Aνοιχτά μουσεία και γκαλερί: 15 εκθέσεις που αξίζει να δείτε τώρα

Όλα στη θέση τους ξανά Facebook Twitter
0

Τα μουσεία είναι ξανά ανοιχτά και ο κόσμος κάνει ήδη ουρές για να δει τις εκθέσεις τους. Η αισιοδοξία στο εικαστικό σύμπαν της Αθήνας επανήλθε σαν να την ακούμπησε η καλή νεράιδα με το μαγικό ραβδάκι της και, απ’ ό,τι φαίνεται, δεν θα βιώσει φέτος θερινή ραστώνη, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την πληθώρα εικαστικών προτάσεων που ακολουθεί. 

• Η έκθεση «Portals | Πύλη» στον αναμορφωμένο χώρο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου - Βιβλιοθήκη και Τυπογραφείο της Βουλής είναι το κύριο πιάτο της σεζόν, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη σύγχρονη τέχνη. Κι αυτό γιατί πρόκειται για υπερπαραγωγή με τη χολιγουντιανή έννοια της λέξης, λόγω της συμμετοχής πενήντα εννέα καλλιτεχνών από είκοσι επτά χώρες αλλά και επειδή «τοποθετεί» στην πόλη, ως προορισμό εικαστικού ενδιαφέροντος, ένα υποβλητικό κτίριο που μεταμορφώθηκε εσωτερικά για την περίσταση. Την έκθεση συνεπιμελούνται η διευθύντρια του Οργανισμού ΝΕΟΝ Ελίνα Κουντούρη και η Madeleine Grynsztejn, διευθύντρια στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σικάγο. Η βασική ιδέα για τον σχεδιασμό της ήταν ότι η πανδημία ως «ρήγμα» στη ροή της ζωής αποτελεί και μια «πύλη» που οδηγεί σε ένα «αλλού» και ότι σ’ εμάς πέφτει ο κλήρος να πραγματευτούμε τη μετάβασή μας μέσα από αυτή την πύλη. 

11/6/2021-31/12/2021, πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο - Βιβλιοθήκη και Τυπογραφείο Βουλής, Λένορμαν 218, Κολωνός, το ωράριο λειτουργίας θα ανακοινωθεί προσεχώς

Όλα στη θέση τους ξανά Facebook Twitter
Portals | Πύλη, Sonia Gomes

• Με τον πολύ ποιητικό τίτλο «Λιώνοντας σαν το χιόνι όταν βρεθεί σ’ ένα δωμάτιο» και με μια ακόμα πιο ποιητική περιγραφή –σε σημείο που θυμίζει κρυπτογράφηση η οποία προέκυψε από μια σκέψη που κατάπιε τον εαυτό της– δυο φίλοι εικαστικοί, με «προϋπηρεσία» όμως και στην ποίηση, μια και έχουν συνεκδώσει την ποιητική συλλογή Μίμοι, ο Ανδρέας Ράγκναρ Κασάπης και ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, οι οποίοι εδώ και αρκετά χρόνια είναι στοχαστικοί συνομιλητές περί του τι σημαίνει δημιουργία εικόνων, συνεκθέτουν δουλειά τους, κάθε έργο της οποίας θεωρούν ότι «είναι ένας μικρός θρίαμβος απέναντι στη μοναχική αναζήτηση της φόρμας, την υπόνοια της απουσίας της και την αποσπασματικότητα της δικής μας μνήμης».

12/5-30/6, εκθεσιακός χώρος TAVROS, Αναξαγόρα 33 (1ος όροφος), Σταθμός ΗΣΑΠ Ταύρος, Τρ.-Παρ. 12:00-18:00, Σάβ. 12:00-16:00, +30 210 3425360, www.tavros.space

686
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

• Με μια σειρά πολύ όμορφων έργων, των οποίων η γοητεία πηγάζει από μια αρμονική και καταπραϋντική πολυχρωμία, αναπαυτικά τοποθετημένη σε μια καθαρή γεωμετρία που διαχωρίζει σε περιοχές την επιφάνεια του έργου, ο Αντώνης Ντόνεφ κυκλώνει την πολύπλοκη έννοια του Χρόνου, η οποία γίνεται και τίτλος της έκθεσής του. 

13/5-12/6, Kalfayan Galleries, Χάρητος 11, Κολωνάκι, Τρ.-Παρ. 11:00-19:00, Σάβ., Δευτ. 11:00-15:00, 210 7217679, www.kalfayangalleries.com. H Kalfayan Galleries τον Ιούλιο θα παρουσιάσει δουλειά της Ελληνοαιγύπτιας καλλιτέχνιδας Farida El Gazzar.

• Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης στάθηκε στο πώς φαινόταν ο εαυτός μας τις ατέλειωτες ώρες εγκλεισμού λόγω καραντίνας και ενόσω επικοινωνούσαμε μέσα από «δωμάτια» τηλεδιασκέψεων που επέβαλαν απροσδόκητα (άλλοτε ελεγχόμενα κι άλλοτε ανεξέλεγκτα) αποτελέσματα απόκρυψης, αποτεμαχισμού και άλλων στρεβλώσεων της εικόνας μας. Δημιούργησε, λοιπόν, μια σειρά πορτρέτων των προσώπων με τα οποία επικοινωνούσε υπό τον τίτλο «Αίθουσα Αναμονής». Μέσω αυτών παραδίδει στον θεατή το ψυχογραφικό φορτίο τους, που διαμορφώθηκε μέσα από δύο μεγάλες κατηγορίες ερεθισμάτων: εκείνα της αυτοσκηνοθεσίας των μοντέλων του και εκείνα της ποικιλότροπης αλλοίωσής της από το ψηφιακό μέσο.

Στην ίδια γκαλερί, από τις 24/6 θα παρουσιαστεί μια «έκθεση φωτογραφίας-οδοιπορικό» του Γιάννη Τζώρτζη από τα ταξίδια του σε όλο τον πλανήτη, με άρμα τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος. Ο Γιάννης Τζώρτζης είναι δικηγόρος εξιδεικευμένος σε θέματα περιβαλλοντολογικά και ενέργειας και ιδρυτής της Green Project.

13/5-19/6, γκαλερί a.antonopoulou.art, Αριστοφάνους 20, Ψυρρή, Τετ.-Παρ. 13:00-19:00, Σάβ. 12:00-16:00, 210 3214994, www.aaart.gr 

Όλα στη θέση τους ξανά Facebook Twitter
Aλέξανδρος Ψυχούλης

Με τον βαρύγδουπο τίτλο «Ορίζοντες του Βλέμματος» η Ελέσα Αντύπα, στην πρώτη ατομική της έκθεση, παρουσιάζει είκοσι πέντε έργα ζωγραφικής με λάδι σε καμβά, που δείχνουν ανθρώπινες φιγούρες ντυμένες ή γυμνές, σε μια κατάσταση συγκινητικής ατάραχης μελαγχολίας, ως εάν να «έπλεαν» ακυβέρνητες –αν και ακίνητες, χωρίς ωστόσο ορατά δεσμά– σε έναν χρόνο απροσδιόριστο, που μοιάζει να τον «φωτίζει» μια σκοτεινιά καταιγίδων.

18/5-19/6, Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, Γλύκωνος 4, Κολωνάκι, Τρ.-Παρ. 11:00-14:30 & 18:00-21:00, Σάβ. 11:00-14:30, 210 7213938, www.athensartgallery.gr

• Ο Κύπριος καλλιτέχνης Χρίστος Ακορδαλίτης παρουσιάζει την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα με τίτλο «Εύθραυστοι Θεοί». Στα έργα του, αμέριμνες ανθρώπινες φιγούρες με ανθοστόλιστα κεφάλια και πλατιά χαμόγελα ανέφελης ευχαρίστησης τεντώνουν σε ανεξήγητα υπερβολικό βαθμό τα κορμιά τους –ως εάν να ήταν από λάστιχο– μέσα σε έναν κήπο (φτιαγμένο αποκλειστικά για την ηδονή άραγε;) που δείχνει εντελώς αθώος και όπου, εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον, δεν διακρίνεται κάποια πρόθεσή του να καταβροχθίσει τους φιλοξενούμενους του. Εκείνοι, με τη σειρά τους, δείχνουν διαθέσιμοι να αφεθούν για πάντα στο σύμπαν των απολαύσεων. Και ενώ είναι σίγουρα ανθρωπόμορφοι οι εύθραυστοι αυτοί θεοί, είναι άραγε και ανθρώπινοι; Αναγνωρίζουν ειλικρινά ότι όλα τα ανθρώπινα έχουν κάποιο τέλος;

19/5-15/6, Πολιτιστική Πλατφόρμα Δύο Χωριά, Μαντζουράκη 16, Αθήνα, Δευτ.-Παρ. 10:00-19:00, Σάβ 11:00-15:0, 210 6714827, www.diohoria.com

Όλα στη θέση τους ξανά Facebook Twitter
Xρίστος Aκορδαλίτης

• Στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού (στην οδό Κουμπάρη) συνεχίζεται μέχρι τις 13/6 η πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση σύγχρονης τέχνης «O κύριος Ροβινσώνας Κρούσος έμεινε σπίτι. Περιπέτειες σχεδιασμού σε συνθήκες κρίσης». Από τις 19/5 θα παρουσιάζεται και το πρωτότυπο αρθρωτό έργο του Χρήστου Μποκόρου με τον τίτλο «1821, η γιορτή». Πρόκειται για τέσσερις ενότητες έργων που ο καλλιτέχνης δημιούργησε ειδικά για την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση. Είναι φτιαγμένα πάνω σε υφάσματα και ξύλα και, όπως περιγράφεται, συνιστούν τον δικό του φόρο τιμής στο «Κοινό και το Κύριο». 

19/5-10/10, Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, Κολωνάκι, Δευτ., Τετ., Παρ., Σάβ. 10:00-18:00, Πέμ 10:00-23:00, Κυρ. 10:00-16:00, 210 3671000, www.benaki.org

• Η πρώτη έκθεση στην Αθήνα του Βέλγου καλλιτέχνη Peter Buggenhout έχει τίτλο (σε εξωφρενικά ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά) «Προτού ο κόσμος κάνει τη βρομοδουλειά του» και προσφέρει στο αθηναϊκό κοινό μια γενική εποπτεία του έργου του και του παράξενου κόσμου που αυτό δημιουργεί. Γενικά, επικρατεί η άποψη ότι τα αρκετά μεγάλων διαστάσεων γλυπτά του Buggenhout στέκονται στον χώρο σαν μια παράδοξη μάζα συγκολλημένων υλικών που θα θύμιζαν «μπάζα» εργοταξίου ακαθόριστων εργασιών ή κάτι ανάλογο που, ό,τι κι αν είναι, μεταφέρει την αίσθηση ενός «μη προσδιορίσιμου ερειπίου». Όμως, οι μορφές τους, που με την πρώτη ματιά δείχνουν τόσο ανοίκειες, γρήγορα αποδεικνύεται ότι έχουν τη δύναμη να αιχμαλωτίζουν όλο και περισσότερο το μάτι του θεατή, σε σημείο που να διακρίνει μέσα στην άβολη ομορφιά τους κάτι το ευπρόσδεκτο και το ευάλωτο.

27/5-10/7, Γκαλερί Bernier/Eliades, Επταχάλκου 11, Θησείο, Τρ.-Παρ. 10:30-18:30, Σάβ. 12:00-16:00, 210 3413935-7, www.bernier-eliades.com 

• Ο Αθανάσιος Αργιανάς εκθέτει τη δουλειά του με τίτλο «Hollowed Water» («Κοίλο νερό»), της οποίας την πρώτη εκδοχή παρουσίασε πέρσι, στο Camden Art Center του Λονδίνου. Πρόκειται για πολυεπίπεδη παρουσίαση που αποτελείται από εγκατάσταση γλυπτικών κατασκευών, μουσική και φιλμ που θα «καταλαμβάνουν» με διάφορους τρόπους όχι μόνο τον κύριο εκθεσιακό χώρο αλλά και άλλες αίθουσές του. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται ενδιαφέρουσες κεραμικές φόρμες και μια μουσική σύνθεση του καλλιτέχνη που «πατά» στο γουργούρισμα της γάτας του. 

4/6-31/8, ARCH, Γκούρα 5, Πλάκα, Τρ.-Σάβ. 11:00-18:00, 210 3227301, www.archathens.org  

Όλα στη θέση τους ξανά Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου

• Η εικαστικός Έρη Δημητριάδη, σε επιμέλεια της Γαληνής Λαζάνη, ναυλώνει φεριμπότ της γραμμής Πέραμα- Σαλαμίνα για να φέρει σε επαφή, μέσω δύο ηχητικών και μιας γλυπτικής εγκατάστασης, όσους επιβιβαστούν σε αυτό με το νησάκι του Αγίου Γεωργίου Σαλαμίνας, το οποίο στο παρελθόν χρησίμευσε ως τόπος εγκλεισμού προσώπων για διάφορες σκοπιμότητες, με συνέπεια, ενώ βρίσκεται τόσο κοντά, να στέκεται πάντα και απολύτως μακριά από την κοινωνία του νησιού, βιώνοντας επίσης τον πιο τελεσίδικο απ’ όλους τους αποκλεισμούς, που είναι να παραμένει αμνημόνευτο. Η εικαστική παρέμβαση περιλαμβάνει και δεύτερο μέρος, που είναι η φωταγώγηση κάποιων κτισμάτων της νησίδας για να αναδειχτεί η παρουσία τους. Η δράση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.

Διαδρομές των φεριμπότ στις 18, 19, 25 και 26/6 στις 20:30 από το Πέραμα προς Σαλαμίνα και επιστροφή.

• Ο πολύ γνωστός και εξίσου αγαπημένος φωτογράφος Τάσος Βρεττός παρουσιάζει υπό τον τίτλο «The Feel. Backstage», μια «εγκατάσταση για ενηλίκους», μέσω της οποίας παρουσιάζει τη δεκαπενταετή καταγραφή με τον φακό του των κυρίως αθέατων πτυχών της ζωής Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών της clubbing περφόρμανς, της BDSM σκηνής και του ΛΟΑΤΚΙ+ ακτιβισμού. 

15/6-31/7, πρότζεκτ του φετινού αθηναϊκού εικαστικού προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στον Χώρο Α της Πειραιώς 260, καθημερινά 19:00-24:00

Όλα στη θέση τους ξανά Facebook Twitter
Εkene Stanley Emecheta

• Ο Ekene Stanley Emecheta από το Λάγος της Νιγηρίας, νεαρότατος (μόλις 27 ετών), αυτοδίδακτος καλλιτέχνης και σφιχτά προσδεμένος στην αφρικανική καταγωγή του, παρουσιάζει πορτρέτα από τα οποία απαλείφει το χρώμα του δέρματος των εικονιζόμενων προσώπων, προκειμένου να κατευθύνει τον θεατή στο να τα κοιτάξει απροκατάληπτος και με ενδιαφέρον για την «ευρύτερη αλήθεια» τους, που είναι κατά πολύ πλατύτερη και πιο χαρούμενη από αυτό που επιβάλλει η εμπειρία του ρατσιστικού βλέμματος στη μαύρη φυλή. 

17/6-17/7, γκαλερί The Breeder, Ιάσoνος 45 Μεταξουργείο, Τρ.-Παρ. 12:00-20:00, Σάβ. 12:00-18:00, 210 3317527, www.thebreedersystem.com 

• Με σταθερό ενδιαφέρον για την καταβαράθρωση των αισθητικών, πολιτικών και κοινωνικών ουτοπιών που πρότεινε και προσδοκούσε ο μοντερνισμός, ο Μιχάλης Ζαχαρίας παρουσιάζει μια ενότητα έργων του (τέσσερις εγκαταστάσεις και έντεκα τυπώματα), τα οποία συνδέει η πρόθεσή τους να σχολιάσουν το φαινόμενο των τόσο διαδεδομένων στην εποχή μας «ψευδών ειδήσεων» και τη ματαίωση κάθε πρόθεσης για ριζοσπαστισμό στην πολιτική ζωή.

17/6-31/7, Αίθουσα Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, Αρματολών & Κλεφτών 48, Αθήνα, Τρ. & Πέμ. 15:00-20:00, Τετ. & Παρ. 12:00-20:00, Σάβ. 12:00-16:00, 210 6439466, www.art-tounta.gr

Όλα στη θέση τους ξανά Facebook Twitter
Μιχάλης Ζαχαρίας

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ