Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter

Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων

0

Προκειμένου να γιορτάσει την από κοινού απόκτηση με το Μουσείο του Λούβρου του ζεύγους πορτρέτων σε φυσικό μέγεθος που ζωγράφισε ο σούπερσταρ της Ολλανδικής ζωγραφικής, ο Ρέμπραντ, το Rijksmuseum στο Άμστερνταμ αποφάσισε να διοργανώσει μια μοναδική έκθεση με τίτλο High Society.

Μοναδική στην κυριολεξία, καθώς για πρώτη φορά μια έκθεση αφιερώνεται αποκλειστικά σε ένα ιδιαίτερο είδος προσωπογραφιών όπου τα μοντέλα απαθανατίζονται σε απόλυτα φυσικό μέγεθος και σε όρθια στάση.

Ως επί το πλείστον είναι έργα που παράγγειλαν πρίγκιπες, εκκεντρικοί αριστοκράτες ή ιδιώτες με αμύθητα πλούτη, σε ζωγράφους των οποίων το όνομα έχει αποτυπωθεί με χρυσά γράμματα στις σελίδες της ιστορίας της Τέχνης. 

Ο Βερονέζε, ο Κράναχ, ο Βελάσκεθ, ο Ρέινολντς, ο Γκέινσμπορο, ο Μουνχ και ο Μανέ φιλοτέχνησαν τα πορτρέτα που ήρθαν ως δάνεια από μουσεία και ιδιωτικές συλλογές από το Παρίσι, το Λονδίνο, τη Φλωρεντία, τη Βιέννη, το Λος Άντζελες και άλλα μέρη του κόσμου.

Εκτός από τα πορτρέτα σε φυσικό μέγεθος που απεικονίζουν την υψηλή κοινωνία στα καλύτερά της, μέρος της έκθεσης είναι αφιερωμένο και σε δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στα κρυφά, πίσω από κλειστές πόρτες.

Πέρα από την απαράμιλλη τεχνική που αποδίδει τόσο τη μορφή, όσο και την προσωπικότητα των μοντέλων, οι προσωπογραφίες αυτές λειτουργούν ως επισκόπηση τεσσάρων αιώνων μόδας της υψηλής κοινωνίας. 

Σχεδόν όλοι φοράνε τα «καλά» τους, επιλογή απολύτως λογική εφόσον πρόκειται να απαθανατιστούν από τον χρωστήρα αυτών των υψηλά αμοιβόμενων και περιζήτητων ζωγράφων, γεγονός που μας επιτρέπει να μάθουμε πως ντύνονταν οι πλούσιοι και ισχυροί την εκάστοτε χρονική περίοδο.

Από τα εφαρμοστά παντελόνια και τα πανωφόρια με τα παραγεμισμένα μανίκια για τους άνδρες, περνάμε σταδιακά στα κοστούμια και την υπέροχη υψηλή ραπτική του 19ου αιώνα που είναι πολύ κοντά στις σημερινές βραδινές γυναικείες τουαλέτες.

Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Ο Συνταγματάρχης Γουίλιαμ Γκόρντον παρουσιάζεται ως ηρωικός Σκωτσέζος με κιλτ στο πορτρέτο του από τον Πομπέο Μπατόνι το 1766.

Το ολόσωμο πορτρέτο της όμορφης Πολίν Κρουαζέτ που βγάζει χαριτωμένα το γάντι της και είναι ντυμένη με μια μαγευτική μαύρη τουαλέτα (1869) θυμίζει σημερινό editorial μόδας για υψηλή ραπτική και αποτέλεσε το εφαλτήριο της επιτυχημένες καριέρας του ζωγράφου και συζύγου της, Καρολύς-Ντυράν.

Κάποιοι από τους εικονιζόμενους έχουν επιλέξει να ποζάρουν με ιδιότυπες ενδυμασίες. Ο Γιόχαν Κόλτερμαν εμφανίζεται σχεδόν ολόγυμνος ως άλλος Ηρακλής στον πίνακα του Γκόλτζιους.

Ο Συνταγματάρχης Γουίλιαμ Γκόρντον παρουσιάζεται ως ηρωικός Σκωτσέζος με κιλτ στο πορτρέτο του από τον Πομπέο Μπατόνι το 1766, επιθυμώντας προφανώς να αποτίνει φόρο τιμής στους προγόνους του, ενώ το 1881 ο πανέμορφος post-hipster εραστής της Σάρα Μπερνάρ, ο Δρ. Πότσι, ποζάρει θελκτικά για τον Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ φορώντας απλά μια κατακόκκινη robe de chambre...

Εντυπωσιακό είναι επίσης πως οι περισσότεροι επιλέγουν να ποζάρουν με τα σκυλιά τους, τα οποία σε μερικές περιπτώσεις αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του πίνακα και μια ιδανική ευκαιρία να επιδείξουν το ταλέντο τους οι ζωγράφοι.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο επιβλητικός πίνακας του Τζιοβάνι Μπολντίνι (1908) που απεικονίζει τη μαγευτική Μαρκησία Λουίζα Καζάτι με το αγαπημένο της γκρέιχαουντ. Η πανύψηλη, αδύνατη, με πάλλευκο δέρμα Μαρκησία ήταν γνωστή για τα μυθικά πάρτι που διοργάνωνε και το απαράμιλλο στιλ της, και το συγκεκριμένο έργο θα μπορούσε εύκολα σήμερα να είναι στιγμιότυπο από lifestyle περιοδικό.

Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Ο επιβλητικός πίνακας του Τζιοβάνι Μπολντίνι (1908) απεικονίζει τη μαγευτική Μαρκησία Λουίζα Καζάτι με το αγαπημένο της γκρέιχαουντ.
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Το 1881 ο πανέμορφος post-hipster εραστής της Σάρα Μπερνάρ, ο Δρ. Πότσι, ποζάρει θελκτικά για τον Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ φορώντας απλά μια κατακόκκινη robe de chambre.

Οι προσωπογραφίες αυτές μπορεί να είναι ιδιαίτερα ρεαλιστικές, αλλά βρίθουν και συμβολικών στοιχείων. Οικόσημα αποτυπώνονται στα ρούχα νεόνυμφων ώστε να αποδοθεί η ένωση σπουδαίων οίκων ενώ όταν το μοντέλο είναι έγκυος, όπως στο ζεύγος πινάκων του Βερονέζε με την οικογένεια του Ιζέπο του Πόρτο, το πανωφόρι της συζύγου του Λίβια είναι ανοιγμένο στη μέση ενώ το χέρι της δείχνει την κοιλιά της. 

Εκτός από τα πορτρέτα σε φυσικό μέγεθος που απεικονίζουν την υψηλή κοινωνία στα καλύτερά της, μέρος της έκθεσης είναι αφιερωμένο και σε δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στα κρυφά, πίσω από κλειστές πόρτες.

Ως παπαράτσι του παρελθόντος, οι ζωγράφοι αποτυπώνουν σε μικρότερα έργα τα πάρτι, τις αίθουσες τζόγου, τις επισκέψεις σε πορνεία και τις παράνομες ερωτικές δραστηριότητες των πλουσίων της εποχής τους. Αυτά τα περίπου 80 σχέδια και χαρακτικά ανήκουν στην συλλογή του Rijksmuseum και πολλά φέρουν επιγραφές με ηθικοπλαστικά μηνύματα.

Η αφορμή για τη διοργάνωση της High Society ήταν η από κοινού απόκτηση από τη Γαλλία (Μουσείο του Λούβρου) και την Ολλανδία (Rijksmuseum) του μοναδικού ζεύγους τέτοιων πορτρέτων που φιλοτέχνησε ποτέ ο Ρέμπραντ.

Πρόκειται για τα εντυπωσιακά γαμήλια πορτρέτα του Μάρτεν Σούλμανς και της Ούπγιεν Κόπιτ, τα οποία ως το 2016 βρίσκονταν στα χέρια ιδιώτη και εκτίθενται δημοσίως για πρώτη φορά μετά την συντήρησή τους που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2018.

Οφείλουμε να πούμε ότι η High Society αποτελεί για το Rijksmuseum και το εναρκτήριο λάκτισμα των εκδηλώσεων του Έτους Ρέμπραντ το 2019, οπότε και θα εορταστεί η συμπλήρωση 350 ετών από τον θάνατό του.

Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Λούκας Κράναχ ο Πρεσβύτερος, Αικατερίνη, Κόμισσα του Μέκλενμπουργκ, 1515. Gemäldegalerie Alte Meister, Staatliche Kunstsammlungen, Δρέσδη.
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Λούκας Κράναχ ο Πρεσβύτερος, Ερρίκος ο Ευσεβής, Δούκας της Σαξονίας, 1515. Gemäldegalerie Alte Meister, Staatliche Kunstsammlungen, Δρέσδη.
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτό: Rijksmuseum/David van Dam
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Πάολο Βερονέζε, Κόμισσα Λίβια ντα Πόρτο και η κόρη της Διηδάμεια, 1552. The Walters Art Museum, Βαλτιμόρη, Μέριλαντ.
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Πάολο Βερονέζε, Κόμης Ιζέπο ντα Πόρτο με τον γιο του Λεωνίδα, 1552, Φλωρεντία, Galleria degli Uffizi.
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Βίλεμ Μπας, Γυναίκα καθισμένη στα πόδια ανδρός, περ. 1640 - 1672. Rijksmuseum.
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Ρέμπραντ, Προσωπογραφία του Μάρτεν Σούλμανς, 1634, Rijksmuseum
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Το ολόσωμο πορτρέτο της όμορφης Πολίν Κρουαζέτ που βγάζει χαριτωμένα το γάντι της και είναι ντυμένη με μια μαγευτική μαύρη τουαλέτα (1869) θυμίζει σημερινό editorial μόδας για υψηλή ραπτική.
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Φωτό: Rijksmuseum/David van Dam
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Σερ Τζόσουα Ρέινολντς, Τζέιν Φλέμινγκ, μετέπειτα Κόμισσα του Χάρινγκτον, π. 1778–79. Σαν Μαρίνο, The Huntington Library.
Η έκθεση «High Society» μας συστήνει την υψηλή κοινωνία προηγούμενων αιώνων Facebook Twitter
Ρέμπραντ, Προσωπογραφία της Oύπγιεν Κόπιτ, 1634, Λούβρο
 

 

Η έκθεση High Society πραγματοποιείται στο Rijksmuseum στο Άμστερνταμ και θα διαρκέσει ως τις 3 Ιουνίου 2018.

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νικόλαος Γύζης: «Λοιπόν ας ελπίζωμεν και ας ζητούμεν να είμεθα εύθυμοι!»

Εικαστικά / Νικόλαος Γύζης: «Λοιπόν ας ελπίζωμεν και ας ζητούμεν να είμεθα εύθυμοι!»

Σαν σήμερα, στις 4 Ιανουαρίου 1901, πεθαίνει στο Μόναχο ο Νικόλαος Γύζης, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα και εκπρόσωπος της «Σχολής του Μονάχου».
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ