Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα

 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
1

 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter

«Τα παιδιά θα αποτελούσαν συμβιβασμό στο έργο μου. Μια γυναίκα πρέπει να κάνει την ταχυδακτυλουργό ανάμεσα σε καριέρα και οικογένεια. Για τους άντρες καλλιτέχνες είναι πιο εύκολο. Μου είναι δύσκολο να είμαι ακόμα και με τη γάτα μου. Θα ήθελα να ήμουν ή καλλιτέχνης 100% ή μητέρα 100%».

''The Last Great Adventure is You", είναι η νέα έκθεση της Tracey Emin, η πρώτη της στο London Gallery εδώ και 5 χρόνια. Η συνέντευξή της στο περιοδικό Red, λίγο μετά τα εγκαίνια της έκθεσης για την μητρότητα και την τέχνη ξεσήκωσε για άλλη μια φορά θύελλα συζητήσεων. «Τα παιδιά θα αποτελούσαν «συμβιβασμό» στο έργο μου», είπε ανάμεσα σε άλλα. «Μια γυναίκα πρέπει να κάνει την ταχυδακτυλουργό ανάμεσα σε καριέρα και οικογένεια. Για τους άντρες καλλιτέχνες είναι πιο εύκολο. Μου είναι δύσκολο να είμαι ακόμα και με τη γάτα μου. Θα ήθελα να ήμουν ή καλλιτέχνης 100% ή μητέρα 100%».

Η έκθεση της Έμιν περιλαμβάνει χάλκινα γλυπτά, γκουάς, έργα ζωγραφικής, κεντήματα και έργα με νέον, και αφηγείται τη στοχαστική φύση της εργασίας από μία δημιουργό, η οποία έχει εξετάσει συστηματικά τη ζωή της με έντονη παρατηρητικότητα. Με έντονο κοντράστ στα χρώματα, τα έργα της έκθεσης είναι αποτέλεσμα της πολύχρονης ανάπτυξης, από τα χάλκινα γλυπτά μέχρι τα έργα σε καμβά. Υπάρχει μια πολυπλοκότητα στη γλυπτική μορφή των χάλκινων γλυπτών, που παραπέμπει σε μια άψογη αρμονία των υλικών. Το Grotto (2014), ένα ψηφιδωτό-σπηλιά, που μοιάζει με θάλαμο γίνεται καταφύγιο σε μια μοναχική φιγούρα, ενώ η μορφή του Bird (2014) εναρμονίζει ελικοειδείς γραμμές με τη βαρύτητα και τη χάρη. Μια σειρά από ανάγλυφες πλάκες από χαλκό απεικονίζουν άμορφα στοιχεία, με μια αλληλεπίδραση ανάμεσα στο φως και τη σκιά. Ενώ οι πίνακες αρχικά δίνουν την εντύπωση στου απλού και του άμεσου, πολλοί από αυτούς είναι αποτέλεσμα εφαρμογής και εξέλιξης πολλών ετών. Η Emin συνέχεια επιστρέφει στους καμβάδες της γιατί θεωρεί πως είναι ένα μέσο για επανεξέταση, αναθεώρηση και με αυτό τον τρόπο επανεξετάζει και τις δικές τις θέσεις σε σχέση με τη ζωγραφική στο πέρασμα του χρόνου. Η Έμιν προετοίμαζε την έκθεσή της τα τελευταία δυο χρόνια.

 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
Wanting (2014)
 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
Good Red Love (2014)
 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
Good Body (2014)
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα έργα της Χρύσας δεν φοβούνται τον χώρο και τον χρόνο

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Γιατί από πότε είναι κάποιος υποχρεωμένος να κάνει παιδιά? Υπάρχουν άνθρωποι που προτιμούν να βρουν την δική του ευχαρίστηση μέσω της καριέρας, της εργασίας κλπ. Η γυναίκα είναι ειλικρινής... Προς τι λοιπόν η 'θύελλα συζητήσεων'? Προφανώς το να είσαι μητέρα χρειάζεται χρόνο, υπομονή, επιμονή και πολλές, πάρα πολλές υποχωρήσεις και συμβιβασμούς. Υπάρχει κάποιος που έχει διαφορετική άποψη πάνω σε αυτό το θέμα? Δεν βρίσκουν όλοι την απόλυτη ευτυχία μέσα απ' την απόκτηση παιδιών.