Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στην Μπιενάλε της Βιέννης

Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
0

Το στούντιο Superflux έχει δημιουργήσει μια εγκατάσταση με εκατοντάδες δέντρα που έχουν υποστεί ζημιές από δασικές πυρκαγιές γύρω από μια όαση ζωντανών φυτών που ονομάζεται Invocation for Hope στο Μουσείο Εφαρμοσμένων Τεχνών στη Βιέννη.

Η εγκατάσταση εκτίθεται ως μέρος της Μπιενάλε της Βιέννης, η οποία έχει θέμα Planet Love: Climate Care in the Digital Age.

Συνολικά εγκαταστάθηκαν 415 νεκρά δέντρα στο MAK (Μουσείο εφαρμοσμένων τεχνών) στη Βιέννη, που προέρχονται από την περιοχή Neunkirchen της Αυστρίας.

Το αγγλο-ινδικό στούντιο συνεργάστηκε με τις τοπικές δασικές και πυροσβεστικές υπηρεσίες για τη διάσωση των δέντρων. Χρησιμοποίησαν άλογα για να σύρουν τα νεκρά πεύκα, τα οποία είχαν καεί και έπρεπε να υποστούν ειδική επεξεργασία πριν φτάσουν στο μουσείο για να αφαιρεθούν τα τοξικά υλικά σε ναυτιλιακά εμπορευματοκιβώτια.

Η μικρή λίμνη είναι ανακλαστική με έναν καθρέφτη στο βάθος και όταν κάποιος κοιτάξει προβάλλεται ένα βίντεο με πλάνα που τραβήχτηκαν από υποβρύχιες κάμερες τοποθετημένες στις υδάτινες δεξαμενές ζώων στο Alpenzoo Innsbruck, έναν αυστριακό ζωολογικό κήπο.

Στην εγκατάσταση υπάρχουν επίσης 27 ζωντανά δέντρα, θάμνοι, βρύα, γρασίδι και λειχήνες, που έχουν φυτευτεί στο κέντρο της εγκατάστασης γύρω από μια κυκλική λιμνούλα.

Τα ζωντανά φυτά θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται καθ 'όλη τη διάρκεια της έκθεσης. Η μικρή λίμνη είναι ανακλαστική με έναν καθρέφτη στο βάθος και όταν κάποιος κοιτάξει προβάλλεται ένα βίντεο με πλάνα που τραβήχτηκαν από υποβρύχιες κάμερες τοποθετημένες στις υδάτινες δεξαμενές ζώων στο Alpenzoo Innsbruck, έναν αυστριακό ζωολογικό κήπο.

Το στούντιο ερμηνεύοντας το έργο είπε ότι το Invocation for Hope είναι ένα φανταστικό όραμα ενός μετα-ανθρωποκεντρικού τοπίου όπου οι άνθρωποι μαθαίνουν να ζουν σε αρμονία με τη φύση.

Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux

«Η αλλαγή του κλίματος δεν είναι πρόβλημα που μπορούμε να λύσουμε, αλλά μάλλον μια κατάσταση στην οποία πρέπει να πλοηγηθούμε με υπευθυνότητα και να την αντιμετωπίσουμε ως επείγουσα ανάγκη» δήλωσε ο συνιδρυτής του Superflux Jon Ardern.

Τα κατεστραμμένα δέντρα αντιπροσωπεύουν την επίδραση των ανθρώπων στη φύση, καθώς οι πυρκαγιές πολλαπλασιάζονται εκεί που φυτεύονται από τον άνθρωπο ως μονοκαλλιέργεια. Η ζωντανή όαση είναι ένα σύμβολο ελπίδας που θα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να σκεφτούν νέους τρόπους να συμβιώσουν με τον φυσικό κόσμο μετά την αλλαγή του κλίματος.

«Η πρότασή μας για έξοδο από αυτό το δίλημμα είναι να αλλάξουμε εντελώς τον τρόπο που βλέπουμε τον εαυτό μας και τη σχέση μας με τη φύση» δήλωσε ο συνιδρυτής της Superflux, Anab Jain. «Αντί να βλέπουμε τους ανθρώπους ξέχωρα από τη φύση, πρέπει να καταλάβουμε ότι είμαστε μέρος αυτής. Αλλάζοντας ριζικά τη στάση μας απέναντι στα φυσικά συστήματα και την οικολογία του πλανήτη μας, έχουμε την καλύτερη ευκαιρία να αντιστρέψουμε τη ζημιά που έχουμε κάνει. Πώς θα μπορούσαμε εμείς, οι άνθρωποι και οι μη άνθρωποι, να ασχοληθούμε πραγματικά με τη συνεργατική ζωή;» πρόσθεσε.

Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux

Τα ζωντανά δέντρα θα δωρηθούν σε σχολεία και τα καμένα θα μετατραπούν σε κομπόστ και θα απλωθούν σε έναν κήπο της πόλης.

Οι εγκαταστάσεις δέντρων έχουν έρθει στην επικαιρότητα και σε αυτές περιλαμβάνονται το Ghost Forest της Maya Lin στη Νέα Υόρκη και το Forest For Change της Es Devlin στη London Design Biennale.

Η εγκατάσταση στο ΜΑΚ της Βιέννης θα παραμείνει μέχρι τις 3 Οκτωβρίου 2021.

Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Ένα δάσος με πάνω από 400 καμένα πεύκα στη Μπιενάλε της Βιέννης Facebook Twitter
Φωτο: Superflux
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ