Ο διαγωνισμός της ΔΕΗ και οι νέοι καλλιτέχνες σήμερα στην Ελλάδα

Ο διαγωνισμός της ΔΕΗ και οι νέοι καλλιτέχνες σήμερα στην Ελλάδα Facebook Twitter
0

Η ΔΕΗ, η μεγάλη ελληνική και εμβληματική εταιρεία ενέργειας,  μπαίνοντας στη νέα της εποχή και θέλοντας να ατενίσει δυναμικά τον 21ο αιώνα επιχειρηματικά, επιχειρεί παράλληλα να ενστερνιστεί και να προσεγγίσει κάθε δημιουργική παραγωγική καλλιτεχνική δύναμη. Δε θα μπορούσε, σήμερα, παρά να στραφεί στους καλλιτέχνες με τους οποίους ήδη έχει και στο παρελθόν δημιουργήσει εικόνες και σχέσεις που έχουν γράψει ιστορία.

«Προφανώς και χρειάζεται στήριξη και από την πολιτεία αλλά και από τις μεγάλες επιχειρήσεις και μάλιστα η ΔΕΗ πρωτοπορεί σε αυτό, ανοίγοντας προοπτικές και δίνοντας μεγάλες δυνατότητες έκφρασης» επισημαίνει η κ. Κοσκινά.

Με έναν ανοιχτό διαγωνισμό που έρχεται σε μια εποχή που κάθε καλλιτέχνης και δημιουργικό μυαλό χρειάζονται ενθάρρυνση προσκαλεί δημιουργούς από όλο το φάσμα και από κάθε μορφή τέχνης σε μια διαδικασία πειραματισμού και δημιουργικότητας. Για τους καλλιτέχνες είναι η στιγμή να δημιουργήσουν μαζί με τη ΔΕΗ αντλώντας έμπνευση από το σήμα, τα στοιχεία εταιρικής ταυτότητάς της αλλά και όσα συμβολίζει για τους Έλληνες: την ενέργεια, το φως και έμμεσα, τον εκσυγχρονισμό, την ανάπτυξη και τη βιώσιμη πρόοδο. Η σχέση της τέχνης με την τεχνολογία που βρίσκεται σήμερα στο επίκεντρο της καλλιτεχνικής έρευνας αποτελεί και μια αφορμή ώστε να ερευνηθεί και να αποτυπωθεί με κάθε σύγχρονο τρόπο και η ιστορία της ΔΕΗ και του ρόλου που διαδραμάτισε όχι μόνο στην ανάπτυξη της χώρας αλλά και στη διαμόρφωση της ζωής και της ίδιας της τέχνης μέσα στο χρόνο.

Ο διαγωνισμός της ΔΕΗ και οι νέοι καλλιτέχνες σήμερα στην Ελλάδα Facebook Twitter

Για κάθε νέο καλλιτέχνη που οραματίζεται να πειραματιστεί με νέες ιδέες αυτή είναι μια μοναδική ευκαιρία να ανατρέξει σε ιστορικό υλικό και να το συνδέσει με ταλέντο, τις ιδέες και το μέλλον, μέσα από ζωγραφική, video, street art, design, γλυπτική, installations, μικρογλυπτική, φωτογραφία, νέα μέσα, performance. Για τους νέους καλλιτέχνες είναι η πρόκληση για να δημιουργήσουν ένα νέο δίαυλο με όχημα τη εικόνα αλλά και το περιεχόμενο της ΔΕΗ μέσα από το μοναδικό της αρχείο με νέες εικόνες τέχνης και έκφρασης. Και είναι και μοναδική ευκαιρία για να παίξουν με την τέχνη τους σημαντικό ρόλο ώστε να συμβάλουν στην νέα της εικόνα και εποχή.

Για τον διαγωνισμό που απευθύνεται σε όλους τους καλλιτέχνες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ενδιαφέρονται να γνωρίσουν την ιστορία της ∆ΕΗ, αλλά ειδικά για τις νέες καλλιτεχνικές δυνάμεις και τη σχέση με την εποχή μας η ιστορικός τέχνης Κατερίνα Κοσκινά και μέλος της επιτροπής που θα παραλάβει και θα αξιολογήσει τα έργα των καλλιτεχνών στον διαγωνισμό που διαρκεί από τις 22 Ιουνίου έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2021 σημειώνει ότι « Είναι πολύ αισιόδοξο αυτό που βλέπουμε σήμερα από τους νέους καλλιτέχνες και όχι μόνο από την εικαστική παραγωγή αλλά από την καλλιτεχνική. Σήμερα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και τα σύνορα μεταξύ των τεχνών έχουν καταλυθεί εδώ και πολύ καιρό και οι άνθρωποι δουλεύουν σε ένα πολύ πιο διευρυμένο πεδίο. Οι μηχανισμοί έχουν αλλάξει και ας μη ξεχνάμε ότι με το διαδίκτυο -πέρα από το ότι τα παιδιά έχουν φύγει, έχουν ταξιδέψει έχουν άλλες παραστάσεις με άλλες προσλαμβάνουσες, ακόμα και οι άνθρωποι που έχουν μείνει ακόμα και αν είναι σε ένα νησί απομακρυσμένο έχουν πρόσβαση σε μια πολύ διαφορετική γκάμα ενημέρωσης σε ότι αφορά και την τέχνη».

Ο διαγωνισμός της ΔΕΗ και οι νέοι καλλιτέχνες σήμερα στην Ελλάδα Facebook Twitter

Για να αναδείξουμε τις νέες καλλιτεχνικές δυνάμεις, γενικότερα, αυτό που χρειαζόμαστε είναι να τους εμψυχώσουμε και δεύτερο να ενεργοποιήσουμε τον ζωτικό χώρο της τέχνης και να πάρουν την υποστήριξη που χρειάζεται, κάτι που αυτή τη στιγμή προωθεί και ενισχύει η ΔΕΗ.  

« Η προσοχή και το ενδιαφέρον του κόσμου έχουν μεγάλη σημασία και γι αυτό το λόγο θα πρέπει να υπάρξουν χώροι, να δοθεί βήμα σε καλλιτέχνες και μάλιστα στους νεότερους να αναπτυχθούν και να μην είναι μόνο κλεισμένοι στο στούντιό τους και να αυτοχρηματοδοτούνται, να δείξουν τη δουλειά τους. Αυτό κάνει η ΔΕΗ σήμερα. Τους κινητοποιεί να κάνουν συνέργειες, τους υποστηρίζει γιατί χρειάζονται την υποστήριξή μας, όπως χρειαζόμαστε και εμείς αυτούς να κινηθούν, γιατί, παράλληλα, πέρα από την ικανοποίηση, πέρα από τη δημιουργία, πέρα από την ελευθερία, το όραμα και τον εναλλακτικό τρόπο που σου δίνει η τέχνη να προσεγγίσεις τη ζωή,  ότι και αν είναι αυτό, είτε θέατρο, μουσική, εικαστικά, το σημαντικότερο είναι ότι αποτελεί το καταφύγιό μας και το ζήσαμε έντονα και στην διάρκεια της περιόδου της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν μέσα από τα σπίτια μας η ενέργεια ήταν αυτή ο ηλεκτρισμός, τα δίκτυα που μας ένωσαν και στραφήκαμε στην τέχνη μέσα από το διαδίκτυο τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Σαν μέλος αυτής της επιτροπής αξιολόγησης θα ήθελα να επισημάνω ότι αυτοί οι καλλιτέχνες  που μας στήριξαν και μας έδωσαν μια σχετική ανάταση, έχουν τώρα την ευκαιρία, ειδικά οι νεότεροι να εμπνευστούν δημιουργικά από μια κορυφαία εταιρεία και να μας δείξουν τη δουλειά τους που θέλουμε να προβάλλουμε, να την επικοινωνήσουμε με το κοινό, ώστε οι νέα δημιουργία συμπλέοντας με την νέα εικόνα της ΔΕΗ να γίνουν συνείδηση των πολιτών σε ένα πλαίσιο δημιουργικής αρμονίας. Έχει μεγάλη σημασία οι σοβαρές εταιρείες, οι δημόσιες, να αποκτήσουν μια άλλη σχέση με το κοινό τους, να την ανανεώσουν, να διευρύνουν τους ορίζοντες και να στηρίξουν τον πολιτισμό και την παρουσία του σε αυτή τη χρονική συγκυρία.

Ο διαγωνισμός της ΔΕΗ και οι νέοι καλλιτέχνες σήμερα στην Ελλάδα Facebook Twitter
Ο διαγωνισμός της ΔΕΗ και οι νέοι καλλιτέχνες σήμερα στην Ελλάδα Facebook Twitter

Μπείτε εδώ για περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό και για την υποβολή συμμετοχών.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ