Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης

Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
The Billy Boys, Bluebird at Bonneville. © Kirkcaldy Galleries / Jack Vettriano
0

Η έκθεση στο Kirkcaldy Galleries θα είναι η πρώτη αναδρομική έκθεση του καλλιτέχνη μετά από μια μεγάλη έκθεση στην Kelvingrove Art Gallery and Museum στη Γλασκώβη το 2013, και η πρώτη που θα επικεντρωθεί στα χρόνια της διαμόρφωσης και την πρώιμη καριέρα του. Η μεγάλη έκθεση που είναι αφιερωμένη στον Τζακ Βετριάνο, στη Σκωτία, εκεί που αναζήτησε έμπνευση ως νεαρός καλλιτέχνης, μας θυμίζει την απίστευτη αγάπη και επιμονή του να γίνει ζωγράφος.

Όταν μπήκε για πρώτη φορά στον χώρο όπου σήμερα γίνεται η έκθεση, για να μάθει από το έργο άλλων καλλιτεχνών και να μελετήσει τα έργα Σκωτσέζων ζωγράφων όπως ο Samuel Peploe και ο William McTaggart, είχε τόση προσήλωση που φοβόταν ότι θα προκαλούσε τις υποψίες του προσωπικού της γκαλερί. «Κοιτούσα ατελείωτα αυτούς τους πίνακες, εστιάζοντας στις πινελιές, αναρωτώμενος πώς το έκαναν οι καλλιτέχνες», λέει ο 70χρονος σήμερα Βετριάνο, που ήταν βέβαιος τότε ότι οι φύλακες νόμιζαν πως θέλει να κλέψει κάποιον πίνακα.

Ο Βετριάνο γεννήθηκε στο St. Andrews του Fife και μεγάλωσε στη βιομηχανική παραθαλάσσια πόλη Methil, περίπου 30 λεπτά νότια της γενέτειράς του. Μεγάλωσε σε συνθήκες φτώχειας: Ζούσε με τη μητέρα, τον πατέρα και τον μεγαλύτερο αδελφό του σε ένα σπαρτιάτικο σπίτι ανθρακωρύχου, μοιραζόταν το κρεβάτι με τον αδελφό του και φορούσε ρούχα από δεύτερο χέρι. Από την ηλικία των 10 ετών, ο πατέρας του τον έστελνε να μοιράζει εφημερίδες και γάλα, να καθαρίζει παράθυρα και να μαζεύει πατάτες – οποιαδήποτε δουλειά θα του απέφερε χρήματα. Ο πατέρας του έπαιρνε τα μισά από τα κέρδη του.

Η έκθεση με τίτλο «Jack Vettriano: The Early Years» θα περιλαμβάνει δώδεκα ελαιογραφίες που φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης όταν ήταν είκοσι και τριάντα ετών, όλες υπογεγραμμένες με το γενέθλιο όνομά του, Jack Hoggan, όπως και έναν από τους δύο πίνακες με τους οποίους συμμετείχε στην ετήσια έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας της Σκωτίας το 1988.

Εγκατέλειψε το σχολείο στα 16 και αργότερα έγινε μαθητευόμενος μηχανικός ορυχείων. 

Άρχισε να ζωγραφίζει ως χόμπι τη δεκαετία του 1970, όταν μια φίλη του τού αγόρασε ένα σετ ακουαρέλες για τα 21α γενέθλιά του.  Οι πρώτοι του πίνακες, υπογεγραμμένοι με το όνομα με το οποίο γεννήθηκε, Jack Hoggan, ήταν αντίγραφα ιμπρεσιονιστικών πινάκων. Ο πρώτος του πίνακας ήταν αντίγραφο του πίνακα «Χωράφι με παπαρούνες» του Μονέ. Το 1984, ο Βετριάνο υπέβαλε για πρώτη φορά έργα του στην έκθεση τέχνης που χρηματοδοτήθηκε από τη Shell στο μουσείο.

Το 1987, όταν ήταν 36 ετών, εγκατέλειψε τη σύζυγό του, επιδιώκοντας να μιμηθεί τον Γκογκέν. Παραιτήθηκε από τη δουλειά του στην εκπαιδευτική έρευνα και μετακόμισε στο Εδιμβούργο, όπου υιοθέτησε το πατρικό όνομα της μητέρας του. Έκανε αίτηση για σπουδές Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, αλλά το portfolio του απορρίφθηκε.

Το 1988, υπέβαλε δύο καμβάδες για την ετήσια έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας της Σκωτίας. Και οι δύο πίνακες πωλήθηκαν από την πρώτη μέρα και ο ίδιος προσεγγίστηκε από διάφορες γκαλερί. Ακολούθησαν εκθέσεις στο Εδιμβούργο, το Λονδίνο, το Χονγκ Κονγκ και το Γιοχάνεσμπουργκ.

Τον Νοέμβριο του 1999, το έργο του παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη, όταν 21 πίνακες εκτέθηκαν στη Διεθνή Έκθεση Τεχνών του 20ού αιώνα στο The Armory. Περισσότεροι από 40 συλλέκτες από το Ηνωμένο Βασίλειο ταξίδεψαν αεροπορικώς για την εκδήλωση και 20 πίνακες πωλήθηκαν τη νύχτα των εγκαινίων.

Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
O Τζακ Βετριάνο φωτογραφίζεται μπροστά σε έργα του.

Το 1996 ο Τέρενς Κόνραν, ο διάσημος ιδρυτής της μάρκας επίπλων Habitat και του Μουσείου Design του Λονδίνου, του ανέθεσε να δημιουργήσει μια σειρά πινάκων για το νέο του Bluebird Gastrodome στο Λονδίνο. Οι επτά πίνακες, εμπνευσμένοι από τη ζωή του Sir Malcolm Campbell, εκτέθηκαν εκεί για 10 χρόνια. Η Heartbreak Publishing, η εκδοτική εταιρεία του Βετριάνο, παρήγαγε ένα κουτί με υπογεγραμμένες εκτυπώσεις και των επτά πινάκων σε περιορισμένη έκδοση, ενώ οι πίνακες του Bluebird δημοπρατήθηκαν από τον οίκο Sotheby's στο ξενοδοχείο Gleneagles στο Perthshire στις 30 Αυγούστου 2007 και απέφεραν συνολικά πάνω από 1 εκατομμύριο λίρες, με ακριβότερο τον πίνακα «Bluebird at Bonneville», που αγοράστηκε για 468.000 λίρες.

Σήμερα οι πίνακές του κοστίζουν από 48.000 έως 195.000 λίρες, ενώ σύμφωνα με την εφημερίδα «Guardian» κερδίζει 500.000 λίρες τον χρόνο από τα δικαιώματα εκτύπωσης. Ο πίνακας του Βετριάνο του 1992, «The Singing Butler», υπήρξε η εικόνα με τις περισσότερες πωλήσεις στη Βρετανία. Το έργο που το 1992 είχε απορριφθεί από τη θερινή έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας πουλήθηκε σε δημοπρασία για 744.500 λίρες.

Η έκθεση με τίτλο «Jack Vettriano: The Early Years» θα περιλαμβάνει δώδεκα ελαιογραφίες που φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης όταν ήταν είκοσι και τριάντα ετών, όλες υπογεγραμμένες με το γενέθλιο όνομά του, Jack Hoggan, όπως και έναν από τους δύο πίνακες με τους οποίους συμμετείχε στην ετήσια έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας της Σκωτίας το 1988.

ΤΡΙΤΗ ΤΣΕΚ Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
Jack Vettriano, The Singing Butler, 1992. © Kirkcaldy Galleries / Jack Vettriano

Ο ίδιος δεν ξέχασε ποτέ τις ρίζες του και πάντα ήθελε να εκθέτει στο Kirkcaldy. «Αυτή η γκαλερί σημαίνει τα πάντα για μένα. Καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας μου, το προσωπικό ήταν πάντα πολύ θερμό απέναντί μου». Η έκθεση στην Kirkcaldy Galleries, την οποία διαχειρίζεται η πολιτιστική φιλανθρωπική οργάνωση OnFife, καλύπτει την καριέρα του καλλιτέχνη μέχρι το 2000. Αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2019, αλλά αναβλήθηκε δύο φορές λόγω των περιορισμών του Covid-19.

Η επιμελήτρια Alice Pearson λέει ότι «με αυτούς τους πίνακες, είναι σαν να συναντάς έναν παλιό φίλο, αλλά η πραγματική θέαση του έργου θα δώσει στους θαυμαστές μια πραγματική συγκίνηση. Τίποτα δεν σε προετοιμάζει για να δεις πίνακες ζωγραφικής "με σάρκα και οστά" – υπάρχουν πάντα περισσότερα να ανακαλύψεις όταν βλέπεις το πραγματικό έργο. Τα πιο διάσημα έργα του Τζακ έχουν αναπαραχθεί αμέτρητες φορές, αλλά, όταν τα πλησιάζεις, βλέπεις στροβιλισμούς χρωμάτων, σημάδια από πινέλα, ακόμη και περιστασιακά τρίχες από το πινέλο.

Νομίζω ότι ο Τζακ είναι πολύ γενναίος που εκθέτει τα έργα που ζωγράφισε όταν μάθαινε την τέχνη του, αλλά μας επιτρέπει να παρακολουθήσουμε ένα καταπληκτικό ταξίδι. Οι καλλιτέχνες που επέλεξε να αντιγράψει ο Τζακ μας λένε πολλά για το τι τον ενδιαφέρει – για παράδειγμα, η μαεστρία του Ρέμπραντ στο σκοτάδι και το φως ή η χρήση του χρώματος από τον Μονέ».

Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
The Billy Boys O.B.E., On the Border, 1994. © Kirkcaldy Galleries / Jack Vettriano
Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
The Billy Boys, Sweet Bird. © Kirkcaldy Galleries / Jack Vettriano
Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
The Billy Boys, The Billy Boys. © Kirkcaldy Galleries / Jack Vettriano
Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
Jack Vettriano, Man and Woman II. © Kirkcaldy Galleries / Jack Vettriano
Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
Jack Vettriano, O.B.E., Cafe Couple, 1951. © Kirkcaldy Galleries / Jack Vettriano
Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
Jack Vettriano, Love Story, 1951. © Kirkcaldy Galleries / Jack Vettriano
Η απίστευτη περίπτωση του Τζακ Βετριάνο, ενός ανθρακωρύχου που έγινε περιζήτητος καλλιτέχνης Facebook Twitter
The Billy Boys, Bluebird at Bonneville. © Kirkcaldy Galleries / Jack Vettriano

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 23 Οκτωβρίου.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα πανόραμα της τέχνης και της κοινωνίας στη Γερμανία της δεκαετίας του 1920 με 900 έργα και ντοκουμέντα

Εικαστικά / Ένα πανόραμα της τέχνης και της κοινωνίας στη Γερμανία της δεκαετίας του 1920

Η αρχιτεκτονική, το ντιζάιν, η μουσική, η ποίηση και το θέατρο, οι γυναίκες στη Γερμανία του Μεσοπολέμου, στη σκιά της ντροπής, της φτώχειας και των ουτοπιών, σε μια έκθεση στο Ζορζ Πομπιντού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Dream On: Μια έκθεση με 18 εμβληματικές εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας από τον ΝΕΟΝ στο πρώην καπνεργοστάσιο

Πολιτισμός / Dream On: Μια έκθεση με 18 εμβληματικές εγκαταστάσεις από τον οργανισμό ΝΕΟΝ στο πρώην Καπνεργοστάσιο

Με αυτή την έκθεση οι μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις αποχαιρετούν τη συλλογή Δασκαλόπουλου και παίρνουν τον δρόμο τους σε τεσσερα μουσεία, τρεις χώρες και δυο ηπείρους για να επανασυστηθούν στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ