Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter
1

Μπορεί για την Ελλάδα και πολλές ακόμα ευρωπαϊκές χώρες το 2015 να ήταν χρονιά κρίσης, αυτό όμως δε φαίνεται να επηρέασε  την αγορά έργων τέχνης, για την οποία ήταν μια χρονιά που έσπασε όλα τα ρεκόρ. Οι αγοραστές παραμένουν πρόθυμοι να διαθέσουν ποσά απαράμιλλα, συνεχίζοντας να δίνουν έμφαση κυρίως στα έργα της μοντέρνας, σύγχρονης και μεταπολεμικής τέχνης. Η επίμονη χρήση από τους Christie’s ελάχιστης τιμής για τα έργα που δημοπράτησαν, επέτρεψε στον οίκο να πετύχει μερικές από τις υψηλότερες τιμές πώλησης. Πούλησαν τα οκτώ από τα δέκα ακριβότερα έργα και κατάφεραν, τον Μάιο στη Νέα Υόρκη, να κερδίσουν 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε μία εβδομάδα, για πρώτη φορά στην ιστορία των οίκων.

Με κάθε πώληση στο φετινό τοπ 10 να ξεπερνά το όριο των 50 εκατομμυρίων δολαρίων, είναι εύκολο να θεωρήσει κανείς ότι αυτή είναι η νέα πραγματικότητα στην αγορά έργων τέχνης. Μη βιαστείτε όμως. Κάποιοι προειδοποιούν ότι τα στοιχεία αυτά επικεντρώνονται στην αγορά της Νέας Υόρκης και δεν αντανακλούν την εικόνα της παγκόσμιας αγοράς, για την οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ετήσιες εκθέσεις των οίκων. Όπως και να έχει, υπάρχει άλλο ένα στοιχείο που προκαλεί προβληματισμό: κανένα από τα έργα του τοπ 10 δεν ανήκει σε γυναίκα καλλιτέχνη, γεγονός που πιθανόν πρέπει να αντιμετωπιστεί, στο βαθμό που κάτι τέτοιο είναι εφικτό.

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

Πάμπλο Πικάσο, Οι γυναίκες του Αλγερίου (εκδοχή “Ο”), 1955.

Τιμή: 179.365.000 $. Christie’s, Νέα Υόρκη

 

Η εκδοχή “Ο” είναι η διασημότερη από τη σειρά 15 εκδοχών των «Γυναικών του Αλγερίου», την οποία φιλοτέχνησε ο Ισπανός ζωγράφος προς τιμήν του Ανρί Ματίς το 1955 και υπολογιζόταν να πωληθεί για 140 εκατ. δολάρια, χωρίς την προμήθεια. Με την προμήθεια 12%, το τίμημα θα έφτανε τα 155 εκατ. δολάρια, σπάζοντας το ρεκόρ. Τελικά μετά από έναν πόλεμο προσφορών, που διενεργήθηκε μέσω τηλεφώνου από άγνωστους πλειοδότες, τους οποίους εκπροσωπούσαν δύο εργαζόμενοι του οίκου, η τιμή εκτοξεύτηκε στα 160 εκατομμύρια, στα οποία στη συνέχεια προστέθηκε η προμήθεια 12% του οίκου. Πρόκειται για το υψηλότερο καταγεγραμμένο ποσό που έχει δώσει ποτέ ιδιώτης για πίνακα και ξεπερνά τα 142 εκατ. δολάρια, συνολικά, που είχαν δοθεί  για το τρίπτυχο του Φράνσις Μπέικον με τα πορτρέτα του Λούσιαν Φρόιντ. Ο Πικάσο ξεκίνησε να δημιουργεί εκδοχές του πίνακα (με την ένδειξη “Α” έως “O”), εμπνευσμένος από το έργο του Ντελακρουά Femmes d'Alger dans leur Appartement (1834), λίγες εβδομάδες μετά τον θάνατο του σύγχρονού του,  φίλου και ανταγωνιστή, Ανρί Ματίς. Το έργο αναφέρεται στην οδαλίσκη, ένα θέμα που άφησε στον Πικάσο ο Ματίς, με την αναφορά να γίνεται σαφέστερη με το γυναικείο γυμνό στο κάτω μέρος του πίνακα.

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

Αμεντέο Μοντιλιάνι, Ξαπλωμένο γυμνό, 1917-18.

Τιμή: 170.405.000 $. Christie’s, Νέα Υόρκη

 

Το έργο πουλήθηκε μέσα σε εννέα λεπτά, διεκδικήθηκε από έξι υποψήφιους αγοραστές, ξεπέρασε κατά πολύ τα 100 εκατ. δολάρια που υπολογιζόταν ότι θα πιάσει και έγινε ο δεύτερος ακριβότερος πίνακας που έχει πουληθεί σε δημοπρασία. Ο νέος ιδιοκτήτης, σύμφωνα με τον οίκο, είναι ένας Κινέζος συλλέκτης έργων τέχνης, ο δισεκατομμυριούχος -πρώην οδηγός ταξί- επενδυτής Λιου Γικιάν  και η σύζυγός  του Γουάνγκ Γουέι, οι οποίοι έχουν ιδρύσει το Long Museum στη Σανγκάη και αυτό είναι το πρώτο ακριβό έργο τέχνης που αποκτούν. «Είναι ένας αξιοσημείωτος πίνακας. Δεν είχε βγει στην αγορά εδώ και 100 χρόνια. Φιλοτεχνήθηκε το 1917, κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όλοι οι κριτικοί τέχνης και όσοι γνωρίζουν καλά από ζωγραφική του 20ου  αιώνα συμφωνούν πως είναι το σπουδαιότερο έργο του καλλιτέχνη», σχολίασε ο εκπρόσωπος του οίκου  Γιούσι Πιιλκάνεν. Το έργο είχε προκαλέσει  μεγάλο σκάνδαλο όταν εκτέθηκε στην πρώτη και μοναδική έκθεση του Μοντιλιάνι στο Παρίσι. Εξοργισμένοι με το γυμνό πολίτες, είχαν καλέσει την αστυνομία ζητώντας της να κλείσει την έκθεση εκείνη τη στιγμή!

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

Αλμπέρτο Τζιακομέτι, L'homme au Doigt ( Ο άνδρας που δείχνει), 1947.

Τιμή: 141.285.000 $. Christie’s, Νέα Υόρκη

 

Το γλυπτό πουλήθηκε μέσα σε μισή ώρα, την ίδια βραδιά με τις Γυναίκες του Αλγερίου του Πικάσο και έθεσε ένα νέο ρεκόρ δημοπρασίας όλων των εποχών για το πιο ακριβό γλυπτό. Ήταν το δεύτερο γλυπτό του καλλιτέχνη που ξεπερνούσε τα 100 εκατ. δολάρια σε διάστημα έξι μηνών (το Chariot πουλήθηκε για 101 εκατ. δολάρια τον Μάιο του 1014). Το ζωγραφισμένο στο χέρι γλυπτό υπάρχει σε έξι εκδοχές, από τις οποίες οι τέσσερις ανήκουν σε μουσεία. Το κομμάτι έγινε μέσα σε μία νύχτα για να συμπεριληφθεί στην πρώτη έκθεση του Τζιακομέτι στο Pierre Matisse Gallery της Νέας Υόρκης, το 1948.  Πωλητής λέγεται ότι ήταν ο Νεοϋορκέζος μεγιστάνας των ακινήτων, Σέλντον Σόλοου. 

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

Ρόι Λίχτενσταϊν, Νοσοκόμα, 1964.

Τιμή: 95.365.000 $. Christie’s, Νέα Υόρκη

 

Παρότι δεν έχει «μπαλονάκι» ομιλίας ή σκέψης, που συχνά εκτινάσσουν την τιμή των έργων του ζωγράφου, η Νοσοκόμα έσπασε το ρεκόρ δημοπρασίας του καλλιτέχνη της pop art, που ήταν τα 56.100.000 $ για τη Γυναίκα με ανθισμένο καπέλο, που πουλήθηκε το 2013. Το έργο τελευταία φορά είχε δημοπρατηθεί στον οίκο Sotheby's το 1995 για 1,7 εκ δολάρια. Ο Λίχτενσταϊν είχε εμπνευστεί τη μορφή της από ένα κόμικ της δεκαετίας του ’60 και περιγράφεται ως «η πεμπτουσία της ηρωίδας του» και «απόλυτη femme fatale».

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

Μαρκ Ρόθκο, Νο 10, 1958.

Τιμή:  81.925.000 $.Christie’s, Νέα Υόρκη

 

Επτά υποψήφιοι αγοραστές κονταροχτυπήθηκαν για το Νο 10 του Ρόθκο, το οποίο ήταν εκτός αγοράς για τριάντα χρόνια και εμφανίστηκε σε δημόσια θέα για πρώτη φορά από το 1987, στις 13 Μαΐου στη Νέα Υόρκη. Τα σχεδόν 82 εκατ. $ είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί για έργο του διάσημου, πιο ακριβοπληρωμένου Αμερικανού καλλιτέχνη και πατέρα της Σχολής της Νέας Υόρκης. Στον πίνακα ξεχωρίζουν οι κηλίδες-σήμα κατατεθέν του ζωγράφου, ενώ η χρήση σκοτεινών, σκουριασμένων χρωμάτων έρχεται σε σαφή αντίθεση με προγενέστερα «ζωντανά» κομμάτια του.

 

 

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

Σάι Τουόμπλι, Χωρίς Τίτλο (Νέα Υόρκη), 1968.

Τιμή: 70.530.000 $.  Sotheby’s, Νέα Υόρκη

 

Το έργο φιλοτεχνήθηκε το 1968 και είναι μέρος της σειράς του «μαυροπίνακα», που φιλοτεχνήθηκε από τον Τουόμπλι μεταξύ του 1966 και του 1973 και παραπέμπει στην εμπειρία του ζωγράφου ως κρυπτογράφος στο Πεντάγωνο. Τα έργα αυτά έχουν αναγνωριστεί κυρίως για τη χρήση του γκρι, που παραδοσιακά θεωρείται ότι είναι ένα δύσκολο χρώμα για έναν καλλιτέχνη να δαμάσει. Ο πίνακας ξεπέρασε την αρχική εκτίμηση των 60 εκατ. δολαρίων και έγινε το πιο ακριβό έργο που πούλησε ο Οίκος Sotheby’s το 2015. Ήταν δωρεά του Αντρέι Ίρμας, ενός φιλανθρώπου με έδρα το Λος Άντζελες, ο οποίος είχε στόχο τα 30 εκατ. δολάρια από την πώληση να τα διαθέσει στην ανέγερση μιας πτέρυγας εκδηλώσεων στη Συναγωγή της λεωφόρου Wilshire, που είναι η παλαιότερη στο Λος Αντζελες. 

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

Πάμπλο Πικάσο, La Gommeuse, 1901.

Τιμή: 67.450.000 $. Sotheby’s, Νέα Υόρκη

 

Άλλο ένα έργο του Πικάσο συναντάμε στη λίστα με τα ακριβότερα έργα τέχνης του 2015, αυτήν τη φορά, όμως, πρόκειται στην ουσία για δύο έργα. Όταν ο συλλέκτης και πρώην ιδιοκτήτης του πίνακα του Πικάσο La Gommeuse, Ουίλιαμ Κοχ, ξεκίνησε να συντηρήσει το έργο το 2000, η αφαίρεση του υφάσματος που κάλυπτε το πίσω μέρος του πίνακα αποκάλυψε μία ακατέργαστη απεικόνιση του αναρχικού φίλου του Πικάσο, Περ Μανάς, να ουρεί πάνω στον καμβά, φορώντας εξωτικό τυρμπάν και έχοντας γυναικείο σώμα. Η εικόνα περιελάμβανε την επιγραφή Recuerdo a Mañach en el día de su santo,  γεγονός που υποδηλώνει ότι ο Πικάσο έδωσε στον Mανάς το έργο ως μια κάρτα γενεθλίων. Ζωγραφισμένο κατά την έναρξη του Πικάσο Γαλάζιας Περιόδου και μετά την αυτοκτονία του Κάρλος Κασαχέμας, φίλου του καλλιτέχνη, η κύρια εικόνα δείχνει μία γυμνή καλλιτέχνη του καμπαρέ, και είναι προϊόν της ακολασίας και της τραγωδίας που τροφοδότησε τη δημιουργική παραγωγή του Πικάσο.

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

Πάμπλο Πικάσο, Buste de Femme (Femme à la résille), 1938.

Τιμή: 67.365.000 $. Cristie’s, Νέα Υόρκη

 

Ένα πορτρέτο της Ντόρα Μάαρ, ερωμένης του καλλιτέχνη και φωτογράφο, Buste de Femme (Femme à la Résille) έγινε η τρίτο πιο ακριβό έργο στη δημοπρασία του Οίκου Cristie’s «Κοιτάζοντας προς το παρελθόν», η οποία παρουσίασε έργα που εκτείνονται από το 1902 έως το 2011. Το κομμάτι υπερέβει την υψηλή εκτίμηση της προπώλησης, που ήταν  55 εκατ.δολάρια. Η ερωτική σχέση του Πάμπλο Πικάσο με τη Ντόρα Μάαρ, κατά την περίοδο 1935/36-1944 έπαιξε σημαντικό ρόλο στο έργο του  ζωγράφου, αφού υπήρξε για μια περίπου δεκαετία η μούσα και το μοντέλο για μεγάλο αριθμό έργων του.

 

 

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

Άντι Γουόρχωλ, Χρωματιστή Μόνα Λίζα, 1963.

Τιμή: 56.200.000 $. Cristie’s, Νέα Υόρκη

 

Αυτή η μεταξοτυπία πουλήθηκε στον Λάρι Γκαγκόσιαν τον Μάιο. Το έργο έχει την εικόνα της Μόνα Λίζα, παρμένη από ένα διαφημιστικό φυλλάδιο, η οποία προσαρμόζεται από τον Γουόρχωλ  με το χαρακτηριστικό pop art στυλ του, χρησιμοποιώντας χρώματα που συνδέονται με την εμπορική διαδικασία εκτύπωσης. Πάντοτε σε επαφή με την αγορά, ο Γουόρχωλ δημιούργησε το κομμάτι για να επωφεληθεί από τη δημοσιότητα γύρω από την πρώτη φορά που η πραγματική Μόνα Λίζα (1503-1506) δόθηκε δανεική σε μια ξένη χώρα (στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Ιανουάριο, 1963).

 

 

Αυτά είναι τα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν μέσα στο 2015 Facebook Twitter

 

Λούσιαν Φρόιντ, Benefits Supervisor Resting, 1994.

Τιμή: 56.165.000 $. Cristie’s, Νέα Υόρκη

 

Ο πίνακας, από μια σειρά τεσσάρων έργων με το πορτρέτο του επόπτη Sue Tilley,  πωλήθηκε στον αντιπρόσωπο Pilar Ordovas για έναν άγνωστο αγοραστή στις 13 Μαΐου. Η πώληση, η οποία ξεπέρασε την υψηλή εκτίμηση του έργου για 50 εκατ. δολάρια, σηματοδότησε ένα νέο ρεκόρ δημοπρασίας για τον καλλιτέχνη. Παλαιότερα, ένα έργο από την ίδια σειρά, το  Benefits Supervisor Sleeping (1995), είχε το ρεκόρ για το πιο ακριβό έργο καλλιτέχνη εν ζωή που πωλείται σε δημοπρασία,  αποφέροντας 33.600.000 δολάρια το 2008.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ