Ποιος ήταν ο άγνωστος "γίγαντας" που φόρεσε τη στολή του πρώτου Alien

Ποιος ήταν ο άγνωστος "γίγαντας" που φόρεσε τη στολή του πρώτου Alien Facebook Twitter
0
Ποιος ήταν ο άγνωστος "γίγαντας" που φόρεσε τη στολή του πρώτου Alien Facebook Twitter

Mε το Αlien του 1979, ο Ridley Scott μας σύστησε τον απόλυτο διαστημικό τρόμο και δημιούργησε μια ολόκληρη σχολή φρίκης με το απόκοσμο τέρας που δεν έμοιαζε με τίποτα από όσα είχαμε δει έως τότε στο σινεμά.

Οι εκατομμύρια θαυμαστές της ταινίας γνωρίζουν πολλά πράγματα για το φιλμ και τους διάσημους πρωταγωνιστές τους, αλλά το πιθανότερο είναι να υπάρχουν ελάχιστοι που γνωρίζουν τον ηθοποιό που φορούσε το τρομακτικό κοστούμι του τέρατος.

 Ο Bolaji Badejo, ήταν ο πρωταγωνιστής που έδωσε ζωή και κίνηση στο αιμοβόρο εξωγήινο πλάσμα, αλλά κανείς δεν τον είδε ποτέ.

Ποιος ήταν ο άγνωστος "γίγαντας" που φόρεσε τη στολή του πρώτου Alien Facebook Twitter


Ο ψηλός Νιγηριανός που πέθανε το 1992 από δρεπανοκυτταρική νόσο, κέρδισε το ρόλο χάρη στο ύψος του. Ήταν σχεδόν 2,20 μέτρα και αμέσως όταν ο Scott τον είδε, ήξερε πως είναι ο κατάλληλος για να ενδυθεί τη στολή από καουτσούκ. Ήταν άλλωστε η εποχή που τα ψηφιακά εφέ δεν είχαν καμία σχέση με αυτό που γνωρίζουμε σήμερα. Όλα τα εφέ πόνταραν στη λεπτομέρεια μιας στολής, τα φώτα, τα φευγαλέα πλάνα και τον τρόπο που κάθε ηθοποιός θα εκτελούσε τις κινήσεις.

"Όταν ο Ridley εμφανίστηκε με αυτόν τον τύπο, νόμιζα ότι κοιτούσα μια καμηλοπάρδαλη ... Στάθηκε στην πόρτα, μπορούσα να δω το σώμα του, αλλά το κεφάλι του ήταν πάνω από το πλαίσιο." λέει ο επαγγελματίας των ειδικών εφέ Nick Allder, για την πρώτη τους συνάντηση.

 

Το επιτελείο και ο σκηνοθέτης έψαχναν πολύ καιρό για να βρουν έναν ηθοποιό που θα δεχόταν το ρόλο. Είχαν σκεφτεί από παίχτες μπάσκετ μέχρι και το ψηλόλιγνο μοντέλο Veruschka von Lehndorff. Αλλά κανένας δεν ήταν αρκετά καλός για να καλύψει τις ανάγκες της φιγούρας του υπερρεαλιστή καλλιτέχνη, HR Giger.


"Χρειαζόμασταν κάποιον απίστευτα ψηλό με πολύ μακριά πόδια, που όταν θα έσκυβε θα θύμιζε έντομο, κάτι σαν ένα μεγάλο αλογάκι της Παναγίας" λέει ο Allder

Ποιος ήταν ο άγνωστος "γίγαντας" που φόρεσε τη στολή του πρώτου Alien Facebook Twitter


Γεννημένος στο Λάγος της Νιγηρίας, το 1953, οBolaji Badejo και έκανε σπουδές στην Αιθιοπία και στη συνέχεια στις ΗΠΑ, πριν μετακομίσει στο Λονδίνο για να σπουδάσει γραφικές τέχνες. Πώς κατέληξε στο πλατό του Alien; Τον εντόπισαν σε ένα μπαρ.


Ο Νιγηριανός είχε μακρά άκρα, αλλά ο κορμός του ήταν λεπτός και ήταν ιδανικός για το ρόλο. Δέχτηκε και στη συνέχεια ξεκίνησε εκπαίδευση και κινησιολογία προκειμένου να αποκτήσει το χαρακτηριστικό βάδισμά του και να μπορεί να εκτελεί αργά τις κινήσεις.

Ο ρόλος του όμως ήταν στην πραγματικότητα πολύ πιο δύσκολος καθώς η στολή ήταν βαριά και ασφυκτικά ζεστή. Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις που έχει δώσει ο Badejo αναφέρει πως δεν άντεχε να τη φορά για πάνω από 20 λεπτά και πως κάθε φορά που την έβγαζε ήταν ολόκληρος μούσκεμα.

Ποιος ήταν ο άγνωστος "γίγαντας" που φόρεσε τη στολή του πρώτου Alien Facebook Twitter

Όλα όσα περνούσε στο γύρισμα ήταν πραγματικά εφιαλτικά, καθώς εκτός από το βάρος είχε πολύ περιορισμένη ορατότητα και το σώμα του ήταν καλυμμένο με λιπαντικό. Αλλά ποτέ δεν παραπονέθηκε λένε όλοι όσοι τον θυμούνται στα γυρίσματα. Σύμφωνα με τον Allder, μάλλον δεν είχε καταλάβει πόσο σημαντικός ήταν ο ρόλος του και κανείς δεν πίστευε στην ταινία αυτή και την επιτυχία της. Κανείς δεν ήξερε πως η ταινία θα κάνει πάνω από $ 100 εκατομμύρια στο box office έχοντας προϋπολογισμό μόλις $ 11 εκατομμύρια.

Σύμφωνα με τον αδελφό του, ο Badejo επέστρεψε στη Νιγηρία το 1980, και από το 1983 και μέχρι το θάνατό του είχε δημιουργήσει και λειτουργούσε τη δική του γκαλερί τέχνης του. Ο Badejo πέθανε το 1992 σε ηλικία 39 ετών, αφήνοντας πίσω δύο παιδιά.

Αν και θα μπορούσε να το κάνει, ποτέ δεν επιδίωξε να συμμετάσχει στα επόμενα Alien. Aυτή του η συμμετοχή το 1979 ήταν η μόνη ταινία που έκανε ποτέ, αλλά κανείς δεν είδε το πρόσωπό του.

Ποιος ήταν ο άγνωστος "γίγαντας" που φόρεσε τη στολή του πρώτου Alien Facebook Twitter
Ποιος ήταν ο άγνωστος "γίγαντας" που φόρεσε τη στολή του πρώτου Alien Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ