«Σε απολύω από μάνα μου!»: Η απίστευτα τοξική σχέση του Έλτον Τζον με τη μητέρα του

«Σε απολύω από μάνα μου!»: Η απίστευτα τοξική σχέση του Έλτον Τζον με τη μητέρα του Facebook Twitter
Ο Έλτον Τζον με τη μητέρα του στη Μόσχα το 1979
6

Σύμφωνα με το "Rocketman", τη νέα κινηματογραφική βιογραφία του Έλτον Τζον, η μητέρα του η Σίλα δεν ήταν ακριβώς το πρότυπο μητρός που πρόσφερε αγάπη και στήριξη στο γιο της στα εύκολα και στα δύσκολα. Κάθε άλλο, μάλιστα. Το σενάριο της ταινίας την παρουσιάζει ως ψυχρή, σκληρή και απίστευτα «τοξική» στη σχέση της με το διάσημο γιος της από την εποχή που ήταν ένας ευαίσθητος και ανασφαλής έφηβος μέχρι και τον θάνατό της σχεδόν, πριν από ενάμιση χρόνο.

Η εκδοχή αυτή μιας εξαιρετικά δυσλειτουργικής σχέσης, επιβεβαιώνεται και από τις περισσότερες μαρτυρίες, αλλά και από τον ίδιο τον Έλτον Τζον. Η Σίλα είχε παντρευτεί τον πατέρα του όταν ο Έλτον ήταν ήδη έξι χρονών παρότι «μισούσαν θανάσιμα ο ένας τον άλλον», όπως δήλωσε ο διάσημος συνθέτης και τραγουδιστής στον Guardian πριν από λίγο καιρό:

«Ο πατέρας μου ήταν αυστηρός και απόμακρος και τρομερά ευέξαπτος, ενώ η μάνα μου αντιδραστική και με έντονα σκοτεινή προδιάθεση. Όταν ήταν μαζί, το μόνο που θυμάμαι ήταν είτε παγερές σιωπές είτε ουρλιαχτά και καυγάδες που συχνά είχαν να κάνουν με μένα και την ανατροφή μου».

Όπως χαρακτηριστικά θυμάται ο μουσικός παραγωγός Στιούαρτ Επς, ο οποίος είχε συνεργαστεί με τον Έλτον Τζον στη δεκαετία του '70, η σχέση μητέρας και γιου, λόγω και της μικρής σχετικά διαφοράς τους στην ηλικία (22 χρόνια) ήταν πολύ ασυνήθιστη, και «έμοιαζε περισσότερο με σχέση αδελφής και αδελφού κατά κάποιο τρόπο, ειδικά όταν μαλώνανε..».

Παρά την παροιμιώδη ψυχρότητα της Σίλα και την προβληματική τους σχέση, ο Έλτον στήριξε οικονομικά τη μητέρα του με το που γνώρισε τη μεγάλη επιτυχία, προσκαλώντας την μάλιστα να μείνει και να επιβλέπει την έπαυλη που είχε αγοράσει. Αργότερα βεβαίως, την απέλυσε (!).

«Έτσι είναι ο Έλτον», λέει ο Επς, «όλους τους απολύει αργά ή γρήγορα - έχουν περάσει σαράντα και παραπάνω χρόνια αλλά το θυμάμαι που της είχε πει: 'Σε απολύω από μάνα μου!'».

Κι αυτό δεν ήταν το χαμηλότερο επίπεδο που έφτασε η σχέση τους, η οποία διακόπηκε εντελώς για οκτώ ολόκληρα χρόνια (από το 2008 ως το 2017) και υπαίτιος γι' αυτό ήταν - σύμφωνα με την Σίλα - ο σύζυγος του γιου της, Ντέιβιντ Φέρνις.

Το 2015 μάλιστα, η Σίλα δεν δίστασε να προσλάβει σωσία του γιού της για το πάρτι των 90ων της γενέθλιων, ενώ στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο πρώην σύντροφος του Έλτον Τζον, Τζον Ράιντ με τον οποίο η ίδια διατηρούσε φιλική σχέση.

«Δεν τη μισώ, απλά δεν τη θέλω στη ζωή μου», είχε δηλώσει τότε ο Έλτον Τζον.

«Σε απολύω από μάνα μου!»: Η απίστευτα τοξική σχέση του Έλτον Τζον με τη μητέρα του Facebook Twitter
Ο Τάρον Έγκρτον ως Έλτον και η Μπράις Ντάλας Χάουαρντ ως Σίλα στην ταινία "Rocketman"

Δύο χρόνια περίπου μετά όμως θα δήλωνε στην Daily Mirror ότι επιτέλους τα είχαν ξαναβρεί. Ήταν σίγουρα το σωστό timing, αφού λίγο καιρό μετά, η Σίλα πέθανε, αφήνοντας τον γιο της περίλυπο και σε σύγχυση. «Την είδα μια εβδομάδα πριν πεθάνει και σκέφτηκα 'κοίτα πόσο ακμαία δείχνει, σίγουρα θα αντέξει ακόμα αρκετούς μήνες», είχε πει λίγο αργότερα στη Sun. «Λίγες μέρες μετά, είχε πεθάνει. Ένιωσα μεγάλη ταραχή».

Τη θλίψη του την είχε εκφράσει τότε στο λογαριασμό του στο Instagram: «Μόλις την περασμένη Δευτέρα την είχα δει. Καλό ταξίδι Μαμά, Σ' ευχαριστώ για όλα, Θα μου λείψεις πολύ. Αγάπη, Έλτον».

Η Σίλα πάντως πρόλαβε να καταφέρει ένα τελευταίο χτύπημα στην διαθήκη της, την οποία άλλαξε λιγότερο από ένα μήνα πριν πεθάνει, όπου άφησε στο γιο της μόνο δύο υδρία και μια φωτογραφία της με στολή κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Ο Έλτον Τζον πάντως το έκανε το καθήκον του ως γιος, αναλαμβάνοντας όλη τη φροντίδα της κηδείας της και γράφοντας ένα τρυφερό επικήδειο στο Instagram που κατέληγε ως εξής: «Σ' ευχαριστώ που με έφερες στον κόσμο και για όσα έκανες για μένα. Αγάπη, Έλτον #RIP».

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Μουσική
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ