127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο

127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
0
127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Rineke Dijkstra

Στο Palazzo Reale, στην πρώην έδρα της ιταλικής κυβέρνησης, στο Μιλάνο, άνοιξε πρόσφατα τις πόρτες της στο κοινό μια μεγάλη έκθεση που δείχνει αυτό που πολλές γυναίκες θεωρούν το παν, την μητρότητα.

The Great Mother, είναι μια έκθεση για τη δύναμη των γυναικών. Όχι μόνο για τη δημιουργική δύναμη των μητέρων να δίνουν ζωή αλλά και τη δύναμη που κέρδισαν οι γυναίκες στη διάρκεια του εικοστού αιώνα. Στην έκθεση παρουσιάζονται περισσότερα από 400 έργα τέχνης από 127 σύγχρονους καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο.

Η εγκυκλοπαιδική αυτή έκθεση οργανώθηκε από το ίδρυμα Νικολά Τρουσάρντι και την επιμελήθηκε ο Massimiliano Gioni, καλλιτεχνικός διευθυντής του Μουσείου της Νέας Υόρκης. Η έκθεση καλύπτει πάνω από ένα διάστημα 100 ετών τον τεράστιο όγκο δουλειάς που αντιπροσωπεύει το θέμα ιδωμένο από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Οι 29 αίθουσες του Palazzo είναι γεμάτες με έργα ζωγραφικής, φωτογραφίες, εγκαταστάσεις, ταινίες, γλυπτά και εργασία σε ό, τι άλλο μέσο μπορεί να φανταστεί κανείς για να θέσει τα ερωτήματα και να δώσει πιθανώς τις απαντήσεις για αυτό που δημιουργεί τις σχέσεις φύλου και εξουσίας.

Ο επιμελητής έχει συμπεριλάβει από φωτογραφίες του Rineke Dijkstra με τις μητέρες να σφίγγουν τα μωρά τους στιγμές μετά τον τοκετό, το γνωστό γλυπτό της Katharina Fritsch, με τη Μαντόνα επικαλυμμένη με κίτρινο χρώμα νέον, το έργο του Σαλβαντόρ Νταλί William Tell and Gradiva, μια ερωτική σκηνή ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα μέσα στην έρημο. Επέλεξε άντρες και γυναίκες καλλιτέχνες των οποίων οι αναπαραστάσεις της γέννησης, της παιδικής ηλικίας, της σεξουαλισκότητας και η αρρενωπότητα αναφέρονται σε διάφορες περιόδους της θηλυκότητας και της μητρότητας.

Οι 29 αίθουσες του Palazzo είναι γεμάτες με έργα ζωγραφικής, φωτογραφίες, εγκαταστάσεις, ταινίες, γλυπτά και εργασία σε ό, τι άλλο μέσο μπορεί να φανταστεί κανείς για να θέσει τα ερωτήματα και να δώσει πιθανώς τις απαντήσεις για αυτό που δημιουργεί τις σχέσεις φύλου και εξουσίας.

Έργα που δημιουργήθηκαν από τις αρχές της avant-garde εποχής μέχρι σήμερα ενώνονται για να δημιουργήσουν αυτή τη φιλόδοξη έκθεση από την οποία απουσιάζει το εμβληματικό έργο της  Λουίζ Μπουρζουά «Mother” , η ύψους τριάντα ποδιών χάλκινη αράχνη, που έχει  εκτεθεί σε μεγάλα μουσεία σε ΄ολόκληρο ον κόσμο αλλά υπάρχει αντ΄ αυτής μια ολόκληρη αίθουσα αφιερωμένη στο έργο του καλλιτέχνη. Ακόμα υπάρχουν έργα ανάμεσα σε άλλα της Σίντι Σέρμαν. της Nancy Spero και του Maurizio Cattelan. 

127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Cindy Sherman
127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Katharina Fritsch
127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Dali
127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Louise Bourgeois
127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Nancy Spero
127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Maurizio Cattelan
127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Lenard Nillson
127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Jeff Koons
127 έργα στη μεγαλειώδη έκθεση για τις γυναίκες που δίνουν ζωή στον κόσμο Facebook Twitter
Sarah Lucas
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ