India Mahdavi: Η διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας, σχεδιάστρια και σκηνογράφος έρχεται στην Αθήνα

Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
Tο εστιατόριο Sketch στο Gallery of London. Στους τοίχους διακρίνονται έργα του καλλιτέχνη David Shrigley. © India Mahdavi
0

Με την αφορμή των εγκαινίων της νέας της έκθεσης στην Carwan Gallery, η διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας, σχεδιάστρια και σκηνογράφος India Mahdavi έρχεται στην Αθήνα και θα βρεθεί στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo όπου θα υπογράψει το καινούργιο της λεύκωμα. Mε έδρα το Παρίσι, η India Mahdavi είναι γνωστή όχι μόνο για τον σχεδιασμό χώρων, επίπλων και σκηνικών, αλλά και για τον μοναδικό τρόπο που αναμειγνύει την κομψότητα με χρώμα και χιούμορ, δημιουργώντας έτσι ένα διαπολιτισμικό art de vivre.

Ένας συνηθισμένος χαρακτηρισμός για τη Mahdavi είναι «βασίλισσα του χρώματος», για τους ιδιόρρυθμους χώρους που δημιουργεί και τις μορφές της που εμπλουτίζονται με παιχνιδιάρικες παλέτες.

Γεννημένη στην Τεχεράνη το 1962, η India Mahdavi πέρασε τα πρώτα της χρόνια στο Κέιμπριτζ της Μασαχουσέτης και η αγάπη της για το χρώμα ξεκίνησε με τις ταινίες της Disney, τον Bugs Bunny, τα φυστίκια – ακόμη και τα πολύχρωμα τρόφιμα που βρίσκονταν στο κουτί του κολατσιού της.

Tο ταλέντο, αλλά και η τύχη και ένα εκλεκτικό υπόβαθρο που χαρακτηρίζει τη δουλειά της ως εξωτική, παγκόσμια και εκλεπτυσμένη, την έκαναν παγκοσμίως γνωστή με τις επιρροές της να κυμαίνονται από την Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι, όπου πήρε πτυχίο αρχιτεκτονικής, στο Parsons όπου σπούδασε σχεδιασμό επίπλων, στο School of Visual Arts όπου σπούδασε γραφιστική, μέχρι το Cooper Union στη Νέα Υόρκη, όπου μπόρεσε να μάθει την τέχνη του οικοδομείν και την εξερεύνηση των υλικών.

Το στυλ της είναι απροσδιόριστο και ενώ κάθε χώρος είναι σχεδιασμένος με ακρίβεια χιλιοστού, η συνολική εντύπωση είναι εντελώς αβίαστη, με τη σχεδιάστρια να εστιάζει στο πώς θα ζήσει ένας χώρος και όχι στο τι οπτική εντύπωση θα προκαλέσει.

Η Mahdavi έχει θριαμβεύσει σε έναν τομέα όπου οι επιτυχημένοι άνδρες είναι εντυπωσιακά περισσότεροι από τις επιτυχημένες γυναίκες. Από τότε που ανέλαβε τον πρώτο της πελάτη το 1997, άνοιξε ένα στούντιο σχεδιασμού στο Παρίσι, το IMH Interiors, διαδέχθηκε τον Philippe Starck στον σχεδιασμό του επόμενου ξενοδοχείου για τον Ian Schrager, του Empire, απέναντι από το Lincoln Center, διαμόρφωσε ένα αέρινο ξενοδοχείο στο Μαϊάμι και ένα ιδιωτικό νυχτερινό κέντρο στη Νέα Υόρκη και επινόησε μια νέα ιδέα για τα καταστήματα Givenchy παγκοσμίως.

Το στυλ της είναι απροσδιόριστο και ενώ κάθε χώρος είναι σχεδιασμένος με ακρίβεια χιλιοστού, η συνολική εντύπωση είναι εντελώς αβίαστη, με τη σχεδιάστρια να εστιάζει στο πώς θα ζήσει ένας χώρος και όχι στο τι οπτική εντύπωση θα προκαλέσει.

Η India Mahdavi.
Η India Mahdavi. 

Η Mahdavi, που στα έργα της συμπεριλαμβάνονται το Hotel du Cloitre στην Αρλ, το Coburg Bar στο Connaught Hotel του Λονδίνου, το Monte Carlo Beach στο Μονακό, το Rivington Hotel στο Μανχάταν και το Townhouse Hotel στο Μαϊάμι, έχει κοσμοπολίτικη ανατροφή που έχει ασκήσει σημαντική επιρροή στο έργο της.

Ένα κομβικό σημείο της καριέρας της ήταν η συνάντησή της με έναν εστιάτορα, τον Jonathan Morr, ο οποίος ήθελε να ανοίξει ένα ξενοδοχείο με μικρό προϋπολογισμό – σήμερα γνωστό ως Townhouse Hotel στο Μαϊάμι. Αυτό ήταν ένα από τα πρώτα της έργα, το οποίο εδραίωσε και έθεσε τις βάσεις για την καριέρα της στον εσωτερικό σχεδιασμό, με πλούσια, τολμηρά χρώματα που επεκτείνονται πέρα από τις τάσεις. Μετά το Townhouse Miami, σχεδίασε μια σειρά από εστιατόρια και μπαρ, όπως το Condesa DF Hotel της Πόλης του Μεξικού, το At the Connaught στο Λονδίνο και το Le Germain στο Παρίσι. Το σχεδιαστικό της έργο περιλαμβάνει επίσης τον σχεδιασμό του διάσημου εστιατορίου Laduree σε τρεις τοποθεσίες: Λος Άντζελες, Τόκιο και Γενεύη. Κάθε τοποθεσία έχει μια παλέτα σχεδιασμού και παστέλ χρωμάτων εμπνευσμένη από το στυλ της Μαρίας Αντουανέτας.

Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
Το 2018 σχεδίασε το εστιατόριο Chez Nina στο Μιλάνο. © India Mahdavi

Το 2014, η Mahdavi προσελήφθη για να σχεδιάσει το εστιατόριο Sketch στο Gallery of London, ένα εστιατόριο που περνάει από επανασχεδιασμό κάθε δύο χρόνια. Η Mahdavi αποκάλεσε τον χώρο «μια καθηλωτική εγκατάσταση μονοχρωματικής σκέψης» και δήλωσε ότι ήθελε οι άνθρωποι να αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε ταινία ενώ βρίσκονται στον χώρο. 250 σχέδια του καλλιτέχνη David Shrigley τυλίγουν τους τοίχους. 

Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
Tο Sketch στο Gallery of London. © India Mahdavi

Έχει τρεις εκθεσιακούς χώρους κατά μήκος της Rue Las Casas στο Παρίσι, που χρησιμεύουν ως βιτρίνες για τους χώρους που σχεδιάζει, παρουσιάζοντας τόσο τα έπιπλά της όσο και διαφορετικές εγκαταστάσεις.

Σχεδιάζει κοσμήματα, είδη κεραμικής, έχει υπογράψει τα Nomadic Objects της Louis Vuitton, σχέδια με τη Nespresso, και βλέπει κάθε συνεργασία ως μια νέα σχεδιαστική ευκαιρία, διαφορετική από αυτή που διεξάγεται αποκλειστικά στο δικό της στούντιο.

Το έργο της Mahdavi είναι ένα μείγμα κομψότητας και καρτουνίστικου χρώματος. Η ίδια λέει ότι σκέφτεται τον εαυτό της σαν τη γαλλική λέξη metissage (που σημαίνει το πολιτιστικό μείγμα της κοινωνίας). Λέει ακόμα ότι μπορεί να είναι από τη Μέση Ανατολή αλλά γνώρισε την πατρίδα της πολύ αργότερα, κάτι που την έκανε πολύ πιο συναισθηματική για τον τρόπο με τον οποίο ενσωματώνει «χαμένα» κομμάτια της ζωής της. Πάντως το έργο της έχει δημιουργήσει μια φανταστική εικόνα της Ανατολής.

Το έργο της είναι πάντα πρωτότυπο γιατί εμπεριέχει χιούμορ και λεπτότητα σε τέλεια ισορροπία και αυτές ακριβώς οι ίσες δόσεις το κάνουν πρωτότυπο και ποτέ προβλέψιμο. Όταν ρωτήθηκε για την κληρονομιά της στον σχεδιασμό είπε: «Πιθανότατα θα με θυμούνται ως κάποια που χρησιμοποιεί το χρώμα ως τη δική της γλώσσα. Τη γλώσσα της ελευθερίας».

Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
Project room 3. Ένας από τους τρεις εκθεσιακούς χώρους στη Rue Las Casas στο Παρίσι. © India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
Ξενοδοχείο στην Αρλ της Γαλλίας. Φωτο: Francois Harald
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
© India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
© India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
© India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
© India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
© India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
© India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
India Mahdavi, βοηθητικό τραπέζι Bishop Apple Blossom. © India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
India Mahdavi, πολυθρόνα της σειράς Cap Martin. © India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
India Mahdavi, τραπέζι That's all folks. © India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
India Mahdavi, βιβλιοθήκη Bruno. © India Mahdavi
Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του λευκωματος «India Mahdavi», εκδ. CHRONICLE CHROMA.

26/5, 17:00-20:00
Hyper Hypo 
Βορέου 10, 10551 Αθηνα (
Μετρό Μοναστηράκι)

Carwan Gallery
Πολυδεύκους 39, 18545 Πειραιάς
Εγκαίνια: 28/5, 18:00
Διάρκεια: 28/5-13/8

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR