Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Ασχολούμαι συστηματικά με την κεραμική για δεκαπέντε χρόνια και σκέφτομαι ότι η κεραμική με συνεπήρε γιατί μοιάζει τόσο πολύ με τη ζωή. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Στην οδό Πετράκη 12 η κεραμίστρια Μαρία Λιναρδάκη παρουσιάζει από τις 27 έως τις 30 Μαρτίου κεραμικά αντικείμενα, γλυπτά και εικαστικά έργα πλασμένα με φαντασία και τρυφερότητα. Ο τίτλος της έκθεσης, «Πετράκη 12», οφείλεται στους χώρους όπου γίνεται η έκθεση, στην γκαλερί Έγινα-Αίγινα αλλά και στον χώρο της ίδιας της καλλιτέχνιδας, που βρίσκονται σε μια παλιά εμπορική στοά στο κέντρο της Αθήνας, στο Σύνταγμα. 

Η Μαρία Λιναρδάκη φτιάχνει χρηστικά αντικείμενα, φωτιστικά και εικαστικά έργα, αποκωδικοποιώντας αναμνήσεις και εντυπώσεις από τα σχέδια αντικειμένων γύρω της. «Κοιτώντας με επίμονη σκέψη ένα τρισδιάστατο πλακάκι πορσελάνης με λουλούδια και πουλιά, που βρίσκεται κρεμασμένο στη μέση ενός τοίχου,  αποκωδικοποιώ την αγάπη μου για τη φύση ως έμπνευση για τη δημιουργία και τη διακόσμηση των κεραμικών μου. Κουβαλούσα για χρόνια μέσα μου μια σκηνή: Σ’ έναν κήπο με δέντρα, λουλούδια, πουλιά και χώμα θυμάμαι μικρό παιδί να κουβαλάω νερό και να φτιάνω λάσπη. Να πλάθω με προσήλωση και χαρά σπιτάκια, φούρνους και ψωμάκια, κούκλες και ανθρωπάκια. Να δημιουργώ έναν κόσμο δικό μου, πρωτόπλαστο, στολισμένο με παχιά, μυρωδάτα ανθάκια πορτοκαλιάς» λέει.

«Η κεραμική σήμερα είναι τέχνη που δικαιωματικά ζητάει τον χώρο της ανάμεσα στις άλλες καλές τέχνες. Και στην Ελλάδα είχαμε και έχουμε πολύ καλούς κεραμίστες-καλλιτέχνες που περιμένουν να δείξουν τη δουλειά τους εντός και εκτός των συνόρων».

Οι υπόγειες διαδρομές αυτής της ανάμνησης δεν την εγκατέλειψαν ποτέ και πυροδότησαν τη δημιουργικότητά της όταν πριν από μερικά χρόνια έπιασε τον πηλό. Γεννημένη και μεγαλωμένη σε ένα σπίτι με κήπο στην Καλαμάτα, η πρώτη της ανάμνηση είναι η αγάπη της για το χώμα. «Θυμάμαι να παίζω από πολύ μικρή ηλικία ώρες ολόκληρες με το νερό και το χώμα, γιατί μου έδιναν τη χαρά να τα μετατρέπω σε κάτι που ήθελα ή είχα στο μυαλό μου, και αυτό με απορροφούσε και μου έδινε ικανοποίηση και χαρά. Η οικογένειά μου δεν είχε σχέση με την κεραμική∙ αγαπούσε την τέχνη και υποστήριζε την αγάπη μου και την κλίση μου στη ζωγραφική, τη χειροτεχνία και τις κατασκευές». 

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η εποχή έδινε λίγο χώρο σε καλλιτεχνικές ανησυχίες και με άξονα την ποικιλία της μόρφωσης και αργότερα της πιο «στέρεης» επαγγελματικής αποκατάστασης, σπούδασε καταρχάς νομικά στη Νομική Αθηνών. Ήξερε από την αρχή πως δεν θα γινόταν ποτέ δικηγόρος και μετά το τέλος των σπουδών της άρχισε την αναζήτησή γύρω από τα ενδιαφέροντά της, τόσο τα θεωρητικά και όσο και τα πρακτικά. 

«Έμεινα έναν χρόνο στο Εδιμβούργο για ζωγραφική και μετά βρέθηκα στο Παρίσι για μεταπτυχιακά στη Σορβόννη, Παρίσι Ι, στο τμήμα Αισθητικής, Φιλοσοφίας, Τέχνης και Πολιτισμού. Το θέμα μου ήταν το ελληνικό ένδυμα τον 19ο αιώνα και η εξέλιξή του από παραδοσιακό σε δυτικό. Με απασχολούσε πάντα η αισθητική και η μετάβαση από μια εποχή σε μια άλλη. Αγαπούσα όμως και το ένδυμα ως αντικείμενο, σημειολογικά, αλλά και ως μόδα, σχέδιο, υλικά, πατρόν κ.λπ.» λέει.

Έτσι, όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, μαζί με τη φίλη της Αλεξάνδρα Βασιλείου δημιούργησαν την εταιρεία σχεδιασμού και κατασκευής ρούχων Declic, που είχε μεγάλη επιτυχία. Η εταιρεία σταμάτησε να λειτουργεί όταν το «επιχειρείν» επισκίασε το «δημιουργείν» και η Μαρία αποφάσισε ότι οι σπουδές της στη Νομική ήταν χρήσιμες όταν αποφάσισε να κάνει οικογένεια. «Μου φάνηκε ότι το να γίνω συμβολαιογράφος, εκτός από την οικονομική συμβολή, θα μου άφηνε και χρόνο να ασχοληθώ και με τα άλλα μου ενδιαφέροντα. Φευ, για πολλά χρόνια η συμβολαιογραφία ήταν η μόνη μου έγνοια» λέει. 

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το 2010 ξεκίνησε ένα καινούργιο ταξίδι, αυτό που ποθούσε η ψυχή της, και μετά από αναζητήσεις για δασκάλους και χώρους όπου θα μπορούσε να μάθει κεραμική και τροχό, πήρε το ρίσκο να δοκιμάσει να βαδίσει σε μια νέα διαδρομή, μακρά, σε μια τέχνη πολύπλοκη και συγχρόνως ανακουφιστική. Το ταξίδι της για κάτι καινούργιο είχε πυροδοτηθεί, αν και οι αποφάσεις δεν ήταν εύκολες. 

«Η έξοδος από τη συμβολαιογραφία μού πήρε σχεδόν τέσσερα χρόνια. Αυτό είχε περισσότερο να κάνει με λόγους πρακτικούς και ευθύνης απέναντι στους άλλους και λιγότερο ψυχολογικούς και ανασφάλειας οικονομικής και κοινωνικής. Απλά για μένα είχε έρθει ο καιρός να εκφραστώ πραγματικά χωρίς στεγανά και αυτό μου το έδωσε τη συγκεκριμένη στιγμή η τέχνη της κεραμικής» λέει. «Ασχολούμαι συστηματικά με την κεραμική για δεκαπέντε χρόνια και σκέφτομαι ότι η κεραμική με συνεπήρε γιατί μοιάζει τόσο πολύ με τη ζωή. Είναι απρόσμενη, έχει μέσα της τη χαρά και την απογοήτευση, που δημιουργούν ενέργεια» λέει. «Η κεραμική σήμερα είναι τέχνη που δικαιωματικά ζητάει τον χώρο της ανάμεσα στις άλλες καλές τέχνες. Και στην Ελλάδα είχαμε και έχουμε πολύ καλούς κεραμίστες-καλλιτέχνες που περιμένουν να δείξουν τη δουλειά τους εντός και εκτός των συνόρων». 

Η Μαρία Λιναρδάκη δεν έχει μετανιώσει ποτέ για την επιλογή της. Όταν ξυπνά το πρωί και ρωτά το καθρεφτάκι της πού θα ήταν ευχαριστημένη να βρίσκεται, αυτό απαντάει πάντα, χωρίς φόβο και με πάθος, στο εργαστήριο να φτιάχνει σχέδια στον πηλό.

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Με τον καιρό κατάλαβα ότι αυτό που με απασχολούσε ήταν να δώσω κίνηση και ελαφρότητα σε ένα υλικό βαρύ όπως ο πηλός. Έτσι ξεκίνησα μια διαδρομή αναζήτησης υλικού και πειραματισμού με διάφορα είδη πηλού, που το καθένα επηρέασε με διαφορετικό τρόπο τη φόρμα και τη διακόσμηση των έργων μου. Ο παραδοσιακός κόκκινος πηλός μού άρεσε γιατί είχε αυτήν τη δύναμη, την άμεση επαφή με τη γη, και με οδηγούσε σε κατασκευές με παραδοσιακές καταβολές» λέει.

Η πορσελάνη, η λευκή και λεπτεπίλεπτη, «σαν τα ανθάκια της πορτοκαλιάς», όπως λέει, την οδήγησε στη μικρογλυπτική, στις τρισδιάστατες και φανταστικές απεικονίσεις πουλιών, λουλουδιών και ξωτικών. Την οδήγησε επίσης σε αρθρωτές κατασκευές με χρήση και άλλων υλικών, κυρίως κλωστών και υφάσματος, που βοηθούν στην ανάδειξη της ευθραυστότητας της κίνησης.

Η Μαρία Λιναρδάκη ζει δημιουργώντας σε έναν κόσμο εύθραυστο και συγχρόνως σκληρό. Με ένα κομμάτι πηλού ξαναβρήκε το παιδί και τον κήπο, κρατώντας για πάντα τα λουλούδια και τα πουλιά στα κεραμικά της. Η τέχνη της, που είναι ζυμωμένη με αναμνήσεις, εικόνες της τέχνης και παραδείγματα μεγάλων δασκάλων, φανερώνει ότι τίποτα δεν χάνεται όταν οι άνθρωποι βρίσκουν τον δρόμο, το εργαστήριο ιδεών τους, ένα κομμάτι χωμάτινο που πλάθοντάς το νιώθουν ευτυχισμένοι. 

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«ΠΕΤΡΑΚΗ 12» της Μαρίας Λιναρδάκη
 Από 27 έως 30 Μαρτίου στην Πετράκη 12 (Σύνταγμα)
 Λειτουργία: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 12-6

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελένη Βερναδάκη: Η κορυφαία Ελληνίδα κεραμοπλάστρια σε μια σπάνια συνέντευξη με τη LIFO

Οι Αθηναίοι / Ελένη Βερναδάκη: Η κορυφαία Ελληνίδα κεραμοπλάστρια σε μια σπάνια συνέντευξη με τη LIFO

Γεννήθηκε στην Κρήτη το 1933 και ζει στην Αθήνα. Τα τελευταία πενήντα περίπου χρόνια δούλευε, αν όχι στο πιο όμορφο, τουλάχιστον σε ένα από τα ομορφότερα εργαστήρια κεραμικής της χώρας, που σχεδίασε για εκείνην ο Τάκης Ζενέτος. Σίγουρα είναι η πλέον αναγνωρισμένη προσωπικότητα του καιρού μας σε αυτόν τον κλάδο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
10AM Apotheke: Ένα υπόγειο στο Γκάζι προσφέρει άρτο, βότανα, κεριά και λιβάνι

Living / Ένα υπόγειο στο Γκάζι προσφέρει άρτο, βότανα, κεριά και λιβάνι

Στα θεμέλια του 10AM Lofts, η Εύα Παπαδάκη συγκεντρώνει πράγματα ακατέργαστα και πολυτελή ταυτόχρονα, παράλληλα συνεργάζεται με καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό για limited συλλογές, για το 10AM Apotheke, ένα διαφορετικό concept store που και μόνο η περιήγηση σε αυτό αποτελεί μια εμπειρία για τις αισθήσεις.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντιγόνη Οικονομίδου: «Η τέχνη της κεραμικής θα συνεχίσει να υπάρχει, όπως εδώ και χιλιάδες χρόνια, προσαρμοσμένη κάθε φορά στις ανάγκες της εποχής»

Good Living / Αντιγόνη Οικονομίδου: «Η τέχνη της κεραμικής θα συνεχίσει να υπάρχει, όπως εδώ και χιλιάδες χρόνια, προσαρμοσμένη κάθε φορά στις ανάγκες της εποχής»

Αν βρεθείτε σε κάποιο εστιατόριο και θαυμάσετε τα σκεύη του, είναι πολύ πιθανό να έχουν την υπογραφή Antigone Ceramics. Και ενώ η τέχνη της art de la table και της κεραμικής βρίσκονται στην ακμή τους, η κεραμίστρια μας μιλά για τη διαδικασία που την οδηγεί στο να δημιουργεί ζηλευτά πιάτα, από εκείνα που συναντάμε τρώγοντας έξω και θα θέλαμε να τα πάρουμε σπίτι μας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Tέχνη στην είσοδο της αθηναϊκής πολυκατοικίας: 10 αριστουργήματα που πρέπει να προστατευτούν

Design / Tέχνη στην είσοδο της αθηναϊκής πολυκατοικίας: 10 αριστουργήματα που πρέπει να προστατευτούν

Μόραλης, Βερναδάκη, Βαλσαμάκης, Κατζουράκης και άλλοι καλλιτέχνες έχουν δημιουργήσει έργα που κοσμούν τις εισόδους αθηναϊκών πολυκατοικιών και συνθέτουν ένα «ζωντανό μουσείο», διάσπαρτο στον αστικό ιστό.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΝΟΤΑΡΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ