Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
«Ήμουν πάντα συνηθισμένη στην ιδέα ότι βρίσκομαι σε μια δουλειά όπου ένα ελαφρύ χτύπημα στον πισινό αποτελούσε φιλικό κομπλιμέντο. Κανείς δεν το προχώρησε παραπάνω μαζί μου επειδή με φοβόντουσαν».

Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά»

3

Αγαπημένη πρωταγωνίστρια σε αναρίθμητες κλασικές ταινίες αλλά και με μια παράλληλη ζωή ως πολυγραφότατη συγγραφέας μπεστ σέλερ βιβλίων στα οποία εξερευνά τις αναμνήσεις από προηγούμενες ζωές της και διάφορα άλλα μεταφυσικά φαινόμενα, η θρυλική σταρ απομένει ως ένας από τους τελευταίους ζωντανούς συνδέσμους με τις ένδοξες εποχές του Χόλιγουντ. «Η αφέλεια στη νεότητα μπορεί να αποτελέσει ένα πανίσχυρο όπλο» δηλώνει σε μια από τις πολύ σπάνιες συνεντεύξεις της στους New York Times, μιλώντας μεταξύ άλλων για τον Χίτσκοκ, την «παλιοπαρέα» του Rat Pack, τον Πίτερ Σέλερς, τον αδελφό της Γουόρεν Μπίτι και τον μεγάλο ίσως έρωτα της ζωής της, τον Ρόμπερτ Μίτσαμ.

Περί υποκριτικής

«Δεν ξέρω πώς να υποκρίνομαι. Δεν ξέρω πώς να αναπτύσσω έναν χαρακτήρα. Δεν είμαι η Μέριλ Στριπ. Είναι η καλύτερη που υπάρχει αλλά δεν θέλω να το κάνω με τον τρόπο της. Δεν θέλω να είμαι ο χαρακτήρας, θέλω να βλέπω τον εαυτό μου να παίζει τον χαρακτήρα. Η βαθιά συνειδητοποίηση του ποιος είσαι είναι διαφορετική από την βαθιά συνειδητοποίηση του πώς υποκρίνεσαι».

Ήμουν πάντα συνηθισμένη στην ιδέα ότι βρίσκομαι σε μια δουλειά όπου ένα ελαφρύ χτύπημα στον πισινό αποτελούσε φιλικό κομπλιμέντο. Κανείς δεν το προχώρησε παραπάνω μαζί μου επειδή με φοβόντουσαν.

«Προτιμώ το συνεργείο από τους ηθοποιούς»

«Ο βασικός λόγος που μου αρέσει ακόμα να δουλεύω είναι το συνεργείο, όλοι αυτοί οι διαφορετικοί άνθρωποι που εργάζονται στο γύρισμα και είναι σα να αποτελούν έναν ολόκληρο πολιτισμό σε μικρογραφία. Αν με ρωτήσεις να σου πω ένα παράδειγμα επιτυχημένου πολιτισμού, θα σου απαντήσω: Το κινηματογραφικό πλατό».

Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
Με την Ντέμπρα Γουίνγκερ στις "Σχέσεις Στοργής" (1983)

Η πιο οδυνηρή ανάμνηση από γύρισμα ταινίας

«Η πιο δύσκολη εμπειρία που είχα σε γύρισμα ταινίας ήταν στις "Σχέσεις Στοργής" με την Ντέμπρα Γουίνγκερ. Ω Θεέ μου! Την συνάντησα ξανά πριν μερικά χρόνια σ΄ ένα εστιατόριο και μου ζήτησε συγνώμη βασικά».

Ο Μπομπ Φόσι, ο Σινάτρα, ο Ντιν Μάρτιν και τ΄άλλα παιδιά

«Με τον Μπομπ [Φόσι] είχαμε στενή φιλική σχέση, αλλά ποτέ του δεν έκανε καμιά περίεργη κίνηση. Ποτέ. Ούτε βέβαια και ο Φρανκ Σινάτρα ή ο Ντιν Μάρτιν. Δεν ήμουν ποτέ στόχος σεξουαλικών υπαινιγμών. Ήμουν ισότιμο μέλος της αντροπαρέας και δεν υπήρχε λόγος να θυσιάσουμε τη φιλία μας. Αν μη τι άλλο, ο Φρανκ και ο Ντιν με προστάτευαν όταν πήγαινα να κάνω καμιά ανοησία»

Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
Με τον Φρανκ Σινάτρα και τον Ντιν Μάρτιν στο "Some came Running" (1958)

Για τον Χίτσκοκ και την παρενόχληση πολύ πριν το #MeToo

«Ήμουν στο Χόλιγουντ από τα 18 μου. Πιτσιρίκα δούλεψα με τον Χίτσκοκ. Δεν μου έκανε αυτά που άκουσα μετά ότι έκανε σε άλλες γυναίκες. Από την άλλη βέβαια, εγώ δεν ήμουν ξανθιά και λεπτή και αιθέρια».

«Ήμουν πάντα συνηθισμένη στην ιδέα ότι βρίσκομαι σε μια δουλειά όπου ένα ελαφρύ χτύπημα στον πισινό αποτελούσε φιλικό κομπλιμέντο. Κανείς δεν το προχώρησε παραπάνω μαζί μου επειδή με φοβόντουσαν».

Για τον Πίτερ Σέλερς και την «διαρροή» στην αύρα του

«Ο Πίτερ Σέλερς είχε μια "διαρροή" στην αύρα του που του επέτρεπε να θυμάται εμπειρίες από προηγούμενες ζωές κα να τις χρησιμοποιεί στους διαφορετικούς χαρακτήρες που υποδυόταν. Όταν γυρίζαμε το "Being There" («Να είσαι εκεί, κύριε Τσανς»), πίστευε πραγματικά ότι είναι ο Τσάνσι Γκάρντινερ και ότι εγώ είμαι η Ιβ. Πίστευε ότι είναι πραγματικά ερωτευμένος μαζί μου. Παλιότερα είχαμε υπάρξει κολλητοί στα πάρτι του τζετ σετ. Έκανα τρελή παρέα μαζί του και με τον Πίτερ Ο' Τουλ όποτε βρισκόμουν στο Λονδίνο ή στο Παρίσι. Μέναμε ξάγρυπνοι για τρεις νύχτες σερί. Εγώ συνήθως φρόντιζα να μην σωριάζονται διαρκώς κάτω από το μεθύσι.

Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
Με τον Χίτσκοκ και τον Τζον Φορσάιθ στα γυρίσματα του "The Trouble with Ηarry" (1955)
Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
Με τον Πίτερ Σέλερς στο "Being There" (1979)

Για τον αδελφό της, τον Γουόρεν Μπίτι

«Είμαστε διαφορετικοί – αυτός είναι του δεξιού ημισφαιρίου του εγκεφάλου κι εγώ του αριστερού, της λογικής και της φαντασίας αντίστοιχα δηλαδή – αλλά μοιραζόμαστε μια κοινή αντίληψη περί σωστού και δικαίου, ίσως επειδή ο μπαμπάς μας ήταν επιθεωρητής σχολείων και η μαμά μας δασκάλα».

Για τον Ρόμπερτ Μίτσαμ

«Είχε χτίσει ολόκληρο παραμύθι για την άγρια και περιπετειώδη ζωή του πριν το Χόλιγουντ, αλλά ήταν εξαιρετικός, χωρίς αμφιβολία. Μπορούσε να διαβάσει ταχύτατα ένα σενάριο και να στο απαγγείλει ολόκληρο απ' έξω αμέσως μετά. Ήταν ιδιοφυής, αλλά δεν ήθελε να το ξέρει κανείς. Ήταν πολύ ευαίσθητος και ένα από τα πράγματα που τον έκαναν τόσο ελκυστικό για μένα ήταν το ότι δεν μπορούσα να βγάλω άκρη σχετικά με το ποιος ήταν ακριβώς. Αυτό μου έδινε κάτι να κάνω».

Με στοιχεία από τους New York Times

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μιλώντας με τον Φίλιππο Κουτσαφτή για τους «Ελευσίνιους»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Μιλώντας με τον Φίλιππο Κουτσαφτή για τους «Ελευσίνιους»

Έπειτα από δύο και πλέον δεκαετίες από την «Αγέλαστο Πέτρα», ο Φίλιππος Κουτσαφτής μιλά στην Αργυρώ Μποζώνη για το νέο του ντοκιμαντέρ, τους «Ελευσίνιους», που θα σηματοδοτήσουν τις τελετές λήξης της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Προς τα πού πάει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά;

Pulp Fiction / Πού βαδίζει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά;

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με την κριτικό κινηματογράφου Λήδα Γαλανού για το ελληνικό σινεμά. Ποια είναι η θέση του στην καρδιά του ελληνικού κοινού; Ποια είναι η πορεία του, ο σκοπός του και το μέλλον του;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η ταινία «Underground» του Εμίρ Κουστουρίτσα

Οθόνες / «Underground»: Πώς η ταινία του Κουστουρίτσα επηρέασε τα Βαλκάνια και την Ελλάδα

Αναδρομή σε μια καθοριστική στιγμή για το παγκόσμιο σινεμά των '90s, με αφορμή την ομώνυμη θεατρική παράσταση και τη ρετροσπεκτίβα του Εμίρ Κουστουρίτσα στο 36ο Πανόραμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Έρημη Χώρα

Οθόνες / «Έρημη Χώρα»: Ένα σύγχρονο ελληνικό νεο-γουέστερν στην πλατφόρμα του Ertflix

Η πρώτη μίνι σειρά που θα προβληθεί αποκλειστικά στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ διαδραματίζεται στην αγροτική Βόρειο Ελλάδα και δανείζεται τον τίτλο της από το ομώνυμο ποίημα του Τ.Σ. Έλιοτ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χοακίν Φίνιξ: Ο πιο ιδιοσυγκρασιακός σταρ της εποχής μας

Οθόνες / Χοακίν Φίνιξ: Ο πιο ιδιοσυγκρασιακός σταρ της εποχής μας

Αυτή την εβδομάδα δεν θα πάμε να δούμε τον «Ναπολέοντα» με τον Χοακίν Φίνιξ, αλλά τον Χοακίν Φίνιξ ως Ναπολέοντα: Μικρή αναδρομή στην πορεία ενός μεγάλου ταλέντου που βρίσκεται στο απόγειο της δόξας του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα

Οθόνες / The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από τη φωτογραφία που ίσως στοίχισε τη ζωή της Νταϊάνα

Μιλώντας στους New York Times, o Μάριο Μπρένα, ο φωτογράφος που τράβηξε την «ιστορική» εικόνα του φιλιού της πριγκίπισσας και του Ντόντι Φαγέντ στη θαλαμηγό, δηλώνει ότι τα πράγματα δεν έγιναν ποτέ όπως παρουσιάζονται στο «The Crown».
THE LIFO TEAM
Σκοτεινός “Maestro”: Οι άβολες αλήθειες για τη ζωή του σπουδαίου Λέοναρντ Μπέρνσταϊν

Πολιτισμός / Σκοτεινός “Maestro”: Οι άβολες αλήθειες για τη ζωή του σπουδαίου Λέοναρντ Μπερνστάιν

Λίγο πριν την πρεμιέρα της πολυσυζητημένης ταινίας, οι κόρες του χαρισματικού μαέστρου και συνθέτη μιλούν για τη λεπτότητα με την οποία ο Μπράντλεϊ Κούπερ προσέγγισε την ομοφυλοφιλική ταυτότα του Μπέρνσταϊν
NEWSROOM
«Όλο το φως που δεν μπορούμε να δούμε»: Τι μας άρεσε στη δημοφιλή σειρά του Netflix

Ζούμε, ρε! / «Όλο το φως που δεν μπορούμε να δούμε»: Πώς χτίζεται μια επιτυχημένη συμπεριληπτική σειρά

H Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το πόσο σημαντικό είναι το βίωμα στην προσέγγιση ενός ανάπηρου χαρακτήρα με αφορμή τη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά του Netflix.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια
"Ήμουν πάντα συνηθισμένη στην ιδέα ότι βρίσκομαι σε μια δουλειά όπου ένα ελαφρύ χτύπημα στον πισινό αποτελούσε φιλικό κομπλιμέντο. Κανείς δεν το προχώρησε παραπάνω μαζί μου επειδή με φοβόντουσαν." Μπορεί να μην το προχώρησε κάνεις παραπάνω, αλλά και το ελαφρύ χτύπημα στον πισινό είναι σεξουαλική παρενόχληση, δεν είναι φιλικό κομπλιμέντο (αν ήταν κομπλιμέντο, τότε θα χτυπούσαν και τους άντρες στον πισινό). Και αυτό που προσπαθούμε σήμερα οι γυναίκες είναι να σταματήσουμε να "είμαστε συνηθισμένες" στην σεξουαλική παρενόχληση.
Kαλά, δοκιμάστε να κάνετε το 1/1000 από τα έργα και ημέρες της θεάρας Shirley και μετά μοιραστείτε το (αχρείαστο) σχόλιο σας περί πατριαρχίας. Αντε με ολους τους "αγανακτισμενους" που πρέπει να διαβάζουμε την αποψαρα τους για ολους και για όλα καθε φορά.