ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter
2
Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

United Artists

Δημιουργήθηκε το 1919 από τη συνεργασία τριών ηθοποιών και ενός σκηνοθέτη: Charlie Chaplin, Mary Pickford, Douglas Fairbanks και DW Griffith. Για 50 χρόνια ο λογότυπος παρέμεινε ο ίδιος: το όνομα του στούντιο σε ένα μακρύ εξάγωνο κουτί. Έπειτα προχώρησε σε πολλές αλλαγές για να επιστρέψει σε αυτό που γνωρίζουν οι οπαδοί του Bond.

 Εμφανίζεται στις ταινίες: Broken Blossoms (1919), Wuthering Heights (1939), High Noon (1952), Midnight Cowboy (1969) and Rain Man (1988)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Disney

Αν και δημιουργήθηκε το 1923 η Walt Disney Animation Studios δεν χρησιμοποιούσε λογότυπο για τις ταινίες μέχρι το 1985. Μέχρι τότε χρησιμοποιούσαν απλά μια διακύμανση των λέξεων Walt Disney presents. Ο λογότυπος με το μαγικό κάστρο σε μπλε φόντο ενημερώθηκε και έγινε πιο περίτεχνο το 2006.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Fantasia (1940), 20,000 Leagues Under the Sea (1954), Mary Poppins (1964), The Lion King (1994) and Enchanted (2007)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

 Metro-Goldywn-Mayer

 Το 1916, ο Howard Dietz, ένας αρθρογράφος της Goldwyn Pictures, δημιούργησε τη βασική έκδοση του λογότυπου που γνωρίζουμε σήμερα: ένα υπερήφανο λιοντάρι που περιβάλλεται από ένα δαχτυλίδι και καλύπτεται από το σύνθημα του στούντιο Ars Gratia Artis (ή, "τέχνη για την τέχνη»). Επτά διαφορετικά λιοντάρια έχουν χρησιμοποιηθεί στο λογότυπο εκ των οποίων το τελευταίο προστέθηκε το 1957 .

Εμφανίζεται στις ταινίες: The Wizard of Oz (1939), An American in Paris (1951), Ben-Hur (1959), Doctor Zhivago (1965) and Thelma & Louise (1991)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Warner Bros

Ο πρώτος λογότυπος της Warner Bros παρατηρείται το 1923 και έχει τα αρχικά WB στο κάτω μισό μιας ασπίδας. Το 1937, ο λογότυπος άρχισε να θυμίζε αυτό που γνωρίζουμε κι εμείς σήμερα. Τα αρχικά της εταιρείας γεμίζουν την ασπίδα που βρίσκεται στον ουρανό ανάμεσα στα σύννεφα.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Casablanca (1942), A Star is Born (1954), Bonnie and Clyde (1967), All the President's Men (1976) and the Harry Potter movies (2001-2011)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Paramount

Δημιουργήθηκε το 1912 και εξελίχθηκε από ένα σκίτσο σε ένα χαρτί από την ταινία "the Man Who Invented Hollywood". Στις τελευταίες εκδόσεις απεικονίζεται η κορυφή στις Περουβιανές Άνδεις . Με την πάροδο των ετών επίσης αλλάξε ο αριθμός των άστρων που αποτελούν τον ημικυκλικό αστερισμό γύρω από την κορυφή. Ο αρχικός λογότυπος είχε 24 αστέρια ενώ η τελευταία έκδοση έχει τώρα 22.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Double Indemnity (1944), Roman Holiday (1953), Breakfast at Tiffany's (1961), the Godfather movies (1972-1990) and Beverly Hills Cop (1984)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Universal

Ο πρώτος λογότυπος κυκλοφόρησε το 1927 και έδειχνε ένα αεροπλάνο που γυρίζει γύρω από μια περιστρεφόμενη σφαίρα. Κατά καιρούς προστέθηκαν σύννεφα γύρω από τον πλανήτη μας. Οι μετέπειτα εκδοχές όπως οι πρόσφατη για τα 100 χρόνια δείχνουν όλο και πιο ρεαλιστικές αναπαραστάσεις της γης.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Frankenstein (1931), Spartacus (1960), Jaws (1975), Back to the Future (1985) and The 40-Year-Old Virgin (2005)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Columbia

Ιδρύεται το 1919 και κατά καιρούς η νεαρή κοπέλα που είναι το κεντρικό θέμα στο λογότυπο της Κολούμπια υπήρξε: ένας ντυμένος Ρωμαίος στρατιώτης (1924), με τελετουργική κόμμωση (1928-1936) και ντυμένος με μια αμερικάνικη σημαία (1936-1876). Ο πιο πρόσφατος επανασχεδιασμός ήταν το 1992 όταν ο εικονογράφος Michael Deas -χρησιμοποιώντας σαν μοντέλο μια νοικοκυρά από τη Λουιζιάνα- δημιούργησε τη γυναίκα με το δαυλό που γνωρίζουμε σήμερα.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Smith Goes to Washington (1939), From Here to Eternity (1953), A Man for All Seasons (1966), Stand by Me (1986) and Moneyball (2011)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter


20th Century Fox

 Ιδρύεται το 1935. Η πραγματική εκδοχή του λογότυπου της Fox -με την πρόσοψη και τους προβολείς- δημιουργήθηκε από τον Emil Kosa ο οποίος αργότερα ζωγράφισε το Άγαλμα της Ελευθερίας που παρατηρήθηκε στο τέλος του 1968 στο Planet of the Apes. Ο λογότυπος αναδημιουργήθηκε το 1994 και έπειτα το 2008 με τη χρήση υπολογιστή. Η μουσική που συνοδεύει μερικές φορές το λογότυπο ανήκει στον Alfred Newman το 1993 αλλά σπάνια ακούγεται τα τελευταία χρόνια. 

Εμφανίζεται στις ταινίες: The Grapes of Wrath (1940), The King and I (1956), The Sound of Music (1965), Star Wars (1977) and Die Hard (1988)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Orion

Ιδρύεται το 1978 από πέντε στελέχη της United Artists που αγανάκτησαν από τον έλεγχο των ιδιοκτητών του στούντιο μετά την πανωλεθρία του Heaven's Gate. Ο Ωρίων ήταν ένας παράτολμος νεόπλουτος όπου ήδη από την πρώτη χρονιά είχε 15 ταινίες στην παραγωγή του. Παρ' ότι αρκετές βραβεύτηκαν με όσκαρ, ο Ωρίων δυσκολεύτηκε να πληρώσει κάποιους λογαριασμούς. Μόλις και μετά βίας γλιτώνοντας την πτώχευση, στα μέσα του '90 ότι είχε απομείνει από το στούντιο, πωλήθηκε στην MGM το 1998.

Τα πέντε ιδρυτικά μέλη επέλεξαν τον αστερισμό του Ωρίωνα ως όνομα και σύμβολο αγνοώντας πως για τη μόδα του Χόλιγουντ ο αστερισμός αποτελείται από εφτά αστέρια.

Εμφανίζεται στις ταινίες: First Blood (1982), Amadeus (1984), Platoon (1986), Dances with Wolves (1990) and The Silence of the Lambs (1991)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

DreamWorks

Ιδρύεται το 1994 από τους Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg και David Geffen που θέλουν να δημιουργήσουν ένα νέο είδος στούντιο στο Χόλιγουντ. Παρά την ανάπτυξη ενός πολύ πετυχημένου τμήματος κινουμένων σχεδίων, η  DreamWorks λειτουργεί πλέον ως ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής. Ο Spielberg πάντα ήθελε να χρησιμοποιήσει μια εικόνα ενός ανθρώπου που ψαρεύει από το φεγγάρι και αποφάσισε ότι ο καλύτερος τρόπος είναι μέσω CGI. Η συνοδευτική μουσική είναι ειδικά γραμμένη από τον John Williams ο οποίος έχει γράψει μουσική για το Star Wars,  το Jaws,  τον Superman και τις τρεις πρώτες ταινίες του Χάρυ Πότερ.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Prince of Egypt (1998), Shrek (2001), The Ring (2002) and Tropic Thunder (2008)

Design
2

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

Τρεις πόλεις. Τρία παράθυρα προς το νερό. Κάθε ξενοδοχείο των WOBI - STYLIANIDIS HATZIΥIANNAKIS ARCHITECTS είναι και μια μικρή χειρονομία συνάντησης ανάμεσα στον ξένο και τον τόπο, στον κάτοικο και τον επισκέπτη, στον άνθρωπο και το περιβάλλον του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

Για το γραφείο micromega, η αρχιτεκτονική είναι ο τρόπος με τον οποίο η πόλη σκέφτεται τον εαυτό της. Το γραφείο των Αλέξανδρου Ζώμα και Μάρας Παπαβασιλείου προσεγγίζει το κτίριο ως πιθανότητα για να ανασχεδιαστεί η σχέση του ατόμου με τον δημόσιο χώρο, τη μνήμη και τις μικρο-κλίμακες της καθημερινής ζωής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

ADM 2025: The Urban Issue / Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

Το Studio Bonarchi, ένα boutique γραφείο interior design με έδρα την Αθήνα, ιδρύθηκε από τον Βαγγέλη Μπόνιο με σκοπό να διερευνήσει, με συνέπεια και τόλμη, τη βαθύτερη ουσία της ομορφιάς μέσα στον χώρο. Με οδηγό την υλικότητα, την αντίθεση, το φως και τη σύνθεση, δημιουργεί κόσμους διακριτικής πολυτέλειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

2 σχόλια