«Lara»: Το πορτρέτο μιας πικρόχολης μητέρας, που επιζητά τη σκληρή συγχώρεση

«Lara»: Το πορτρέτο μιας πικρόχολης μητέρας, που επιζητά τη σκληρή συγχώρεση Facebook Twitter
Όλο το βάρος της «Lara» πέφτει στους άξιους ώμους της πεπειραμένης Κορίνα Χάρφουκ, η οποία αποπνέει την ωμότητα της Ιζαμπέλ Ιπέρ και μοιάζει με την Έλεν Μίρεν.
0

Η Λάρα δεν είναι τόσο πληθωρική ώστε να μη χωρά πουθενά, αλλά συμπεριφέρεται με τέτοια αρνητικότητα ώστε περισσεύει από παντού. Ο μουσικός γιος της την έχει εγκαταλείψει εδώ και δύο μήνες, έχει μετακομίσει στη γιαγιά του και αρνείται να απαντήσει στα μηνύματά της. Ο πρώην σύζυγός της την κρατά σε ευγενική απόσταση, επιπλήττοντάς την για τον τρόπο που χειρίζεται τον Βίκτορ. Η φίλη του γιου της τής συστήνεται σε ένα καφέ και γίνεται αμέσως φανερό πως της μιλά με επιφύλαξη, σα να γνωρίζει πως η επιρροή της δεν υπήρξε ποτέ ευεργετική. (Έχει δίκιο: η Λάρα της σπάει το δοξάρι του βιολιού της, από τα νεύρα της).

Η μητέρα της την κακίζει, δεν έχει πρόβλημα να της μιλήσει χύμα, και το πληρώνει με ένα χαστούκι οργής. Ακόμη και οι πρώην συνάδελφοί της στη δημόσια υπηρεσία από την οποία συνταξιοδοτήθηκε πρόσφατα, εκπλήσσονται που τη βλέπουν να μπαίνει χαρωπή και να τους προσφέρει δωρεάν εισιτήρια για τη συναυλία του Βίκτορ. «Πώς κατάφερες να είσαι τόσο σκληρή τόσα χρόνια με όλους τους υφιστάμενους» τη ρωτά η νεαρή αντικαταστάτριά της, για να πάρει την απάντηση πως δεν την ενδιέφερε ποτέ η δουλειά της, γι' αυτό και δεν είχε κανένα πρόβλημα να οδηγήσει τους πάντες στα όριά τους.

Σε λιγότερο από ένα 24ωρο η Λάρα έχει διανύσει μια ολόκληρη ζωή γεμάτη πίκρα, μαγκωμένη κοινωνικότητα, θαμπές οικογενειακές σχέσεις και το (υπαινικτικά αυτοκτονικό) συναίσθημα της αυτοεγκατάλειψης.


Η Λάρα θυσίασε την υπόσχεση μιας στέρεας καριέρας ως πιανίστρια για να αφοσιωθεί στην ανατροφή και την κλασική παιδεία του Βίκτορ. Και τώρα, ανήμερα των 60ών γενεθλίων της, συνειδητοποιεί τη γυμνή μοναξιά της, μπροστά στην αμηχανία του πρώτου κονσέρτου του γιού της ως συνθέτη πλέον.

Επιχειρεί να τον συναντήσει, αλλά το προσωπικό της απωθημένο δεν της επιτρέπει να τον ενθαρρύνει, πόσω μάλλον να τον κανακέψει. Κρυφοκοιτάζοντας την παρτιτούρα της σύνθεσής του, σπεύδει να επισημάνει τα τρωτά σημεία, όταν εκείνος τη ρωτά αν θα παρευρεθεί. Η Λάρα βρίσκεται σε σύγχυση, που μετατρέπεται σε προσωπική σύγκρουση: έχει αγοράσει ένα σωρό εισιτήρια και τα προσφέρει σε γνωστούς και αγνώστους, φυσικά και θα δώσει το παρών στη μεγάλη βραδιά του ενήλικου παιδιού της, αλλά δεν έχει το κουράγιο ή την ωριμότητα να αφήσει το λουρί, επιμένοντας να το ευνουχίζει, ενώ έχει την εξυπνάδα να γνωρίζει πως η συμπεριφορά της τον κάνει ακόμη πιο νευρικό και πυροδοτεί έναν αμυντικό μηχανισμό συναισθηματικής απόστασης.

Σε λιγότερο από ένα 24ωρο η Λάρα έχει διανύσει μια ολόκληρη ζωή γεμάτη πίκρα, μαγκωμένη κοινωνικότητα, θαμπές οικογενειακές σχέσεις και το (υπαινικτικά αυτοκτονικό) συναίσθημα της αυτοεγκατάλειψης.

«Lara»: Το πορτρέτο μιας πικρόχολης μητέρας, που επιζητά τη σκληρή συγχώρεση Facebook Twitter
Ο μουσικός γιος της την έχει εγκαταλείψει εδώ και δύο μήνες, έχει μετακομίσει στη γιαγιά του και αρνείται να απαντήσει στα μηνύματά της.


Στο ντεμπούτο του, ο Γερμανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος Γιαν-Όλε Γκέρστερ υπέγραψε το Coffee in Berlin, ένα φρέσκο και πιο uptempo υβρίδιο Νόα Μπάουμπακ και Τζιμ Τζάρμους, και τώρα, 8 χρόνια αργότερα, εξακολουθεί να αποφεύγει την καλλιτεχνική προσποίηση για να αφηγηθεί μια θλιμμένη, μεστή ιστορία.

Όλο το βάρος της Lara, που κάνει την πανελλήνια PVoD πρεμιέρα της στον ιστότοπο της Strada Films, πέφτει στους άξιους ώμους της πεπειραμένης Κορίνα Χάρφουκ, η οποία αποπνέει την ωμότητα της Ιζαμπέλ Ιπέρ και μοιάζει με την Έλεν Μίρεν. Πετυχαίνει απόλυτα στο πορτρέτο μιας καταπιεσμένης γυναίκας και καλλιτέχνιδος με όρους που απέχουν από το τυπικό αμερικανικό ιδίωμα της εξεζητημένης, θεαματικά πιεστικής stage mom. Βουβή ή λακωνική στη μεγαλύτερη διάρκεια της ταινίας, η Λάρα στέκει με δέος και ανάγκη αποδοχής μόνο μπροστά στον παλιό της καθηγητή μουσικής, που τυγχάνει να είναι και ο δάσκαλος του γιου της, μετά από εκείνην.

Ο γηραιός καθηγητής Ράινχοφερ (Φόλκμαρ Κλάινερτ, εξαιρετικός) στην αρχή δεν τη θυμάται, ίσως λόγω ηλικίας, ενδεχομένως και από άποψη και έναν έμφυτο κυνισμό. Η Λάρα προσπαθεί να τον δελεάσει στο κονσέρτο του γιου της και, μετά από μερικά ποτά, στο μπιστρό όπου συχνάζουν οι μουσικόφιλοι μετά τις συναυλίες, βρίσκει το θάρρος να του υπενθυμίσει πώς και πόσο πολύ την είχε αποθαρρύνει από το μέλλον που ονειρευόταν, επικαλούμενος τον εξευτελισμό που θα ένιωθαν οι γονείς της αν την έβλεπαν να εκτίθεται δημοσίως στην πρώτη της μεγάλη παράσταση. «Ναι, έχεις ταλέντο, Λάρα, ή είχες ταλέντο τότε. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με μένα;» την αποστομώνει ο θρυλικός προφέσορ του πιάνου, και αποχωρεί.


Η απάντηση και η λύση στον χρόνιο κόμπο θα έρθουν από τη μουσική.

 


Η ταινία Α' προβολής «Lara» θα προβληθεί online και on demand μέσω του ιστοτόπου της StraDa Films, από τις 17 Δεκεμβρίου. Στους θεατές παρέχεται η δυνατότητα να αγοράσουν virtual εισιτήρια και να ενισχύσουν την αίθουσα της επιλογής τους.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Fatman: Ο σκληρά εναλλακτικός αλλά ακραία αντιπαθής Άγιος Βασίλης του Μελ Γκίμπσον

Πρώτη προβολή / Fatman: Ο σκληρά εναλλακτικός αλλά ακραία αντιπαθής Άγιος Βασίλης του Μελ Γκίμπσον

Το πρόβλημα με τη νέα χριστουγεννιάτικη ταινία με τον Μελ Γκίμπσον, που κάνει πρεμιέρα στην Cosmote TV, είναι η άγαρμπη ανισορροπία των ειδών που ασπάζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ