Ένα εξωπραγματικό σπίτι στην έρημο καθρεφτίζει τη γη και τον ουρανό

Το σχεδόν εξωπραγματικό Αόρατο Σπίτι που καθρεφτίζει τη γη και τον ουρανό Facebook Twitter
Το Αόρατο Σπίτι στο Joshua Tree, που βρίσκεται σε 90 στρέμματα ερήμου. Φωτογραφία: Brian Ashby
0

Λίγα βήματα μακριά από την είσοδο του Εθνικού Πάρκου Joshua Tree, το Invisible House (Αόρατο Σπίτι) είναι προσβάσιμο αλλά απομονωμένο μέσα στη δική του πελώρια έκταση.

Γύρω του αφθονεί η άγρια ζωή, τα κουνέλια και τα πρόβατα. Στη διάρκεια της πανδημίας ο τόπος έγινε πολύ δημοφιλής για τους κατοίκους του Λος Άντζελες, που έφταναν σε αυτό το φυσικό καταφύγιο για να κάνουν τον περίπατό τους και να καθαρίσουν το μυαλό τους.

Το Αόρατο Σπίτι είναι ιδιοκτησία των Κρις και Ρομπέρτα Χάνλεϊ, οι οποίοι στα '70s και στα '80s ανήκαν στην καλλιτεχνική σκηνή της Νέας Υόρκης, έκαναν παρέα με τον Warhol και με τον Basquiat, ίδρυσαν το πρώτο εμπορικό στούντιο ηλεκτρονικής μουσικής στις ΗΠΑ, όπου ηχογράφησαν καλλιτέχνες όπως οι Afrika Bambaataa, Ramones και Blondie, ήταν παραγωγοί ταινιών όπως τα «The Virgin Suicides» (1999) και «American Psycho» (2000), και είχαν πάθος με την τέχνη και τη φωτογραφία.

Το εξωτερικό της είναι ένας καθρέφτης που φαινομενικά εξαφανίζεται στο αγροτικό τοπίο. Το σπίτι έχει γίνει viral, ενώ μάρκες πολυτελείας όπως η BMW και η Hermès το έχουν χρησιμοποιήσει ως φόντο σε καμπάνιες τους.

Το 2006 αγόρασαν ένα οικόπεδο 80 στρεμμάτων στο Joshua Tree. «Ήταν σαν να πηγαίναμε σε έναν κήπο γλυπτών όπου αυτοί οι όμορφοι, φυσικοί βραχώδεις σχηματισμοί ήταν τα γλυπτά», περιγράφει ο Κρις. Το ζευγάρι μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στην Καλιφόρνια, την Αγγλία και την Κένυα και αποφάσισε να αποχωριστεί την κατοικία των 1.600 περίπου τετραγωνικών μέτρων. Το εξωτερικό της είναι ένας καθρέφτης που φαινομενικά εξαφανίζεται στο αγροτικό τοπίο. Το σπίτι έχει γίνει viral, ενώ μάρκες πολυτελείας όπως η BMW και η Hermès το έχουν χρησιμοποιήσει σαν φόντο σε καμπάνιες τους.

Ένα σχεδόν εξωπραγματικό Αόρατο Σπίτι που καθρεφτίζει τη γη και τον ουρανό Facebook Twitter
Το Αόρατο Σπίτι χάνεται μέσα στο φυσικό τοπίο. Φωτ.: Chris Hanley

Το Invisible House ολοκληρώθηκε το 2019 και τώρα πωλείται από τον οίκο Christie's για 18 εκατομμύρια δολάρια. Το έχει σχεδιάσει ο Tomas Osinski, συνεργάτης του Frank Gehry, σε συνεργασία με τον ιδιοκτήτη. 

Στο Invisible House, πρωταρχικός στόχος ήταν η απλή αρχιτεκτονική, για να μπορούν να εκτιμήσουν και να ζήσουν μέσα στο εντυπωσιακό φυσικό περιβάλλον. Αρχικά, τοποθέτησαν ένα προκατασκευασμένο σπίτι 150 τ.μ. στην έρημο. Αργότερα προστέθηκαν και άλλα μέρη στη δομή, μια πισίνα και ένας ορθογώνιος πρόβολος πάνω από τα βράχια. Η δομή παρομοιάζεται με έργα του σουρεαλιστή Yves Tanguy και του James Turrell.

Τα έπιπλα είναι ελάχιστα, σε γκρι αποχρώσεις, για να μπορεί να εστιάσει κανείς σε ό,τι βρίσκεται έξω από τα παράθυρα. Ως περιβαλλοντικοί ακτιβιστές, οι Χάνλεϊ εργάστηκαν επίσης επιμελώς για να κάνουν το Αόρατο Σπίτι όσο το δυνατόν πιο φιλικό προς το περιβάλλον – αυτήν τη στιγμή είναι περίπου κατά 90% εκτός δικτύου.

Όσο για την απόφαση να βγει το Αόρατο Σπίτι στην αγορά, οι ιδιοκτήτες λένε: «Είναι όπως όταν δημιουργείς μια ταινία – δεν μπορείς να ζήσεις με τη δική σου τέχνη». Και προσθέτουν: «Θα ήταν η ιδανική κατοικία για κάποιον με εξίσου "επαναστατικές" φιλοδοξίες, στην τεχνολογία, την επιστήμη, την υγεία ή την τέχνη».

Ένα σχεδόν εξωπραγματικό Αόρατο Σπίτι που καθρεφτίζει τη γη και τον ουρανό Facebook Twitter
Το Αόρατο Σπίτι ανάμεσα σε φυσικούς βραχώδεις σχηματισμούς. Φωτ.: Brian Ashby
Ένα σχεδόν εξωπραγματικό Αόρατο Σπίτι που καθρεφτίζει τη γη και τον ουρανό Facebook Twitter
Η εσωτερική διακόσμηση σχεδιάστηκε ώστε να διατηρείται η εστίαση στο σουρεαλιστικό φυσικό τοπίο. Φωτ.: One Shot Productions
Ένα σχεδόν εξωπραγματικό Αόρατο Σπίτι που καθρεφτίζει τη γη και τον ουρανό Facebook Twitter
Η πισίνα της κατοικίας. Φωτ.: One Shot Productions
Ένα σχεδόν εξωπραγματικό Αόρατο Σπίτι που καθρεφτίζει τη γη και τον ουρανό Facebook Twitter
Τη νύχτα το Αόρατο Σπίτι εκπέμπει μια λάμψη σαν εγκατάσταση του James Turrell. Φωτ.: Chris Hanley

Με πληροφορίες από Christies

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ