ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Το «χαμένο Σαββατοκύριακο» του Τζον Λένον που κράτησε δεκαοχτώ μήνες

Το «χαμένο σαββατοκύριακο» του Τζον Λένον που κράτησε δεκαοχτώ μήνες Facebook Twitter
Η Μέι Πανγκ υπήρξε το «ηθικό κέντρο» του Λένον κατά τη διάρκεια της ταραγμένης περιόδου του. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images
0

«Ο ΤΖΟΝ ΛΕΝΟΝ και η Γιόκο Όνο παντρεύτηκαν το 1969. Παρέμειναν ουσιαστικά αχώριστοι, με μια σημαντική εξαίρεση». Μ’ αυτήν τη δήλωση ξεκινά η αφήγηση του ντοκιμαντέρ The Lost Weekend: A Love Story, το οποίο αφού έκανε τον γύρο των φεστιβάλ, θα είναι διαθέσιμο στις πλατφόρμες από τις 13 Οκτωβρίου.

Μ' αυτή την εξαίρεση ή παρένθεση καταπιάνεται η ταινία και αφορά το διάστημα που ο Λένον εγκατέλειψε τη συζυγική εστία –με παρακίνηση της ίδιας της συζύγου του– στα τέλη του 1973 και, για μια περίοδο 18 μηνών, έζησε με τη (δέκα χρόνια νεότερή του) Μέι Πανγκ [May Pang], η οποία μέχρι τότε ήταν η προσωπική βοηθός του ζεύγους.

Η αφήγηση του ντοκιμαντέρ, το οποίο συγκεντρώνει έναν μεγάλο όγκο αρχειακού υλικού, ανήκει στην ίδια την Pang, η οποία, όπως λέει, λόγω των ψευδών αναφορών και των μυθευμάτων σχετικά με εκείνη την περίοδο, επιθυμούσε από πολύ καιρό να ξεκαθαρίσει τι πραγματικά συνέβη. Η φωνή της συστήνει την ίδια και την ταινία: «Το όνομά μου είναι Μέι Πανγκ και αυτή είναι η ιστορία μου».

Κατά τον ενάμιση χρόνο της σχέσης τους, η Πανγκ και ο Λένον ήταν σχεδόν τόσο αχώριστοι όσο ήταν ο ίδιος και η Όνο πριν (και μετά) από αυτήν, συγκατοικώντας μαζί στη βρετανική εξοχή δυτικά του Λονδίνου, στη Νέα Υόρκη και στο Λος Άντζελες.

Το μακρύ, «χαμένο σαββατοκύριακο» έληξε, σύμφωνα με την αφήγηση της Πανγκ, όταν η Όνο της είπε: «Ήρθε η ώρα να πάρω πίσω τον Τζον».

Η Μέι Πανγκ ήταν από μικρή φανατική θαυμάστρια της ποπ και της ροκ κουλτούρας. Έχοντας γεννηθεί το 1950, ήταν ακριβώς στην κατάλληλη ηλικία για να ενθουσιαστεί από τους Beatles και τη «βρετανική εισβολή» της οποίας ηγήθηκαν. Στα 19 της, είχε μόλις εγκαταλείψει το κολέγιο όταν έδωσε συνέντευξη για μια θέση εργασίας στην ABKCO Records, την εταιρεία της Νέας Υόρκης που διαχειριζόταν την Apple Corps των Beatles στο Λονδίνο, και τελικά προσελήφθη ως δακτυλογράφος, αρχειοθέτρια και γραμματέας.

Το «χαμένο σαββατοκύριακο» του Τζον Λένον που κράτησε δεκαοχτώ μήνες Facebook Twitter
Αυτή η «παρένθεση», που επρόκειτο να διαρκέσει ένα Σαββατοκύριακο αλλά τελικά κράτησε ενάμιση χρόνο, ήταν, σύμφωνα με τις φωτογραφίες και τις αναμνήσεις της Πανγκ, μια περίοδος μεγάλης ευτυχίας και βαθιάς αγάπης για το ζεύγος των «περιστασιακών εραστών».

Στην ταινία αποκαλύπτει την τάση της Γιόκο Όνο να ελέγχει και να χειραγωγεί τους πάντες και τα πάντα γύρω της. Αποκαλύπτει επίσης ότι όταν η Όνο ανακάλυψε ότι ο Λένον την απατούσε, πήρε στη συνέχεια την απόφαση ότι θα ήταν προτιμότερο για όλους να εξασφαλίσει ότι θα την απατούσε μόνο με μια γυναίκα – κάποια που η ίδια θα μπορούσε να ελέγχει: Τη Μέι Πανγκ. Αρχικά εκείνη αρνήθηκε, αλλά τελικά υπέκυψε, όπως λέει, στην απαίτηση της Γιόκο Όνο, που ήταν το αφεντικό της.

Αυτή η «παρένθεση», που επρόκειτο να διαρκέσει ένα Σαββατοκύριακο αλλά τελικά κράτησε ενάμιση χρόνο, ήταν, σύμφωνα με τις φωτογραφίες και τις αναμνήσεις της Πανγκ, μια περίοδος μεγάλης ευτυχίας και βαθιάς αγάπης για το ζεύγος των «περιστασιακών εραστών», παρότι ήταν επίσης γεμάτη προκλήσεις, κυρίως λόγω της ανεξέλεγκτης συμπεριφοράς του Λένον, ειδικά όταν ζούσαν στο Λος Άντζελες και σχεδόν κάθε βράδυ εκείνος μεθοκοπούσε με μια κάστα επιφανών σταρ της ροκ κοινότητας (Χάρι Νίλσον, Άλις Κούπερ, Ρίνγκο Σταρ, Κιθ Μουν) που είχαν το παρατσούκλι “Hollywood Vampires”.

Το μακρύ, «χαμένο Σαββατοκύριακο» έληξε, σύμφωνα με την αφήγηση της Πανγκ, όταν η Όνο της είπε: «Ήρθε η ώρα να πάρω πίσω τον Τζον».

Η Μέι Πανγκ υπήρξε το «ηθικό κέντρο» του Λένον κατά τη διάρκεια αυτής της ταραγμένης περιόδου. Τα ναρκωτικά και το αλκοόλ εμπόδιζαν την πρόοδο του Τζον και τροφοδοτούσαν την κατάθλιψη και τις εκρήξεις οργής του. Με τη βοήθεια της Μέι, ο Τζον Λένον προσέγγισε παλιούς φίλους, επανασυνδέθηκε με τον γιο του Τζούλιαν, διόρθωσε τις σχέσεις του με εκείνους που πλήγωσε και επένδυσε στη μουσική του. Ένα συναίσθημα που συμμερίζονται η Μέι αλλά πλέον και πολλοί θαυμαστές του Λένον είναι ότι οι διάφοροι εθισμοί του ήταν αυτοί που διέλυσαν τους Beatles, όχι η Γιόκο Όνο.

Ο Τζον Λένον ηχογράφησε τρία άλμπουμ κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος και συνεργάστηκε με ονόματα όπως ο Έλτον Τζον και ο Ντέιβιντ Μπόουι. Το "Whatever Gets You Through the Night" έγινε η πρώτη του σόλο #1 επιτυχία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκτός από τις άλλες, πολύτιμες υπηρεσίες της, η Μέι Πανγκ υπήρξε συμπαραγωγός και συντονίστρια στο άλμπουμ "Walls and Bridges".

Η αφήγησή της σε συνδυασμό με το μοντάζ της ταινίας ξετυλίγουν την ιστορία σαν ένα μακρινό όνειρο, μια φαντασίωση μιας πραγματικότητας που έχει χαθεί στη λήθη. Η Μέι ούτε διασύρει ούτε εκθειάζει υπερβολικά τον Τζον, λέγοντας ότι είναι ένας άνθρωπος με προβλήματα που χρειαζόταν επειγόντως να ξεκαθαρίσει κάποια πράγματα. Όταν η σχέση τους τελείωσε, παρέμεινε φίλη τόσο με τη Γιόκο όσο και μ’ εκείνον, μέχρι το πρόωρο και τραγικό τέλος του.

"The Lost Weekend: A Love Story" Trailer

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ