Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο

Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Su,Bo-An | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
0

Στο λιμάνι της πόλης Kaohsiung, στη νότια Ταϊβάν, δίπλα στις εκβολές του ποταμού Love χτίστηκε το Pop Music Center, ένα φουτουριστικό μουσείο αφιερωμένο στην ποπ μουσική.

Σε αυτόν τον θύλακα όπου το νερό είναι ο κεντρικός άξονας της ζωής της Ταϊβάν –τόσο σε οικονομικό επίπεδο, με το μεγαλύτερο λιμάνι της Ταϊβάν, όσο και σε αστικό επίπεδο, με τον ποταμό Love River να χαράζει τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ των δύο τμημάτων της πόλης, αλλά και σε περιβαλλοντικό επίπεδο, όπου η σχετική υγρασία κυμαίνεται μεταξύ 60% και 80%– το Pop Music Center δημιουργεί με τη δομή του ένα γεωμετρικό τοπίο με έμπνευση οργανισμούς που έχουν διασωθεί από τον βυθό.

Κοράλλια, φύκια, κύματα και υδρόβια ζώα είναι τοποθετημένα στην επιφάνεια και δίνουν όνομα σε συγκεκριμένες χρήσεις, έτσι κάθε κομμάτι εκδηλώνει τη δική του προσωπικότητα και, ταυτόχρονα, ενσωματώνεται σε ένα κοινό οικοσύστημα.

Η προσπάθεια της Ταϊβάν να δώσει στην περιοχή του λιμανιού Kaohsiung μια νέα πολιτιστική διάσταση έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της, με το κέντρο να είναι αφιερωμένο στην ποπ μουσική.

Ολόκληρο το συγκρότημα έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει την πραγματοποίηση αυθόρμητων δραστηριοτήτων όταν δεν υπάρχουν συναυλίες. Με αυτόν τον τρόπο τα αρχιτεκτονικά κομμάτια φιλοξενούν τα εσωτερικά δωμάτια και, ταυτόχρονα, στρέφονται προς το εξωτερικό δημιουργώντας διαφορετικούς χώρους συνάντησης.

Η βιομηχανία της ποπ μουσικής έχει μια ισχυρή ταυτότητα στην κοινωνία αυτού του τμήματος της Ασίας. Η Ταϊβάν, λόγω της ιστορίας και της γεωπολιτικής της κατάστασης, έχει αναπτύξει ένα μοναδικό στυλ, όπου συνυπάρχουν πολλά πολιτιστικά στοιχεία και έχει ολοένα μεγαλύτερη παρουσία η δική της παράδοση. Με τον ίδιο τρόπο, το έργο τιμά την παράδοση της εμβληματικής αρχιτεκτονικής και, ταυτόχρονα, προτείνει έναν ευέλικτο σχεδιασμό στον οποίο μπορεί να χωρέσει η πολιτιστική επανοικειοποίηση των χρηστών.

Το αρχιτεκτονικό οικοσύστημα που συνθέτει το Κέντρο Ποπ Μουσικής Kaohsiung αποτελείται από το Μεγάλο Κύμα, με υπαίθριο αμφιθέατρο για 12.000 άτομα, αίθουσα συναυλιών για 3.500 άτομα, δύο πύργους με μουσείο και αίθουσες προβών, τις Φάλαινες, με έξι αίθουσες για live εκδηλώσεις, συναυλίες ή παρουσιάσεις, τα Δελφίνια, πέντε εστιατόρια, το Κοράλι, εκθεσιακό κέντρο και υπαίθριος χώρος πολλαπλών χρήσεων και μια σειρά από πάρκα και περιπάτους.

Ολόκληρο το συγκρότημα έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει την πραγματοποίηση αυθόρμητων δραστηριοτήτων όταν δεν υπάρχουν συναυλίες. Με αυτόν τον τρόπο τα αρχιτεκτονικά κομμάτια φιλοξενούν τα εσωτερικά δωμάτια και, ταυτόχρονα, στρέφονται προς το εξωτερικό δημιουργώντας διαφορετικούς χώρους συνάντησης.

Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: kano chang | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Su,Bo-An | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Su,Bo-An | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Η Ταϊβάν τιμά την ποπ μουσική με ένα φουτουριστικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: Yi-Hsien Lee | courtesy Manuel A. Monteserín Lahoz
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ρέντζο Πιάνο μεταμορφώνει σε «σπίτι πολιτισμού» ένα παλιό εργοστάσιο στη Μόσχα

Design / Ο Ρέντσο Πιάνο μεταμορφώνει σε «σπίτι πολιτισμού» ένα παλιό εργοστάσιο στη Μόσχα

Με αφετηρία τα παραδοσιακά ρωσικά «σπίτια πολιτισμού», τα οποία πρωτοεμφανίστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα και παραμένουν επίκαιρα μέχρι σήμερα, το GES-2 φιλοδοξεί να φανταστεί εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η τέχνη αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής εμπειρίας των ανθρώπων.
THE LIFO TEAM
ΠΕΜΠΤΗ Τα νέα μουσεία που θα ανοίξουν τις πόρτες τους το 2022 σε όλο τον κόσμο

Culture / Τα νέα μουσεία που θα ανοίξουν τις πόρτες τους το 2022 σε όλο τον κόσμο

Ένα ταξίδι από το Χονγκ Κονγκ μέχρι την Αίγυπτο, το Παρίσι, τη Γλασκώβη, την Αυστραλία και τη Νορβηγία, στα μουσεία που φιλοδοξούν να κατακτήσουν περίοπτη θέση στον χάρτη της τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR