26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
1
26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Alberto Garcia-Alix, Autorretrato. Mi lado femenino, 2002, Gelatin silver print, 110 cm x 110 cm, Courtesy the artista

Η έκθεση «Faces Το πορτρέτο στην ευρωπαϊκή φωτογραφία μετά το 1990» είναι μία κοινή συμπαραγωγή των BOZAR - Palais des Beaux-Arts (Bρυξέλλες, Bέλγιο), Nederlands Fotomuseum (Ρότερνταμ, Ολλανδία) και Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη, Ελλάδα).

     

H έκθεση συγκεντρώνει τα έργα 32 δημιουργών, οι οποίοι τα τελευταία 25 χρόνια συνετέλεσαν αποφασιστικά στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού φωτογραφικού πορτρέτου. Δίπλα σε φωτογράφους διεθνούς φήμης όπως οι Anton Corbijn, Rineke Dijkstra, Μπόρις Michailov, Thomas Ruff, Juergen Teller και Stephan Vanfleteren, ο θεατής μπορεί να συναντήσει και έργα λίγοτερο γνωστών, αλλά εξίσου σημαντικών δημιουργών. Αυτή η έκθεση δείχνει την ισχύ, αλλά και την πολυμορφικότητα του σύγχρονου ευρωπαϊκού φωτογραφικού πορτρέτου, δημιουργώντας παράλληλα συνδέσεις με την αναγεννησιακή παράδοση, μέσα από την οποία άλλωστε γεννήθηκε και το πορτρέτο.

Ένα από τα χαρακτηριστικά της φωτογραφίας πορτρέτου της δεκαετίας του 1990 είναι ότι συνδέθηκε με διαφορετικές χρήσεις της φωτογραφίας, όπως τη φωτογραφία μόδας, ντοκουμέντου και τη φωτοδημοσιογραφία.

Ποιο είναι το νόημα της έννοιας της ταυτότητας σήμερα στην Ευρώπη; Πέρα από το να είναι κανείς Σκοτσέζος, Βρετανός, Παριζιάνος, Γάλλος, Έλληνας ή Βρυξελλιώτης αισθανόμαστε άραγε όλοι και Ευρωπαίοι; Αυτή είναι μία από τις ερωτήσεις που η φωτογραφική έκθεση θέλει να απαντήσει καθώς μελετά τη διαστρωματωμένη και πολυπολιτισμική ταυτότητα των Ευρωπαίων πολιτών.

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Tina Barney, The Brocade Walls, 2003, Chromogenic colour print, 122 x 152 cm, ©Tina Barney, courtesy Janet Borden, Inc.

Πρόκειται για την πρώτη έκθεση που αναζητά με το βλέμμα προς το παρελθόν τις ενδιαφέρουσες εξελίξεις που έχουν συμβεί στο ευρωπαϊκό φωτογραφικό πορτρέτο από το 1989. Σηματοδοτεί μία τάση στο εν λόγω είδος, φέρνοντας στο προσκήνιο το άτομο - επώνυμο ή ανώνυμο - και την κοινωνική ή πολιτιστική του ταυτότητα. Αυτή η καλλιτεχνική εξέλιξη διαδραματίζεται έχοντας ως φόντο τις εξαιρετικά ταχείες αλλαγές που έγιναν στην Ευρώπη, λόγω της παγκοσμιοποίησης, της μετανάστευσης, της επικράτησης του διαδικτύου και της ευρωπαϊκής ενοποίησης: αλλαγές που έχουν επηρεάσει την έννοια της «ταυτότητας» από το 1990. Στόχος της έκθεσης είναι να εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις παραπάνω θεματικές, καθώς και τη σχέση μεταξύ υποκειμένου, παρατηρητή και φωτογράφου.

Μέσα από την παρούσα έκθεση υπογραμμίζεται αυτή η εξέλιξη με την παρουσίαση έργων σπουδαίων ή προβεβλημένων φωτογράφων πορτρέτου των προηγούμενων πρόσφατων δεκαετιών. Περιλαμβάνονται εμβληματικές σειρές όπως τα πορτρέτα στην παραλία της Rineke Dijkstra, τα πορτρέτα του Τhomas Ruff, τα οποία αποτέλεσαν τομή για το είδος στις αρχές της δεκαετίας του '90, καθώς επίσης και έργα με πολιτική χροιά και προεκτάσεις όπως το «Rokytnik »της Τσέχας Jitka Hanzlová ή το «Yπόθεση Ιστορία» του Ουκρανού Μπόρις Michailov.

Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης πορτρέτα που έχουν γίνει σε στούντιο ή σε συγκεκριμένους χώρους. Ένα από τα χαρακτηριστικά της φωτογραφίας πορτρέτου της δεκαετίας του 1990 είναι ότι συνδέθηκε με διαφορετικές χρήσεις της φωτογραφίας, όπως τη φωτογραφία μόδας, ντοκουμέντου και τη φωτοδημοσιογραφία. Ο φωτογράφος μόδας Juergen Teller αποτύπωσε νεαρά κορίτσια που θέλησαν να παρουσιαστούν σε εξώφυλλα περιοδικών. Η Τίνα Barney φωτογράφισε μία σειρά ευκατάστατων οικογενειών στον οικείο χώρο του σπιτιού τους, ενώ ο Stephan Vanfleteren επέλεξε επίσης να συμπεριλάβει τον ιδιωτικό χώρο των φλαμανδών ψαράδων στα αντίστοιχα πορτρέτα.

Οι φωτογράφοι και οι εικαστικοί είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος γνώστες της πλούσιας και πολύχρονης παράδοσης που τους κληροδότησε η ζωγραφική. Στα έργα τους συχνά είτε αναφέρονται συνειδητά σε αυτήν είτε πάλι επιλέγουν να προσαρμόσουν στοιχεία της με παιγνιώδη τρόπο. Ενώ τα πορτρέτα παραδοσιακά γινόντουσαν για ανθρώπους κύρους ή σημαντικής κοινωνικής θέσης, σήμερα επικεντρώνονται στον καθημερινό άνδρα και γυναίκα.

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Thomas Ruff, Portrait Andrea Kachold, 1987, Chromogenic Print, 205 x 160 cm, Courtesy the artist(c) Thomas Ruff / SABAM

Η αλληλεπίδραση μεταξύ του παραδοσιακού ύφους και της σύγχρονης ερμηνείας μπορεί να γίνει αισθητή σε αυτή την έκθεση. Η Clare Strand φωτογράφισε αστέγους μπροστά από ένα κλασικό αγγλικό τοπίο, ενώ οι Clegg και ο Guttman με τα σκηνοθετημένα «εταιρικά πορτρέτα» τους δημιουργούν αναγωγές στην παράδοση του ζωγραφικού πορτρέτου.

Από το 1990, πάρα πολλοί φωτογράφοι έχουν επικεντρωθεί στον καθημερινό πολίτη. Στο πλαίσιο της κατεύθυνσης αυτής είναι τα έργα των  Streuli και τον Luc Delahaye, που φωτογραφίζουν ανθρώπους στο δρόμο εν αγνοία τους. Η έκθεση όμως επίσης περιλαμβάνει και πορτρέτα πολιτικών, ποπ σταρ, καλλιτεχνών, γνωστών σταρ του σινεμά (Isabella Rosselini, Φράνσις Μπέικον, Luc Tuymans, Ζακ Ντελόρ, ο Wim Duisenberg και άλλων), καθώς και αυτοπορτρέτα, όπως της Dita Πέπε και του Alberto Garcia-Alix.

Οι τρεις Έλληνες συμμετέχοντες φωτογράφοι προσεγγίζουν το είδος από διαφορετικές πλευρές. Τα πορτρέτα καλλιτεχνών του Κωνσταντίνου Ιγνατιάδη παρουσιάζουν τη σμείξη ταυτότητας και πράξης, αναδεικνύοντας την επίδραση που έχει η ποιητική στη διαμόρφωση του προσώπου και κατ'επέκταση και του πορτρέτου, ενώ οι «Αφηγήσεις της Ζωής» του Νίκου Μάρκου (σειρά βασισμένη σε οπτικοακουστικό έργο) καταφέρνουν να δείξουν τη σχέση δημόσιου και ιδιωτικού αφηγήματος μέσα από μία προσέγγιση πολύ προσωπική - με πορτρέτα που θα μπορούσε να συναντήσει κανείς ακόμη και σε ένα οικογενειακό άλμπουμ.

Τέλος, η σειρά του Στράτου Καλαφάτη «Άθως / Τα χρώματα της πίστης», αναδεικνύει τον μικρόκοσμο των αγιορειτών, με εικόνες που αιωρούνται ανάμεσα στο θεϊκό και το εκκοσμικευμένο, θέτοντας μία πολυεπίπεδη προβληματική για το ιστορικό αυτό θρησκευτικό καταφύγιο, όπως και για τον τρόπο προσέγγισης μιας βυζαντινής πολιτείας με ένα σύγχρονο αισθητικό μέσο: το εικόνισμα και η εικόνα και η σχέση των δύο έρχονται με αυτό τον τρόπο στο προσκήνιο.

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Juergen Teller, Alex Paton, London, 21st December 1998, from the series ‘Go-Sees’, 1995-1998, 10 cm x 12 cm, Courtesy the artist

Το πρόγραμμα της έκθεσης:

06/02/2015-17/05/2015 -> BOZAR - Palais des Beaux-Arts, Bρυξέλλες (www.bozar.be)

30/05/2015-30/08/2015 -> Nederlands Fotomuseum, Ρότερνταμ (www.nederlandsfotomuseum.nl)

11/09/15-28/02/16 -> Μουσείο Φωτογραφίας, Θεσσαλονίκη (www.thmphoto.gr)

Επιμέλεια: Frits GierstbergΣυμβουλευτική επιτροπή: Βαγγέλης Ιωακειμίδης, Όλγα Sviblova, Gautier Platteau, Christophe De Jaeger, Αλεξάνδρα ΑθανασιάδουCoproduction: BOZAR - Palais des Beaux-Arts των Βρυξελλών, Nederlands Fotomuseum Ρότερνταμ

Συμμετέχοντες δημιουργοί: Τίνα Barney, Σεργκέι Bratkov, Koos Breukel, Clegg και ο Guttman, Anton Corbijn, ο Christian Courreges, Denis Darzacq, Luc Delahaye, Rineke Dijkstra, Γίτκα Hanzlová, Alberto García-Alix, Boris Mikhailov, Hellen van Meene, Jorge πλάστης, Λουκία Nimcova, Αδάμ Pańczuk, Dita Pepe, Anders Petersen, Πάολα De Pietri, Jorma Puranen, Thomas Ruff, Clare Strand, κτύπησε Streuli, ο Thomas Struth, Juergen Teller, Ari Versluis & Έλλη Uyttenbroek, Stephan Vanfleteren, Manfred Willmann, Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης, Στράτος Καλαφάτης , Νίκος Μάρκου.

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Luc Delahaye, Untitled, – from the series ‘L’autre’, 1995-1997, Gelatin silver print, 22 cm x 16,8 cm, Courtesy the artist & Galerie Nathalie Obadia


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Sergey Bratkov, Sonya, from the series ‘KIDS’, 2000, Colour photo


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Adam Panczuk, Karczeby, 2008-2010, Inkjet Archival Prints, 90 x 90cm, Courtesy the artist


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Hellen van Meene, Untitled, 1995, C-print, 29 x 29 cm, Courtesy Gallery Koyanagi, Tokyo and Yancey Richardson Gallery, New York


26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Jitka Hanzlová, Untitled (Julia), from the series ‘There is something I don’t know’, 2000, archival pigment prints on cotton, 34 x 50 cm, Courtesy the artist

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Beat Streuli, Bruxelles 05/06, 2007, C-print, 125 x 175 cm, Courtesy the artist and Galerie Conrads, Dusseldorf

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Denis Darzacq, Adrien Kempa, Act 23, 2010. Digital C-print, 130 x 100 cm, edition of 8 © Courtesy of the artist and Galerie RX, Paris

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Denis Darzacq, Group 01, Act 50, 2010. Digital C-print, 130 x 100 cm, edition of 8 © Courtesy of the artist and Galerie RX, Paris

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Denis Darzacq, Helmet 02, from the series Casques de Thouars, 2007-2008. Digital C-print, 115 x 110 cm, edition of 8 © Courtesy of the artist and Galerie RX, Paris

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Thomas StruthThe Däinghaus/Schwertlinger Family 1Düsseldorf 2012Chromogenic Print180,8 x 231,0 cm© Thomas Struth

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Thomas StruthThe Lingwood and Hamlyn FamilyChromogenic Print128,3 x 142,7 cm© Thomas Struth

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης Marina Abramovic, Musée National d'Art Moderne-Centre Georges Pompidou, Παρίσι 1990 / Συλλογή ΜΦΘ / edition 1/1

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης , Francis Bacon, Παρίσι / Συλλογή ΜΦΘ / edition 1/1

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Στράτος Καλαφάτης Από τη σειρά «Άθως / Τα χρώματα της πίστης» (2008-2012), 1.Ιερομόναχος Θωμάς, Καρούλια, 2008 / edition 1/5

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Στράτος Καλαφάτης Από τη σειρά «Άθως / Τα χρώματα της πίστης» (2008-2012), 2.Μαθητής στην Αθωνιάδα, Καρυές, 2008 / edition 1/5

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Νίκος ΜάρκουΑπό τη σειρά «Αφηγήσεις της Ζωής» (2012-2014)1. 02.03.2013 / Courtesy Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα / Συλλογή ΜΦΘ

 

26 ξεχωριστά πορτρέτα ανθρώπων Facebook Twitter
Νίκος ΜάρκουΑπό τη σειρά «Αφηγήσεις της Ζωής» (2012-2014)1. 02.03.2013 / Courtesy Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα / Συλλογή ΜΦΘ2. 15.11.2012 / Courtesy Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα / Συλλογή ΜΦΘ

 

 

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια