Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά

Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Η Έφη Σπύρου στην έκθεση «ΜΥ FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK» σχολιάζει με μία δόση αυτοσαρκασμού και ποιητικού στοχασμού τη σχέση της τέχνης, της αγοράς και του θεάματος.
0



ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ κυκλοφόρησαν εικόνες από γνωστά σημεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Κύπρου, όπου μια κίτρινη ταινία με την επιγραφή «ART SCENE CRIME SOON» παράφραζε τη γνωστή κορδέλα που τοποθετείται για τον αποκλεισμό των χώρων όπου έχει λάβει χώρα κάποιο έγκλημα.

Περισσότερες πληροφορίες για τον «αυτουργό» του «εγκλήματος» δεν είχαμε μέχρι σήμερα, που το νεοκλασικό κτίριο στη συμβολή των οδών Σκουφά και Πινδάρου στο Κολωνάκι ετοιμάζεται να φιλοξενήσει μια νέα, open air εικαστική έκθεση, η οποία περιλαμβάνει μια in situ φωτογραφική εγκατάσταση και ένα ηχητικό μήνυμα που θα ακούγεται από το εσωτερικό του κτιρίου, του οποίου η πόρτα θα παραμείνει κλειστή σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης. Η Έφη Σπύρου στην έκθεση «ΜΥ FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK» σχολιάζει με μία δόση αυτοσαρκασμού και ποιητικού στοχασμού τη σχέση της τέχνης, της αγοράς και του θεάματος. 

Μιλώντας μας την ημέρα του στησίματος της εγκατάστασης, η Κύπρια καλλιτέχνις εξηγεί τι συνδέει τις δύο δράσεις, επιχειρεί έναν ενδιαφέροντα παραλληλισμό ανάμεσα στον κόσμο της μόδας (στον οποίο είχε επιτυχημένη θητεία, έχοντας αναδειχθεί Σταρ Κύπρος το 1995 και συνεργαστεί επί σειρά ετών με διεθνείς οίκους) και αυτόν της σύγχρονης τέχνης, στον οποίο αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά, έπειτα από τις σπουδές της στην ΑΣΚΤ, ενώ σχολιάζει και μια διαπίστωση που εξέφρασε πρόσφατα και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης (το Ολύμπιον, το «σπίτι» του φεστιβάλ, όπως θα δείτε στις εικόνες, είναι ένα από τα σημεία στα οποία «παρενέβη» η Έφη με την κίτρινη ταινία), ότι δηλαδή το επόμενο διάστημα, δεδομένων των νέων συνθηκών, θα δούμε μια επιστροφή της τέχνης από τον ιδιωτικό στον δημόσιο χώρο, στον οποίο η τέχνη ανήκε από την απαρχή του ανθρώπου (τοιχογραφίες σε σπήλαια, αγάλματα) μέχρι τον Μεσαίωνα, όταν και «κλείστηκε» σε ιδιωτικούς χώρους και μουσεία.

Ο κόσμος της μόδας είναι στιγμιαία λαμπερός, σαν πυγολαμπίδα, με πολλά σκοτεινά κενά ανάμεσα. Η τέχνη έχει μια μαύρο-κίτρινη διάσταση, είναι ένα «φωτοπαίγνιον» που επίσης γεννιέται από τη σκιά. Οπότε βρίσκω ότι συνδιαλέγονται άμεσα και οι διαφορές τους είναι ελάχιστες.

— Ποια ανάγκη σε οδήγησε να εμπνευστείς και να σχεδιάσεις τη δράση «ART SCENE CRIME SOON» κατά τη διάρκεια της καραντίνας; Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισες στην υλοποίησή της;

Η ιδέα της δράσης γεννήθηκε με την αναβολή της ατομικής μου έκθεσης εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων του Covid-19. Μόλις μία εβδομάδα πριν από τα εγκαίνια αναγκάστηκα να παγώσω την παραγωγή του έργου μου, εφόσον όλοι οι συνεργάτες είχαν κάνει παύση εργασιών. Όσο περνούσαν οι μέρες, παρακολουθώντας τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την περιθωριοποίηση καλλιτεχνών, χώρων τέχνης και πολιτισμού, ένιωσα την ανάγκη να ανοίξω έναν διάλογο με το κοινό και τους καλλιτέχνες, με ένα ποιητικό δρώμενο στην πόλη.

Άρχισα τον σχεδιασμό των ταινιών συσκευασίας «ART SCENE CRIME SOON» και δρομολόγησα την εκτύπωσή τους σε συνεργασία με μία εταιρεία στην Ιταλία. Κάποιες εβδομάδες μετά τις είχα στα χέρια μου και οργάνωσα την πρώτη δράση «έγκλημα» με τον Παύλο Μαυρικίδη, φίλο και κινηματογραφιστή. Ξεκινήσαμε αργά το βράδυ του Σαββάτου 25 Απριλίου και με ανεβασμένη την αδρεναλίνη –η αστυνόμευση ήταν υπερβολικά πιεστική με πολλούς ελέγχους– έγινε η πρώτη κάλυψη, ντύσιμο των εισόδων ή ολόκληρων κτιρίων που έχουν σχέση με τον πολιτισμό, στο κέντρο της Αθήνας: Μουσείο Μπενάκη, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Kalfayan Gallery, CAN Gallery, Zoumboulakis Galleries, Cine Paris κ.ά. Οι δράσεις συνεχίστηκαν εντός της πόλης, σε αρχαιολογικούς χώρους όπως το Ηρώδειο, το Επτάθρονον, το μνημείο Φιλοπάππου, σε άλλους εμβληματικούς χώρους, όπως το Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, αλλά και εκτός πόλης-συνόρων, στη Θεσσαλονίκη και στην Κύπρο.

Η δράση αναπτύσσεται μέσα από δύο άξονες: το μήνυμα και την εγκατάσταση. Το μήνυμα «ARΤ SCENE CRIME SOON», προερχόμενο από τη στρέβλωση του «crime scene do not cross», μετατρέπει μια ταινία απαγόρευσης σε ένα όριο που ενθαρρύνει. Εκφράζει ένα σαρκαστικό σχόλιο για ένα «έγκλημα» που δεν έγινε αλλά που θα γίνει, δίνοντας μια υπόσχεση. Η τοποθέτηση των ταινιών γίνεται κυρίως περιμετρικά των κτιρίων εμφανίζοντας αυτό το λεπτό φιλμ ως το όριο που προτείνεται να εγγραφεί το κάθε νέο έργο τέχνης.

  

Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Μουσείο Μπενάκη

— Με ποιον τρόπο συνδέεται η δράση με την ατομική σου έκθεση «MY FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK»;

Η δράση «ART SCENE CRIME SOON» εγκαινιάζεται στο περίβλημα του νεοκλασικού κτιρίου στη γωνία Σκουφά και Πινδάρου και ενώ αναπτύσσεται εντός και εκτός πόλης, εντός και εκτός συνόρων, τελικά καταλήγει στο ίδιο κτίριο. Και οι δύο δράσεις εμφανίζουν ένα λεπτό φιλμ όπου γεννιέται το έργο-μήνυμα. Στην περίπτωση του «ART SCENE CRIME SOON» η ταινία προαναγγέλλει τη γέννηση ενός νέου «εγκλήματος» έργου, ενώ ταυτόχρονα είναι η ίδια ένα έργο αυτόνομο που αναδιπλώνεται και εξελίσσεται έξω από τις παραδοσιακές σχέσεις θεατή-έργου-καλλιτέχνη. Αντίστοιχα το «MY FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK» είναι μια εγκατάσταση κυρίως από εικόνες-φιλμ τοποθετημένες στις βιτρίνες του κτιρίου, όπου το έργο γεννάει διαδράσεις, σε μια ελικοειδή πορεία, ανάμεσα στον θεατή-το έργο-τον καλλιτέχνη-το μοντέλο-το έργο-τον θεατή...

— Περίγραψέ μου με συντομία τι θα δούμε στην Πινδάρου και πόσο διαφορετική είναι αυτή η έκθεση από εκείνη που είχες σχεδιάσει αρχικά, πριν από την πανδημία.

Η εγκατάσταση «MY FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK» αποτελείται από εφτά μεγάλες εκτυπώσεις οι οποίες τοποθετούνται στις βιτρίνες του κτιρίου και ένα ηχητικό ποίημα το οποίο θα ακούγεται από το εσωτερικό του. Στις τρεις βιτρίνες της Σκουφά τοποθετούνται δύο φωτο-περφόρμανς και ένα υφαντό πλεγμένο από μεζούρες-μανιφέστο, στην πόρτα βρίσκονται δύο εκτυπώσεις με κοντινά πλάνα χεριών που απεικονίζουν αριθμούς στη νοηματική γλώσσα των auction houses. Στις βιτρίνες της Πινδάρου τοποθετούνται δύο επιπλέον υφαντά-μανιφέστο, με φράσεις εμπνευσμένες από τη γλώσσα που χρησιμοποιείται σε άρθρα και διαφημίσεις περί τέχνης και art investments, διαλέξεις art marketers και σε παλιά μανιφέστο καλλιτεχνών, πάντα με έναν αέρα αυτοσαρκασμού (επηρεασμένη και από τη μόδα, στην οποία υπήρξα για πολλά χρόνια).

Αυτή η εγκατάσταση διαφέρει από αυτήν που σχεδίασα αρχικά στο ότι δεν υπάρχει πρόσβαση στο εσωτερικό του κτιρίου. Αυτό, βέβαια, στη διάρκεια του αυτοπεριορισμού λειτούργησε θετικά για το έργο, απαλλάσσοντάς το από περιττά στοιχεία και δίνοντάς του έναν πιο παιγνιώδη και αεικίνητο χαρακτήρα.

Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Από το στήσιμο της εγκατάστασης στην Πινδάρου. Φωτο: Αναστασία Παπαδάκη

— Επί της ουσίας πρόκειται για μια open air εικαστική έκθεση, ενώ είναι σίγουρο ότι το προσεχές διάστημα θα ακολουθήσουν κι άλλες, δεδομένων των συνθηκών και της ανάγκης εκμετάλλευσης του δημόσιου χώρου. Πώς βλέπεις εσύ αυτήν τη μετακίνηση από το ιδιωτικό στο δημόσιο και πώς σκοπεύεις να την ενσωματώσεις στην τέχνη σου;

Αυτό που είναι αναγκαίο είναι να επαναπροσδιορίσουμε την ίδια τη φύση του έργου τέχνης – είτε δημόσιου είτε ιδιωτικού. Η εγκατάστασή μου σε έναν ανοιχτό χώρο έγινε συνειδητά και πριν από τα περιοριστικά μέτρα για να αναδείξω και να επιδείξω αυτή την πολύ λεπτή γραμμή, αυτό τον λεπτό, σχεδόν ανεπαίσθητο χώρο όπου γεννιέται το έργο τέχνης.

— Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να μεταπηδήσεις από τον λαμπερό, αλλά συχνά εφήμερο, κόσμο της μόδας στην εσωτερικότητα και το άχρονο της τέχνης; Υπάρχουν συνδετικοί κρίκοι ανάμεσα στους δύο χώρους;

Ο κόσμος της μόδας είναι στιγμιαία λαμπερός, σαν πυγολαμπίδα, με πολλά σκοτεινά κενά ανάμεσα. Η τέχνη έχει μια μαύρο-κίτρινη διάσταση, είναι ένα «φωτοπαίγνιον» που επίσης γεννιέται από τη σκιά. Οπότε βρίσκω ότι συνδιαλέγονται άμεσα και οι διαφορές τους είναι ελάχιστες. Η πραγματική δημιουργία, όταν βρίσκεται σε διάλογο με την ουσία των πραγμάτων, είναι σε όλους τους τομείς ίδια. Σε τι διαφέρει ο Alexander McQueen από τον Edgar Alla Poe, τον Hitchcock και τον Anselm Kiefer;

Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Ηρώδειο
Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Ολύμπιον
Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Από το στήσιμο της εγκατάστασης στην Πινδάρου. Φωτο: Χρήστος Φουσέκης
Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά Facebook Twitter
Από το στήσιμο της εγκατάστασης στην Πινδάρου. Φωτο: Χρήστος Φουσέκης

Έφη Σπύρου - MY FINEST FABULOUS AND AMAZING MATH BOOK

Σκουφά και Πινδάρου, Κολωνάκι

12 Ιουνίου-12 Ιουλίου 2020

Φωτογραφία-editing: Μαρία Σιόρμπα

Make up-hair: Γιάννης Σίσκος

Ήχος-video editing: Μάνος Γεωργακόπουλος

Video camera: Αναστασία Παπαδάκη

Φωτογραφίες εγκατάστασης: Χρήστος Φουσέκης

Ευγενική υποστήριξη: Γιάννης Περρωτής, Ορέστης Ανδρεαδάκης

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown

Εικαστικά / «Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown

Ο ζωγράφος που είχε συνεργαστεί με τον Nick Cave στο πρότζεκτ «No more shall we part» συμμετέχει τώρα στην ομαδική έκθεση «Επιβεβαιώνοντας τη ζωή» της γκαλερί Ζουμπουλάκη, με έργα από την καραντίνα.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Τα μουσεία της Αθήνας ανοίγουν ξανά

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα μουσεία της Αθήνας ανοίγουν ξανά

Οι επιμελητές και οι υπεύθυνοι εννέα μεγάλων μουσείων της πόλης, που ανοίγουν ξανά από τη Δευτέρα 15/6, επιλέγουν ένα εμβληματικό έκθεμα από τις μόνιμες συλλογές τους, που αξίζει να ανακαλύψουμε εκ νέου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ένας Ένας» στο σύμπαν των μικρών αφηγήσεων του Απόστολου Γεωργίου

Εικαστικά / «Ένας Ένας» στο σύμπαν των μικρών αφηγήσεων του Απόστολου Γεωργίου

Στα νέα έργα του Απόστολου Γεωργίου, μέσα από μερικές απλές και σύντομες «μυθολογίες» της καθημερινής ζωής, ξεπηδά η βαθύτερη υπαρξιακή αναταραχή που μας προξενεί η ευάλωτη οντότητά μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Εικαστικά / Όταν ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος είχε επισκεφθεί τη μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Μια ανταπόκριση του εκδότη της LiFO από το 2014, τότε που το Παρίσι φιλοξενούσε τη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη που πέθανε σήμερα.
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
Δημοκρατία

Εικαστικά / «Δημοκρατία»: Η πολιτική λειτουργία της τέχνης στη νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης

Η νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης ανιχνεύει τη σχέση της τέχνης με την πολιτική ιστορία στη νότια Ευρώπη κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο καθοριστικές περιόδους για την ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Εικαστικά / Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Ο Μινώταυρος και ο Πάνας, οι Σάτυροι και οι Φαύνοι από τον ακαταμάχητο εικονογραφικό κόσμο του Πικάσο συνομιλούν με τις αρχαιότητες του Αρχαιολογικού Μουσείου Ελεύθερνας στην Κρήτη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Εικαστικά / Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Στην έκθεσή της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποιεί ρομπότ και γλυπτές φιγούρες για να εκφράσει με φαντασία και χιούμορ ζοφερές ιστορίες για τη δυστοπική Αμερική των μη προνομιούχων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις

Εικαστικά / Σύγχρονη τέχνη έξω από τα όρια των γκαλερί

Τέσσερις εκθέσεις με ξεχωριστό ενδιαφέρον, έξω από τους καθιερωμένους χώρους, στον εμβληματικό Βοτανικό Κήπο Διομήδους, σε ένα κτήμα βιολογικής καλλιέργειας στο Μαρκόπουλο Αττικής, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά και στην Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ, μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε έργα σύγχρονης τέχνης σε περιβάλλοντα που προκαλούν νέες αναγνώσεις και αφηγήσεις, οι οποίες αφορούν την ιστορία, τη φύση και τον ρόλο της τέχνης στη δημόσια σφαίρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ayumi Paul και η τελετουργία της χειροτεχνίας

Εικαστικά / Η Ayumi Paul, οι Δελφοί και η τελετουργία της χειροτεχνίας

H διεπιστημονική καλλιτέχνιδα εμπνέεται από την κοιλάδα την οποία περνούσαν οι επισκέπτες του μαντείου και την αρχαία τέχνη, μεταφέρει στο χαρτί τις λατρείες και τα οράματα της φύσης μέσα από τις βελονιές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Εικαστικά / Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή καλλιτέχνες και ίσως ο μεγαλύτερος μεταπολεμικός καλλιτέχνης της Γερμανίας παρουσιάζει τα αποκαλυπτικά τοπία του, μια συγχώνευση καταστροφής και δημιουργίας στην γκαλερί Gagosian.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου στο Back to Athens 2024

Εικαστικά / Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου και την απείθαρχη τέχνη της

Από τις 26 ως τις 30 Ιουνίου, στο Back to Athens παρουσιάζονται 20 επιμελητικές εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές με περισσότερους από 190 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία, ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανή Penny Siopis στο ΕΜΣΤ 

Εικαστικά / Penny Siopis: Το πολυδιάστατο έργο της ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανής καλλιτέχνιδας στο ΕΜΣΤ

Το απαρτχάιντ, η αποαποικιοποίηση, η μετανάστευση, η γυναικεία ματιά, η σεξουαλική βία και η υλικότητα στην τέχνη είναι μερικά από τα θέματα που επανέρχονται στο έργο της σημαντικής αυτής γυναίκας και καλλιτέχνιδας, η οποία παράλληλα ανακαλύπτει και αποκαλύπτει την ελληνική πλευρά της μέσα από την Ιστορία και την εξορία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ύδρα: Οι νέες εκθέσεις - καθρέφτες της εποχής μας 

Εικαστικά / Ύδρα: Τέσσερις νέες εκθέσεις-καθρέφτες της εποχής μας

Οι εκθέσεις στην Ύδρα συνδυάζουν τις όψεις της σύγχρονης τέχνης με έργα που συνομιλούν με τον ψυχισμό και την κοινωνία, δημιουργώντας ένα απροσδόκητο μείγμα καλλιτεχνικών έργων με διαφορετικές καταγωγές και υπόβαθρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δάκης Ιωάννου

Εικαστικά / H λέξη που απεχθάνεται ο Δάκης Ιωάννου είναι το «support»

Ο ιδρυτής του ΔΕΣΤΕ και ένας από τους πιο σημαντικούς συλλέκτες παγκοσμίως είναι εκείνος που έκανε το νησί της Ύδρας hot spot για τους ανθρώπους της τέχνης. Και υπερηφανεύεται πως στα εγκαίνια των εκθέσεων συρρέει τόσο κόσμος έχοντας λάβει απλά ένα mail.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Αποστολή στη Σαντορίνη / H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Με έργα Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής εγκαινιάστηκε μέσα στο περίφημο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, κοντά σε έναν από τους πιο συγκλονιστικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, το Ακρωτήρι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Εικαστικά / Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Το έργο της «RIG: untitled; blocks», με τα ανορθόδοξα υλικά και τη γλυπτική που δεν μοιάζει με τέτοια, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ