Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
2

Η Zaha Hadid η γυναίκα θρύλος της αρχιτεκτονικής -ήταν η πρώτη που κέρδισε το Pritzker Architecture Prize- πέθανε αναπάντεχα χτες στα 65 της χρόνια. Έδωσε μορφή με τα καινοτόμα, καμπυλωτά αριστουργηματικά σχεδιά της σε μια σειρά από εμβληματικά κτήρια σε όλη την υφήλιο από το London Aquatics Center που χτίστηκε για τους Ολυμπιακούς του 2012, το Guangzhou Opera House στο Hong Kong μέχρι το τελευταίο, ανολοκλήρωτο στάδιο του Κατάρ για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου του 2022. 

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Heyday Aliyev Center στο Baku, Azerbaijan. Φωτογραφία: Hufton Crow.Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το MAXXI το Μουσείο Τέχνης του 21ου αιώνα στη Ρώμη, Ιταλία. Φωτογραφία: Richard Bryant/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Η ολυμπιακών διαστάσεων πισίνα του London Aquatics Centre με την εντυπωσιακή οροφή. Φωτογραφία: Luke Hayes /Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Dongdaemun Design Plaza στη Seoul. Φωτογραφία: Virgile Simon Bertrand /Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Oxford University Middle East Centre στο St. Antony's College στην Οξφόρδη. Φωτογραφία: Luke Hayes/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Ο Jockey Club Innovation Tower, στο Hong Kong Polytechnic University στο Hong Kong. Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Η Serpentine Sackler Gallery στο Λονδίνο Φωτογραφία: Luke Hayes/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
To Guangzhou Opera House στο Guangzhou της Κίνας. Φωτογραφία: Virgile Simon Bertrand/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Messner Mountain Museum Corones στην Ιταλία. Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Ο σταθμός της πυροσβεστικής στο Weil am Rhein της Γερμανίας. Φωτογραφία: Christian Richters/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Chanel Mobile Art Container στη Νέα Υόρκη. Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Phæno Science Center στο Wolfsburg της Γερμανίας. Φωτογραφία: Werner Huthmacher/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το London Aquatics Centre. Φωτογραφία: Hufton+Crow.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Ο σιδηροδρομικός σταθμός Nordpark στο Innsbruck, Αυστρία. Φωτογραφία: Werner Huthmacher/Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το κεντρικό κτίριο της BMW στο Leipzig, της Γερμανίας. Φωτογραφία: Helene Binet/Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Η Evelyn Grace Ακαδημία στο Λονδίνο. Φωτογραφία: Luke Hayes/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Galaxy Soho στο Πεκίνο, Κίνα. Φωτογραφία: Hufton Crow/Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Εσωτερική άποψη του MAXXI, στη Ρώμη, Ιταλία.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το DDP στη Seoul. Φωτογραφία: Virgile Simon Bertrand /Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Contemporary Arts Center στο Cincinnati των ΗΠΑ. Φωτογραφία: Roland Halbe/Courtesy Zaha Hadid Architects.

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Η κεντρική αίθουσα του Heydar Aliyev Center στο Baku, Azerbaijan. Φωτογραφία: Helene Binet/Courtesy Zaha Hadid Architects

 

Ζάχα Χαντίντ: Η αποθέωση της καμπύλης Facebook Twitter
Το Pierresvives στη Γαλλία. Courtesy Zaha Hadid Architects

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ