Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter
2
Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

United Artists

Δημιουργήθηκε το 1919 από τη συνεργασία τριών ηθοποιών και ενός σκηνοθέτη: Charlie Chaplin, Mary Pickford, Douglas Fairbanks και DW Griffith. Για 50 χρόνια ο λογότυπος παρέμεινε ο ίδιος: το όνομα του στούντιο σε ένα μακρύ εξάγωνο κουτί. Έπειτα προχώρησε σε πολλές αλλαγές για να επιστρέψει σε αυτό που γνωρίζουν οι οπαδοί του Bond.

 Εμφανίζεται στις ταινίες: Broken Blossoms (1919), Wuthering Heights (1939), High Noon (1952), Midnight Cowboy (1969) and Rain Man (1988)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Disney

Αν και δημιουργήθηκε το 1923 η Walt Disney Animation Studios δεν χρησιμοποιούσε λογότυπο για τις ταινίες μέχρι το 1985. Μέχρι τότε χρησιμοποιούσαν απλά μια διακύμανση των λέξεων Walt Disney presents. Ο λογότυπος με το μαγικό κάστρο σε μπλε φόντο ενημερώθηκε και έγινε πιο περίτεχνο το 2006.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Fantasia (1940), 20,000 Leagues Under the Sea (1954), Mary Poppins (1964), The Lion King (1994) and Enchanted (2007)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

 Metro-Goldywn-Mayer

 Το 1916, ο Howard Dietz, ένας αρθρογράφος της Goldwyn Pictures, δημιούργησε τη βασική έκδοση του λογότυπου που γνωρίζουμε σήμερα: ένα υπερήφανο λιοντάρι που περιβάλλεται από ένα δαχτυλίδι και καλύπτεται από το σύνθημα του στούντιο Ars Gratia Artis (ή, "τέχνη για την τέχνη»). Επτά διαφορετικά λιοντάρια έχουν χρησιμοποιηθεί στο λογότυπο εκ των οποίων το τελευταίο προστέθηκε το 1957 .

Εμφανίζεται στις ταινίες: The Wizard of Oz (1939), An American in Paris (1951), Ben-Hur (1959), Doctor Zhivago (1965) and Thelma & Louise (1991)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Warner Bros

Ο πρώτος λογότυπος της Warner Bros παρατηρείται το 1923 και έχει τα αρχικά WB στο κάτω μισό μιας ασπίδας. Το 1937, ο λογότυπος άρχισε να θυμίζε αυτό που γνωρίζουμε κι εμείς σήμερα. Τα αρχικά της εταιρείας γεμίζουν την ασπίδα που βρίσκεται στον ουρανό ανάμεσα στα σύννεφα.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Casablanca (1942), A Star is Born (1954), Bonnie and Clyde (1967), All the President's Men (1976) and the Harry Potter movies (2001-2011)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Paramount

Δημιουργήθηκε το 1912 και εξελίχθηκε από ένα σκίτσο σε ένα χαρτί από την ταινία "the Man Who Invented Hollywood". Στις τελευταίες εκδόσεις απεικονίζεται η κορυφή στις Περουβιανές Άνδεις . Με την πάροδο των ετών επίσης αλλάξε ο αριθμός των άστρων που αποτελούν τον ημικυκλικό αστερισμό γύρω από την κορυφή. Ο αρχικός λογότυπος είχε 24 αστέρια ενώ η τελευταία έκδοση έχει τώρα 22.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Double Indemnity (1944), Roman Holiday (1953), Breakfast at Tiffany's (1961), the Godfather movies (1972-1990) and Beverly Hills Cop (1984)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Universal

Ο πρώτος λογότυπος κυκλοφόρησε το 1927 και έδειχνε ένα αεροπλάνο που γυρίζει γύρω από μια περιστρεφόμενη σφαίρα. Κατά καιρούς προστέθηκαν σύννεφα γύρω από τον πλανήτη μας. Οι μετέπειτα εκδοχές όπως οι πρόσφατη για τα 100 χρόνια δείχνουν όλο και πιο ρεαλιστικές αναπαραστάσεις της γης.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Frankenstein (1931), Spartacus (1960), Jaws (1975), Back to the Future (1985) and The 40-Year-Old Virgin (2005)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Columbia

Ιδρύεται το 1919 και κατά καιρούς η νεαρή κοπέλα που είναι το κεντρικό θέμα στο λογότυπο της Κολούμπια υπήρξε: ένας ντυμένος Ρωμαίος στρατιώτης (1924), με τελετουργική κόμμωση (1928-1936) και ντυμένος με μια αμερικάνικη σημαία (1936-1876). Ο πιο πρόσφατος επανασχεδιασμός ήταν το 1992 όταν ο εικονογράφος Michael Deas -χρησιμοποιώντας σαν μοντέλο μια νοικοκυρά από τη Λουιζιάνα- δημιούργησε τη γυναίκα με το δαυλό που γνωρίζουμε σήμερα.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Smith Goes to Washington (1939), From Here to Eternity (1953), A Man for All Seasons (1966), Stand by Me (1986) and Moneyball (2011)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter


20th Century Fox

 Ιδρύεται το 1935. Η πραγματική εκδοχή του λογότυπου της Fox -με την πρόσοψη και τους προβολείς- δημιουργήθηκε από τον Emil Kosa ο οποίος αργότερα ζωγράφισε το Άγαλμα της Ελευθερίας που παρατηρήθηκε στο τέλος του 1968 στο Planet of the Apes. Ο λογότυπος αναδημιουργήθηκε το 1994 και έπειτα το 2008 με τη χρήση υπολογιστή. Η μουσική που συνοδεύει μερικές φορές το λογότυπο ανήκει στον Alfred Newman το 1993 αλλά σπάνια ακούγεται τα τελευταία χρόνια. 

Εμφανίζεται στις ταινίες: The Grapes of Wrath (1940), The King and I (1956), The Sound of Music (1965), Star Wars (1977) and Die Hard (1988)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Orion

Ιδρύεται το 1978 από πέντε στελέχη της United Artists που αγανάκτησαν από τον έλεγχο των ιδιοκτητών του στούντιο μετά την πανωλεθρία του Heaven's Gate. Ο Ωρίων ήταν ένας παράτολμος νεόπλουτος όπου ήδη από την πρώτη χρονιά είχε 15 ταινίες στην παραγωγή του. Παρ' ότι αρκετές βραβεύτηκαν με όσκαρ, ο Ωρίων δυσκολεύτηκε να πληρώσει κάποιους λογαριασμούς. Μόλις και μετά βίας γλιτώνοντας την πτώχευση, στα μέσα του '90 ότι είχε απομείνει από το στούντιο, πωλήθηκε στην MGM το 1998.

Τα πέντε ιδρυτικά μέλη επέλεξαν τον αστερισμό του Ωρίωνα ως όνομα και σύμβολο αγνοώντας πως για τη μόδα του Χόλιγουντ ο αστερισμός αποτελείται από εφτά αστέρια.

Εμφανίζεται στις ταινίες: First Blood (1982), Amadeus (1984), Platoon (1986), Dances with Wolves (1990) and The Silence of the Lambs (1991)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

DreamWorks

Ιδρύεται το 1994 από τους Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg και David Geffen που θέλουν να δημιουργήσουν ένα νέο είδος στούντιο στο Χόλιγουντ. Παρά την ανάπτυξη ενός πολύ πετυχημένου τμήματος κινουμένων σχεδίων, η  DreamWorks λειτουργεί πλέον ως ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής. Ο Spielberg πάντα ήθελε να χρησιμοποιήσει μια εικόνα ενός ανθρώπου που ψαρεύει από το φεγγάρι και αποφάσισε ότι ο καλύτερος τρόπος είναι μέσω CGI. Η συνοδευτική μουσική είναι ειδικά γραμμένη από τον John Williams ο οποίος έχει γράψει μουσική για το Star Wars,  το Jaws,  τον Superman και τις τρεις πρώτες ταινίες του Χάρυ Πότερ.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Prince of Egypt (1998), Shrek (2001), The Ring (2002) and Tropic Thunder (2008)

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

2 σχόλια