Ruby City: Ένα επιβλητικό, κατακόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε

Ruby City: Ένα επιβλητικό, κατακόκκινο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
0

Στο Σαν Αντόνιο, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Τέξας, το κέντρο σύγχρονης τέχνης Ruby City άνοιξε τις πόρτες του έχοντας ένα χρώμα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο και την υπογραφή του αρχιτεκτονικού γραφείου του Ντέιβιντ Ατζάγιε.

Ο Βρετανός, με καταγωγή από την Γκάνα αρχιτέκτονας και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες φωνές της βρετανικής αρχιτεκτονικής κατόρθωσε και εδώ να αναπτύξει μια προσωπική αρχιτεκτονική γλώσσα βασισμένη στην καλλιτεχνική του ευαισθησία, στις επιρροές που δέχθηκε ως παιδί μεγαλώνοντας σε μεγάλες μητροπόλεις του αραβικού κόσμου και την καινοτόμο μείξη καθιερωμένων υλικών κατασκευής με υλικά υψηλής τεχνολογίας. Οι κριτικοί αρχιτεκτονικής γράφουν ότι ο Ατζάγιε, αθετώντας κάθε φορά όλους τους κανόνες, κάνει τα μέρη μαγικά.

Το Ruby City είναι ένα κέντρο σύγχρονης τέχνης 4.000 τετραγωνικών μέτρων, με εκθεσιακό χώρο 3.000 τετραγωνικών μέτρων που έχει σχεδιαστεί για να παρέχει έναν χώρο στην ακμάζουσα δημιουργική κοινότητα της πόλης, εκθέτοντας έργα από ντόπιους και διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες.

Ο Βρετανός, με καταγωγή από την Γκάνα αρχιτέκτονας και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες φωνές της βρετανικής αρχιτεκτονικής κατόρθωσε και εδώ να αναπτύξει μια προσωπική αρχιτεκτονική γλώσσα βασισμένη στην καλλιτεχνική του ευαισθησία, στις επιρροές που δέχθηκε ως παιδί μεγαλώνοντας σε μεγάλες μητροπόλεις του αραβικού κόσμου και την καινοτόμο μείξη καθιερωμένων υλικών κατασκευής με υλικά υψηλής τεχνολογίας.

Ήταν, από το 2007, το όραμα της συλλέκτριας και καλλιτέχνιδας Linda Pace, καθώς τα έργα το μουσείου προέρχονται από τη συλλογή της, που περιλαμβάνει περισσότερους από 800 πίνακες, γλυπτά, εγκαταστάσεις και έργα βίντεο.

Το κέντρο τέχνης βρίσκεται στην περιοχή που αναπτύσσεται γύρω από την Πανεπιστημιούπολη και είναι μέρος της, όπως και το Chris Park, ένας δημόσιος χώρος πράσινου έκτασης ενός στρέμματος που ονομάστηκε στη μνήμη του γιου της Πέις, ο οποίος πέθανε από ναρκωτικά το 1997. Η μοίρα αυτής της οικογένειας ήταν τραγική, η Πέις πέθανε από καρκίνο το 2007 και η κόρη της τρία χρόνια αργότερα. Όνειρό της ήταν αυτό το κέντρο σύγχρονης τέχνης, που χρηματοδοτήθηκε από την πώληση ενός πίνακα του Γκέρχαρντ Ρίχτερ, που είχε στη συλλογή της.

Το κτίριο έχει σχεδιαστεί για να βιώνεται ως περιπατητικός κόμβος, ξεκινώντας από το ισόγειο μέχρι τις γκαλερί των επάνω ορόφων που λούζονται από φυσικό φως. Το εξωτερικό κέλυφος αποτελείται από προκατασκευασμένο σκυρόδεμα κατασκευασμένο στην Πόλη του Μεξικού και διαποτισμένο με πλούσιο κόκκινο χρώμα. Η υφή του είναι λεία στα χαμηλά επίπεδα ενώ πάνω από τα τρία μέτρα είναι τραχιά. Το κτίριο φαίνεται σαν ένας αιχμηρός κόκκινος βράχος που έχει φυτρώσει μέσα σε μια πράσινη περιοχή.

Η κατασκευή ξεκίνησε το 2017 και μετά από καθυστέρηση δυο ετών παραδίδεται στους πολίτες και την καλλιτεχνική κοινότητα της πόλης.  

Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Ατζάγιε. Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ruby City: Ένα επιβλητικό, κατακόκκινο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Το Ruby City του David Adjaye είναι ένα επιβλητικό μνημείο τέχνης στο νότιο Τέξας. Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέθανε ο αρχιτέκτονας Paulo Mendes da Rocha, αναμορφωτής της πόλης του Σάο Παόλο, πατέρας του βραζιλιάνικου μπρουταλισμού

Απώλειες / Τα κορυφαία κτίρια του Paulo Mendes da Rocha, πατέρα του βραζιλιάνικου μπρουταλισμού

Ο αρχιτέκτονας Paulo Mendes da Rocha, που πέθανε σε ηλικία 92 ετών, άρχισε να σχεδιάζει κτίρια το 1957, αναμόρφωσε την πόλη του Σάο Παόλο και ανάδειξε παγκοσμίως τον «βραζιλιάνικο μπρουταλισμό», επιτρέποντας την κατασκευή κτιρίων φθηνά και γρήγορα.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR