Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας

Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
0

Tο διαμέρισμα αυτό αποτελεί μέρος ενός κτιρίου που έχει κατασκευαστεί το 1933 και βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, δίπλα στην Εθνική Βιβλιοθήκη. Η αρχιτεκτονική υπογραφή του κτιρίου ανήκει σε έναν πολύ σημαντικό Αθηναίο αρχιτέκτονα ο οποίος θεωρείται από τους κατεξοχήν εκπροσώπους της γενιάς του '30, τον Στάμο Παπαδάκη. Θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους του Μοντέρνου Κινήματος στην Ελλάδα ο οποίος έχει ξεχωρίσει με έργα του όπως η Οικία Φακίδη στην οδό Διαδόχου Παύλου στη Γλυφάδα, το εμβληματικό κατάστημα «Αλεξανδράκης» στην οδό Ερμού, το Αρχαιολογικό Μουσείο του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο  και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο. Το κτίριο παραμένει ένα ήσυχο ορόσημο της πόλης, από αυτά που όλοι προσπερνάμε συχνά στο ιστορικό κέντρο και ενίοτε κοιτάμε με θαυμασμό. Το design, οι φουτουριστικές τεχνικές και όλα τα εφέ της σύγχρονης αρχιτεκτονικής είναι επιβλητικά και εντυπωσιάζουν, αλλά η αίγλη αυτών των παλιών σπιτιών, που συχνά βρίσκονται λίγο πριν την κατάρρευση, όταν αναδειχθεί, είναι απλά ακαταμάχητη και καμιά φορά τα κάνει «dream homes».

Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter

Ένα τέτοιο διαμέρισμα παρέλαβε η ομάδα του «esé Studio Architects» και ανέλαβε να το μεταμορφώσει χωρίς να του αφαιρέσει τον αρχοντικό του χαρακτήρα.  Το έργο αυτό είναι μια κομψή «ενημέρωση» του αθηναϊκού μοντερνισμού με σύγχρονα έπιπλα και τις απαραίτητες επεμβάσεις για μια πιο σύγχρονη διαβίωση. Το διαμέρισμα παρέμενε κλειστό για 10 χρόνια και ήταν σε πολύ κακή κατάσταση 


«Το challenge ήταν η αναβίωση του αθηναϊκού μοντερνισμού. Προσέξαμε ιδιαίτερα την αποκατάσταση, ώστε το τελικό προϊόν να μη χάσει την αίσθηση του low tech τις εποχής. Αυτή ήταν η προσέγγιση μας , που ξεκινά από την έρευνα, art direction και τον σχεδιασμό. Το πιο γοητευτικό στοιχείο είναι η ίδια κάτοψη του διαμερίσματος, στην οποία δε έχει γίνει παρέμβαση στα χρόνια που πέρασαν και η χάραξη των ξύλινων δαπέδων και τα μωσαϊκά πλακάκια της εποχής», αναφέρει ο Σωτήρης Μάλλας που μαζί με τον Aaron Ritenour υπογράφουν το πρότζεκτ.

Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Η μεταμόρφωση ενός διαμερίσματος σε ένα κτίριο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
|article_no_max_width| |article_no_max_width|

esestudio.gr

Φωτογραφίες: Ιωάννα Ρουφοπούλου

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR