Δέκα χρόνια μετά τον τυφώνα Κατρίνα

Δέκα χρόνια μετά τον τυφώνα Κατρίνα Facebook Twitter
'Caroline Koch, Mandeville Street in the Marigny, New Orleans', Tom Neff, 2005
0

Στις 29 Αυγούστου του 2005, ο τυφώνας Κατρίνα σάρωσε τη Νέα Ορλεάνη, πλημμυρίζοντας τις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης και αφήνοντας τα μεγάλα ίχνη της καταστροφής στο πέρασμά του. Από τότε, πολλά έργα τέχνης σε συνάρτηση με το τραγικό συμβάν έχουν προστεθεί σε μουσεία και γκαλερί σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Δυο χρόνια μετά τον τυφώνα Κατρίνα, η Κάρα Γουόκερ επιμελήθηκε μια έκθεση με αυτό το θέμα στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης, που διερεύνησε την τεράστια επίδραση που έχει το νερό στη ζωή μας. Το 2014, στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Φορτ Γουόρθ, ο καλλιτέχνης Ντέιβιντ Μπέιτς έκανε μια έκθεση με πορτρέτα των επιζώντων του Κατρίνα.

Στις εκθέσεις εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο η πόλη επιλέγει να θυμάται.

Για την δέκατη επέτειο από τον φονικό τυφώνα, μουσεία και γκαλερί στην Νέα Ορλεάνη οργανώνουν εκθέσεις που αντικατοπτρίζουν την δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική καινοτομία σε μια προσπάθεια να γιορτάσουν το μέλλον, ενώ παράλληλα τιμούν το παρελθόν.

Στις εκθέσεις εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο η πόλη επιλέγει να θυμάται. Μέσα από εκπληκτικές συλλογές έργων υπάρχουν έργα που δημιουργήθηκαν σε απάντηση του τυφώνα και άλλοι μιλούν για την οικογενειακή ζωή ή ξεχωριστά περιβαλλοντικά ζητήματα.

Οι εκθέσεις οργανώνονται στα: New Orleans Museum of Art, Louisiana State Museum, Contemporary Arts Center New Orleans, Historic New Orleans Collection.

Δέκα χρόνια μετά τον τυφώνα Κατρίνα Facebook Twitter
Rontherin Ratliff, Things that Float (2012).
Δέκα χρόνια μετά τον τυφώνα Κατρίνα Facebook Twitter
Nicholas Nixon, The Brown Sisters, New Canaan, Connecticut (1975).
Δέκα χρόνια μετά τον τυφώνα Κατρίνα Facebook Twitter
Angel P., Explosive Effort (2015), at University of New Orleans Fine Arts building.
Δέκα χρόνια μετά τον τυφώνα Κατρίνα Facebook Twitter
Rolland Golden, Desperation (2006)
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ