Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
0

Η Gina Périer και ο Alexander Egebjerg είναι οι άνθρωποι πίσω από τον σχεδιασμό των lapee, των γυναικείων τουαλετών βιομηχανικού τύπου, που είναι ειδικά διαμορφωμένες για φεστιβάλ και άλλου είδους εκδηλώσεις σε υπαίθριους χώρους, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στις γυναίκες παρευρισκόμενες αυτών των events να εξυπηρετούνται γρήγορα και με ασφάλεια. 

Τα λεγόμενα lapee είναι ουσιαστικά πλαστικές, ροζ κατασκευές με τρία ουρητήρια το καθένα σε μορφή σπιράλ. Η καμπύλη που βρίσκεται στην πλάτη του εκάστοτε ουρητηρίου παρέχει την απαραίτητη αίσθηση ιδιωτικότητας που χρειάζεται κανείς σε μια τέτοια συνθήκη, ενώ παράλληλα επιτρέπει στην χρήστρια να βλέπει τι γίνεται τριγύρω. 

Η Périer πιστεύει ότι τα ουρητήρια που δεν έχουν πόρτες, αλλά την ίδια στιγμή έχουν ένα υπερυψωμένο κάθισμα και χαμηλό τείχος για να βλέπουν εκείνη την ώρα οι χρήστες αν κάποιος τους κοιτάζει αδιάκριτα, είναι πολύ πιο ασφαλή από τα τυπικά υπαίθρια ουρητήρια.

Η Périer και ο Egebjerg σχεδίασαν τα lapee προκειμένου να εξασφαλιστεί μια μεγαλύτερη αίσθηση ισότητας αναφορικά με τα υπαίθρια events, καθώς οι γυναίκες συχνά χρειάζεται να περιμένουν σε τεράστιες ουρές για τουαλέτες που έχουν πόρτες - σε αντίθεση με τους άνδρες που μπορούν εύκολα να εξυπηρετηθούν σε ουρητήρια. 

Τα lapee είναι αρκετά στέρεα ως κατασκευές, εύκολα στη μεταφορά και εξίσου εύκολα στον καθαρισμό. "Γνωρίζαμε ότι στο παρελθόν είχαν συμβεί ανάλογες προσπάθειες για γυναικεία ουρητήρια, αλλά καμία από αυτές τις εγκαταστάσεις δεν είχαν αυτόν τον βιομηχανικό χαρακτήρα, όπως τα lapee, και σίγουρα καμία δεν ήταν σε μορφή σπιράλ" αναφέρει η Périer, η Γαλλίδα αρχιτέκτονας με βάση της την Κοπεγχάγη. 

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Οι σχεδιαστές μελέτησαν την κατασκευή των ανδρικών ουρητηρίων με στόχο να δημιουργηθεί μια λύση για τις γυναίκες που πρέπει να είναι καθιστές, όταν θέλουν να ουρήσουν- μια θέση στην οποία σίγουρα όλοι αισθάνονται πιο ευάλωτοι. 

"Τα αγόρια σε τέτοιες στιγμές πρέπει να καλύπτονται μόνο από τη μπροστινή πλευρά, ενώ τα κορίτσια και από τις δύο", λέει μεταξύ άλλων η Périer. "Αν και τα ουρητήρια έχουν σχεδιαστεί για να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα κορίτσια ωστόσο δεν χρειάζεται να υπάρχει μια υπερβολική αίσθηση οικειότητας, η ιδιωτικότητα δηλαδή είναι εξίσου σημαντική". 

Η Périer πιστεύει ότι τα ουρητήρια που δεν έχουν πόρτες, αλλά την ίδια στιγμή έχουν ένα υπερυψωμένο κάθισμα και χαμηλό τείχος για να βλέπουν εκείνη την ώρα οι χρήστες αν κάποιος τους κοιτάζει αδιάκριτα, είναι πολύ πιο ασφαλή από τα τυπικά υπαίθρια ουρητήρια. 

"Αισθάνεσαι πολύ πιο ασφαλής εάν πίσω σου υπάρχει μια κλειδωμένη πόρτα και επομένως, δε μπορεί κανείς να σε δει" εξηγεί η Périer. "Επίσης, βρίσκεσαι επίσης 60 εκατοστά πάνω από το έδαφος. Κάναμε τον συγκεκριμένο σχεδιασμό προκειμένου να μην υπάρχει αυτό το άβολο συναίσθημα ότι κάποιος σε κοιτάζει περίεργα - το ύψος των ματιών σου είναι στο ίδιο επίπεδο με το ύψος των υπόλοιπων παρευρισκομένων στα φεστιβάλ που είναι όρθιοι".

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Τα lapee μπορούν να συνδεθούν με το υπάρχον σύστημα αποχέτευσης, εφόσον είναι διαθέσιμο, αλλά την ίδια στιγμή έχουν και δική τους αυτόνομη δεξαμενή χωρητικότητας 1.100 λίτρων, η οποία και συλλέγει υγρά απόβλητα. 

"Αυτή τη στιγμή είμαστε σε φάση αναζήτησης συνεργατών, προκειμένου να μπορούν αυτά τα απόβλητα να γίνονται στη συνέχεια και λίπασμα" ισχυρίζεται η Périer. 

Με την αφαίρεση αυτών των δεξαμενών, τα lapees μπορούν να συλλεχθούν και να έπειτα να μεταφερθούν με μεγάλη ευκολία σε φορτηγό. Ζυγίζοντας 200 κιλά όταν είναι άδεια, τα lapee είναι κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμο πολυαιθυλένιο, ένα πλαστικό υλικό που μπορεί εύκολα να καθαριστεί, ενώ ταυτόχρονα είναι αρκετά ανθεκτικό στα ενδεχόμενα χτυπήματα που μπορεί να υποστεί σε ένα υπαίθριο event. 

"Από περιβαλλοντική άποψη, ήταν σημαντικό για εμάς να δημιουργήσουμε ένα στέρεο προϊόν, που δε θα διαλυθεί μέσα σε έναν χρόνο. Τα lapee μπορούν να αντέξουν για δεκαετίες" λέει η Périer. 

Τα lapee δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά στο Roskilde Festival του 2019, ένα μουσικό φεστιβάλ στη Δανία με πάνω από 130.000 θεατές κάθε χρόνο. Η Périer και ο Egebjerg ελπίζουν ότι αυτή τους η κατασκευή θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά και σε περιπτώσεις καταστροφής ή σε στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών, όπου οι γυναίκες είναι συχνά σε εξαιρετικά μειονεκτική θέση αναφορικά με την πρόσβαση σε τέτοιες συνθήκες υγιεινής. 

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Πηγή: Dezeen

 

 

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Αποκλειστικό / Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Mε την πρόσφατη παραχώρησή του από την ΕΤΑΔ στον δήμο Πεντέλης, το θρυλικό Καστέλο της Ροδοδάφνης παύει να είναι κτίριο-φάντασμα και μετατρέπεται σε πολυχώρο πολιτισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
yf

Design / Potiropoulos+Partners: Πώς «γεννήθηκε» το νέο ερευνητικό κέντρο και ποια είναι η φιλοσοφία της καινοτομίας αυτής

Το διακεκριμένο αρχιτεκτονικό γραφείο παρουσίασε τη δική του in house Research+Design «ομάδα» με την ονομασία «p+R+D», κατά τα πρότυπα των διεθνών αρχιτεκτονικών γραφείων.
THE LIFO TEAM
Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας το φετινό περίπτερο Serpentine

Design / Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας: Αυτό είναι το περίπτερο Serpentine για το 2025

Η πρωτοποριακή αυτή ανάθεση, που ξεκίνησε το 2000 με τη Ζάχα Χαντίντ και παρουσίασε μέσα από τα pavilions μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς αρχιτεκτονικής, γιορτάζει τα 25 της χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ωδή στην pure σεβεντίλα: Ένα σπίτι που μοιάζει με μικροοργανισμό.

Design / Ένα σπίτι στο Παλαιό Φάληρο που αποθεώνει τα απίθανα '70s

Το σπίτι του Γιώργου Κελέφη, εκδότη του περιοδικού ΟΖΟΝ, στο Παλαιό Φάληρο ‒σχεδιασμένο από τους σπουδαίους αρχιτέκτονες Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη‒ μοιάζει με χρονοκάψουλα που σε μεταφέρει στη δεκαετία του ’70.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM