Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter

Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο

0

Η Kisokaidō, η βασική οδική αρτηρία που διέσχιζε την Ιαπωνία δημιουργήθηκε στις αρχές του 1600 με την πρωτοβουλία του τότε κυβερνήτη της χώρας Tokugawa Ieyasu. Ο ίδιος διέταξε επίσης την εγκατάσταση σταθμών κατά μήκος της δύσκολης διόδου μεταξύ Edo (σημερινό Τόκιο) και Κιότο όπου πανδοχεία, καταστήματα και εστιατόρια παρείχαν τροφή και στέγη στους κουρασμένους ταξιδιώτες. Περίπου δύο αιώνες αργότερα και συγκεκριμένα το 1835, ο γνωστός καλλιτέχνης της εποχής Keisai Eisen, ανέλαβε να δημιουργήσει μια σειρά έργων που θα γινόταν γνωστή ως «Οι εξήντα εννέα σταθμοί κατά μήκος του Kisokaidō». O Eisen αφού δημιούργησε 24 έργα αντικαταστάθηκε από τον Utagawa Hiroshige, ο οποίος ολοκλήρωσε τη σειρά των 70 ξυλοτυπιών το 1838.

Η συλλογή The Sixty-Nine Stations αντιπροσωπεύει όχι μόνο ένα αριστουργηματικό δείγμα ξυλογλυπτικής από δύο κορυφαίους καλλιτέχνες με τολμηρές συνθέσεις και πειραματική χρήση του χρώματος, αλλά και μια γοητευτική απεικόνιση της αυτοκρατορικής Ιαπωνίας του 19ου αιώνα. Η συλλογή εκδόθηκε πρόσφατα από τις εκδόσεις Taschen σε ένα υπέροχο τόμο με τον τίτλο Hiroshige and Eisen: The Sixty-Nine Stations along the Kisokaido.

-Μαρούσα Θωμά

Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Nihonbashi του Kesai Eisen. Ξυλοτυπία που απεικονίζει την παλαιότερη ξύλινη γέφυρα πάνω από τον ποταμό Nihonbashi του Edo, που χτίστηκε το 1603.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Urawa του Kesai Eisen. Ο Eisen στρέφει το βλέμμα του στους απλούς καθημερινούς ανθρώπους, τους ταξιδιώτες, τους αχθοφόρους και τους έμπορους. Σε αυτή τη ξυλοτυπία, ένας οδηγός φεύγει με το άλογό του από το χωριό Urawa, ένα νεαρό αγόρι τον ακολουθεί μαζεύοντας τη κοπριά του αλόγου και ένας σαμουράι με το μακρύ σπαθί του μπαίνει στην πόλη. Τα σπίτια του Ομίγια - ο επόμενος σταθμός - διακρίνονται στο βάθος.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Kōnosu από τον Kesai Eisen. Το όρος Φούτζι απέχει περισσότερο από 70 μίλια από το Kōnosu, αλλά εδώ εμφανίζεται ως λευκός κώνος που δεσπόζει πάνω από σύννεφα, βουνά και λόφους. Ο ταξιδιώτης στα αριστερά είναι ένας νεαρός μοναχός που φορά ένα tengai - ένα κωνικό καπέλο με άχυρο που κρύβει την ταυτότητα του φέροντα και συμβολίζει την απομάκρυνσή του από την κοσμική ζωή
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Fukaya από τον Kesai Eisen. Αυτός ο σταθμός διαδρομή ήταν δημοφιλής για τους πολλούς οίκους ανοχής. Στα αριστερά υπάρχει ένα τυπικό πορνείο εποχής Edo με παράθυρα βιτρίνες.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Itahana από τον Kesai Eisen. Το χιόνι καλύπτει τους ώμους και τα καπέλα των ταξιδιωτών, καθώς προχωρούν στο κρύο. Τα πεύκα φυτεύτηκαν κατά μήκος της διαδρομής για να σηματοδοτούν τον δρόμο. Οι ταξιδιώτες κατευθύνονται προς την Itahana, που διακρίνεται στα αριστερά.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Nagakubo από τον Utagawa Hiroshige. Η πανσέληνος πάνω από τον ποταμό Yoda, φωτίζει το δρόμο για τους ταξιδιώτες και το άλογο τους καθώς διασχίζουν μια ξύλινη γέφυρα σε αυτό το έργο του Hiroshige, ο οποίος θεωρείται ο τελευταίος σημαντικός καλλιτέχνης του ουκίγιο-ε, της ιδιαίτερης γιαπωνέζικης τεχνικής που συνδύαζε την ξυλογραφία και την ζωγραφική.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Seba από τον Hiroshige. Η συγκεκριμένη ξυλοτυπία θεωρείται μια από τις πιο λυρικές της σειράς. Απεικονίζει δύο βαρκάρηδες να διασχίζουν ένα ποτάμι. Η πανσέληνος που φαίνεται χαμηλά στον ορίζοντα, τα βότσαλα στην όχθη του ποταμού και οι ανοιχτόχρωμες ιτιές μεταφέρουν τη μελαγχολική ατμόσφαιρα που επικρατεί στις αρχές του φθινοπώρου.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Narai από τον Kesai Eisen. Ο σταθμός Narai ήταν στους πρόποδες του Torii Pass, και ήταν ένα από τα πιο απαιτητικά σημεία κατά μήκος του Kisokaidō. Ο Eisen απεικονίζει ένα πολυσύχναστο κατάστημα με δύο σαμουράι που επιλέγουν χτένες ίσως για τις ερωμένες τους ή τα μέλη της οικογένειας τους.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Moriyama από το Hiroshige. Για τους ταξιδιώτες που έφυγαν με τα πόδια από το Κιότο, το Moriyama ήταν το σημείο που σταματούσαν την πρώτη νύχτα του ταξιδιού τους.Ο Hiroshige απεικονίζει το φιλόξενο χωριό περιτριγυρισμένο από τις ανθισμένες κερασιές.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Nojiri από τον Kesai Eisen. Εδώ, ο Eisen υπερβάλει απεικονίζοντας τον ποταμό Ina ως καταρράκτη ενώ στην πραγματικότητα ρέει ομοιόμορφα στον ποταμό Kiso
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έργα και ημέρες του τελευταίου μονοτύπη της Αθήνας

Βιβλίο / Έργα και ημέρες του τελευταίου μονοτύπη της Αθήνας

Σε ένα υπόγειο πίσω από τη Λένορμαν ο Νίκος Βοζίκης επιμένει να τυπώνει ψηφίο-ψηφίο τα καλαισθητικά βιβλία των εκδόσεων Διάττων, εις πείσμα κάθε ευκολίας και κόστους. Ο ρομαντισμός του γεννά μικρά αριστουργήματα μιας τέχνης που έχει από όλους εγκαταλειφθεί.
ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ