°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη

°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
0

Φέτος τον Απρίλιο, μια μέρα αφότου είχε κλείσει τα 31 της χρόνια, η Μαίρη Χαριτωνίδη έκανε τη φωτογράφιση του πρώτου lookbook °'HRIAM, γιορτάζοντας έτσι διπλά. 

Σπούδασε Πολιτισμό και Πολιτιστική Διαχείριση στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αισθητική των Μέσων στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και ανάμεσα σε αυτά ασχολήθηκε πολύ με το σινεμά. Γύρω στα 16 της άρχισε να φτιάχνει κοσμήματα και όσο μεγάλωνε τα σχέδια εξελίσσονταν μαζί της. Τα τελευταία πέντε χρόνια ζει μεταξύ δύο πόλεων.

«Δεν σπούδασα σχέδιο ή κόσμημα, παρακολούθησα όμως εργαστήρια με αγαπημένο μου την ιστορία κοσμήματος στην Αθήνα κι ένα για τη μέθοδο της καρφωτικής στην Κοπεγχάγη. Δεν είχα πολλή επαφή με το πώς γίνεται η “ορθή”, η παραδοσιακή κατασκευή. Έτσι τα έκανα όλα με έναν δικό μου τρόπο. Τώρα πλέον ξέρω, έμαθα κάνοντας έρευνα και πολλά λάθη. Είχα πάντα μια τάση να ψαχουλεύω τις ντουλάπες των γονιών και των παππούδων μου, να μεταποιώ ρούχα και να πειράζω κοσμήματα, ήμουν ανήσυχη με το στυλ και τη μόδα. Όπου ταξίδευα έψαχνα να βρω παράξενα κομμάτια για τη συλλογή μου. Δεν με ενδιαφέρουν οι τάσεις, αλλά η ουσία του αντικειμένου και το τι μπορεί να συμβολίζει αυτό για τον καθένα από εμάς». 

Το κόσμημα επιλέγεις να το βάλεις, δεν είναι ρούχο, δεν είναι “απαραίτητο”, σημαίνει ότι σου αρέσει για να το επιλέξεις, έχει μια δόση πάθους.

Αν κι έχει εργαστεί σε διάφορους τομείς, οι γύρω της την είχαν στο μυαλό τους ως κοσμηματοποιό, «εγώ το κατάλαβα τελευταία», όπως λέει. Η EXTRAVAGANZA είναι η πρώτη της κολεξιόν με 45 κομμάτια.

«Το 2018 ήθελα να κρατήσω κάτι από τον τόπο μου πριν ξαναφύγω για τη Δανία. Τα πρώτα άνθη που χρησιμοποίησα ήταν αγριολούλουδα που μοιάζουν με ιβίσκους. Έτσι άρχισα να πειραματίζομαι με τα λουλούδια αυτά για να δω πώς μπορώ να τα μετατρέψω σε κόσμημα. Μετά από πολλές αποτυχίες και άπειρους πειραματισμούς, πέτυχα κάποια κομμάτια από τύχη. Μέχρι που εν τέλει βρήκα μια μέθοδο για να τα χυτεύω χωρίς να καταστρέφονται. Τώρα, η τέχνη αυτή είναι κτήμα μου. Το να φτιάχνω κοσμήματα είναι πολύ προσωπική υπόθεση για μένα, γιατί μπορώ να πω μια ιστορία χωρίς πολλά-πολλά, να γειωθώ και να εκφραστώ με την ύλη». 

Μαίρη Χαριτωνίδη Facebook Twitter
«Ετυμολογικά, το κόσμημα συνδέεται με τη λέξη “κόσμος”, γι’ αυτό τα σχέδια μου θέλω να είναι μικρά σύμπαντα, ένα σύστημα από στολίδια που παράταιρα ταιριάζουν μεταξύ τους».

Όποιο μπουκέτο φτάνει στο σπίτι της αποξηραίνεται, τα κοσμήματά της EXTRAVAGANZA είναι όλα τους φτιαγμένα από πολλά και διαφορετικά λουλούδια. Ένα κομμάτι μπορεί για παράδειγμα να έχει μέσα του ένα γαρύφαλλο ή μία νεραγκούλα για βάση και μετά κάποια άλλα που η σχεδιάστρια δεν γνωρίζει απαραίτητα το όνομά τους. Δεν εγκλωβίζει το λουλούδι στο κόσμημα αλλά το χρησιμοποιεί σαν μήτρα που θα δώσει τη θέση της στο μέταλλο.

«Η χύτευση οργανικής ύλης είναι μια πολύ παλιά χρυσοχοϊκή τεχνική, είναι δύσκολη, θέλει εξάσκηση και δεν πετυχαίνει πάντα. Αντιμετωπίζω τα φύλλα σαν πηλό, έτσι οδηγώ τη φόρμα εκεί ακριβώς. Τα λουλούδια απαιτούν προσήλωση και ηρεμία για να μην καταστραφούν, αλλά σου δίνουν μία ευκαιρία. Το κάθε κομμάτι παίρνει περίπου έναν μήνα για να δεθεί, τα στάδια παραγωγής είναι προκλητικά και γοητευτικά. Δεν αντιμετωπίζω το κόσμημα σαν ένα απλό στολίδι, θέλω ό,τι φτιάχνω να είναι ένα μοναδικό φυλαχτό που το έχεις διαλέξει, γιατί κάτι δικό σου αντικατοπτρίζεται μέσα του. Παράλληλα θα 'ναι σαν να κουβαλάς ένα κομμάτι από τη φύση πάνω σου, κάθε μέρα, ενώ γίνεσαι κομμάτι του αστικού τοπίου».

Το κάθε κομμάτι °'HRIAM είναι ένα και μοναδικό, δεν έχει αντίγραφο, ούτε μπορεί να ξαναφτιαχτεί, είναι αξίας. Χρησιμοποιεί καθαρά, πολύτιμα κράματα και λίθους που αντέχουν, ώστε τα έργα της να μη φθαρούν και παρέλθουν.

HRIAM Facebook Twitter
Μανικετόκουμπα. Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά
°'HRIAM Facebook Twitter
Αλυσίδες μέσης. Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά

Η Μαίρη Χαριτωνίδη κάνει unisex κοσμήματα, η αισθητική της είναι αφαιρετική, το ύφος της πολύπλοκο και χωρίς περιορισμούς, έχει μια διαχρονικότητα που η ίδια επιδιώκει άλλωστε. 

Αυτή την περίοδο ετοιμάζει μία capsule συλλογή με αναφορές στη γεωμορφολογία των Κυκλάδων.

«Για να πετύχω ένα χαρακτηριστικό κατασκευαστικό μοτίβο που εντοπίζεται στην περιοχή, χρειάστηκε να φτιάξω ένα δικό μου εργαλείο από το μηδέν – σου δίνει αυτήν τη χαρά η χειρωνακτική εργασία. Με αυτήν τη συλλογή μιλάω για την αλληλεπίδραση των πολιτισμών στο σημείο αλλά και για τα καλοκαίρια μας εκεί, για την τέχνη τους, την έμπνευση που αντλεί κανείς από τον ήλιο και το μπλε, την κοσμηματοποιία και τον ρόλο που έπαιξε αυτή ιστορικά. 

Ετυμολογικά, το κόσμημα συνδέεται με τη λέξη “κόσμος”, γι’ αυτό τα σχέδιά μου θέλω να είναι μικρά σύμπαντα, ένα σύστημα από στολίδια που παράταιρα ταιριάζουν μεταξύ τους. Το κόσμημα επιλέγεις να το βάλεις, δεν είναι ρούχο, δεν είναι “απαραίτητο”, σημαίνει ότι σου αρέσει για να το επιλέξεις, έχει μια δόση πάθους. Τα κομμάτια που κατασκευάζω θα ήθελα να τα φορέσουν όλοι όσοι νιώθουν κάτι ιδιαίτερο όταν τα κοιτούν και εκτιμούν πως θα γίνουν κομμάτι τους ή κομμάτι κάποιου αγαπημένου τους μια μέρα. Θα ήθελα να τα δω μέσα σε concept stores, σε μουσεία και γκαλερί».

°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά
°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
Κολιέ. Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά

HRIAM Μανικετόκουμπα Facebook Twitter
Μανικετόκουμπα. Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά

°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά
°'HRIAM: Τα unisex, αφαιρετικά και πολύτιμα φυλαχτά της Μαίρης Χαριτωνίδη Facebook Twitter
Φωτ.: Βαλιάνα Βαριατζά

www.hriamcharitonidi.com

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάση: Μία νέα βίλα

ADM 3/22: The Leisure Architecture Issue / Iδέες για τη νέα βίλα

Tο παρόν αποτίει φόρο τιμής στο παρελθόν ολοένα και συχνότερα, έχοντας όμως το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Ακριβώς εκεί όπου ο εξωτικός μπρουταλισμός φλερτάρει με τις νέες προδιαγραφές βιωσιμότητας και εμπνέεται από την ένωση του ακατέργαστου με το εκλεπτυσμένο γεννιούνται οι ιδέες για τη νέα βίλα.
ΝΤΟΓΙΑ ΚΑΡΟΛΙΝΗ
Fluid geometries: Οι νέες γεωμετρίες στις πισίνες

ADM 3/22: The Leisure Architecture Issue / Fluid geometries: Οι νέες γεωμετρίες στις πισίνες

Τα αρχιτεκτονικά γραφεία έχουν ανακαλύψει πεδίο δόξης λαμπρό στον σχεδιασμό της πισίνας, μεταξύ άλλων, γιατί έτσι αυξάνεται η αξία του ακινήτου. Ποιες είναι οι νέες γεωμετρίες αυτής της τάσης;
ΝΤΟΓΙΑ ΚΑΡΟΛΙΝΗ
Ποιο διαμέρισμα ταιριάζει στη Θεσσαλονίκη του αύριο;

ADM3/22: THE LEISURE ARCHITECTURE ISSUE / Ποιο διαμέρισμα ταιριάζει στη Θεσσαλονίκη του αύριο;

Επενδύσεις, νέα μεγάλα έργα αλλά και οι αλλαγές στον διεθνή τρόπο ζωής δίνουν νέα πνοή στην ανθρωπογεωγραφία της Θεσσαλονίκης. Η νέα γενιά κατοίκων που επιλέγει να ζήσει στην πόλη με τη μεσογειακή ατμόσφαιρα και την πολυπολιτισμική παράδοση αναζητά την αρχιτεκτονική που ταιριάζει στον τρόπο ζωής της. Γι’ αυτούς σχεδιάζει το αρχιτεκτονικό γραφείο της Ασπασίας Τάκα.
THE LIFO TEAM
Τα νέα λόμπι της Αθήνας έχουν γούστο

Design / Τα νέα λόμπι της Αθήνας έχουν γούστο

Χρησιμοποιώντας έργα τέχνης, εμβληματικά αντικείμενα design, επιβλητικά γλυπτά, πολυτελή ή urban στοιχεία και μη τυπικές ρεσεψιόν, περιμένοντας και όσους δεν διαμένουν στους επάνω ορόφους να δοκιμάσουν μπέιγκελ και να χορέψουν σε υπόγεια κλαμπ, τα καινούργια ξενοδοχειακά λόμπι της πόλης είναι κάτι παραπάνω από απλοί χώροι υποδοχής και αναμονής: αποτελούν μέρος μιας εμπειρίας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μυθιστορηματικές αφίξεις από ξηρά και θάλασσα

ADM 3/22: The Leisure Architecture Issue / Μυθιστορηματικές αφίξεις από ξηρά και θάλασσα

Δύο σύμβολα φήμης και αισθησιασμού έρχονται να προστεθούν στην υπηρεσία του σύγχρονου experiential travel. Ο λόγος για το κρουαζιερόπλοιο Queen Elizabeth 2, που αναμένεται να ενταχθεί στη συλλογή των ξενοδοχείων MGallery, και για το Orient Express Venice Hotel, τη «στατική συνέχεια» της πιο διάσημης αμαξοστοιχίας όλων των εποχών.
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ, CO-CURATED WITH TRAVELWORKS PR
Ένα μουσείο και μια αποβάθρα στο Λίβερπουλ ως υπενθύμιση του δουλεμπορίου και της σκλαβιάς

Design / Ένα μουσείο και μια αποβάθρα στο Λίβερπουλ ως υπενθύμιση του δουλεμπορίου και της σκλαβιάς

Το Ναυτικό Μουσείο βρίσκεται στο Λίβερπουλ, στο Royal Albert Dock, και επικεντρώνεται στη θαλάσσια ιστορία της πόλης. Θα ανακαινισθεί και θα συνδεθεί με το Μουσείο Δουλείας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΤΟΙΜΟ ΤΣΕΚ ΦΩΤΟ Μια εγκατάσταση - ανακατασκευή ενός σπιτιού με νοσταλγία για τη βομβαρδισμένη Βηρυτό

Design / Μια εγκατάσταση-ανακατασκευή ενός σπιτιού με νοσταλγία για τη βομβαρδισμένη Βηρυτό

Η πρόσοψη μεταφέρθηκε από τον Λίβανο στο Ηνωμένο Βασίλειο σε κομμάτια, και στη συνέχεια στήθηκε σε μια αναπαράσταση σε φυσικό μέγεθος στο μουσείο V&A από τεχνίτες της Βηρυτού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ