Η θρυλική συλλογή έργων τέχνης του δισεκατομμυριούχου François Pinault αποκτά νέα στέγη στο Παρίσι

Η θρυλική συλλογή έργων τέχνης του δισεκατομμυριούχου François Pinault αποκτά νέα στέγη στο Παρίσι Facebook Twitter
Το "Very Hungry God" έργο του Subodh Gupta, από τη διάσημη συλλογή του Pinault.
0

Μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές συλλογές τέχνης στον κόσμο πρόκειται να στεγαστεί σε ένα νέο μουσείο στο Παρίσι κοντά στο Λούβρο.

Ο François Pinault, ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας των ειδών πολυτελείας και ιδιοκτήτης του διάσημου οίκου δημοπρασιών Κρίστις, θα στεγάσει στην Bourse de Commerce στην γαλλική πρωτεύουσα, την αξίας 1,2 δισ. ευρώ συλλογή του που περιλαμβάνει έργα των μεγαλύτερων σύγχρονων καλλιτεχνών.

Η δήμαρχος της πόλης, Anne Hidalgo, η οποία ηγήθηκε της διαπραγμάτευσης για συμφωνία, περιγράφει το μουσείο ως "ένα τεράστιο δώρο στην καρδιά του Παρισιού".

Η θρυλική συλλογή έργων τέχνης του δισεκατομμυριούχου François Pinault αποκτά νέα στέγη στο Παρίσι Facebook Twitter
Το Bourse de Commerce, η νέα στέγη της διάσημης συλλογής του Γάλλου Κροίσου François Pinault

Ο 79χρονος Pinault έχει συγκεντρώσει μια τεράστια συλλογή έργων από καλλιτέχνες όπως ο Mark Rothko και ο Damien Hirst. Μέχρι τώρα, μέρος της συλλογής παρουσιάζονταν σε ιδιωτικά μουσεία στη Βενετία, καθώς επί δεκαετίες δεν μπορούσε να βρεθεί κατάλληλη στέγη στο Παρίσι.

"Είμαι ενθουσιασμένη, αυτό είναι ένα μεγάλο συν για την πόλη" ανακοίνωσε η Hidalgo. Στη συνέχεια επαίνεσε τον Pinault αλλά και το επιχειρηματικό του αντίπαλο, τον Bernard Arnault - τον πλουσιότερο άνθρωπο της Γαλλίας - ο οποίος δημιούργησε το Ίδρυμα Louis Vuitton συμβάλλοντας και αυτός στο να μπει το Παρίσι πίσω στο σύγχρονο χάρτη τέχνης.

Η ιστορική για την τέχνη και το Παρίσι συμφωνία με τον Pinault, είναι μέρος ενός σχεδίου αξίας € 1δισ. που θέλει να μεταμορφώσει και να αναδείξει τη συνοικία Les Halles της πόλης.

Η θρυλική συλλογή έργων τέχνης του δισεκατομμυριούχου François Pinault αποκτά νέα στέγη στο Παρίσι Facebook Twitter
Ο François Pinault, α γιος του François-Henri Pinault και η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo σε στιγμιότυπο από τις επίσημες ανακοινώσεις.

Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, ο Pinault και η οικογένειά του θα λάβουν δικαίωμα μίσθωσης 50 ετών στο κτίριο, το οποίο θα πρέπει επίσης να ανακαινίσουν, αλλά δεν αποκαλύφθηκε πόσο θα κοστίσει το έργο ή πόσο θα είναι το ενοίκιο.

Το 2001, Pinault παρέδωσε τα ηνία της αυτοκρατορίας του - η οποία περιλαμβάνει τους οίκους Gucci, Yves Saint Laurent, Puma και Balenciaga - στο γιο του François-Henri, ο οποίος είναι παντρεμένος με τη μεξικανική σταρ του Χόλιγουντ Salma Hayek.

Από τότε, ο άνθρωπος που κάποτε περιγράφονταν ως ο πιο ισχυρός στον κόσμο της τέχνης, έχει ως επί το πλείστον αφοσιωθεί στη συλλογή του και την εγκατάστασή της στο Palazzo Grassi στη Βενετία και δύο άλλα ιστορικά κτίρια της πόλης. Η νέα στέγη της συλλογής θα ανοίξει το 2018, όπως αναφέρουν στον Guardian πηγές από το περιβάλλον του μεγιστάνα.

Ο Pinault είχε προσπαθήσει για χρόνια για να χτίσει ένα μουσείο στο χώρο ενός παλιού εργοστασίου της Renault στο Ile Seguin στη μέση του Σηκουάνα, δυτικά του Παρισιού, αλλά εγκατέλλεψε το 2005, μετά από μια σειρά καθυστερήσεων στον προγραμματισμό.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ