Design Walk

Design Walk Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Poor Designers
0

Η ιδέα του Design Walk γεννήθηκε το περασμένο καλοκαίρι στη διάρκεια ενός γλεντιού που ακολούθησε το γάμο δύο νέων παιδιών που είναι μέλη της δημιουργικής παρέας των designers, η οποία ολοένα και μεγαλώνει, και κάνει αισθητή την παρουσία της στην εναλλακτική κουλτούρα της πόλης.

Δεν πρόκειται απλώς για μία παρέα. Απαρτίζεται από καλλιτέχνες που έχουν σπουδάσει κυρίως σε σχολές του εξωτερικού, και επιστρέφοντας στην Ελλάδα φέρνουν μαζί τους την αισθητική και τις εμπειρίες από την επαφή τους με τα καινούργια ρεύματα και τις τάσεις που αυτή τη στιγμή μεταμορφώνουν τις πρωτεύουσες της Ευρώπης. Στο Design Walk θα εκτεθούν τα πιο πειραματικά από τα έργα του κάθε γραφείου, και όχι δείγματα από την εμπορική πλευρά τους.

Το Design Walk δεν είναι μια underground έκθεση, παρά το γεγονός ότι όσα έργα εκτεθούν είναι στο ίδιο μήκος κύματος με εκείνα της anathεna – οι καλλιτέχνες και των δύο εκθέσεων ταιριάζουν στην ηλικία, την καλλιτεχνική φιλοσοφία, ακόμα και τις επιρροές τους. Είναι ίσως πρώιμο να μιλήσει κανείς ξεκάθαρα για αθηναϊκό design, παρ’ όλο που υπάρχει η δυναμική για να εξελιχθεί αυτός ο αναβρασμός σε κάτι νέο και αυθεντικό. Τα κοινά χαρακτηριστικά που υπάρχουν στα δημιουργικά team διαφορετικών γραφείων βασίζονται περισσότερο στις κοινές σπουδές και στις συγγενείς εμπειρίες των καλλιτεχνών, καθώς και στους κοινούς χώρους στους οποίους κινούνται. Οι δε επιδράσεις τους προέρχονται κυρίως από τη σκηνή της Αγγλίας ή της Ολλανδίας και το χώρο της σύγχρονης τέχνης. Θυμίζοντας τους εικαστικούς, οι designers κοινωνούν στο κοινό τις ιδέες τους, μόνο που βρίσκουν ίσως περισσότερους αποδέκτες. Οι δουλειές τους συνδυάζουν γραφιστική και τέχνη, επηρεάζουν και επηρεάζονται από την αισθητική της πόλης η οποία, χάρη σ’ αυτούς, αλλάζει με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς: Ανοίγουν συνεχώς γραφεία που κάνουν ανεξάρτητες και καινοτόμες δουλειές, εμφανίζονται αφίσες και ωραίες εκδόσεις που ομορφαίνουν και καθορίζουν την αισθητική των δρόμων της.

Η τέχνη του δρόμου είναι η κινητήρια δύναμη: δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το γκράφιτι ανέβηκε τόσο πολύ την τελευταία διετία. Μπορεί το επίπεδο του «μέσου όρου» να είναι ακόμη κάτω του μετρίου, η Αθήνα όμως είναι μία πόλη με πολλές προκλήσεις και περιθώρια για καινοτομίες.

Ξαφνικά ο δομημένος χώρος λειτουργεί σαν ένας καμβάς που δεν είχε ξαναχρησιμοποιηθεί, και αυτό επηρεάζει την εξέλιξη του design – κάτι που μπορείς να αντιληφθείς από τα αυτοκόλλητα στους δρόμους μέχρι το γεγονός ότι μεταφέρθηκε στο ΔΕΣΤΕ όλο το χάος του δρόμου.

Είναι εξαιρετικής σημασίας ότι αυτά τα γραφεία συγκεντρώθηκαν στην περιοχή του Ψυρρή και στο Θησείο, στην καρδιά του αθηναϊκού downtown: Κατ’ αρχάς η στενή επαφή με τις γκαλερί, τις αφίσες, τη street art και το πολύχρωμο πλήθος του κέντρου είναι το ίδιο σημαντικός παράγοντας με τα φτηνά ενοίκια, την εύκολη πρόσβαση στα σινεμά και τους χώρους με ζωντανή μουσική, που αποτελούν έμπνευση για κάθε νέο δημιουργό.
Τα τελευταία 4-5 χρόνια είναι εμφανής η αύξηση στον αριθμό των δημιουργικών γραφείων· όσοι επιστρέφουν από το εξωτερικό θέλουν να φτιάξουν κάτι δικό τους, παρ’ όλες τις δυσκολίες, επειδή προτιμούν να δώσουν μεγαλύτερο βάρος στην εικαστική προσέγγιση της κάθε δουλειάς και να αποφύγουν τις μεγάλες διαφημιστικές που προτιμούν πιο συμβατικά πράγματα. Οι πελάτες τους είναι κυρίως μικρές ή ανεξάρτητες εταιρείες που τολμούν να πειραματίζονται με την εικόνα τους, κυρίως δισκογραφικές (π.χ. Klik Records), μουσεία, γκαλερί που ζητούν αφίσες ή το σχεδιασμό του καταλόγου τους, έντυπα και βιβλία.

Ακόμα και τα παραδοσιακά media πείθονται πια από τη γοητεία του νέου design, παρ’ όλο που οι πελάτες με τη μεγαλύτερη επιρροή καταφεύγουν συνήθως στην ασφάλεια που τους παρέχει μια μεγάλη διαφημιστική εταιρεία. Ωστόσο η ανανέωση διαφαίνεται σταδιακά στα γραφιστικά των τηλεοπτικών σταθμών (για παράδειγμα στην καμπάνια «Megalicious») ή στο συνεχώς βελτιούμενο lay out των ενθέτων σε κάποιες εφημερίδες.
Συγκεκριμένες αισθητικές τάσεις δεν έχουν ακόμη διαμορφωθεί, όπως δεν μπορεί κάποιος να μιλήσει για τάσεις και στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Είναι όμως ζήτημα δύο ή τριών χρόνων να υπάρξει σαφές κι αναγνωρίσιμο στιλ στο ελληνικό design, όπως υπάρχει στο ισπανικό ή το γερμανικό. Ένα πιο στέρεο συμπέρασμα για το μέλλον του ίσως προκύψει μετά το Design Walk. Συμμετέχουν 14 γραφεία νέας γενιάς και παρουσιάζουν projects που σχολιάζουν την αστική κουλτούρα και προσεγγίζουν με προσωπικό τρόπο το μοντέρνο και το παραδοσιακό, τα υπόγεια ρεύματα και το mainstream.


1
TEAMSTRUT
Θοδωρής Κολοβός, Veanous Ketsogian, Παναγιώτης Κοστούρος, η γάτα Ραλλού
Πότε ξεκινήσατε;
Πριν από τρεις μήνες.
Ποια είναι τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα σας;
Το fun της έκθεσης 666, η επιτυχία της καμπάνιας για το «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, το περιοδικό «Mother».
Με τι συμμετέχετε στην έκθεση Design Walk;
Παρουσιάζουμε τη δική μας εκδοχή της έννοιας «σαλόνι», ακροβατώντας ανάμεσα στον προσδιορισμό του πραγματικού χώρου διαβίωσης και του κατά συνθήκην χώρου της έντυπης εικόνας. Πέντε καλλιτέχνες και ένα brand σχεδίασαν υπερ-ρεαλιστικά layouts για τα πέντε σαλόνια του γραφείου, παραβιάζοντας τη λογική με την οποία παραδοσιακά στήνονται τα σαλόνια των περιοδικών.
Περικλέους & Κτενά 14, 211 1199 519


2

ΦΩΤΕΙΝΟΠΟΥΛΟΥ - ΜΑΝΤΖΑΡΗ
Κατερίνα Φωτεινοπούλου, Μαρίνα Μάντζαρη

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε μαζί και κάτω από την ίδια «στέγη» από το 2003.
Με τι συμμετέχετε στην έκθεση;
Φιλοξενούμε την εικαστικό Inés Piqueras Garcίa, η οποία, με αφορμή εικόνες μέσα από το μικροσκόπιο, θα παρουσιάσει μια σειρά από εικαστικά βιβλία, χαρακτικά αλλά και μια σειρά εφαρμογών, από χαρτιά περιτυλίγματος μέχρι μικρές σφραγίδες.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι μια από τις δουλειές που σίγουρα ξεχωρίζουμε. Θεωρούμε ότι μας αντιπροσωπεύει και είχε πολύ θετικές κριτικές.

Καλογριώνη 8, 210 3312 170


3
G
Μιχάλης Γεωργίου, Αλέξανδρος Γαβριλάκης

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Ξεκινήσαμε τον Απρίλιο του 2006.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
H αφίσα του Design Walk.
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
"α / Inside out" του Χρυσόστομου Νασέλου & "Proto-Archive" του Wane Daly.

Μιαούλη 6, 210 3223 636


4
SEREAL DESIGNERS
Τόνια Αυγουστάκη, Σπύρος Δρακάτος, Νίκος Σιδέρης, Χάρης Κότσογλου

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Μετά από το περιπετειώδες πέρασμα των ιδρυτικών μελών της από τομείς του graphic design όπως η διαφήμιση, οι εκδόσεις και η εκπαίδευση, οι sereal designers ιδρύθηκαν για να δημιουργήσουν γέφυρες ανάμεσα στους παραπάνω χώρους, το σωτήριο (λέμε τώρα) έτος 2004. Από τότε προσπαθούμε να μεταφέρουμε αυτό που το design σημαίνει για εμάς, στις μάζες (κάτι σαν προσηλυτισμός, αλλά με την καλή έννοια!)
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Τα αγαπάμε όλα το ίδιο γιατί είναι όλα παιδιά μας, αλλά, αν έπρεπε να διαλέξουμε ένα project ως αντιπροσωπευτικό της ομάδας, αυτό θα ήταν το “be sereal”, μια έκδοση design & comic με πολλαπλές εφαρμογές, όπου πραγματικά ήμασταν ο εαυτός μας.
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
To project με το οποίο ασχολούμαστε έχει τον τίτλο “mini super city heroes (the serealistik version of urban immaturity”). Μια αναφορά, ουσιαστικά, στην αστική κουλτούρα και την ανάγκη της για πρότυπα, μέσα από εικονογραφημένες απεικονίσεις, τυπογραφία και handmade κατασκευές, όλες υπό το πρίσμα μιας γραφής που μας χαρακτηρίζει.

Μιαούλη 19, 210 3215 102


5
THE SWITCH DESIGN AGENCY
Μαίρη Καρατζά, Ιωάννα Καρμάλη, Μαίρη Παλμούτσου
Γρηγόρης Παπαχριστοφόρου, Μάριος Μπούρικας, Βαρνάβας Φιλίππου

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Το 2002.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Αισθανόμαστε ότι μας αντιπροσωπεύουν όλα μας τα project.
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
Το "HOME SWITCH HOME" είναι μία εγκατάσταση-άσκηση πάνω στη δημιουργική διαδικασία, ένα δυνάμει brainstorming. Οι συζητήσεις δεν είναι προγραμματισμένες, προκύπτουν ανάλογα με τα άτομα που βρίσκονται στο χώρο, τη μεταξύ τους σχέση και διάθεση.

Σαχτούρη 3, 210 3219 034


6
TYPICAL MUTATIONS
Παναγιώτης Χατζηδάκης, Eric Parks, Δημήτρης Χασαπάκης

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Στη σημερινή της μορφή από το 2003.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Ένα παιχνίδι που προγραμματίζουμε να βγει μέσα στο 2007.
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
Το IQube, ένα παιχνίδι γρίφων με τον επισκέπτη να αλληλεπιδρά με αντικείμενα που βρίσκονται στο χώρο.

Λεπενιώτου 21, 210 3244 400


7
POOR DESIGNERS
Τάσος Σαπουνάκης, Δημήτρης Τζαβάρας, Γιώργος Γιάκος, Δημήτρης Κανελλόπουλος

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Ξεκινήσαμε τον Μάρτιο του 2006, αλλά είμαστε μαζί από το 2003. Τότε εργαζόμασταν σε άλλο δημιουργικό γραφείο, το οποίο πουλήθηκε, και πήραμε την απόφαση να κάνουμε κάτι δικό μας.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Το έργο "kosmo1".
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
O «Θαυμαστός Κόσμος» του Ψυρρή! Μια σειρά από συνθέσεις τυπωμένες σε καμβά, αξιοποιώντας την φωτογραφία, την τυπογραφία, την εικονογράφηση. Πειραματιστήκαμε με εικόνες που βλέπουμε βιώνοντας την περιοχή.

Κριεζή 1 & Σαρρή, 211 7507 390


8
The Design Shop
Διονύσης Λιβάνης, Μαρί Σωτήραλη, Δέσποινα Κορωνάκη

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Τον Οκτώβρη του 2004, αμέσως μετά τη λήξη της «θητείας» μας στο τμήμα «Εικόνα και Ταυτότητα» του ΑΘΗΝΑ 2004.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Ο κατάλογος για την έκθεση σύγχρονης τέχνης «The Gesture», σε επιμέλεια των Μ. Φωκίδη, Δ. Βιτάλη και S. Risaliti, που παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη και τη Φλωρεντία.
Mε τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
Στο design walk παρουσιάζουμε 4 γραφιστικές εγκαταστάσεις που έχουμε σχεδιάσει, βασισμένοι στις «ιδιόμορφες» ιστορίες που έγραψε η Σίσσυ Καραβία με θέμα τη ματαιοδοξία, τη σύγχυση, το θυμό και την ηδονή.

Κριεζή 1 & Σαρρή, 211 7507 390


9
BIOS
Βασίλης Χαραλαμπίδης, Γιάννης Αναγνώστου, Ιφιγένεια Βασιλείου, Αργυρώ Χιώτη, Ράνια Κελαϊδίτη

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Ξεκινήσαμε ως δημιουργική ομάδα το 1999, με το όνομα Biofighter. Ιδρυτικά μέλη της ομάδας αυτής ήταν οι Βασίλης Χαραλαμπίδης και Γιάννης Αναγνώστου. Αργότερα, και παράλληλα με την εκκίνηση της πολιτιστικής μας δράσης, μετονομαστήκαμε σε Bios.
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
Στο πλαίσιο του Design Walk παρουσιάζουμε τη διεθνώς γνωστή γραφιστική ομάδα των Eboy από το Βερολίνο. Πρόκειται για δημιουργούς που εισήγαγαν στο design την επανα-χρήση της 8-bit αισθητικής.

Πειραιώς 84, 210 3425 335


10
ΟΞΥ
Αλέξανδρος Βασμουλάκης, Φίλιππος Θεοδωρίδης, Κωστής Βασιλειάδης, Πάνος Μουζακίτης, Πάρις Κούτσικος

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Το 1996.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Θα έλεγα το περιοδικό «ΟΞΥ».
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
Τα έργα που θα παρουσιαστούν τελούν κάτω από το σκεπτικό της «διάβρωσης». Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν έχουν αντιμετωπίσει ο καθένας με τον τρόπο του αυτή την έννοια.

Κολωνού 12-14, 210 5226 609


11
WARDA
Farida El Gazzar, Ελισάβετ Μωράκη, Βασιλική Παναγιωτοπούλου, Ιωάννα Κωστίκα

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Την άνοιξη του 2004.
Με τι συμμετέχετε στην έκθεση Design Walk;
Με το «Δικό μας Διάδρομο», μία εγκατάσταση η οποία συμβολίζει τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην τέχνη και τη σκληρότητα της περιοχής.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό έργο σας;
Ιωάννα Κωστίκα: Σχεδιασμός και σελιδοποίηση της ετήσιας αρχιτεκτονικής επιθεώρησης «Αρχιτεκτονικά Θέματα».

Αισχύλου 27, 210 3236 339


12
WE DESIGN
Φίλιππος Φωτιάδης (αρχιτέκτονας), Σέργιος Φωτιάδης (βιομηχανικό σχέδιο), Θεανώ Πετρίδου (γραφίστας)

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
9 Σεπτεμβρίου 2001.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Gone with the Wind, Guernica, Mona Lisa, Πυραμίδες Γκίζας.
Wine Garage, Τρίχες, Dipo, λογότυπο ‘it’ (αντιπροσωπευτικές εργασίες των τριών μας)
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
«Εργασία, φαγοπότι, χορός, μουσική, πόρνες, ναρκωτικά, αγορά, σκουπίδια, αλλοδαποί, Ψυρρή.» – 10 αφίσσες.

Αισχύλου 27, 210 3232 414


13
Π6
Michael Ochs, Ρένα Χρυσικοπούλου

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Η ιδέα του π6 γεννήθηκε ουσιαστικά όταν ακόμα ζούσαμε και εργαζόμασταν στην Φρανκφούρτη, όπου και πήραμε τη γενναία απόφαση να έρθουμε στην Ελλάδα. Τον Οκτώβριο του 2004, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ξεκίνησε να λειτουργεί το γραφείο μας.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Περισσότερο μας αντιπροσωπεύει η δουλειά που κάνουμε για το γραφείο μας, επειδή στην ουσία ο πελάτης είμαστε εμείς. Ένα καλό παράδειγμα για τέτοια δουλειά είναι η εταιρική μας ταυτότητα, η οποία έχει βραβευτεί στα ΕΒΓΕ (Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης).
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
Στην έκθεση συμμετέχουμε με μία σειρά εικονογραφήσεων υπό τη μορφή collage και με το documentation της πολυβραβευμένης εγκατάστασης δαπέδου "The Virtual Minefield" του Γερμανού σχεδιαστή και καλλιτέχνη Peter Zizka.

Μελανθίου 8, 210 3216 050


14
MNP

Βασίλης Μαρματάκης, Κατερίνα Παπαναγιώτου, Χρήστος Κωτσίνης

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;
Το γραφείο ξεκίνησε το 2003, από τον Βασίλη Μαρματάκη και την Κατερίνα Παπαναγιώτου.
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σας έργο;
Οι προσωπικές μας κάρτες.
Με τι έργο συμμετέχετε στην έκθεση;
Με την προβολή films της βερολινέζικης ομάδας Jutojo. H Julie Gayard, η γραφίστρια των Jutojo, θα είναι μαζί μας κατά τη διάρκεια των προβολών.

Βορέου 10, 2103252 832

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ