Ο Γουόρεν Μπίτι είχε το θράσος να τα θέλει όλα

Warren Beatty Facebook Twitter
Ο Μπίτι από νωρίς γνωστοποίησε στο περιβάλλον του πως θα αναλάβει όλους τους δημιουργικούς τομείς αν χρειαστεί, για να πετύχει τις ταινίες που ονειρευόταν.
0

Ο Γουόρεν Μπίτι ανήκει στην πιο ανθεκτική, όπως έχει αποδειχθεί, γενιά των καθαρά χολιγουντιανών ηθοποιών που πρόλαβαν να κάνουν τη μετάβαση από τη χρυσή εποχή και το studio σύστημα στο σινεμά του αντικομφορμισμού με επιτυχία και ακόμα μεγαλύτερη δόξα και αναγνώριση, βγάζοντας τη γλώσσα σε όσους τους προόριζαν για τον βουβό ρόλο του ηθοποιού-μοντέλου. Συνομήλικος με την Τζέιν Φόντα, τον Ντάστιν Χόφμαν, τον Τζακ Νίκολσον αλλά και τους Βρετανούς Άντονι Χόπκινς και Βανέσα Ρεντγκρέιβ (εν ζωή όλοι, με κυμαινόμενο βαθμό δραστηριότητας πλέον), ο ετεροθαλής μικρότερος αδελφός της Σίρλεϊ Μακλέιν είχε τα προσόντα να βάλει υποψηφιότητα για Πρόεδρος των ΗΠΑ λόγω της έντονης περιέργειας για τα πολιτικά, του liberal ακτιβισμού του και της ακαταμάχητης λαοφιλίας του, κυρίως εντός των συνόρων, με πιθανότερο ανταγωνιστή τον κατά έναν χρόνο μεγαλύτερό του, εξίσου γόη και αντίπαλο δέος στην ξανθιά εκδοχή Ρόμπερτ Ρέντφορντ.

Διαβόητος για τις κατακτήσεις του, που ευτυχώς είχε πάντα την ετοιμότητα να απεμπολεί με πειστικά αμήχανο χιούμορ, ως γνήσιος gentleman, μπήκε στον χώρο με τρομερή φόρα, αποσπώντας υποψηφιότητες για Tony για το A loss of roses το 1960 και Χρυσή Σφαίρα στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο έναν χρόνο αργότερα, μόλις στα 24 του χρόνια, για το διαπεραστικό μελόδραμα Πυρετός στο Αίμα – ο σκηνοθέτης του, ο Ελία Καζάν, ένας από τους πρώτους μέντορες που επιδίωξε να γνωρίσει, είχε τη διορατικότητα να προβλέψει πως, πέρα από την εικόνα του κολεγιόπαιδα ποδοσφαιριστή, ο Γουόρεν διέθετε την ενέργεια και το θράσος να τα θέλει όλα και να τα αποκτήσει με τον δικό του τρόπο – «και γιατί όχι στο κάτω κάτω;». Το Όλα για σένα, το Γύρω μου γκρεμίστηκαν όλα και το Τέλος μιας αγάπης που ακολούθησαν ήταν σινε-ρομάντσα που μάλλον δεν ενδιέφεραν έναν άνθρωπο με άλλες επιδιώξεις· ο Μπίτι τα έκανε, όπως και τα ποιοτικότερα Lilith και Mickey One, ενώ στην πραγματικότητα ήθελε πλήρη έλεγχο και από νωρίς γνωστοποίησε στο περιβάλλον του πως θα αναλάβει όλους τους δημιουργικούς τομείς αν χρειαστεί, για να πετύχει τις ταινίες που ονειρευόταν.

Ο Γουόρεν έκανε πολλά, όσα μπόρεσε, και εκτός από αυτό, έκανε και λίγα ακόμη λάθη, τα περισσότερα όμως ήταν σωστά, σαν τέλεια κινηματογραφικά οράματα που μόχθησε να τα εκπληρώσει, χωρίς να φαίνεται οτι κοπιάζει.

Υπήρξε καταλυτικός και επίμονος σε μυθικό επίπεδο στη δημιουργία του Μπόνι και Κλάιντ (έχουν γραφτεί βιβλία επί του θέματος), ασκώντας τη γοητεία του στο έπακρο και βάζοντας λυτούς και δεμένους για να γίνει επιτυχία μια ερωτική πράξη αντίστασης με πολιτικούς τόνους και υπονομευτικό στυλ, παντρεύοντας μοναδικά την ευρωπαϊκή κινηματογραφική ευαισθησία με την κλασική αμερικανική εικονογραφία. Είναι αλήθεια πως όταν ο Τζακ Γουόρνερ τον κάλεσε στο γραφείο του κατά τη διάρκεια της ατέρμονης διελκυστίνδας των διαπραγματεύσεων και των συνεχών αλλαγών, διότι από τότε ο Μπίτι έσκαγε γάιδαρο για να περάσει το δικό του, και για να του δείξει ποιο είναι το αφεντικό, του έδειξε από το παράθυρο το μικρό, πολύ ευδιάκριτο γλυπτό με τα αρχικά WB, που φυσικά συμβόλιζαν τους αδελφούς Γουόρνερ, ευθαρσώς ο Μπίτι του απάντησε: «Δεν ξέρω τι εννοείτε, το μόνο που βλέπω είναι τα αρχικά μου, Warren Beatty!».

PULP FICTION WARREN BEATTY Facebook Twitter
Με την Ανέτ Μπένινγκ στο Μπάγκσι, 1991.

Και ενώ δεν έγινε ποτέ ακριβώς σταρ όπως οι καλοί του φίλοι και συνοδοιπόροι στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, στην Αμερική έγραψε ιστορία: το 1978 έγινε ο πρώτος μετά τον Όρσον Γουέλς που απέσπασε 4 υποψηφιότητες για Όσκαρ για την ίδια ταινία, την αντικαπιταλιστική κομεντί Ας περιμένει ο Παράδεισος με τον αθλητή που χάνει τη ζωή του σε δυστύχημα, αλλά επιστρέφει στα εγκόσμια στη θέση ενός ζάπλουτου, στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου και πρώτου ανδρικού ρόλου. Τρία χρόνια μετά επανέλαβε το επίτευγμα στο magnum opus του, τους Κόκκινους, το επικό όσο και τρυφερό χρονικό του διασημότερου Αμερικανού κομμουνιστή, κερδίζοντας το μοναδικό του Όσκαρ για τη σκηνοθεσία της ταινίας – έχει κι άλλο ένα, για το σύνολο της καριέρας του. Βλέποντας πάντα ψηλά (Ντικ Τρέισι, Μπάγκσι) και μερικές φορές πέφτοντας με κρότο (Ishtar, Town and Country), ο Μπίτι εργαζόταν πάντα αραιά, ξοδεύοντας πολύ χρόνο και συχνά δεκαετίες ανάμεσα στα σχέδια που κάποια στιγμή έφταναν στο πανί, και μέχρι την αυλαία της πορείας του, το 2016, με το ακαδημαϊκό, ευγενές αν και ατυχές Rules don’t apply (έπαιξε τον Χάουαρντ Χιουζ, άλλη μια λατρευτική εμμονή του), πρόλαβε να κάνει ένα ακόμη εξαιρετικό φιλμ, το παραγνωρισμένο Bulworth, μια σατιρική πραγματεία πολύ προφητική για τον βαθύτατο φυλετικό και ταξικό διαχωρισμό που γνωρίζει η Αμερική στις μέρες μας.

PULP FICTION WARREN BEATTY Facebook Twitter
Στο ακαδημαϊκό, ευγενές αν και ατυχές Rules don’t apply (έπαιξε τον Χάουαρντ Χιουζ, άλλη μια λατρευτική εμμονή του)
PULP FICTION WARREN BEATTY Facebook Twitter
Με τη Νάταλι Γουντ στην ταινία Splendor in the Grass του Ίλια Καζάν, 1960

Ο Γουόρεν Μπίτι έκλεισε τα 88 του χρόνια στις 30 Μαρτίου και πλέον αποφεύγει τις δημόσιες εμφανίσεις, και κυρίως τις μετακινήσεις εκτός Λος Άντζελες, λόγω της εύθραυστης υγείας του, αν και ενημερώνεται για τα πάντα, όπως ισχυρίζεται το στενό του περιβάλλον – σαν βελτιωμένο μοντέλο Χάουαρντ Χιουζ με όψιμα πατρικά καθήκοντα! Η σύζυγός του, Ανέτ Μπένινγκ, που γνώρισε στα πλατό του σκηνοθετημένου από τον Μπάρι Λέβινσον, Μπάγκσι, το 1991, και για χάρη της εγκατέλειψε στα 54 του τις τρίλιες του Καζανόβα που τον συνόδευαν εμφατικά, είναι εκείνη που μιλά εξ ονόματός του για τον τρανς γιο τους Στίβεν Άιρα με υπερηφάνεια και σθένος σε μια περίοδο που τα νεοαποκτηθέντα δικαιώματα των τρανς βάλλονται σκληρά. Η νεότερη γενιά τον θυμάται από τη σοφή φράση που τόλμησε να ξεστομίσει στην τότε σύντροφό του, Μαντόνα, στο ντοκιμαντέρ της, ότι δηλαδή δεν έχει κανένα λόγο να πει οτιδήποτε που η κάμερα δεν καταγράφει και, φυσικά, από το μεγαλειώδες μπέρδεμα στα Όσκαρ, τότε που με τη Φέι Ντάναγουεϊ, την αγαπημένη του Μπόνι, είπαν λάθος όνομα νικητή, και ο παρουσιαστής Τζίμι Κίμελ, χάριν αστεϊσμού, τον επέπληξε λέγοντας: «Βρε Γουόρεν, τι έκανες πάλι;». Ο Γουόρεν έκανε πολλά, όσα μπόρεσε, και εκτός από αυτό, έκανε και λίγα ακόμη λάθη, τα περισσότερα όμως ήταν σωστά, σαν τέλεια κινηματογραφικά οράματα που μόχθησε να τα εκπληρώσει, χωρίς να φαίνεται οτι κοπιάζει.

Στο θησαυροφυλάκιο της Criterion Collection κρύβονται τρία διαμάντια από τη φιλμογραφία του στα ’70s, που στάζουν Γουόρεν Μπίτι σε κάθε τους καρέ, αν και δεν τα σκηνοθέτησε ο ίδιος.

Η έντιμος κυρία και ο χαρτοπαίκτης (1971)

PULP FICTION WARREN BEATTY Facebook Twitter
McCabe and Mrs Miller

Μετά την πολυετή και περιπετειώδη πορεία του στον χώρο και την παγκόσμια επιτυχία του MASH, ο Ρόμπερτ Άλτμαν επέβαλε το μότο του στο McCabe and Mrs Miller: σημασία δεν έχει τι λες αλλά πώς το αφηγείσαι. Η ταινία που στα ελληνικά κυκλοφόρησε με τον δηλωτικό τίτλο Η έντιμος κυρία και ο χαρτοπαίχτης δεν αφορά μόνο τη σχέση μιας απαιτητικής, οπιομανούς «μαντάμ» και ενός «παπατζή» με φήμη πιστολά, αλλά τους εντάσσει στο πλαίσιο μιας ληθαργικής, θρησκευόμενης κοινότητας στις αρχές του 20ού αιώνα ως μέρος ενός συνόλου αποκαλυπτικού της εποχής, υπερ-νατουραλιστικά αποτυπωμένου, σε ένα σινεμά κόντρα στις συμβάσεις και τις προσδοκίες που μάλιστα αποτέλεσε το πρόκριμα δημοσιότητας του Λέοναρντ Κοέν, με τα 4 τραγούδια που ο Άλτμαν δεν ξέχασε ποτέ από το πρώτο άλμπουμ του Καναδού τροβαδούρου, και ανέσυρε για να τα χρησιμοποιήσει στο folk soundtrack.

Οι αλληλοκαλυπτόμενοι διάλογοι του θρυλικού ωτακουστή Άλτμαν, τόσο φυσικοί που ο θεατής παίρνει την απρόθυμη θέση του κομπάρσου στην ταινία, δεν ταράζουν την απόφαση του Τζον Μακέιμπ να επιβάλει τον δικό του ρυθμό στους εύπιστους και τους εχθρούς, ούτε και την πίστη του Μπίτι, επιλογή της τελευταίας στιγμής μετά την άρνηση του μετέπειτα μετανιωμένου Έλιοτ Γκουλντ, να παίζει κόντρα στην τελειότητα της εικόνας του, με μυστήριο και χιούμορ, έναν αντιήρωα στον μεθοριακό ρεβιζιονισμό που αντιβαίνει στους όρους του κλασικού γουέστερν, και μάλιστα την ίδια περίοδο που ο Ρέντφορντ προετοίμαζε στα χιονισμένα βουνά της Γιούτα τον δικό του Τζερεμάια Τζόνσον, έναν ακόμη αξιοσημείωτο οσιομάρτυρα στον κανόνα των πιο ευθυτενών χαρακτήρων που του άρεσε να υποδύεται.

Υπόθεση Πάραλλαξ (1974)

PULP FICTION WARREN BEATTY Facebook Twitter
Ο Τζο Φρέιντι του Γουόρεν Μπίτι είναι όσο πιο κοντά γίνεται στην προσωπικότητα που φανταζόμαστε ότι είχε ο Αμερικανός ηθοποιός.

Στο ευαγγέλιο των αμερικανικών πολιτικών θρίλερ της περιόδου γύρω από το Watergate, μαζί με την Εξαφάνιση, τη Συνομιλία, τις έξοχες Τρεις μέρες του Κόνδορα και το Όλοι οι άνθρωποι του Προέδρου, την αγία πεντάδα συμπληρώνει η πιο παράξενη από τις ανθρωποκεντρικές περιπέτειες συνωμοσίας, η Υπόθεση Πάραλαξ.

Ως ρεπόρτερ αποφασισμένος να ξεσκεπάσει τη διαφθορά κυνηγώντας το τρομερό αποκλειστικό και, γιατί όχι, ένα βραβείο Πούλιτζερ, ο Τζο Φρέιντι του Γουόρεν Μπίτι είναι όσο πιο κοντά γίνεται στην προσωπικότητα που φανταζόμαστε ότι είχε ο Αμερικανός ηθοποιός· μπουκάρει στην ταινία ως ευειδής παραλλαγή ενός Τζακ Νίκολσον, έτοιμος να ξεσκεπάσει μια δαιδαλώδη πλεκτάνη με επίκεντρο τον μονολιθικής όψης, σκιώδη οργανισμό Parallax Corporation με τη μυστηριώδη θέα από ψηλά, που σκοτώνει κόσμο και κανείς δεν μαθαίνει κάτι απτό για τον σκοπό και τη λειτουργία του.

Παράνοια, αλλά με λίγη τρέλα (ο Μπίτι δεν θα ήθελε να αναμειχθεί σε ένα story αυστηρής και μονοδιάστατης παράνοιας, όπως το Executive Action, γιατί πάντα διασκέδαζε το τραγικό πεπρωμένο με κωμωδία), έμφαση στη λεπτομέρεια από τον Πάκουλα, δύο χρόνια πριν από το απόλυτο αντικαθεστωτικό χρονικό των Γούντγουορντ/Μπερνστάιν, και καθηλωτικές εικόνες από τον Γκόρντον Γουίλις, σε πυκνή πλοκή που αναπτύχθηκε με ένα «μισοψημένο» script που γραφόταν μέρα με τη μέρα εξαιτίας της απεργίας των σεναριογράφων.

Shampoo (1975)

Warren Beatty Facebook Twitter
Με τη Τζούλι Κρίστι

Μόνο ο Γουόρεν Μπίτι, με την πολύτιμη αρωγή του θρυλικού σεναριογράφου Ρόμπερτ Τάουν, έναν χρόνο μετά το απόλυτο επίτευγμά του στο Chinatown, θα μπορούσε να ανακατέψει γκόμενες, τρίχες και τον Ρίτσαρντ Νίξον με τον αλήστου μνήμης Σπίρο Άγκνιου, και να τα ξεμπλέξει θριαμβευτικά. Στην πολιτική σάτιρα του Χαλ Άσμπι από το 1975, που παίδευε στο μυαλό του από τα τέλη των ’60s με τον προσωρινό τίτλο Hair –τον εγκατέλειψε όταν το ομώνυμο, άσχετου θέματος, θεατρικό έκανε πάταγο–, έπλασε τον κεντρικό χαρακτήρα με πρότυπα τους κομμωτές Τζέι Σέμπρινγκ, ένα από τα θύματα στη σφαγή της Σάρον Τέιτ, και Γιον Πίτερς, μετέπειτα διάσημο μεγαλοπαραγωγό και πιο συναφή με τον πρωταγωνιστή Τζορτζ.

Ο Τζορτζ, λοιπόν, είναι ο πιο περιζήτητος κομμωτής του Μπέβερλι Χιλς και ταυτόχρονα ακάματος υπεραθλητής του σεξ, ένας εθισμένος ερωτύλος που σχεδόν βαμπιρικά, πάντα αθόρυβα, παίρνει ζωή από τις κατακτήσεις του – επιπλέον, οι σύζυγοι δεν τον υποψιάζονται, θεωρώντας πως είναι γκέι, αλλά ποιος θεατής δεν ξέρει πως ο Μπίτι δεν είναι γκέι, ακυρώνοντας έτσι τους υπόλοιπους άνδρες στην ταινία.

Μέσα στις 40 ώρες που διανύει το σεναριακό τόξο του Shampoo, Τζούλι Κρίστι, Γκόλντι Χον, Λι Γκραντ και Κάρι Φίσερ αναστενάζουν και αγανακτούν σαν ηρωίδες στο Θεώρημα – στο μεταξύ, οι προσδοκίες του Τζορτζ με το γρήγορο πιστολάκι και τα καταστροφικά προσόντα εξανεμίζονται ακριβώς όπως οι ελπίδες της Αμερικής σε αυτήν τη γλυκόπικρη πολιτική παραβολή.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

10 ταινίες που αξίζει να δείτε με αφορμή τις αμερικανικές εκλογές

Οθόνες / 10 ταινίες που αξίζει να δείτε με αφορμή τις αμερικανικές εκλογές

Από το «Mr. Smith goes to Washington» του Φρανκ Κάπρα μέχρι το «Wag the Dog» του Μπάρι Λέβινσον και το «Lincoln» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, οι ταινίες της λίστας αναφέρονται είτε στην εκλογική διαδικασία, είτε σε κάποια άλλη πτυχή του αμερικανικού πολιτεύματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πέδρο Αλμοδόβαρ, Ημερολόγιο Καραντίνας μέρος δεύτερο: Η Madonna, o Γουόρεν Μπίτι κι εγώ

Οθόνες / Πέδρο Αλμοδόβαρ, Ημερολόγιο Καραντίνας μέρος δεύτερο: Η Madonna, o Γουόρεν Μπίτι κι εγώ

«Έπρεπε να συμβεί αυτή η πανδημία για να μάθει ο κόσμος πώς πραγματικά συμπεριφέρθηκε η Madonna σ' εκείνο το πάρτι…»: Το δεύτερο συναρπαστικό κείμενο του μεγάλου Ισπανού σκηνοθέτη από την απομόνωσή του στη Μαδρίτη.
Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά»

Οθόνες / Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά»

«Δεν μου έκανε αυτά που άκουσα μετά ότι έκανε σε άλλες γυναίκες ο Χίτσκοκ, ίσως επειδή εγώ δεν ήμουν ξανθιά και λεπτή και αιθέρια», λέει σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις της η θρυλική σταρ και ένας από τους τελευταίους ζωντανούς συνδέσμους με το παλιό Χόλιγουντ.
«Ποτέ δεν ήξερες τι σκέφτεται»: Η Μπάρμπρα Στρέιζαντ για τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ στην αυτοβιογραφία της

Βιβλίο / «Ποτέ δεν ήξερες τι σκέφτεται»: Η Μπάρμπρα Στρέιζαντ για τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ στην αυτοβιογραφία της

Σε ένα απόσπασμα –που δημοσιεύεται αποκλειστικά στο Vanity Fair– από την αυτοβιογραφία της που έχει τίτλο «My Name is Barbra» και κυκλοφορεί στις αρχές του επόμενου μήνα, η διάσημη τραγουδίστρια και ηθοποιός θυμάται, μεταξύ άλλων, την πολύπλοκη σχέση της με τον συμπρωταγωνιστή της στο «The Way We Were».
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ