Mπεν Άφλεκ: Ο «Άσωτος Υιός» του Χόλιγουντ κλείνει τα 50 Facebook Twitter
Τα δείγματα της μέχρι τώρα καριέρας του λένε ότι του ταιριάζουν καλύτερα η σοβαρή, παλιομοδίτικη ενήλικη διασκέδαση και η θέση του δημιουργού.

Mπεν Άφλεκ: Ο «Άσωτος Υιός» του Χόλιγουντ κλείνει τα 50

0

Το πεντηκοστό έτος της ηλικίας του Μπεν Άφλεκ τον βρίσκει για ακόμα μια φορά στην καρδιά της ψηφιακής επικαιρότητας και των tabloids. Τα δεύτερα τον κυνηγούν παντού με αφορμή το sequel της σχέσης του με τη Τζένιφερ Λόπεζ, που αυτήν τη φορά οδήγησε σε γάμο. Τα πρώτα βρήκαν νέα σειρά από αγαπημένα memes με πρωταγωνιστή τον Αμερικανό σταρ, χάρη σε μια σειρά από φωτογραφίες από το ταξίδι του μέλιτος με την J. Lo, στις οποίες εμφανίζεται πότε να κοιμάται με το στόμα ανοιχτό και πότε να κοιτάζει στο κενό ημίγυμνος με μια πετσέτα γύρω του, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά τους χρήστες ότι, αν η Δευτέρα είχε πρόσωπο, θα ήταν εκείνο του Μπεν Άφλεκ. Τροφοδότησε έτσι την καθημερινή, επιδερμική και απαραιτήτως κοινοποιούμενη στα social media ενδοσκόπησή μας με τα απαραίτητα ιντερνετικά χωρατά. 

Συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια, θα έλεγε κάποιος. Η καριέρα του Άφλεκ έχει τόσες διακυμάνσεις που το (αναπόφευκτο;) μελλοντικό biopic θα έδινε σίγουρα συναρπαστικό υλικό στον σκηνοθέτη του. Ο Άφλεκ μεγάλωσε στην Πολιτεία της Μασαχουσέτης με πατέρα έναν αλκοολικό, αποτυχημένο θεατρικό συγγραφέα ο οποίος πήρε τελικά διαζύγιο από τη μητέρα του όταν ήταν έντεκα. Η μητέρα του ενθάρρυνε τις καλλιτεχνικές ανησυχίες τόσο του ίδιου όσο και του αδερφού του, Κέισι. Χάρη στις γνωριμίες της με έναν υπεύθυνο κάστινγκ, ο ανήλικος Άφλεκ βρέθηκε σε διαφημίσεις αλλά και να πραγματοποιεί μικρές τηλεοπτικές εμφανίσεις. Στο λύκειο συμμετείχε στη θεατρική ομάδα και, μαζί με τον κολλητό του, τον Ματ Ντέιμον, ταξίδευαν τέσσερις ώρες με το τρένο ως τη Νέα Υόρκη για να συμμετάσχουν σε οντισιόν. Με τον Ντέιμον γνωρίζονταν από παιδιά και έγιναν φίλοι όταν ο Άφλεκ τον υπερασπίστηκε σε έναν καυγά. Το πάθος τους για την υποκριτική τούς έφερε ακόμα πιο κοντά, με την πρώτη τους κοινή εμφάνιση να πραγματοποιείται το 1989 στο «Field of Dreams», όπου συμμετείχαν ως κομπάρσοι.

Tα γενέθλιά του τον βρίσκουν και πάλι πρωταγωνιστή των tabloids, βασιλιά των memes, παντρεμένο με την J. Lo αλλά και Μπάτμαν, έναν ρόλο που υποτίθεται ότι θα άφηνε μια και καλή.

Μαζί θα πραγματοποιήσουν και την πρώτη τους αξιοσημείωτη κινηματογραφική συμμετοχή στο ξεχασμένο δράμα «School Ties», στο καστ του οποίου συναντάς ακόμα δύο από τους πρωταγωνιστές των επόμενων ετών, τους Μπρένταν Φρέιζερ και Κρις Ο’ Ντόνελ. Μαζί θα λάβουν και τo εισιτήριο για τη δόξα, το οποίο επικύρωσε η οσκαρική τους νίκη στην κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου για το «Good Will Hunting». Αντλώντας έμπνευση από προσωπικές εμπειρίες τους, οι δυο τους σκάρωσαν μια γοητευτική και πιο ανθρώπινη παραλλαγή του κλασικού μοτίβου της προβληματικής ιδιοφυΐας. Ο Κέβιν Σμιθ, με τον οποίο Άφλεκ τηρούσε αγαστή συνεργασία εκείνη την περίοδο, έφερε το σενάριό τους στη Miramax, ο Γουάινστιν άναψε το πράσινο φως και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. 

Mπεν Άφλεκ: Ο «Άσωτος Υιός» του Χόλιγουντ κλείνει τα 50 Facebook Twitter
Ben Affleck, Matt Damon, Brendan Fraser, Chris O'Donnell, Randall Batinkoff, Cole Hauser, Andrew Lowery και Anthony Rapp στο «School Ties» (1992).

Στο σημείο αυτό οι πρωτεργάτες της επιτυχίας αποφάσισαν να υπηρετήσουν τις πρωταγωνιστικές τους διαδρομές και να αφήσουν στην άκρη τη σεναριακή δημιουργία. Αν, όμως, ο Ματ Ντέιμον κυνήγησε τις συνεργασίες με δημιουργούς εγνωσμένης αξίας και τους σύνθετους, ζουμερούς ρόλους, ο Άφλεκ αποφάσισε ότι ήθελε να γίνει σταρ πρώτης γραμμής. Εκείνη την περίοδο ο γρήγορος δρόμος για τους τοίχους των εφηβικών δωματίων ήταν εκείνος του ρομαντικού πρωταγωνιστή. Και κάπως έτσι προέκυψε το «Αrmageddon», όπου αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας τη ρομαντική υποπλοκή, κάτι αμελητέα «Bounce» και «Forces of Nature» και, βέβαια, το «Pearl Harbor», που δυστυχώς για τον ίδιο έφερε την υπογραφή του Μάικλ Μπέι. Η χλιαρή για τις προσδοκίες των παραγωγών εισπρακτική πορεία του τελευταίου θα δώσει το έναυσμα για μια αλλαγή ρότας κινούμενη στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός σταρ παλιότερης κοπής. Έρχεται έτσι το «Changing Lanes», ένα συμπαθέστατο πλην ασήμαντο θριλεράκι που επικαλείται τα αμερικανικά ‘70s, έρχεται και το «Sum of All Fears», όπου αντικαθιστά τον Χάρισον Φορντ ως Τζακ Ράιαν. Αμφότερα υπήρξαν εισπρακτικές αποτυχίες. 

Ακριβώς την ίδια περίοδο φουντώνει η ερωτική του σχέση με την Τζένιφερ Λόπεζ, που στο μεταξύ με τα άλμπουμ της «On the 6» και «J. Lo» είχε μετατραπεί από ανερχόμενη Λατίνα ηθοποιός σε superstar της pop. Η ζωή τους γίνεται σίριαλ, με τους παπαράτσι να τους ακολουθούν σε κάθε τους βήμα. Τα σχόλια, οι νουθεσίες και οι κακεντρέχειες δίνουν και παίρνουν. Οι ίδιοι θα συνεισφέρουν σε αυτά με συχνές κοινές δημόσιες εμφανίσεις, με συμμετοχή του Άφλεκ στο βιντεοκλίπ του «Jenny From the Block» και, βέβαια, με το διαβόητο «Gigli». Το ζεύγος επιχείρησε να εξαργυρώσει κινηματογραφικά τον κοινό του βίο με μια γκαγκστερική μαύρη κωμωδία που θα σκηνοθετούσε ο Μάρτιν Μπρεστ του «Scent of a Woman». Μόνο που το στούντιο ήθελε κι εκείνο να εξαργυρώσει τη δημοφιλία του ζεύγους κι έτσι παρενέβη δραματικά στο όραμα του Μπρεστ. Η μισή ταινία κατέληξε στο πάτωμα του δωματίου του μοντάζ και το 1/3 της ξαναγυρίστηκε, ώστε να μοιάζει περισσότερο με ρομαντική κομεντί. 

Mπεν Άφλεκ: Ο «Άσωτος Υιός» του Χόλιγουντ κλείνει τα 50 Facebook Twitter
Gigli.

Στο μεταξύ η υπερπροβολή του ζεύγους έχει κουράσει το κοινό, έχει κουράσει και τον ίδιο τον Άφλεκ, ο οποίος στρέφεται στη μέθοδο που ακολουθούσε από μικρός για να διαχειριστεί τις όποιες δυσκολίες: το αλκοόλ. Οι ειδήσεις περί οικιακών θεραπειών απεξάρτησης δίνουν και παίρνουν και θρέφουν την τοξικότητα γύρω από το πρόσωπό του, η οποία θα διογκωθεί όταν θα ενσαρκώσει τον «Daredevil» της Marvel. Ως γνωστόν, οι φαν έχουν πολύ ισχυρή και συγκεκριμένη άποψη για το πώς πρέπει να ερμηνεύεται κινηματογραφικά η κομιξάδικη Αγία Γραφή τους και θα επιτεθούν λυσσαλέα σε όποιον δεν σεβαστεί τον Λόγο. Το «Daredevil» είναι μια από τις ατυχέστερες υπερηρωικές ταινίες, ο Μαρκ Στίβεν Τζόνσον δεν σκηνοθετεί σινεμά, αλλά βιντεοκλίπ. Όχι τυχαία εκείνο που έμεινε από την ταινία είναι το «Bring me Back to Life» των Evanescence.  

Όλη αυτή η αρνητική δημοσιότητα θα κορυφωθεί με την έξοδο του «Gigli». Η προβληματική παραγωγή φαίνεται και στο πανί, η κριτική αστράφτει και βροντά, οι σινεφίλ κοροϊδεύουν τόσο την ταινία όσο και τους πρωταγωνιστές της, τα tabloids αναπαράγουν τα βιτριολικά σχόλια και τα Razzies, αυτός ο γελοίος θεσμός που τότε η βιομηχανία έπαιρνε ακόμα στα σοβαρά, φιλοδωρούν το «Gigli» με μπόλικα Χρυσά Βατόμουρα. Λίγο πριν τον προγραμματισμένο γάμο τους με τη J. Lo ο Άφλεκ θα υπαναχωρήσει υπό το βάρος όλου αυτού του αρνητικού κλίματος. Για τη βιομηχανία ο Άφλεκ ξόδεψε την κληρονομιά του «Good Will Hunting» σε ατυχείς πρωταγωνιστικές επιλογές και σε ρομάντζα με «τραγουδιάρες» –θα σοκαριστείτε αν δείτε τον αφιλτράριστο σεξισμό δημοσιευμάτων της εποχής– και κατέληξε παρίας. 

Mπεν Άφλεκ: Ο «Άσωτος Υιός» του Χόλιγουντ κλείνει τα 50 Facebook Twitter
«Daredevil» με συμπρωταγωνίστρια την πρώην σύζυγό του, Τζένιφερ Γκάρνερ.

Στο «Hollywoodland» του 2006, έναν παράξενο συνδυασμό νέο-νουάρ αλά Chinatown και biopic, ο Άφλεκ θα υποδυθεί τον Τζορτζ Ριβς, τον Σούπερμαν των τηλεοπτικών ‘50s, στην εποχή του ξεπεσμού του λίγο πριν τη δολοφονία του. Είναι η καλύτερη ερμηνεία του μέχρι τότε, αλλά λίγοι θα δώσουν σημασία, καθώς το κοινό «έχει μπουχτίσει με αυτόν τον Μπεν Άφλεκ». Ο Αμερικανός ηθοποιός χρειάστηκε να φτάσει στο μηδέν για να θυμηθεί ότι ο λόγος που βρέθηκε στην πρώτη γραμμή ήταν η δουλειά του πίσω από τις κάμερες. Με το «Gone Baby Gone» θα επιστρέψει στις ρίζες του, στη Βοστώνη, για να υπογράψει τη σεναριακή διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Ντένις Λιχέιν και να πραγματοποιήσει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Καθώς ο ίδιος ήταν persona non grata, θα βάλει τον αδερφό του στη θέση του πρωταγωνιστή και θα γυρίσει με ιστγουντική δωρικότητα μια crime ιστορία που δεν θα βάλει φωτιά στα ταμεία, αλλά θα εκπλήξει ευχάριστα την κριτική και θα ετοιμάσει τη μεγάλη του επιστροφή.

Στην προσωπική του ζωή είναι πια νηφάλιος, ενώ έχει παντρευτεί την Τζένιφερ Γκάρνερ, με την οποία διατηρούσαν φιλικές σχέσεις αρχικά, σε έναν γάμο που, πέρα από την περιστασιακή δημόσια εμφάνιση, δεν προσφέρει υλικό στις φυλλάδες. Mε το «The Town», μια βοστονέζικη περιπέτεια που δανείζεται λίγα τρικ από το εγχειρίδιο του Μάικλ Μαν,  η βιομηχανία και η σινεφίλ κοινότητα θα αγκαλιάσουν και πάλι τον Άφλεκ, μπροστά και πίσω από την κάμερα. Αυτή η χρυσή περίοδος θα κορυφωθεί το 2012 μετά με το «Argo», μια περιπέτεια με αύρα ‘70s, που κλείνει με ένα σφιχτοδεμένο, αγωνιώδες τελευταίο ημίωρο, η ένταση του οποίου πιστώνεται από κοινού στον Άφλεκ και στον μοντέρ του. Η Οσκαρική Ακαδημία είχε διαφορετική γνώμη, αγνοώντας τον Άφλεκ στις υποψηφιότητες της πεντάδας των Σκηνοθετών, παρά το γεγονός ότι το Σωματείο Σκηνοθετών τον είχε βραβεύσει για τη δουλειά του στο έργο. Μικρό το κακό, η ταινία θα φύγει με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας από την απονομή εκείνης της χρονιάς, με τον Άφλεκ να κερδίζει ένα δεύτερο Όσκαρ, ως παραγωγός της, καθώς και μια θέση ανάμεσα στα αγαπημένα παιδιά του στούντιο της Warner αλλά και του Χόλιγουντ, το οποίο αναγνώρισε και επισήμως στον «άσωτο υιό» του τη «μεταμέλειά» του. 

Mπεν Άφλεκ: Ο «Άσωτος Υιός» του Χόλιγουντ κλείνει τα 50 Facebook Twitter
Ο Μπεν Άφλεκ στα γυρίσματα του «Argo».

Θα ακολουθήσει η καλύτερη ταινία του βιογραφικού του, το «Gone Girl». Το σαρδόνιο σχόλιο του Ντέιβιντ Φίντσερ για τις ερωτικές σχέσεις στην εποχή του τέλους της ιδιωτικότητας θα βρει την ιδανική ενσάρκωσή του στο πρόσωπο ενός ηθοποιού που, πολύ πριν τα social, έβλεπε την προσωπική του ζωή να γίνεται δημόσια, με την ενεργή και πρόθυμη συμμετοχή του. Μεγάλη η εισπρακτική επιτυχία της ταινίας, αποθεωτικές οι κριτικές, με τη σινεφίλ κοινότητα να αναγνωρίζει πια και τις υποκριτικές αρετές του Άφλεκ – το χαιρέκακο προσωνύμιο ο «λιγότερο ταλαντούχος Άφλεκ», που τον συνόδευε για κάποιο διάστημα, τότε υποχώρησε για τα καλά.

Κι ενώ ο Άφλεκ ετοιμάζει το επόμενο σκηνοθετικό του χτύπημα, μια μεταφορά του «Live by Night» του Ντένις Λιχέιν, το στούντιο τού κάνει την πρόταση να φορέσει το κουστούμι του Μπάτμαν και να γίνει ο ηγέτης του διευρυμένου σύμπαντος της DC, που εκείνη την περίοδο σχεδίαζε ο Ζακ Σνάιντερ. Θέλεις το δέλεαρ μιας δεύτερης ευκαιρίας στο υπερηρωικό σινεμά, θέλεις το κίνητρο μιας εδραίωσης στο star system, ο Άφλεκ θα πει το «ναι» και θα μοιράσει τον χρόνο του ανάμεσα στο δικό του «Live by Night» και στα γυρίσματα του «Batman Vs Superman: Dawn of Justice», του «Justice League» και των απαραίτητων γκεστ εμφανίσεων σε άλλες ταινίες του επονομαζόμενου DCEU, στριμώχνοντας στο ενδιάμεσο και την περιπέτεια «The Accountant». Οι φαν θα γκρινιάξουν, θεωρώντας το clean cut παρουσιαστικό του αταίριαστο με τη φιγούρα του Σκοτεινού Ιππότη, αν και η οργή τους δεν ήταν τόσο έντονη όσο στην πρόσληψη του Μάικλ Κίτον στον μπαρτονικό «Batman», π.χ., ή σε εκείνη του Χιθ Λέτζερ στο «Dark Knight».

Mπεν Άφλεκ: Ο «Άσωτος Υιός» του Χόλιγουντ κλείνει τα 50 Facebook Twitter
Ως Μπάτμαν στο «Justice League».

Η συνέχεια σίγουρα δεν ήταν αυτή που περίμενε ο Άφλεκ. Το «Live by Night», αν και λιγότερο κακό από τη φήμη που το συνοδεύει, μοιάζει βιαστικό, φλύαρο και υπερφορτωμένο, εκεί που η υπομονή, η οικονομία και η λιτότητα ήταν οι αρετές της μέχρι τότε φιλμογραφίας του, με τον ίδιο να είναι φυσιογνωμικά miscast σε έναν ρόλο που απαιτούσε φάτσα Μπόγκαρτ. To «Βatman Vs Superman: Dawn of Justice» βγαίνει στις αίθουσες και απογοητεύει, αν και ο ίδιος συγκαταλέγεται στα redeeming qualities, παίρνοντας πρόσκαιρο συγχωροχάρτι από τη φαν κοινότητα. Ακολούθησε το «Justice League», με την υποδοχή που όλοι ξέρουμε και το σοσιομιντιακό δράμα που γέννησε, και κάπου εκεί αρχίζουν και πάλι τα προβλήματα για τον Άφλεκ.

Ο αλκοολισμός επιστρέφει δριμύτερος, οι προσπάθειες απεξάρτησής του θα γίνουν πρώτο θέμα και η χρόνια κατάθλιψη, από την οποία πάσχει, θα αναλάβει το πηδάλιο. Βρισκόμαστε  πια στην εποχή των social media, οπότε η κατάρρευσή του θα γίνει viral και θα εμπνεύσει memes και gifs. Μαζί με το διαζύγιό του από την Γκάρνερ θα έρθουν και μια σειρά από φωτογραφίες όπου η πρώην σύζυγός του τον οδηγεί σε κλινική αποτοξίνωσης, για να δέσει το γλυκό και ο Άφλεκ να επιστρέψει και πάλι στο ναδίρ. 

Σε κινηματογραφικό επίπεδο, οι φίλοι του θα σπεύσουν και πάλι σε βοήθεια. Το 2020 ο Γκάβιν Ο’ Κόνορ, με τον οποίο συνεργάστηκαν στο «Accountant», θα του αναθέσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο μπασκετικό δράμα «The Way Back», όπου ο Άφλεκ θα υποδυθεί έναν αλκοολικό μπασκετμπολίστα. Ατύχησε η ταινία να βγει στις αίθουσες πάνω στο ξέσπασμα της πανδημίας, μια καλή εισπρακτική πορεία θα μπορούσε να έχει μεταφραστεί σε οσκαρική υποψηφιότητα για μια ερμηνεία όπου το προσωπικό δράμα εμπλουτίζει και αναβαθμίζει το κινηματογραφικό. Ταυτόχρονα, ο παλιόφιλος Ματ Ντέιμον θα τον καλέσει να συγγράψουν και πάλι μαζί. Κάπως έτσι γεννήθηκε το σενάριο του «Last Duel», με μια αφήγηση που πολλοί συσχέτισαν με το «Ρασομόν», αν και η αλήθεια στο σενάριό τους, στο οποίο βοήθησε και η Νικόλ Χολοφσένερ, δεν περιορίζεται σε ένα αντικειμενικό γεγονός, αλλά επεκτείνεται στην κοσμοθεωρία κάθε ήρωα, υπό το πρίσμα του οποίου παρακολουθούμε τα γεγονότα. 

CHECK ΔΕΥΤΕΡΑ 15/8 Mπεν Άφλεκ: Ο «Άσωτος Υιός» του Χόλιγουντ κλείνει τα 50 Facebook Twitter
Ως αλκοολικός προπονητής μιας ομάδας μπάσκετ αγοριών στο «The Way Back».

Το αποτέλεσμα ήταν μία ταινία που συγκαταλέγεται άνετα ανάμεσα στις πέντε καλύτερες του Ρίντλεϊ Σκοτ, αλλά πέρασε σχεδόν απαρατήρητη λόγω ατυχούς marketing. O ίδιος ο Άφλεκ λειτούργησε ως comic relief μέσα στο έργο, υπηρετώντας πιστά το αναχρονιστικό ερμηνευτικό όραμα του Σκοτ. Η αξιοπρεπέστατη ερμηνεία του στο «Tender Bar» του Τζορτζ Κλούνεϊ σε έκανε να αναρωτιέσαι αν ο Άφλεκ θα ακολουθήσει καριέρα δευτεραγωνιστή στο εξής, με τη συνέχεια να σε διαψεύδει.

Όπως γράψαμε και στην αρχή, τα γενέθλιά του τον βρίσκουν και πάλι πρωταγωνιστή των tabloids, βασιλιά των memes, παντρεμένο με την J. Lo αλλά και Μπάτμαν, έναν ρόλο που υποτίθεται ότι θα άφηνε μια και καλή μετά το ταλαιπωρημένο από διαρκείς αναβολές «The Flash». Μόνο που οι ριζικές αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Warner μπορεί να αλλάξουν τα σχέδια γύρω από το DCEU και ο Άφλεκ να συνεχίσει να τον ενσαρκώνει. Τα δείγματα της μέχρι τώρα καριέρας του, πάντως, λένε ότι του ταιριάζουν καλύτερα η σοβαρή, παλιομοδίτικη ενήλικη διασκέδαση και η θέση του δημιουργού. Eίναι καλό σημάδι το γεγονός ότι δεν θα αφήσει να περάσουν πάλι δύο δεκαετίες για να συνεργαστεί με τον Ματ Ντέιμον στη συγγραφή ενός σεναρίου, αλλά το έχει ξεκινήσει ήδη –  πρόκειται για μια ταινία που αφορά το κυνήγι του Μάικλ Τζόρνταν από τους υπευθύνους της Nike, η οποία οδήγησε στο λανσάρισμα των Air Jordan, του αθλητικού παπουτσιού που φορούσε σχεδόν κάθε έφηβος για πάνω από μία δεκαετία. Αυτό δείχνει ότι, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, στο τέλος πάντα θα βρίσκει τον σωστό κινηματογραφικό δρόμο. Έστω και με λίγη βοήθεια από τους φίλους του, όπως λέει το αγαπημένο άσμα από το «Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band». 

Χρόνια του πολλά και με καλά μυαλά.     

Mπεν Άφλεκ: Ο «Άσωτος Υιός» του Χόλιγουντ κλείνει τα 50 Facebook Twitter
Ο Μπεν Άφλεκ με την Τζένιφερ Λόπεζ στην πρεμιέρα της ταινίας «The Last Duel».
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τhe Tender Bar

Οθόνες / «Τhe Tender Bar»: Μια κλισέ '70s βιογραφία από τον Τζορτζ Κλούνεϊ

Ανέμπνευστη η σκηνοθετική απόπειρα του Τζορτζ Κλούνεϊ να αλιεύσει τον αμερικανικό ιδεαλισμό που συνήθως υποστηρίζει, μέσα από το χρονικό της ανατροφής του βραβευμένου με Πούλιτζερ δημοσιογράφου και συγγραφέα Τζέι Αρ Μέρινγκερ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Deep Water

Οθόνες / «Deep Water»: Μπεν Άφλεκ και Άνα ντε Άρμας σε ένα σέξι ψυχολογικό θρίλερ

Ο αρρωστημένος δεσμός ανάμεσα στην καυτή Άνα ντε Άρμας και τον λάτρη των σαλιγκαριών Μπεν Άφλεκ πυροδοτεί υποψίες και φονικά ξεσπάσματα, στη σέξι επιστροφή του μετρ του γυαλιστερού ψυχοδράματος, του 81χρονου σκηνοθέτη των «9 1/2 Εβδομάδες» και «Ολέθρια Σχέση», Έιντριαν Λάιν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ