10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
0

Με τη νέα της έκθεση, "η απουσία " (The Absence), η Sophie Calle , εξετάζει το αίσθημα της απώλειας. Συνδέει το θάνατο της μητέρας της με την περίφημη κλοπή των δεκατριών έργων τέχνης από το Gardner Museum της Βοστώνης, το 1990.

Ανάμεσα στα έργα που κλάπηκαν τότε ήταν και «η συναυλία» του Βερμέερ, έργο για το οποίο η Calle δημιούργησε μια εγκατάσταση.

Στην έννοια της απουσίας εργάζεται από το 2006 μέχρι σήμερα. Ενσωματώνει αυτοβιογραφικές φωτογραφίες , ιστορίες , και εικονογραφικά σύνεργα. Επιχειρεί μια διαυγή και μεθοδική απεικόνιση της ψυχολογικής διαλεύκανση του πένθους ως κόρη.

Σημειώνει: « Έθαψα το πορτρέτο και τα κοσμήματα της μητέρας μου στην ακτή του Βόρειου Πόλου . Η μητέρα μου πάντα ονειρευόταν να πάει στο Βόρειο Πόλο. Πέθανε πριν από δύο χρόνια, χωρίς να εκπληρώσει αυτό το όνειρο. Ίσως ήθελε να το κρατήσει ζωντανό. Πέρυσι είχα προσκληθεί στην Αρκτική, και πήγα γι 'αυτήν. Στη βαλίτσα μου είχα : το πορτρέτο της, το Chanel κολιέ της, το δαχτυλίδι της ".

 

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
Τί βλέπετε; (Βερμέερ, Η Συναυλία)

 

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
Η Απουσία

 

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
Η Απουσία

 

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
Η Απουσία

 

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
Βόρειος Πόλος (λεπτομέρεια)

 

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
Η Απουσία

 

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
Βόρειος Πόλος

 

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
Η Απουσία

 

10 εικόνες από την "Απουσία" της Sophie Calle Facebook Twitter
I Died In A Good Mood (από την ταινία που έκανε για τη μητέρα της, λεπτομέρεια)

 

 

Η έκθεσή της Sophie Calle,  στη γκαλερί Paula Cooper της Βοστώνης

H Sophie Calle γεννήθηκε στη Γαλλία το 1953.  Συγγραφέας , φωτογράφος , καλλιτέχνης εγκαταστάσεων.Τη δεκαετία του 60 ήταν γνωστή στο λογοτεχνικό κίνημα ως Oulipo. Με τη δουλειά της ακολουθεί τις γραμμές της ζωής των άλλων, διερευνώντας την ιδιωτικότητα. Στα θέματά της εξετάζει την ταυτότητα, την οικειότητα, και την ανθρώπινη ευαισθησία.

 

*****

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ