Ruby City: Ένα επιβλητικό, κατακόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε

Ruby City: Ένα επιβλητικό, κατακόκκινο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
0

Στο Σαν Αντόνιο, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Τέξας, το κέντρο σύγχρονης τέχνης Ruby City άνοιξε τις πόρτες του έχοντας ένα χρώμα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο και την υπογραφή του αρχιτεκτονικού γραφείου του Ντέιβιντ Ατζάγιε.

Ο Βρετανός, με καταγωγή από την Γκάνα αρχιτέκτονας και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες φωνές της βρετανικής αρχιτεκτονικής κατόρθωσε και εδώ να αναπτύξει μια προσωπική αρχιτεκτονική γλώσσα βασισμένη στην καλλιτεχνική του ευαισθησία, στις επιρροές που δέχθηκε ως παιδί μεγαλώνοντας σε μεγάλες μητροπόλεις του αραβικού κόσμου και την καινοτόμο μείξη καθιερωμένων υλικών κατασκευής με υλικά υψηλής τεχνολογίας. Οι κριτικοί αρχιτεκτονικής γράφουν ότι ο Ατζάγιε, αθετώντας κάθε φορά όλους τους κανόνες, κάνει τα μέρη μαγικά.

Το Ruby City είναι ένα κέντρο σύγχρονης τέχνης 4.000 τετραγωνικών μέτρων, με εκθεσιακό χώρο 3.000 τετραγωνικών μέτρων που έχει σχεδιαστεί για να παρέχει έναν χώρο στην ακμάζουσα δημιουργική κοινότητα της πόλης, εκθέτοντας έργα από ντόπιους και διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες.

Ο Βρετανός, με καταγωγή από την Γκάνα αρχιτέκτονας και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες φωνές της βρετανικής αρχιτεκτονικής κατόρθωσε και εδώ να αναπτύξει μια προσωπική αρχιτεκτονική γλώσσα βασισμένη στην καλλιτεχνική του ευαισθησία, στις επιρροές που δέχθηκε ως παιδί μεγαλώνοντας σε μεγάλες μητροπόλεις του αραβικού κόσμου και την καινοτόμο μείξη καθιερωμένων υλικών κατασκευής με υλικά υψηλής τεχνολογίας.

Ήταν, από το 2007, το όραμα της συλλέκτριας και καλλιτέχνιδας Linda Pace, καθώς τα έργα το μουσείου προέρχονται από τη συλλογή της, που περιλαμβάνει περισσότερους από 800 πίνακες, γλυπτά, εγκαταστάσεις και έργα βίντεο.

Το κέντρο τέχνης βρίσκεται στην περιοχή που αναπτύσσεται γύρω από την Πανεπιστημιούπολη και είναι μέρος της, όπως και το Chris Park, ένας δημόσιος χώρος πράσινου έκτασης ενός στρέμματος που ονομάστηκε στη μνήμη του γιου της Πέις, ο οποίος πέθανε από ναρκωτικά το 1997. Η μοίρα αυτής της οικογένειας ήταν τραγική, η Πέις πέθανε από καρκίνο το 2007 και η κόρη της τρία χρόνια αργότερα. Όνειρό της ήταν αυτό το κέντρο σύγχρονης τέχνης, που χρηματοδοτήθηκε από την πώληση ενός πίνακα του Γκέρχαρντ Ρίχτερ, που είχε στη συλλογή της.

Το κτίριο έχει σχεδιαστεί για να βιώνεται ως περιπατητικός κόμβος, ξεκινώντας από το ισόγειο μέχρι τις γκαλερί των επάνω ορόφων που λούζονται από φυσικό φως. Το εξωτερικό κέλυφος αποτελείται από προκατασκευασμένο σκυρόδεμα κατασκευασμένο στην Πόλη του Μεξικού και διαποτισμένο με πλούσιο κόκκινο χρώμα. Η υφή του είναι λεία στα χαμηλά επίπεδα ενώ πάνω από τα τρία μέτρα είναι τραχιά. Το κτίριο φαίνεται σαν ένας αιχμηρός κόκκινος βράχος που έχει φυτρώσει μέσα σε μια πράσινη περιοχή.

Η κατασκευή ξεκίνησε το 2017 και μετά από καθυστέρηση δυο ετών παραδίδεται στους πολίτες και την καλλιτεχνική κοινότητα της πόλης.  

Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Ατζάγιε. Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ruby City: Ένα επιβλητικό, κατακόκκινο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Το Ruby City του David Adjaye είναι ένα επιβλητικό μνημείο τέχνης στο νότιο Τέξας. Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέθανε ο αρχιτέκτονας Paulo Mendes da Rocha, αναμορφωτής της πόλης του Σάο Παόλο, πατέρας του βραζιλιάνικου μπρουταλισμού

Απώλειες / Τα κορυφαία κτίρια του Paulo Mendes da Rocha, πατέρα του βραζιλιάνικου μπρουταλισμού

Ο αρχιτέκτονας Paulo Mendes da Rocha, που πέθανε σε ηλικία 92 ετών, άρχισε να σχεδιάζει κτίρια το 1957, αναμόρφωσε την πόλη του Σάο Παόλο και ανάδειξε παγκοσμίως τον «βραζιλιάνικο μπρουταλισμό», επιτρέποντας την κατασκευή κτιρίων φθηνά και γρήγορα.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ