«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ

«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
Η έκθεση «Here to Stay» ξεκινάει την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Η έκθεση «Here to Stay», που στα ελληνικά σημαίνει «Ήρθα για να μείνω» και εγκαινιάζεται στις 22 Φεβρουαρίου, παρουσιάζει πέντε νεαρούς καλλιτέχνες από διάφορα σημεία του κόσμου που τους ενώνει το γεγονός ότι ήρθαν για επίσκεψη στην Αθήνα κι έμειναν.

Όπως γράφει στο Δελτίο Τύπου, στα μέρη μας τους έφερε κάποια από τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, το hype, η φήμη για φτηνά ενοίκια ή απλώς ο ήλιος.

Αγάπησαν την πόλη τόσο πολύ, που αποφάσισαν να μείνουν μόνιμα εδώ, ακόμη κι όταν τέλειωσαν οι μεγάλες εκθέσεις ή εκτινάχθηκε η τιμή των ενοικίων.

Την έκθεση επιμελείται ο Ιάσονας Μέγκουλας (Cacao Rocks) και αναφέρει χαρακτηριστικά για τους καλλιτέχνες ότι «η αλήθεια είναι πως δεν τους διάλεξα εγώ αλλά με διάλεξαν αυτοί. Εδώ και χρόνια φιλοξενώ και βοηθάω με όποιον τρόπο μπορώ καλλιτέχνες απ' το εξωτερικό που έρχονται στην Αθήνα. Η αλήθεια είναι πως έχω κουραστεί και τον τελευταίο καιρό έχω κλειστεί στον εαυτό μου. Δέχομαι mail από άτομα που ψάχνουν να νοικιάσουν στούντιο στην Αθήνα, λες και είμαι μεσιτικό γραφείο. Κανείς όμως δεν θέλει να γίνει το νέο Βερολίνο, όπως ακούγεται».

Στο «Here to Stay» θα δείξουν ζωγραφική σε καμβά, ακουαρέλες σε χαρτί, εγκαταστάσεις, ανάγλυφα και λίγο απ' την τέχνη του δρόμου.

Στα μέρη μας τους έφερε κάποια από τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, το hype, η φήμη για φτηνά ενοίκια ή απλώς ο ήλιος.

«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
O Max, o David, ο Δημήτρης (Αmneris) και η Lydia αγάπησαν την πόλη τόσο πολύ, που αποφάσισαν να μείνουν μόνιμα εδώ, ακόμη κι όταν τέλειωσαν οι μεγάλες εκθέσεις ή εκτινάχθηκε η τιμή των ενοικίων. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Στην έκθεση παίρνει μέρος ο Βρετανός David Fenwick που φτιάχνει κυρίως έργα από ξύλο και μετέφερε το στούντιό του στην Κυψέλη από το Λονδίνο.

Επίσης, ο Maxim Heller που κατάγεται από το Μέιν των Ηνωμένων Πολιτειών, ήρθε ως φοιτητής και επέλεξε εδώ να κυνηγήσει το όνειρο του καλλιτέχνη. Αυτήν τη στιγμή δουλεύει στο Communitism στο Μεταξουργείο και κάνει τα πρώτα βήματα του στο street art. Εκτός από τη ζωγραφική, του αρέσει να κάνει κατασκευές με ανακυκλωμένα υλικά και αντικείμενα που βρίσκει στον δρόμο.

Ο βραβευμένος κινηματογραφιστής Alexander Jaschik ήρθε στην Αθήνα το 2015 από το Μόναχο. Μάλιστα, πρόσφατα έκανε οικογένεια. Είναι γνωστός από την ταινία Ψωμί και Ελιές με τον Αντώνη Καφετζόπουλο, ενώ βρίσκεται πίσω από το πρότζεκτ «The doors of Athens». Στην έκθεση θα παρουσιάσει ζωγραφικά του έργα.

Η Lydia Birdly είναι μια street artist από τη Ρωσία, της οποίας αγαπημένη θεματική είναι τα πουλιά επειδή συμβολίζουν την ελευθερία, όπως λέει.

Τέλος, ο Amneris είναι ο μόνος με ελληνική καταγωγή. Το πραγματικό του όνομα είναι Δημήτρης Βασιλείου. Γεννήθηκε στην Αντιπάτρεια και μεγάλωσε στο Κιλκίς. Το 2004 μετακόμισε στη Φλωρεντία, όπου έκανε μαθήματα ζωγραφικής. Στην Ελλάδα επέστρεψε το 2015, οπότε και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα.

«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
Amneris (29χρονών): «Οι συγκυρίες κάπως τα έφεραν και κατέληξα στην Αθήνα. Παλιότερα ζούσα σαν νομάς. Έχω μείνει αρκετά χρόνια στη Στοκχόλμη και στη Φλωρεντία. Η τύχη είναι μάλλον με το μέρος μου εδώ. Τελευταία, υπάρχουν ευκαιρίες, όχι πολλές, αλλά είναι διαφορετικού τύπου σε σχέση με το εξωτερικό. Έχεις περισσότερη ελευθερία και μου αρέσει πολύ αυτό».
«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
David (34 χρονών): «Ήρθα στην Αθήνα πριν από περίπου έναν χρόνο επειδή ερωτεύτηκα. Μου αρέσει ο τρόπος που λειτουργεί ο κόσμος εδώ. Δείχνουν ενδιαφέρον γι’ αυτό που κάνεις, ενδιαφέρονται για σένα και σου πιάνουν την κουβέντα. Κάποιος θα έλεγε ότι είναι αδιακρισία, αλλά είναι ωραίο, επειδή με κάνει κι εμένα να ανακαλύπτω συνέχεια νέα πράγματα».
«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
Lydia (23 χρονών): «Πιστεύω ότι είναι από τις πιο δημιουργικές πόλεις που έχω επισκεφτεί, επειδή, όποιον συναντάω, ασχολείται με μια τέχνη, είτε με τη ζωγραφική, είτε με τον χορό, είτε με τον σχεδιασμό κοσμημάτων. Η Αθήνα είναι πανέμορφη, σε εμπνέει, πάνω απ’ όλα, αν και ο κόσμος που ζει εδώ δεν φαίνεται να την εκτιμάει αρκετά».
«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
Alexander Jaschik

Info

Γκαλερί ALIBI

Σαρρή 12, Ψυρρή

Η έκθεση ξεκινάει την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO 

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ