Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Σαπφώ και Σελήνη, 1980.

Αλέκος Φασιανός: Νέα έκθεση-φόρος τιμής, έναν χρόνο μετά τον θάνατο του ζωγράφου

0

Στο Μουσείο Μπουζιάνη στη Δάφνη, η έκθεση «Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980» που θα διαρκέσει έως τις 30 Μαρτίου παρουσιάζει μια επιλογή από τα πρώτα είκοσι χρόνια δημιουργίας του Αλέκου Φασιανού, ως φόρο τιμής στον σημαντικό Έλληνα καλλιτέχνη που πέθανε τον Ιανουάριο του 2022. Ζωγραφιές σε καμβά, μονοτυπίες, μελάνια, ντοκουμέντα και μοναδικές χειροποίητες αφίσες από τη δεκαετία του ‘60 έως και το 1980 εκτίθενται για πρώτη φορά και ιχνηλατούν την πορεία του ζωγράφου στα πιο δημιουργικά του χρόνια.

Η συνομιλία ανάμεσα στον συλλέκτη Κυριάκο Τσιφλάκο και τους επιμελητές του μουσείου με θέμα τη σημαντική ζωγραφική διαφοροποίηση στη δημιουργία της ανθρώπινης φιγούρας ανάμεσα στον Μπουζιάνη και τον Φασιανό, από την ακαδημαϊκή της μορφή στη μοντέρνα της εκδοχή, αποτέλεσε την αφετηρία της έκθεσης.

Ο Μπουζιάνης αλλοιώνει πρόσωπα και φιγούρες δραματικά, στα χρώματα της γης, χωρίς ποτέ να μειώνει την ανθρώπινη υπόστασή τους, ενώ ο Φασιανός εξομειώνει τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά –κοινωνικά και φυλετικά– με σκωπτικότητα, χιούμορ και έντονα χρώματα. Από τη μια πλευρά ο μοναχικός, εσωστρεφής Μπουζιάνης και από την άλλη ο φωτεινός, ξέγνοιαστος Φασιανός.

Ο Μπουζιάνης αλλοιώνει πρόσωπα και φιγούρες δραματικά, στα χρώματα της γης, χωρίς ποτέ να μειώνει την ανθρώπινη υπόστασή τους, ενώ ο Φασιανός εξομειώνει τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά –κοινωνικά και φυλετικά– με σκωπτικότητα, χιούμορ και έντονα χρώματα. Από τη μια πλευρά ο μοναχικός, εσωστρεφής Μπουζιάνης και από την άλλη ο φωτεινός, ξέγνοιαστος Φασιανός.

Ο Αλέκος Φασιανός το 1964 έγραφε: «Ο παππούς μου ήταν παπάς. Γεννήθηκα το 1935 δίπλα ακριβώς στην εκκλησία που λειτουργούσε ο ίδιος. Είχαμε ένα μικρό σπίτι με δειλινά στους Αγίους Αποστόλους κάτω από την Ακρόπολη. Από πολύ μικρός και εξαιτίας του παππού μου τριγύρναγα στις μισοσκότεινες μεταβυζαντινές εκκλησίες και τον βοηθούσα άλλοτε φέρνοντάς του το θυμιατό και άλλοτε διαβάζοντας τον Απόστολο. Πιο πολύ όμως και από το θρησκευτικό μέρος με είλκυαν οι εικόνες οι βυζαντινές ή οι λαϊκές.

Μου έκαναν εντύπωση οι άγιοι καβαλάρηδες με τα φωτοστέφανα και τα σπαθιά τους που έβγαζαν φλόγες και σκότωναν θηρία. Τα ξερά βυζαντινά βουνά στο βάθος, τα περίεργα δέντρα και τα φυτά και οι χρυσοί ουρανοί. Προσπαθούσα να αντιγράψω τις εικόνες. Όμως ήθελα να κάνω και δικές μου, να εκφράσω και τον δικό μου κόσμο, όπως κιόλας είχε διαπλαστεί από όλα όσα έβλεπα.

Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Ο Αλέκος Φασιανός με το «Ωδικό πτηνό στο δωμάτιό μου» το 1977 | Πηγή: Instagram

Η μητέρα μου ήταν φιλόλογος και είχε μανία με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Αυτή με πήγαινε στα μουσεία ή στην Ακρόπολη και παντού όπου μπορούσε να συναντήσει αρχαία πράγματα. Μου άρεσαν πολύ τα εικονογραφημένα αρχαία βάζα, ιδίως οι λευκές λήκυθοι, που εικόνιζαν νεκρικές παραστάσεις. Πιο πολύ όμως με συγκινούσαν τα κυκλαδικά ειδώλια με τα στυλιζαρισμένα χέρια, τα μονοκόμματα σώματα που μοιάζανε με παιχνίδια.

Ο πατέρας μου ήταν μουσικός και έτσι έμαθα να παίζω βιολί. Δεν νομίζω ότι αυτό με επηρέασε καθόλου. Γιατί ήθελα να ζωγραφίζω από μικρό παιδί. Μέχρι τα δεκαεφτά μου χρόνια ζωγράφιζα μόνος μου και είχα όλο τον μαγικό κόσμο των εικόνων στις εκκλησίες, και από την άλλη μεριά την αγαλματολατρεία των αρχαίων Ελλήνων. Ύστερα πήγα και σπούδασα στη Σχολή Καλών Τεχνών. Για πέντε χρόνια ασχολήθηκα με το σχέδιο αρχαίων κεφαλών και γυμνών μοντέλων.

Δεν μπορώ να πω ότι δεν έμαθα τίποτε. Το αντίθετο. Ο δάσκαλός μας ο Μόραλης είχε μια επιρροή επάνω μας, τόσο σαν καλλιτέχνης όσο και σαν άνθρωπος. Μάθαμε να βλέπουμε τις επιδράσεις του σκότους επί του φωτός και τανάπαλιν, καθώς και τις αλλοιώσεις των σχημάτων των αντικειμένων εξαιτίας του φωτός. Μάθαμε να συγκρίνουμε και τα πράγματα. Όμως πάντα σκεφτόμουνα τους αγίους με τα φωτοστέφανα, τα κοντάρια τους, τα σπαθιά τους, τις πολυποίκιλες στολές τους και τα κόκκινα ή άσπρα άλογα που πηδούσαν πάνω από φλεγόμενους δράκοντες.

Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 1970. Χρωματιστά μολύβια σε χαρτί 65 x 50 εκ. Ιδιωτική συλλογή

Λιγότερο τώρα σκεφτόμουνα τα κυκλαδικά. Μου άρεσε επίσης και η γιαπωνέζικη τέχνη και η ινδική ζωγραφική-ταντρική. Όμως δεν είχα τη μυστικοπάθεια. Άρχισα να ζωγραφίζω πάλι ανθρώπους με στολή και παράσημα μέσα σε κήπους. Δεν είχαν καμία κίνηση. Ήταν ανέκφραστοι και κρατάγανε λουλούδια. Αργότερα οι μικρές αυτές φιγούρες των ανθρώπων με τις στολές που έκανα άρχισαν να διαλύονται, να γίνονται τα όντα τα χρωματιστά με τα λουλούδια γύρω γύρω, άλλοτε καλά, άλλοτε τρομερά.

Και τώρα αυτά που ζωγραφίζω κρατούν φλεγόμενα σπαθιά όπως οι βυζαντινοί άγιοι. Είναι όμως πλάσματα απόκοσμα, της δικιάς μου φαντασίας, όπως προήλθαν μέσα από τις σκοτεινές εκκλησίες. Μου αρέσει η κόκκινη μάζα ή η μπλε, όχι όμως αφηρημένη. Θέλω όμως να συμβολίζει κάτι το χρώμα ή οι γραμμές. Γι' αυτό πάντα οι φιγούρες που ζωγραφίζω είναι διαλυμένες και ζουν στα λουλούδια. Ίσως είναι πεθαμένες».

Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Πορτρέτο γυναίκας, περ. 1980. Λιθογραφία 43 x 32 εκ. Ιδιωτική συλλογή
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
La chambre nocturne. Λάδι σε μουσαμά 81 x 61 εκ., 1967. Ιδιωτική συλλογή

«Τα παλαιότερα και ειδικά τα πρώιμα έργα του Αλέκου Φασιανού "ξεχειλίζουν" από μια εξπρεσιονιστική διάθεση κι από έναν πρωτόγονο δυναμισμό που σε συνεπαίρνει. Ακόμα και χωρίς το έντονο πλακάτο χρώμα ή το ώριμο σχέδιο που χαρακτηρίζουν τα μεταγενέστερα έργα του, τα πρώιμα έργα του Αλέκου Φασιανού έχουν τη δύναμη να γοητεύουν και να φορτίζουν συναισθηματικά τον θεατή τους» γράφει ο συλλέκτης του έργου του Κυριάκος Τσιφλάκος.

«Τόσο ο χώρος όσο και το αντικείμενο της έκθεσης δεν επελέγησαν τυχαία. Ο Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) είναι ο θεμελιωτής του εξπρεσιονισμού στη χώρα μας και ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους του 20ού αιώνα.

Από την άλλη πλευρά, τα πρώιμα έργα του Αλέκου Φασιανού, ενός από τους πλέον εμβληματικούς μεταπολεμικούς καλλιτέχνες μας, θαρρείς πως έχουν "μπολιαστεί" με την ιδιόμορφη ανθρωπομορφική όσο και εξπρεσιονιστική διάλεκτο του Μπουζιάνη. Μια διάλεκτο που δεν αποσκοπεί στην ωραιοποίηση της εικόνας, αλλά στην έκφραση συναισθηματικών καταστάσεων, διαμέσου μιας αντιρεαλιστικής, σχεδόν αφαιρετικής, αλλά και σε κάποιο βαθμό "γκροτέσκας", θα τολμούσα να ισχυρισθώ, απεικόνισης.

Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
La place d' Italie, 1971. Λάδι και φύλλα χρυσού σε μουσαμά 116 x 81 εκ. Ιδιωτική συλλογή

Η πιο προφανής διαφορά στον τρόπο έκφρασης των δύο μεγάλων ζωγράφων εντοπίζεται στις επιλογές των χρωμάτων. Ενώ δηλαδή στα έργα του Μπουζιάνη κυριαρχούν οι σκούρες όσο και μουντές αποχρώσεις, ο Φασιανός ως επί το πλείστον επιλέγει πιο φωτεινά και λαμπερά χρώματα.

Έτσι τα έργα του, ακόμα και εκείνα των πρώτων περιόδων της ζωγραφικής του, αποπνέουν μια αύρα αισιοδοξίας, σε αντίθεση με τη σαφώς πιο δραματική, έως και καταθλιπτική σε κάποιες περιπτώσεις, ατμόσφαιρα των έργων του Μπουζιάνη.

Με κάπως παιγνιώδη διάθεση και δανειζόμενος τη σχετική ορολογία από την τέχνη της φωτογραφίας, θα έλεγα ότι τα πρώιμα έργα του Φασιανού, ιδιαίτερα εκείνα όπου κυριαρχούν οι αποχρώσεις του λευκού, θα μπορούσε κανείς να τα δει σαν "τα αρνητικά" των έργων του Μπουζιάνη».

Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Ο πυροβολισμός (The Gunshot), 1966. Ακρυλικά σε πανί 68,5 x 75 εκ. Ιδιωτική συλλογή
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Πορτρέτο άνδρα, 1965 Λάδι σε μουσαμά 42 x 38 εκ. Ιδιωτική συλλογή
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Παρίσι – Αίγινα. Μελάνι σε χαρτί 21 x 17 εκ., 1967. Ιδιωτική συλλογή
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Α) Ο τρίτος πετεινός, 1960. Ιδιωτική συλλογή. Β) Σκηνή στην παραλία, περ. 1960.
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Καπνιστής. Χειροποίητη μεταξοτυπία 40 x 30 εκ., περ. 1960. Ιδιωτική συλλογή
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Καπνιστής, 1966. Επιζωγραφισμένη λιθογραφία. Ιδιωτική συλλογή.
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Κόκκινη μορφή, 1980 περ. Ακρυλικά σε χαρτί επικολ. σε μουσαμά 104 x 51 εκ. Ιδιωτική συλλογή
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Τετράδιον εκθέσεων Κωνσ. Γρηγ. Ταχτσή, περ. 1980. Πενάκι σε χαρτί 21,5 x 16 εκ. Ιδιωτική συλλογή
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Τρεις φιγούρες στον κήπο, περ. 1960. Μελάνι σε χαρτί. Μονοτυπία 39 x 31 εκ. Ιδιωτική συλλογή
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Ο Νίκος Στεφάνου, 1962. Λάδι σε μουσαμά, 104,5 x 83,5 εκ. Ιδιωτική συλλογή
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Α) Η παρέα. Μελάνι σε χαρτί 7 x 20 εκ., περ.1960. Ιδιωτική συλλογή. Β) Θεάματα, Ρεκλάμες και Ρεκλάμες. Μελάνι σε χαρτί 14 x 23 εκ., περ. 1960.
Αλέκος Φασιανός: έργα 1960-1980 Facebook Twitter
Τσίρκο, περ. 1960. Μελάνι σε χαρτί 10,5 x 11 εκ. Ιδιωτική συλλογή

Μουσείο Μπουζιάνη
Γ. Μπουζιάνη 27-31, Δάφνη
Ημέρες & ώρες λειτουργίας: Πέμ.-Κυρ. 12:00-16:00



 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλέκος Φασιανός

Απώλειες / Αλέκος Φασιανός (1935-2022): Αυτή είναι η τέχνη μου

Ο Αλέκος Φασιανός που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 87 ετών είχε αφηγηθεί σε πρώτο πρόσωπο, στον προσωπικό του ιστότοπο, την επιρροή που άσκησαν στα έργα του η οικογένεια και οι μισοσκότεινες εκκλησίες των παιδικών του χρόνων, οι καβαλάρηδες και τα θηρία, τα δέντρα, τα φυτά και οι χρυσοί ουρανοί, οι λευκές λήκυθοι και τα κυκλαδικά ειδώλια, ο δάσκαλός του, Γιάννης Μόραλης, και οι μάζες των χρωμάτων που ξόδεψε γενναιόδωρα στα πλάσματα της φαντασίας του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM