Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο Facebook Twitter
Romuald Hazoumè (1962, Porto Novo, Μπενίν), Ma Poule, 2013. Ευρεθέντα αντικείμενα. Φωτογραφία: Lana de Beer David. Από την έκθεση «Ubuntu» στο ΕΜΣΤ.

Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο

0

Στις αρχές του Σεπτεμβρίου δημοσιεύτηκε ένα εκτενές άρθρο στους «Financial Times», το οποίο προτείνει μια τελεσίδικη απάντηση στην ερώτηση που επί τέσσερα χρόνια τουλάχιστον επανεμφανίζεται, έρπουσα και σε διαρκή εκκρεμότητα, και που στην πιο «vintage» και φάνκι εκδοχή της αποζητά να αποσαφηνιστεί αν η Αθήνα είναι το νέο Βερολίνο.


Το άρθρο των FT δεν καταδύεται στα άπατα για να ανασύρει τα «γιατί», τα «κατά πόσο», ούτε, βέβαια, τα «μα, με ποιον τρόπο». Κάνει, όμως, μια πολύ ενδιαφέρουσα «απογραφή λάμψης» και εστιάζει στη νέα χαρτογραφία της εικαστικής Αθήνας, με αποτέλεσμα να υποστηρίζει με πειστικό τρόπο αυτό που διατυπώνεται ήδη στον τίτλο του: η Αθήνα είναι μια αναδυομένη πρωτεύουσα στον χώρο της τέχνης.


Το άρθρο υπογράφει η Kasia Maciejowska, η οποία είναι Αγγλίδα, ελληνο-πολωνικής καταγωγής, απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και του Royal College of Art, δοκιμιογράφος και δημοσιογράφος, κυρίως θεμάτων τέχνης και πολιτισμού, καθώς και επιμελήτρια εκθέσεων. Είναι επίσης σύμβουλος μουσείων, χώρων τέχνης κ.λπ. και επιπλέον συντονίζει ένα πρότζεκτ καθοδήγησης μεταναστριών στην Αθήνα, μέσω παραγωγικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων τους. Μεταξύ των όσων καταγράφει, το άρθρο στέκεται δικαίως στο ότι η «δημιουργική Αθήνα», όπως διαμορφώθηκε από την «πικρή οικονομική κρίση», έχει μάθει, εξαιτίας των αντιξοοτήτων, να επιμένει και να καρτερεί, για να μην ηχεί ως υπερβολή το ότι έχει μάθει να ευημερεί.

Η «δημιουργική Αθήνα», όπως διαμορφώθηκε από την «πικρή οικονομική κρίση», έχει μάθει, εξαιτίας των αντιξοοτήτων, να επιμένει και να καρτερεί, για να μην ηχεί ως υπερβολή το ότι έχει μάθει να ευημερεί.


Από την απογραφή που επιχειρεί το άρθρο απουσιάζουν οι μη κερδοσκοπικοί χώροι τέχνης και οι αυτοδιαχειριζόμενοι από καλλιτέχνες. Αλλά πιθανόν αυτή η απουσία αναφορών να σχετίζεται με το ότι είναι στη φύση των FT να παραβλέπουν κάθε αξία που επιθυμεί να παραμένει ατιμολόγητη.

Το άρθρο επιμένει, επίσης, σε τρία καίρια θέματα: 1) υπάρχει νέα γενιά συλλεκτών (ανεξαρτήτως της ηλικίας τους) και στηρίζει την εδώ αγορά τέχνης, 2) ο εικαστικός κόσμος τρέφει εύλογες προσδοκίες από τις νέες πολυτελείς τουριστικές υποδομές της πόλης και εκείνες του νεύουν θετικά και 3) η εικαστική κινητικότητα στον Πειραιά έχει έναν απαράμιλλο και διεθνούς προφίλ δυναμισμό.

Πρόκειται για μια κινητικότητα που ξεκίνησε με τη εγκατάσταση εκεί της γκαλερί Rodeo, την πρόσφατη άφιξη της γκαλερί The Intermission και τη μετοίκηση από τη Βηρυτό ‒στην ίδια, περίφημη πλέον οδό Πολυδεύκους‒ της γκαλερί Carwan που εξειδικεύεται στα αντικείμενα design περιορισμένης παραγωγής και υψηλής συλλεκτικής αξίας και που οι ιδιοκτήτες της πιστεύουν ότι η Ελλάδα είναι το νέο πολιτιστικό κέντρο της Ευρώπης.

Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης στην γκαλερί Carwan. Φωτ.: Γιώργος Σφακιανάκης


Το αθηναϊκό πρόγραμμα της Carwan ξεκινά με έκθεση του Ομέρ Αρμπέλ, ο οποίος έχει τη βάση του στο Βανκούβερ του Καναδά και ασχολείται με αντικείμενα και κατασκευές που εντάσσονται στο κοινό πεδίο αρχιτεκτονικής, γλυπτικής, design και καινοτόμων λειτουργιών, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στις εγγενείς μηχανικές, φυσικές και χημικές ιδιότητες των υλικών, καθώς και στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων του φωτός ως μέσου. Στη σειρά αντικειμένων που θα εκθέσει διερευνά τους συνδυασμούς κράματος χαλκού με γυαλί.


Όλη αυτή η «αιμοδοσία» στην εικαστική ζωή της πόλης και του επινείου της συνεπικουρείται και από την απόφαση της Gagosian να ακολουθήσει πιο εξωστρεφή πορεία, με την εγκατάστασή της σε μεγάλο και πολύ όμορφο χώρο στο Κολωνάκι και με έναρξη του προγράμματός της με έκθεση του καταπληκτικού Αμερικανού καλλιτέχνη Brice Marden (από 24 Σεπτεμβρίου έως 19 Δεκεμβρίου 2020).


Κατά τα άλλα, ένας σημαντικός πόλος έλξης του εικαστικού ενδιαφέροντος αυτό το φθινόπωρο θα είναι το ΕΜΣΤ, που προτείνει δύο περιοδικές εκθέσεις:

Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο Facebook Twitter
Romuald Hazoumè (1962, Porto Novo, Μπενίν), Oiseau Bleu, 2018. Πλαστικό, φτερά κόκορα. Φωτογραφία: Lana de Beer David. Από την έκθεση «Ubuntu» στο ΕΜΣΤ.


Εξ αυτών, η έκθεση «Ubuntu» διαφαίνεται ότι διεκδικεί να αναγνωριστεί ως το κύριο πιάτο του εικαστικού μενού της περιόδου. Η λέξη προέρχεται από την οικογένεια γλωσσών και διαλέκτων που μιλιούνται σε όλη την υποσαχάρια ζώνη, αλλά κυρίως στη Νότια Αφρική, και σημαίνει «ανθρωπότητα», «ανθρωπιά» ή, κατά μία πιο ποιητική απόδοσή της, «υπάρχω επειδή υπάρχουμε μαζί». Το ιταλικό αρχιτεκτονικό γραφείο Kallos Turin δημιούργησε πέντε δωμάτια στον χώρο περιοδικών εκθέσεων του ισογείου του μουσείου και αυτά παραχωρήθηκαν σε ισάριθμους προσκεκλημένους επιμελητές διεθνούς προφίλ, οι οποίοι επιλέγουν έργα σύγχρονης τέχνης Αφρικανών και Αφροαμερικανών καλλιτεχνών που προέρχονται από τη συλλογή Χάρη Δαυίδ.

Στόχος της έκθεσης είναι να προσφέρει στον θεατή μια γενική εποπτεία της καλλιτεχνικής παραγωγής στη μετα-αποικιοκρατική Αφρική και να προσλάβει τις αντανακλάσεις όλων των δεινών που μαστίζουν τον δυτικό κόσμο και μας απευθύνονται από κει, όπως οι φυλετικές διακρίσεις, που όχι μόνο υπάρχουν αλλά «σιγοβράζουν» ασταμάτητα, η έννοια της φυλής, του φύλου, οι απεικονίσεις και οι πολιτικές και κοινωνικές προεκτάσεις του χρώματος του δέρματος, η βιωματική εμπειρία των γενικευμένων μεταναστεύσεων, η αφρικανική ιστορία, συμπεριλαμβανομένης της ιστορίας της σκλαβιάς, και άλλα ανάλογα που θα κυκλώνονται από 66 έργα 34 καλλιτεχνών. Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 19 Σεπτεμβρίου 2020 έως τις 18 Μαρτίου 2021.

Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο Facebook Twitter
Κώστας Τσώλης, Pages of the book Principles and Practice of Commerce. Από την έκθεση «Θεωρήματα 2: Περί Ιστορίας».


Η άλλη περιοδική έκθεση στο ΕΜΣΤ θα είναι τα «Θεωρήματα 2», μια φόρμα εκθέσεων την οποία το ελληνικό τμήμα της AICA (η διεθνής ένωση κριτικών τέχνης) επιδιώκει να καθιερώσει ως «θεσμό», ει δυνατόν ετήσιο, στην εικαστική ζωή της Αθήνας. Η φετινή διοργάνωση, που χρηματοδοτείται από το ΥΠ.ΠΟ., έχει τίτλο «περί ιστορίας» και 25 επιμελητές-κριτικοί τέχνης προσκαλούν 56 Έλληνες καλλιτέχνες, προκειμένου να διερευνήσουν μέσα από έργα τους την ουσία και τις προεκτάσεις της ιδέας που εισήγαγε ο Θουκυδίδης με το πρώτο βιβλίο του για την ιστορία του Πελοποννησιακού Πολέμου, ότι η γνώση του παρελθόντος έχει τη δύναμη να μας βοηθήσει στην ερμηνεία του παρόντος και να μας καθοδηγήσει κατά την πορεία μας προς το μέλλον (στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του υπογείου, από 26 Σεπτεμβρίου έως 1η Νοεμβρίου 2020).

Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο Facebook Twitter
Peter von Hess (1792-1871), Έλληνες μάχονται ανάμεσα σε αρχαία ερείπια, 1829. Ελαιογραφία σε μουσαμά, 33 χ 27 εκ. Συλλογή Θανάση και Μαρίνας Μαρτίνου

Στους εκθεσιακούς χώρους του Μεγάρου Σταθάτου το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης θα διοργανώσει από 10 Δεκεμβρίου 2020 μέχρι 5 Απριλίου 2021 την έκθεση «Αρχαιολατρία και Φιλελληνισμός - Συλλογή Θανάση και Μαρίνας Μαρτίνου», με σημαντικά ευρωπαϊκά έργα (ελαιογραφίες και γλυπτά) του 19ου αιώνα και του ελληνικού νεοκλασικισμού σε διάλογο με αρχαία αριστουργήματα, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Φανής-Μαρίας Τσιγκάκου και του καθηγητή Ν. Χρ. Σταμπολίδη. Η έκθεση θα εστιάζει στο γεγονός ότι η αρχαιολατρία υπήρξε ο μακροβιότερος σύνδεσμος των Ευρωπαίων με την Ελλάδα και κατά την Επανάσταση του '21 εμψύχωνε το ρεύμα του φιλελληνισμού αλλά και τροφοδοτούσε με έμπνευση ολόκληρη την ευρωπαϊκή τέχνη.

Ο επισκέπτης θα βιώνει μια σχεδόν θεατρική εμπειρία χάρη στη σκηνογραφία των χώρων από τους Χλόη Ομπολένσκυ και Ανδρέα Γεωργιάδη, οι οποίοι θα ενισχύσουν με τις επεμβάσεις τους στον ήδη άψογο νεοκλασικό χαρακτήρα του Μεγάρου Σταθάτου την ατμόσφαιρα μιας μεγαλοαστικής ευρωπαϊκής κατοικίας των αρχών του 19ου αιώνα.

Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο Facebook Twitter
Sidsel Meineche Hansen, Gallery Pinocchio. Σχέδιο σε ξύλο, 33 x 56 εκ. 2020. Aπό την έκθεση στην γκαλερί Rodeo.


Στον Πειραιά, η γκαλερί Rodeo παρουσιάζει τη νέα δουλειά της Δανής εικαστικού Sidsel Meineche Hansen. Η έκθεση «επεκτείνεται» και στον εκθεσιακό χώρο της Rodeo στο Λονδίνο. Η Sidsel Meineche Hansen τιμήθηκε με μία από τις δέκα υποτροφίες που απένειμε φέτος η Tate Gallery αντί του Βραβείου Turner, του οποίου η διοργάνωση αναβλήθηκε λόγω κορωνοϊού. Το αντικείμενο της δουλειάς της σχετίζεται με το πώς ‒στους καιρούς μας, κατά τους οποίους θριαμβεύει η απόλυτη καπιταλιστική εποπτεία της ζωής‒ τα φάρμακα, αλλά και η εικονογραφία, επιτρέπουν τη διείσδυση στο «σώμα» με σκοπό την εκ των έσω επόπτευσή του και την υποβολή του σε αδιαφανείς χειριστικές διαδικασίες που στόχο έχουν την κερδοσκοπία από αυτό.

Στο πλαίσιο αυτό, ως «σώμα» νοείται τόσο η ανθρώπινη, βιολογική του υπόσταση όσο και κάθε ρομποτική και εικονική προσομοίωσή του. Η δουλειά της Meineche Hansen φωτίζει το τέλος της κυβερνο-ουτοπικής φαντασίωσης που κυριαρχούσε πριν από περίπου τριάντα χρόνια και την υποκατάστασή της από τη βιωμένη εμπειρία του εμπορίου προσωπικών δεδομένων, η οποία θα καταλήξει στον στόχο της μόνο εφόσον τα δεδομένα αυτά εξορύσσονται απευθείας από τα σώματά μας. Από 16 Σεπτεμβρίου έως 7 Νοεμβρίου 2020.

Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Α. Δοξιάδης. Κινητικά Πεδία – Πολύπλοκο καθημερινό σύστημα – Αγροτικό και αστικό – Οι μηχανές κυριαρχούν. Αχρονολόγητο [1968-1970] 28 x 21 εκ. © Ίδρυμα Κωνσταντίνου και Έμμας Δοξιάδη. Από την έκθεση «Η τύχη ενός κυττάρου» στο παλαιοπωλείο «Μαρτίνος».


Στους επάνω ορόφους του εξαιρετικού παλαιοπωλείου «Μαρτίνος» στην οδό Πανδρόσου 50, στο Μοναστηράκι, ο Ανδρέας Μελάς προτείνει, υπό τον τίτλο «Η τύχη ενός κυττάρου», μια πολύ ενδιαφέρουσα ομαδική έκθεση Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, μέσω της οποίας διερευνά το ζήτημα του κυττάρου, όπως το έθετε ο σπουδαίος πολεοδόμος Κωνσταντίνος Δοξιάδης στη δημιουργία των πόλεων, που σχηματίζονται από έναν κυτταρικό οικιστικό πυρήνα, ο οποίος κάποια στιγμή γιγαντώνεται και εκρήγνυται, γεννώντας επιμέρους οικιστικά κύτταρα, τα οποία, προοδευτικά, μέσα από τους δεσμούς που αναπτύσσουν μεταξύ τους, οδηγούν στη δημιουργία ενός «οργανισμού» που συνιστά την πόλη.

Κανένα από τα εκτιθέμενα έργα δεν είναι αδιάφορο. Ωστόσο, αν όφειλε κάποιος να ξεχωρίσει κάποια, αυτά θα ήταν: ένα πολύ ενδιαφέρον και περιγραφικό σχέδιο του Κωνσταντίνου Δοξιάδη, τα βίντεο του Αριστείδη Αντωνά καθώς και δύο πολύ όμορφα έργα της Μπίας Ντάβου. Από 10 Σεπτεμβρίου έως 7 Νοεμβρίου.

Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο Facebook Twitter
Partisans Songspiel. Από την έκθεση της κολεκτίβας Chto Delat στην γκαλερί State of Concept.


Με την πρώτη ατομική έκθεση της ρωσικής κολεκτίβας Chto Delat ξεκίνα το εκθεσιακό πρόγραμμα του State of Concept. Ο τίτλος της έκθεσης είναι «Όταν οι ρίζες αρχίζουν να μετακινούνται και χάνονται» και θα περιλαμβάνει μία σειρά από βίντεο και υφαντά από τη μακρόχρονη πορεία δράσης της κολεκτίβας, καθώς και μια καινούργια παραγωγή σε συνεργασία με το Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών και Προσφύγων στον Πειραιά από τον Στάθη Μαρκόπουλο που διατηρεί το εργαστήρι κουκλοθέατρου «Ayuasa! puppet Theatre».

Το σταθερό ενδιαφέρον της κολεκτίβας, που περιλαμβάνει καλλιτέχνες, θεωρητικούς τέχνης και φιλοσόφους, είναι η χρήση των «κοινών» και η αναθεώρηση των σχέσεων εξουσίας. Επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στην έννοια «σχολείο» και γενικότερα στο εκπαιδευτικό σύστημα ως έναν τόπο όπου θα μπορούσαν να εγκαταλειφθούν σταδιακά οι αναμενόμενες ιεραρχίες και εξουσιαστικές σχέσεις και να αντικατασταθούν από πιο ελεύθερες οριζόντιες δομές που προάγουν την ισότητα και την ελεύθερη έκφραση, όπως θα έπρεπε έτσι κι αλλιώς να συμβαίνει στις κοινωνικές δομές που ασχολούνται με τα «κοινά».

Εξάλλου, το σχολείο ως δομή έχει την ιδιαιτερότητα να αποτελεί τόπο (και εξουσιαστικό σύστημα) προδιαγεγραμμένης και αδιαμφισβήτητης ιεραρχίας, αλλά και να επιτρέπει συγχρόνως την ανάπτυξη της λογικής, της φροντίδας και της αλληλεγγύης, όπως επίσης και να παρέχει περιθώρια για αυτοσχεδιασμό και διεκδίκηση της ελευθερίας του ατόμου μέσα στο κοινωνικό πλαίσιο. Γι' αυτό αποτελεί πρόσφορο πεδίο για την μελέτη τους. Η ρωσική καταγωγή των Chto Delat τους επιτρέπει να έχουν μια καλύτερη οπτική της εγγενούς αντιπαράθεσης μεταξύ της Δύσης και του υπόλοιπου κόσμου, την οποία η Ρωσία, όπως και η Ελλάδα, έχοντας το ένα πόδι στη Δύση και το άλλο στην Ανατολή, μπορεί κατά κάποιον τρόπο να κατανοήσει και να συλλάβει με πιο ήρεμο και οξυδερκή τρόπο. Από 25 Σεπτεμβρίου έως 14 Νοεμβρίου 2020.

Μια αισιόδοξη ματιά στο εικαστικό φθινόπωρο Facebook Twitter
Charles Sandison στην Bernier/Eliades.


«Για κάποιον λόγο γεννήθηκα με την έμφυτη ικανότητα να μιλάω με τους υπολογιστές στη δική τους γλώσσα. Για μένα, ο κώδικας του υπολογιστή μοιάζει με ποίηση» λέει ο Σκωτσέζος καλλιτέχνης Charles Sandison, ο οποίος τα τελευταία 25 χρόνια ζει και εργάζεται στο Τάμπερε της Φινλανδίας, και από 1 Οκτωβρίου έως 19 Νοεμβρίου παρουσιάζει την τρίτη ατομική του έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades, με τίτλο «Ο κήπος του φωτός». Μέσα από προβολές βίντεο και οθόνες θα απεικονίσει τον κρυφό κόσμο των δεδομένων που μας περιβάλλει και θα μας μεταφέρει μια αίσθηση του σύμπαντος που συνιστούν οι ψηφιακές οντότητες, οι δημιουργίες της τεχνητής νοημοσύνης, οι λέξεις, οι αριθμοί, τα σημεία και τα σύμβολα και γενικότερα οτιδήποτε έχει την ικανότητα να συμμετάσχει σε λαβυρινθώδεις και καλειδοσκοπικές δομές που λειτουργούν ως προσομοιώσεις του φυσικού κόσμου και για τον λόγο αυτό θα μπορούσαν να ερμηνεύσουν καλύτερα τη λειτουργία του.


Ας σημειωθεί ότι θα υπάρξουν και τρεις ενδιαφέρουσες «επαναλήψεις» εκθέσεων που εγκαινιάστηκαν μέσα στο καλοκαίρι. Η πρώτη από αυτές είναι εκείνη του Διονύση Καβαλλιεράτου στην γκαλερί Bernier/Eliades (έως 24 Σεπτεμβρίου), η οποία, εκτός από τα σχέδιά του, θα περιλαμβάνει κάποια από τα κεραμικά γλυπτά του που το καλοκαίρι παρουσιάστηκαν από τον οργανισμό ΝΕΟΝ στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο της εικαστικής δράσης σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών ‒ η LiFO έκανε τότε ένα εκτενές αφιέρωμα σε αυτά.


Η δεύτερη ενδιαφέρουσα «επανάληψη» είναι η «Σταύρωση του Θανάση Τότσικα», καθότι καμία παρουσίαση έργων του Θανάση Τότσικα δεν θα έπρεπε να περνά απαρατήρητη. Μέχρι τις 10 Οκτωβρίου, στον νέο χώρο Akwa Ibom της Μάγιας Τούντα, στην οδό Βαλτετσίου 35, στα Εξάρχεια.


Τέλος, επαναλαμβάνεται έως τις 30 Σεπτεμβρίου η ομαδική έκθεση (γλυπτικής κυρίως) με τον τίτλο «Παρειδωλία» στον επίσης νεοσύστατο εκθεσιακό χώρο Talc Studio στην οδό Κλεισθένους 3, πίσω από το Δημαρχείο. Πρόκειται για μια έκθεση στην οποία ο επισκέπτης μπορεί να χαρεί συγκροτημένες δουλειές καλλιτεχνών που δίνουν απρόσμενες προσωπικές απαντήσεις στο ζήτημα της υλικότητας στη σύγχρονη τέχνη.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ