Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
0

Η Gina Périer και ο Alexander Egebjerg είναι οι άνθρωποι πίσω από τον σχεδιασμό των lapee, των γυναικείων τουαλετών βιομηχανικού τύπου, που είναι ειδικά διαμορφωμένες για φεστιβάλ και άλλου είδους εκδηλώσεις σε υπαίθριους χώρους, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στις γυναίκες παρευρισκόμενες αυτών των events να εξυπηρετούνται γρήγορα και με ασφάλεια. 

Τα λεγόμενα lapee είναι ουσιαστικά πλαστικές, ροζ κατασκευές με τρία ουρητήρια το καθένα σε μορφή σπιράλ. Η καμπύλη που βρίσκεται στην πλάτη του εκάστοτε ουρητηρίου παρέχει την απαραίτητη αίσθηση ιδιωτικότητας που χρειάζεται κανείς σε μια τέτοια συνθήκη, ενώ παράλληλα επιτρέπει στην χρήστρια να βλέπει τι γίνεται τριγύρω. 

Η Périer πιστεύει ότι τα ουρητήρια που δεν έχουν πόρτες, αλλά την ίδια στιγμή έχουν ένα υπερυψωμένο κάθισμα και χαμηλό τείχος για να βλέπουν εκείνη την ώρα οι χρήστες αν κάποιος τους κοιτάζει αδιάκριτα, είναι πολύ πιο ασφαλή από τα τυπικά υπαίθρια ουρητήρια.

Η Périer και ο Egebjerg σχεδίασαν τα lapee προκειμένου να εξασφαλιστεί μια μεγαλύτερη αίσθηση ισότητας αναφορικά με τα υπαίθρια events, καθώς οι γυναίκες συχνά χρειάζεται να περιμένουν σε τεράστιες ουρές για τουαλέτες που έχουν πόρτες - σε αντίθεση με τους άνδρες που μπορούν εύκολα να εξυπηρετηθούν σε ουρητήρια. 

Τα lapee είναι αρκετά στέρεα ως κατασκευές, εύκολα στη μεταφορά και εξίσου εύκολα στον καθαρισμό. "Γνωρίζαμε ότι στο παρελθόν είχαν συμβεί ανάλογες προσπάθειες για γυναικεία ουρητήρια, αλλά καμία από αυτές τις εγκαταστάσεις δεν είχαν αυτόν τον βιομηχανικό χαρακτήρα, όπως τα lapee, και σίγουρα καμία δεν ήταν σε μορφή σπιράλ" αναφέρει η Périer, η Γαλλίδα αρχιτέκτονας με βάση της την Κοπεγχάγη. 

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Οι σχεδιαστές μελέτησαν την κατασκευή των ανδρικών ουρητηρίων με στόχο να δημιουργηθεί μια λύση για τις γυναίκες που πρέπει να είναι καθιστές, όταν θέλουν να ουρήσουν- μια θέση στην οποία σίγουρα όλοι αισθάνονται πιο ευάλωτοι. 

"Τα αγόρια σε τέτοιες στιγμές πρέπει να καλύπτονται μόνο από τη μπροστινή πλευρά, ενώ τα κορίτσια και από τις δύο", λέει μεταξύ άλλων η Périer. "Αν και τα ουρητήρια έχουν σχεδιαστεί για να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα κορίτσια ωστόσο δεν χρειάζεται να υπάρχει μια υπερβολική αίσθηση οικειότητας, η ιδιωτικότητα δηλαδή είναι εξίσου σημαντική". 

Η Périer πιστεύει ότι τα ουρητήρια που δεν έχουν πόρτες, αλλά την ίδια στιγμή έχουν ένα υπερυψωμένο κάθισμα και χαμηλό τείχος για να βλέπουν εκείνη την ώρα οι χρήστες αν κάποιος τους κοιτάζει αδιάκριτα, είναι πολύ πιο ασφαλή από τα τυπικά υπαίθρια ουρητήρια. 

"Αισθάνεσαι πολύ πιο ασφαλής εάν πίσω σου υπάρχει μια κλειδωμένη πόρτα και επομένως, δε μπορεί κανείς να σε δει" εξηγεί η Périer. "Επίσης, βρίσκεσαι επίσης 60 εκατοστά πάνω από το έδαφος. Κάναμε τον συγκεκριμένο σχεδιασμό προκειμένου να μην υπάρχει αυτό το άβολο συναίσθημα ότι κάποιος σε κοιτάζει περίεργα - το ύψος των ματιών σου είναι στο ίδιο επίπεδο με το ύψος των υπόλοιπων παρευρισκομένων στα φεστιβάλ που είναι όρθιοι".

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Τα lapee μπορούν να συνδεθούν με το υπάρχον σύστημα αποχέτευσης, εφόσον είναι διαθέσιμο, αλλά την ίδια στιγμή έχουν και δική τους αυτόνομη δεξαμενή χωρητικότητας 1.100 λίτρων, η οποία και συλλέγει υγρά απόβλητα. 

"Αυτή τη στιγμή είμαστε σε φάση αναζήτησης συνεργατών, προκειμένου να μπορούν αυτά τα απόβλητα να γίνονται στη συνέχεια και λίπασμα" ισχυρίζεται η Périer. 

Με την αφαίρεση αυτών των δεξαμενών, τα lapees μπορούν να συλλεχθούν και να έπειτα να μεταφερθούν με μεγάλη ευκολία σε φορτηγό. Ζυγίζοντας 200 κιλά όταν είναι άδεια, τα lapee είναι κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμο πολυαιθυλένιο, ένα πλαστικό υλικό που μπορεί εύκολα να καθαριστεί, ενώ ταυτόχρονα είναι αρκετά ανθεκτικό στα ενδεχόμενα χτυπήματα που μπορεί να υποστεί σε ένα υπαίθριο event. 

"Από περιβαλλοντική άποψη, ήταν σημαντικό για εμάς να δημιουργήσουμε ένα στέρεο προϊόν, που δε θα διαλυθεί μέσα σε έναν χρόνο. Τα lapee μπορούν να αντέξουν για δεκαετίες" λέει η Périer. 

Τα lapee δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά στο Roskilde Festival του 2019, ένα μουσικό φεστιβάλ στη Δανία με πάνω από 130.000 θεατές κάθε χρόνο. Η Périer και ο Egebjerg ελπίζουν ότι αυτή τους η κατασκευή θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά και σε περιπτώσεις καταστροφής ή σε στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών, όπου οι γυναίκες είναι συχνά σε εξαιρετικά μειονεκτική θέση αναφορικά με την πρόσβαση σε τέτοιες συνθήκες υγιεινής. 

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Πηγή: Dezeen

 

 

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR