When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Αντί να σταθεί στις παθογένειες, το When Nobody’s Watching αναδεικνύει τη δύναμη, την επιμονή και τη βαθιά αγάπη αυτών των γυναικών για το παιχνίδι. Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11
0

Σε μια κατάμεστη «Λαΐς – Ταινιοθήκη της Ελλάδας», κάτω από το φως του φθινοπωρινού ουρανού, η πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ When Nobody’s Watching θύμισε ότι πίσω από κάθε αθλητικό επίτευγμα υπάρχουν ιστορίες πίστης, αντοχής και αγώνα.

Η παραγωγή του ΠΣΑΠΠ, σε συνεργασία με τη Stars Inc.11, την υποστήριξη της FIFpro Europe και τη χορηγία της Admiral, δεν είναι απλώς μια ταινία για το ποδόσφαιρο. Είναι μια ταινία για τις γυναίκες που επιλέγουν να μείνουν πιστές στο όνειρό τους, ακόμα κι όταν κανείς δεν τις βλέπει.

«Οι ποδοσφαιρίστριες δεν είναι μόνες τους», είπε συγκινημένος ο πρόεδρος του ΠΣΑΠΠ, Γιώργος Μπαντής, στην πρεμιέρα. «Έχουν αποδείξει τι μπορούν να καταφέρουν και πρέπει να πάρουν τη θέση που τους αξίζει στο ποδόσφαιρο». 

Το ελληνικό γυναικείο ποδόσφαιρο δεν έχει ακόμα τη δομή ή τα μέσα των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, όμως έχει κάτι εξίσου ισχυρό: τη βούληση για αλλαγή.

«Θα ήθελα η κόρη μου να μπορεί να γίνει ποδοσφαιρίστρια αν το θελήσει και να νιώθει ελεύθερη να μιλήσει ανοιχτά για τον σεξουαλικό προσανατολισμό της όποιος και αν είναι αυτός», δήλωσε η υπεύθυνη ποδοσφαίρου γυναικών του ΠΣΑΠΠ, Αριάνα Παπαγιάννη. 

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Η πραγματική ζωή γράφει τα πιο δυνατά σενάρια

Το ντοκιμαντέρ - μια κινηματογραφική αφήγηση διάρκειας 90 λεπτών -  παρακολουθεί, μέσα από 30 και πλέον συνεντεύξεις και γυρίσματα σε Ελλάδα, Ελβετία, Αγγλία και Γερμανία, τη ζωή γυναικών που αφιερώνουν τα πάντα στο άθλημα.

Η σκηνοθεσία των Παναγιώτη Αρωνιάδη και Κώστα Αμοιρίδη εστιάζει στην ανθρώπινη πλευρά του ποδοσφαίρου: την καθημερινότητα, τις θυσίες, τα χαμένα απογεύματα, την αθέατη δουλειά πίσω από μια φανέλα.

«Κανένα σενάριο δεν είναι τόσο ευφάνταστο όσο η πραγματική ζωή», σχολίασε ο δημιουργός και σκηνοθέτης Παναγιώτης Αρωνιάδης, εξηγώντας πως το project στοχεύει να αφήσει «το δικό του αποτύπωμα στον χώρο του αθλητισμού».

Αντί να σταθεί στις παθογένειες, το When Nobody’s Watching αναδεικνύει τη δύναμη, την επιμονή και τη βαθιά αγάπη αυτών των γυναικών για το παιχνίδι.

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP

Η ελληνική πραγματικότητα: ποδόσφαιρο με πάθος, αλλά χωρίς επαγγελματισμό

Το μήνυμα της ταινίας συναντά την πραγματικότητα: το γυναικείο ποδόσφαιρο στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ερασιτεχνικό, με ελάχιστη οικονομική υποστήριξη και σχεδόν ανύπαρκτη προβολή — τουλάχιστον μέχρι φέτος.

Το 2025, για πρώτη φορά, η ΕΡΤ απέκτησε τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Α’ Εθνικής Γυναικών, ένα βήμα που μπορεί να αλλάξει ριζικά τα δεδομένα.

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Την τελευταία πενταετία, ωστόσο, καταγράφονται μικρά αλλά σταθερά βήματα:

  • Μεγάλες ΠΑΕ όπως ΑΕΚ, Παναθηναϊκός, Ολυμπιακός ίδρυσαν γυναικεία τμήματα.
  • Η ΑΕΚ κατέκτησε τον πρώτο της τίτλο το 2024, σπάζοντας το δεκαετές σερί του ΠΑΟΚ.
  • Η Εθνική Ελλάδας έφτασε για πρώτη φορά στα play-offs του Euro 2025, δείχνοντας σημάδια αγωνιστικής ωρίμανσης.
  • Η ΕΠΟ παρουσίασε τη Στρατηγική Ανάπτυξης Ποδοσφαίρου Γυναικών, με νέα πρωταθλήματα U15, επιμόρφωση προπονητών και ένταξη στο σύστημα αδειοδότησης συλλόγων.

Όμως, όπως σημειώνει ο υπεύθυνος ποδοσφαίρου γυναικών του ΠΣΑΠΠ, Χρήστος Στάικος, το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι οι εγκαταστάσεις ή τα χρήματα: «Το πρόβλημα εντοπίζεται στην κουλτούρα της κοινωνίας. Μια κοινωνία που ακόμα δυσκολεύεται να αποδεχτεί τη γυναίκα ποδοσφαιρίστρια».

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Η Ευρώπη μπροστά

Την ώρα που στην Ελλάδα οι αθλήτριες δουλεύουν το πρωί και προπονούνται το βράδυ, στην Ευρώπη το γυναικείο ποδόσφαιρο ζει τη «χρυσή» του εποχή.

  • Στην Αγγλία, η Women’s Super League είναι πλήρως επαγγελματική, με τηλεοπτικά συμβόλαια εκατομμυρίων λιρών.
  • Στην Ισπανία, η Liga F έχει συλλογική σύμβαση εργασίας, κατοχυρώνοντας ελάχιστο μισθό για κάθε παίκτρια.
  • Στη Γαλλία και τη Γερμανία, οι ομάδες μοιράζονται τις ίδιες εγκαταστάσεις με τους άνδρες, ενώ οι ακαδημίες κοριτσιών ξεκινούν από το δημοτικό.

Οι αγώνες προσελκύουν δεκάδες χιλιάδες θεατές. Το 2023 σημειώθηκε ρεκόρ 57.000 φιλάθλων σε παιχνίδι της Bundesliga Γυναικών.

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Η Ολλανδία, τέλος, πρωτοπορεί επιτρέποντας τη συμμετοχή γυναικών ακόμη και σε ερασιτεχνικές ανδρικές ομάδες. Αυτή η κουλτούρα ένταξης και ισότητας είναι που μεταμόρφωσε το άθλημα σε μια από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες αγορές της Ευρώπης.

Το ελληνικό γυναικείο ποδόσφαιρο δεν έχει ακόμα τη δομή ή τα μέσα των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, όμως έχει κάτι εξίσου ισχυρό: τη βούληση για αλλαγή.

Η ταινία δεν είναι μόνο ένα ντοκουμέντο. Είναι μια πράξη πολιτισμού. Μια υπενθύμιση ότι το ποδόσφαιρο είναι όλων. Όπως είπε ο σκηνοθέτης Παναγιώτης Αρωνιάδης, «το When Nobody’s Watching δεν καταγράφει απλώς μια πραγματικότητα — επιχειρεί να τη μετασχηματίσει».

Και ίσως, πράγματι, αυτή να είναι η αρχή για να αρχίσουμε όλοι να κοιτάμε - και να αναγνωρίζουμε - τις γυναίκες που παίζουν ποδόσφαιρο.

When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη Facebook Twitter
Φωτ: PSAPP/ STARS Inc.11

Συντελεστές

  • Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αρωνιάδης, Κώστας Αμοιρίδης
  • Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κώστας Αμοιρίδης
  • Μοντάζ - Μουσική Επιμέλεια: Παύλος Παπαδόπουλος
  • Οργάνωση Παραγωγής: Χρήστος Στάικος
  • Διεύθυνση Παραγωγής: Stars Inc.11
  • Αρχισυνταξία: Παναγιώτης Αρωνιάδης
  • Δημοσιογραφική Επιμέλεια: Αριάνα Παπαγιάννη, Έλενα Παπαδοπούλου
  • Graphic Design: Γιάννης Φετάνης
  • Εικονολήπτες: Κώστας Αμοιρίδης, Δημήτρης Παπαναστασίου, Γιάννης Εμμανουηλίδης, Στεφάνια Ντόκου, Δαμιανός Αρωνίδης, Γιώργος Καψάλης, Βασίλης Τσιρώνης, Νώντας Μπέκας, Κώστας Κώττας
  • Drone: Κώστας Αμοιρίδης, Νώντας Μπέκας, Δαμιανός Αρωνίδης, Βασίλης Τσιρώνης
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ