LIVE!

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
0

Η Gina Périer και ο Alexander Egebjerg είναι οι άνθρωποι πίσω από τον σχεδιασμό των lapee, των γυναικείων τουαλετών βιομηχανικού τύπου, που είναι ειδικά διαμορφωμένες για φεστιβάλ και άλλου είδους εκδηλώσεις σε υπαίθριους χώρους, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στις γυναίκες παρευρισκόμενες αυτών των events να εξυπηρετούνται γρήγορα και με ασφάλεια. 

Τα λεγόμενα lapee είναι ουσιαστικά πλαστικές, ροζ κατασκευές με τρία ουρητήρια το καθένα σε μορφή σπιράλ. Η καμπύλη που βρίσκεται στην πλάτη του εκάστοτε ουρητηρίου παρέχει την απαραίτητη αίσθηση ιδιωτικότητας που χρειάζεται κανείς σε μια τέτοια συνθήκη, ενώ παράλληλα επιτρέπει στην χρήστρια να βλέπει τι γίνεται τριγύρω. 

Η Périer πιστεύει ότι τα ουρητήρια που δεν έχουν πόρτες, αλλά την ίδια στιγμή έχουν ένα υπερυψωμένο κάθισμα και χαμηλό τείχος για να βλέπουν εκείνη την ώρα οι χρήστες αν κάποιος τους κοιτάζει αδιάκριτα, είναι πολύ πιο ασφαλή από τα τυπικά υπαίθρια ουρητήρια.

Η Périer και ο Egebjerg σχεδίασαν τα lapee προκειμένου να εξασφαλιστεί μια μεγαλύτερη αίσθηση ισότητας αναφορικά με τα υπαίθρια events, καθώς οι γυναίκες συχνά χρειάζεται να περιμένουν σε τεράστιες ουρές για τουαλέτες που έχουν πόρτες - σε αντίθεση με τους άνδρες που μπορούν εύκολα να εξυπηρετηθούν σε ουρητήρια. 

Τα lapee είναι αρκετά στέρεα ως κατασκευές, εύκολα στη μεταφορά και εξίσου εύκολα στον καθαρισμό. "Γνωρίζαμε ότι στο παρελθόν είχαν συμβεί ανάλογες προσπάθειες για γυναικεία ουρητήρια, αλλά καμία από αυτές τις εγκαταστάσεις δεν είχαν αυτόν τον βιομηχανικό χαρακτήρα, όπως τα lapee, και σίγουρα καμία δεν ήταν σε μορφή σπιράλ" αναφέρει η Périer, η Γαλλίδα αρχιτέκτονας με βάση της την Κοπεγχάγη. 

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Οι σχεδιαστές μελέτησαν την κατασκευή των ανδρικών ουρητηρίων με στόχο να δημιουργηθεί μια λύση για τις γυναίκες που πρέπει να είναι καθιστές, όταν θέλουν να ουρήσουν- μια θέση στην οποία σίγουρα όλοι αισθάνονται πιο ευάλωτοι. 

"Τα αγόρια σε τέτοιες στιγμές πρέπει να καλύπτονται μόνο από τη μπροστινή πλευρά, ενώ τα κορίτσια και από τις δύο", λέει μεταξύ άλλων η Périer. "Αν και τα ουρητήρια έχουν σχεδιαστεί για να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα κορίτσια ωστόσο δεν χρειάζεται να υπάρχει μια υπερβολική αίσθηση οικειότητας, η ιδιωτικότητα δηλαδή είναι εξίσου σημαντική". 

Η Périer πιστεύει ότι τα ουρητήρια που δεν έχουν πόρτες, αλλά την ίδια στιγμή έχουν ένα υπερυψωμένο κάθισμα και χαμηλό τείχος για να βλέπουν εκείνη την ώρα οι χρήστες αν κάποιος τους κοιτάζει αδιάκριτα, είναι πολύ πιο ασφαλή από τα τυπικά υπαίθρια ουρητήρια. 

"Αισθάνεσαι πολύ πιο ασφαλής εάν πίσω σου υπάρχει μια κλειδωμένη πόρτα και επομένως, δε μπορεί κανείς να σε δει" εξηγεί η Périer. "Επίσης, βρίσκεσαι επίσης 60 εκατοστά πάνω από το έδαφος. Κάναμε τον συγκεκριμένο σχεδιασμό προκειμένου να μην υπάρχει αυτό το άβολο συναίσθημα ότι κάποιος σε κοιτάζει περίεργα - το ύψος των ματιών σου είναι στο ίδιο επίπεδο με το ύψος των υπόλοιπων παρευρισκομένων στα φεστιβάλ που είναι όρθιοι".

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Τα lapee μπορούν να συνδεθούν με το υπάρχον σύστημα αποχέτευσης, εφόσον είναι διαθέσιμο, αλλά την ίδια στιγμή έχουν και δική τους αυτόνομη δεξαμενή χωρητικότητας 1.100 λίτρων, η οποία και συλλέγει υγρά απόβλητα. 

"Αυτή τη στιγμή είμαστε σε φάση αναζήτησης συνεργατών, προκειμένου να μπορούν αυτά τα απόβλητα να γίνονται στη συνέχεια και λίπασμα" ισχυρίζεται η Périer. 

Με την αφαίρεση αυτών των δεξαμενών, τα lapees μπορούν να συλλεχθούν και να έπειτα να μεταφερθούν με μεγάλη ευκολία σε φορτηγό. Ζυγίζοντας 200 κιλά όταν είναι άδεια, τα lapee είναι κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμο πολυαιθυλένιο, ένα πλαστικό υλικό που μπορεί εύκολα να καθαριστεί, ενώ ταυτόχρονα είναι αρκετά ανθεκτικό στα ενδεχόμενα χτυπήματα που μπορεί να υποστεί σε ένα υπαίθριο event. 

"Από περιβαλλοντική άποψη, ήταν σημαντικό για εμάς να δημιουργήσουμε ένα στέρεο προϊόν, που δε θα διαλυθεί μέσα σε έναν χρόνο. Τα lapee μπορούν να αντέξουν για δεκαετίες" λέει η Périer. 

Τα lapee δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά στο Roskilde Festival του 2019, ένα μουσικό φεστιβάλ στη Δανία με πάνω από 130.000 θεατές κάθε χρόνο. Η Périer και ο Egebjerg ελπίζουν ότι αυτή τους η κατασκευή θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά και σε περιπτώσεις καταστροφής ή σε στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών, όπου οι γυναίκες είναι συχνά σε εξαιρετικά μειονεκτική θέση αναφορικά με την πρόσβαση σε τέτοιες συνθήκες υγιεινής. 

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Πηγή: Dezeen

 

 

 

Design
0

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ