°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη

°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
0

Φέτος τον Απρίλιο, μια μέρα αφότου είχε κλείσει τα 31 της χρόνια, η Μαίρη Χαριτωνίδη έκανε τη φωτογράφιση του πρώτου lookbook °'HRIAM, γιορτάζοντας έτσι διπλά. 

Σπούδασε Πολιτισμό και Πολιτιστική Διαχείριση στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αισθητική των Μέσων στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και ανάμεσα σε αυτά ασχολήθηκε πολύ με το σινεμά. Γύρω στα 16 της άρχισε να φτιάχνει κοσμήματα και όσο μεγάλωνε τα σχέδια εξελίσσονταν μαζί της. Τα τελευταία πέντε χρόνια ζει μεταξύ δύο πόλεων.

«Δεν σπούδασα σχέδιο ή κόσμημα, παρακολούθησα όμως εργαστήρια με αγαπημένο μου την ιστορία κοσμήματος στην Αθήνα κι ένα για τη μέθοδο της καρφωτικής στην Κοπεγχάγη. Δεν είχα πολλή επαφή με το πώς γίνεται η “ορθή”, η παραδοσιακή κατασκευή. Έτσι τα έκανα όλα με έναν δικό μου τρόπο. Τώρα πλέον ξέρω, έμαθα κάνοντας έρευνα και πολλά λάθη. Είχα πάντα μια τάση να ψαχουλεύω τις ντουλάπες των γονιών και των παππούδων μου, να μεταποιώ ρούχα και να πειράζω κοσμήματα, ήμουν ανήσυχη με το στυλ και τη μόδα. Όπου ταξίδευα έψαχνα να βρω παράξενα κομμάτια για τη συλλογή μου. Δεν με ενδιαφέρουν οι τάσεις, αλλά η ουσία του αντικειμένου και το τι μπορεί να συμβολίζει αυτό για τον καθένα από εμάς». 

Το κόσμημα επιλέγεις να το βάλεις, δεν είναι ρούχο, δεν είναι “απαραίτητο”, σημαίνει ότι σου αρέσει για να το επιλέξεις, έχει μια δόση πάθους.

Αν κι έχει εργαστεί σε διάφορους τομείς, οι γύρω της την είχαν στο μυαλό τους ως κοσμηματοποιό, «εγώ το κατάλαβα τελευταία», όπως λέει. Η EXTRAVAGANZA είναι η πρώτη της κολεξιόν με 45 κομμάτια.

«Το 2018 ήθελα να κρατήσω κάτι από τον τόπο μου πριν ξαναφύγω για τη Δανία. Τα πρώτα άνθη που χρησιμοποίησα ήταν αγριολούλουδα που μοιάζουν με ιβίσκους. Έτσι άρχισα να πειραματίζομαι με τα λουλούδια αυτά για να δω πώς μπορώ να τα μετατρέψω σε κόσμημα. Μετά από πολλές αποτυχίες και άπειρους πειραματισμούς, πέτυχα κάποια κομμάτια από τύχη. Μέχρι που εν τέλει βρήκα μια μέθοδο για να τα χυτεύω χωρίς να καταστρέφονται. Τώρα, η τέχνη αυτή είναι κτήμα μου. Το να φτιάχνω κοσμήματα είναι πολύ προσωπική υπόθεση για μένα, γιατί μπορώ να πω μια ιστορία χωρίς πολλά-πολλά, να γειωθώ και να εκφραστώ με την ύλη». 

Μαίρη Χαριτωνίδη Facebook Twitter
«Ετυμολογικά, το κόσμημα συνδέεται με τη λέξη “κόσμος”, γι’ αυτό τα σχέδια μου θέλω να είναι μικρά σύμπαντα, ένα σύστημα από στολίδια που παράταιρα ταιριάζουν μεταξύ τους».

Όποιο μπουκέτο φτάνει στο σπίτι της αποξηραίνεται, τα κοσμήματά της EXTRAVAGANZA είναι όλα τους φτιαγμένα από πολλά και διαφορετικά λουλούδια. Ένα κομμάτι μπορεί για παράδειγμα να έχει μέσα του ένα γαρύφαλλο ή μία νεραγκούλα για βάση και μετά κάποια άλλα που η σχεδιάστρια δεν γνωρίζει απαραίτητα το όνομά τους. Δεν εγκλωβίζει το λουλούδι στο κόσμημα αλλά το χρησιμοποιεί σαν μήτρα που θα δώσει τη θέση της στο μέταλλο.

«Η χύτευση οργανικής ύλης είναι μια πολύ παλιά χρυσοχοϊκή τεχνική, είναι δύσκολη, θέλει εξάσκηση και δεν πετυχαίνει πάντα. Αντιμετωπίζω τα φύλλα σαν πηλό, έτσι οδηγώ τη φόρμα εκεί ακριβώς. Τα λουλούδια απαιτούν προσήλωση και ηρεμία για να μην καταστραφούν, αλλά σου δίνουν μία ευκαιρία. Το κάθε κομμάτι παίρνει περίπου έναν μήνα για να δεθεί, τα στάδια παραγωγής είναι προκλητικά και γοητευτικά. Δεν αντιμετωπίζω το κόσμημα σαν ένα απλό στολίδι, θέλω ό,τι φτιάχνω να είναι ένα μοναδικό φυλαχτό που το έχεις διαλέξει, γιατί κάτι δικό σου αντικατοπτρίζεται μέσα του. Παράλληλα θα 'ναι σαν να κουβαλάς ένα κομμάτι από τη φύση πάνω σου, κάθε μέρα, ενώ γίνεσαι κομμάτι του αστικού τοπίου».

Το κάθε κομμάτι °'HRIAM είναι ένα και μοναδικό, δεν έχει αντίγραφο, ούτε μπορεί να ξαναφτιαχτεί, είναι αξίας. Χρησιμοποιεί καθαρά, πολύτιμα κράματα και λίθους που αντέχουν, ώστε τα έργα της να μη φθαρούν και παρέλθουν.

HRIAM Facebook Twitter
Μανικετόκουμπα. Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά
°'HRIAM Facebook Twitter
Αλυσίδες μέσης. Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά

Η Μαίρη Χαριτωνίδη κάνει unisex κοσμήματα, η αισθητική της είναι αφαιρετική, το ύφος της πολύπλοκο και χωρίς περιορισμούς, έχει μια διαχρονικότητα που η ίδια επιδιώκει άλλωστε. 

Αυτή την περίοδο ετοιμάζει μία capsule συλλογή με αναφορές στη γεωμορφολογία των Κυκλάδων.

«Για να πετύχω ένα χαρακτηριστικό κατασκευαστικό μοτίβο που εντοπίζεται στην περιοχή, χρειάστηκε να φτιάξω ένα δικό μου εργαλείο από το μηδέν – σου δίνει αυτήν τη χαρά η χειρωνακτική εργασία. Με αυτήν τη συλλογή μιλάω για την αλληλεπίδραση των πολιτισμών στο σημείο αλλά και για τα καλοκαίρια μας εκεί, για την τέχνη τους, την έμπνευση που αντλεί κανείς από τον ήλιο και το μπλε, την κοσμηματοποιία και τον ρόλο που έπαιξε αυτή ιστορικά. 

Ετυμολογικά, το κόσμημα συνδέεται με τη λέξη “κόσμος”, γι’ αυτό τα σχέδιά μου θέλω να είναι μικρά σύμπαντα, ένα σύστημα από στολίδια που παράταιρα ταιριάζουν μεταξύ τους. Το κόσμημα επιλέγεις να το βάλεις, δεν είναι ρούχο, δεν είναι “απαραίτητο”, σημαίνει ότι σου αρέσει για να το επιλέξεις, έχει μια δόση πάθους. Τα κομμάτια που κατασκευάζω θα ήθελα να τα φορέσουν όλοι όσοι νιώθουν κάτι ιδιαίτερο όταν τα κοιτούν και εκτιμούν πως θα γίνουν κομμάτι τους ή κομμάτι κάποιου αγαπημένου τους μια μέρα. Θα ήθελα να τα δω μέσα σε concept stores, σε μουσεία και γκαλερί».

°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά
°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
Κολιέ. Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά
HRIAM Μανικετόκουμπα Facebook Twitter
Μανικετόκουμπα. Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά
°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά
°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά

www.hriamcharitonidi.com

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ