε κάθε έργο την δίνει και ο τίτλος του. Κι εκεί ακριβώς ξεκινάει το παιχνίδι με τον θεατή.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Οι μεγάλες ανθρώπινες φιγούρες είναι μέρος του παραμυθόκοσμού μου. Στοιχεία της σύνθεσης που με βοηθούν να διηγηθώ. Οι γίγαντες είναι ξεκάθαρα ...γίγαντες. Υπάρχουν εκεί για κάποιο λόγο, ή και όχι."

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Μμ, δεν είναι και πολύ ρεαλιστικό", Λινόλεουμ


Δεν πειραματίστηκες ποτέ με το χρώμα;
Η δυναμική του σχεδίου που στηρίζεται σε μονόχρωμες εντάσεις γραμμάτων και φορμών με γοητεύουν περισσότερο. Αυτό δεν σημαίνει ότι..σνομπάρω τα χρώματα. Παίζω και με το χρώμα πού και πού. Μπορείς να πεις ότι προς το παρόν είμαι θαυμαστής της δυναμικής του ασπρόμαυρου.


Κάποιος μπορεί να χαρακτήριζε τα έργα σου "σκοτεινά". Πιστεύεις ότι ισχύει;
Δεν αδικώ όσους βλέπουν κάτι σκοτεινό στα έργα μου. Η αλήθεια είναι πως με μια πρώτη ματιά αυτό συμβαίνει. Η ανάγνωσή τους με μια μικρή βοήθεια από μένα όμως αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο για τα περισσότερα απ' αυτά. Εννιά στις δέκα φορές η 'ιστορία' είναι αστεία ή ειρωνική. Είναι κι αυτό μέσα στο παιχνίδι της έκπληξης.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
Up or Down

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Δεν αδικώ όσους βλέπουν κάτι σκοτεινό στα έργα μου. Η αλήθεια είναι πως με μια πρώτη ματιά αυτό συμβαίνει. Εννιά στις δέκα φορές, όμως, η 'ιστορία' που επικονίζεται είναι αστεία ή ειρωνική.""Ε, δεν είναι και το τέλος του κόσμου.." Λινόλεουμ

Στα περισσότερα έργα σου υπάρχει η παρουσία μιας ευμεγέθης συνήθως ανθρώπινης φιγούρας. Πρόκειται για κάποιου είδους συμβολισμό;
Είναι μέρος του παραμυθόκοσμούμου. Στοιχεία της σύνθεσης που απλά με βοηθούν να διηγηθώ. Στην περίπτωση μου οι γίγαντες είναι ξεκάθαρα ...γίγαντες. Υπάρχουν εκεί για κάποιο λόγο, ή και όχι. Ανάλογα την ιστορία..


Πώς είναι η εμπειρία του να διδάσκεις την χαρακτική;
Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από το να έχεις σπουδάσει κάτι που αγαπάς και να μπορείς να το μεταδώσεις και σε άλλους ανθρώπους. Αυτό τα λέει όλα.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
B.J.Λινόλεουμ


Γιατί ξεχωρίζει, για σένα, η χαρακτική από τις υπόλοιπες μορφές χαρακτικής τέχνης;
Αυτό που μου έδωσε εμένα προσωπικά η χαρακτική είναι αυτή η γλυκιά πάλη με τα υλικά της, καθώς και η δυνατότητα που δίνει στον δημιουργό να μην αποχωρίζεται το έργο του!

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Κύριε, το πορτοφόλι σας"


Είναι τα πράγματα καλύτερα για έναν καλλιτέχνη στην Ελλάδα τώρα; Χειρότερα;
Παντού και πάντα υπάρχει χώρος για τέχνη. Χρειάζονται όμως και οι σωστοί άνθρωποι για να την προωθούν . Είμαστε λίγο πίσω σε αυτόν τον τομέα. Τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο και περισσότερες προσπάθειες για να διορθωθεί κάπως η κατάσταση.

Μικρά φεστιβάλ και εκθέσεις πραγματοποιούνται συνεχώς με πολύ κόπο από τους διοργανωτές τους. Τουλάχιστον, κάποιοι προσπαθούν. Νομίζω πως ο κόσμος "εκπαιδεύεται" όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, κι αυτό πρόκειται να αποφέρει καρπούς στο μέλλον.

Υπεραισιοδοξία; Ίσως!

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
Μαγικός Αυλός, Λινόλεουμ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mario Prassinos: Μια έκθεση σε ένα διαμέρισμα μας συστήνει το έργο και το περιβάλλον του σημαντικού εικαστικού

Εικαστικά / Mario Prassinos: Μια έκθεση σε ένα διαμέρισμα της Αθήνας συστήνει το έργο του σημαντικού εικαστικού

Ένα διαμέρισμα ενός κτιρίου στον περιφερειακό του Φιλοππάπου, που παραπέμπει αισθητικά στο σπίτι του Prassinos στο Παρίσι, φιλοξενεί την έκθεση «Δέντρα και μπουκέτα της μνήμης», που είναι αφιερωμένη στον σπουδαίο ελληνικής καταγωγής καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Hydradisney – ανταπόκριση από την έκθεση του Jeff Koons στην Ύδρα.

Εικαστικά / Τζεφ Κουνς στην Ύδρα: Ανταπόκριση από μια έκθεση που κόβει την ανάσα

Η πολυαναμενόμενη εικαστική σύνθεση «Apollo» του διάσημου Αμερικανού καλλιτέχνη είναι εντελώς αντάξια της παγκόσμιας φήμης του και περιβάλλει τον θεατή με εκείνο το είδος οικειότητας και συναίσθησης του μαγικού που θα ένιωθε σε μια Disneyland, η οποία όμως δεν είναι μόνο «παίξε, γέλασε», παρά απαιτεί δικαίωση και της ακανθώδους πλευράς της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Καταρίνα Φριτς: Μια έκθεση της σπουδαιότερης Γερμανίδας γλύπτριας της εποχής μας στην Αθήνα

Εικαστικά / Καταρίνα Φριτς: Μια έκθεση της σπουδαιότερης Γερμανίδας γλύπτριας της εποχής μας στην Αθήνα

Μετά από σχεδόν τρία χρόνια προετοιμασίας, η Καταρίνα Φριτς παρουσιάζει στον εκθεσιακό χώρο The George Economou Collection μια αξιοθαύμαστη επιλογή έργων της που δίνουν πλήρες και ισχυρό στίγμα του καλλιτεχνικού της στυλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Το μουσείο Mauritshuis γιορτάζει τα 200 του χρόνια

Εικαστικά / Το Μουσείο Mauritshuis της Ολλανδίας γιορτάζει τα 200 του χρόνια

Με το «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» να έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς εικόνες της εποχής μας και να έχει περάσει στην ποπ κουλτούρα, το Mauritshuis κατάφερε να ανανεώσει το κοινό του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η queer art εδώ και σήμερα

Athens Pride 2022 / Η queer art εδώ και σήμερα

Σε μια κοινωνία η πολιτισμική ειρήνη είναι η πιο άπιαστη ουτοπία. Οι ενδο-πολιτισμικές αντιμαχίες δεν σταματούν ποτέ, γι’ αυτό αξίζει κάθε τόσο να κάνει κάποιος απολογισμό των κατακτήσεών του. Κι εδώ αυτό γίνεται για την queer τέχνη μέσα από τις μαρτυρίες τριών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ